Italo Svevo

Autori triestini famosi e no famosi, poesie, anche le vostre...
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Italo Svevo

Messaggio da babatriestina »

Italo Svevo
Ossia Ettore Schmitz: un autor che per anni xe stado considerado qua a Trieste un autor local e col tempo inveze el xe stado sempre più rivalutado.
L'occasion xe che me go ciolto el novo libro italo- inglese (le pagine de sinistra in inglese, quele de destra in italian) sui percorsi sveviani ed MGP e devo dir che me par interessante, anche per aprofondir la mia conoscenza de Svevo, che cominciava con mia nona " Quel cocolo sior Schmitz! Chi gavessi dito che el ga scrito cussì bela roba?", po papà che inveze lo ga conossudo in teatro presentadoghe xa come El famoso scritor Svevo, po mi solo dopo i 20 anni me go deciso a leger un poco ala volta i sui romanzi, e no tuti..
voi cossa gavè leto de Svevo? Cossa ve ga piasso? gavè visto in teatro qualcheduna dele sue opere?
Pe zontar un'imagine, eco la targa in Aquedotto dela casa dove che el xe nato:
Immagine
xe la casa dove che iera la libreria Universitas
Ultima modifica di babatriestina il mar 3 ott 2006, 15:14, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Betta...te ga verto sto topic per farme sentir in colpa che ancora no go rivà a "confrontarme" con Svevo, ah?! :furiosi69:
Ma ghe la farò!!!
Intanto te legio a ti :-)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Credo che semo tanti che parlemo de Svevo senza gaverlo letto.. :-D anche mi lo go letto tardi :i_smile_07: , a scola mia gnanca no se lo nominava.. chissà se adesso a scola i ghe ne parla, o i xe fermi ai soliti Foscolo-Leopardi-Carducci-Pascoli-Manzoni-Verga?


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Lo go letto a scola e adesso de grande: ovviamente ghe go dado 2 significati diversi ....


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go finido el libro, go imparado tanto, ve lo consiglio!
Me ga confermado una roba che savevo circa: in via Cavana, in principio, me par al n 12, adesso xe un per de negozi de roba esotica ma fin a une decina de anni fa ( forsi un poco più, ma no tanto..) iera un negozio de piatti, biceri, pignatte.. e sora in alto, in caratteri oro su nero su vetro iera scritto Schmitz. El libro me conferma che el iera dela famiglia de Svevo! ( me lo gaveva dito quela volta una mia amica prof de lettere , lore sa ste robe)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Un pettegolezzo a proposito della signora Livia Schmitz, moglie de Svevo, che nel 1930 gaveva cercado de appellarse alla legge per la "riduzion in forma italiana dei cognomi stranieri o di origine straniera" per far uficializzar quel "Svevo" (non go capido perché, visto che credo che da vedova la podeva usar de novo el suo cognome da nubile). Non avendo risultato, la se ga appellado direttamente al Duce che ga fatto sì che la pratica vadi a bon fine nel più breve tempo possibile. Ghe pareva de aver fato un bon affar alla siora, che per dimostrar la sua gratitudine xe diventada fervente esponente del fascismo a Trieste. Per sua sfortuna non la saveva che nel 38 saria stade emanade le leggi raziali che vegnerà a leder anche i suoi interessi :?


refolo

Italo Svevo

Messaggio da refolo »

El pettegolezzo, xe basa' sul fatto che ela iera la cugina del mari'.....

el Duce non centrava, iera una legge universale che non permetteva de sposarse, de non esser del stesso sangue.

Maria aka refolo


refolo

Italo Svevo

Messaggio da refolo »

Betta,
te se meravigliera' ma qua' in Australia gavemo una stazion televisiva per
tutti gli imigrati del mondo in tutte le lingue. A orari gavemo el news. E le commedie, opere, drammi va' a gioni un per noi, altri alternadi.

La nostra Rai gtv 1 ga' messo Senilita' de Svevo a film. E dopo un paio de lavori de J. Joyce, come nomina' Le Donne de Joyce-Finnigang Wake ecc.
assai ben fatto, assai brave attrici, una xe la consueta irlandese rossa de cavei che me sfuggi el nome, la miglior chei ga' avudo. Ma la produzion iera diretta da Trieste. Tutto pero' trasmesso dopo le 11 pm. con almeno 3 asterischi per far saver che non xe per giovani solo adulti. Peca' che non go' inciso.

Maria aka refolo


angiolina

Messaggio da angiolina »

babatriestina ha scritto:Credo che semo tanti che parlemo de Svevo senza gaverlo letto.. :-D
Io l'ho letto tutto :lol: :lol: :lol: . E la prima volta che sono venuta a Trieste, sono andata dritta al il museo sveviano. Mi ha un po' deluso, ma non ha intaccato il mio amore per Svevo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Oggi il tema di maturità, argomento letterario, proponeva una pagina di Svevo :-D :-D :-D :-D :-D da La coscienza di Zeno.
( quello che è preoccupante, è che i primi quesiti miravano a verificare se lo studente aveva capito il testo, un po' come si fa negli esami di lingua straniera) :?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Italo Svevo

Messaggio da nonna ivana »

Bene...giorni fa per caso ho visto in libreria La coscienza di Zeno, Oscar Mondadori, e l'ho acquistato...anche se ce l'ho già in un volume piuttosto grosso e scomodo...quindi mi accingo a rileggerlo...dopo una vita!!!!

A presto!!! :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Italo Svevo

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Filmato sulla realizzazione a Trieste del film Senilità girato a Trieste nel 1962

https://vimeo.com/407634234/da220c8c08


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Italo Svevo

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: lun 10 apr 2006, 13:46 [
Pe zontar un'imagine, eco la targa in Aquedotto dela casa dove che el xe nato:
Immagine
xe la casa dove che iera la libreria Universitas
scoop del Musei Civici: Svevo no xe nato in quela casa del Aquedotto dove che xe l atarga, el devi esser andado a abitar dopo_ dei registri del Comunità ebraica el risuta nato el 20 dicembre 1861 in Via Nuova 21 oggi via Mazzini 27 ma la casa no xe più la vecia ma una rifatta dopo nel 1930 ( quel dove che xe Rustia)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Autori e poesie”