Helianthus tuberosus

Flora carsica o che comunque se vedi a Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Helianthus tuberosus

Messaggio da Elisa »

Helianthus tuberosus

Nome comune in Argentina: Castaña de tierra, batata tupinamba o papa de caña.

Nome volgare italiano: Tupinambur

Caratteristiche: Pianta erbacea con la radice munita di numerosi tuberi nodosi, irregolari, rossastri, commestibili. Alta più di due metri con fiori gialli simili al girasole ma anche alla margherita.
Se non ricordo male, credo siano quelle che in Trentino chiamavamo "patate americane"!
Allegati
P3080597 copy.jpg
P3050551 copy.jpg


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Tanti anni fa, in Carso dele parti de Banne, gavemo raccolto con amici un pochi de topinambur freschi freschi e pici pici. Li gavemo fati in tecia e i iera binissimi, pareva de magnar funghetti.. Ma dopo qualche ora......provè a indovinar cossa che xe successo! :roll: :roll: :roll:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

......penso, come priorità, ad un bel corri-corri! :roll:
Grazie Nona Picia d' avermi detto del tuo 'coraggio' di provare! Io ho avuto tentazione di provare...perchè ho scoperto questa pianta qui da noi appena adesso, ma non mi sono arresa. Mi mi accontento di godere della visione dei fiori gialli in cespuglio verde brillante. :-D :-D :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

anche qua si vedono in autunno e ci sono ricette, ma io faccio come Elisa!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Quelli che si comprano nel negozio delle verdure non fanno lo stesso effetto di quelli raccolti, piccoli e freschi freschi, in Carso! E come gusto, c'è una bella differenza. Comunque io li lascio mangiare a sum culex. Non voglio dover dire, come ha detto quella volta mio figlio Marco: "oggi la macchina non ha consumato benzina.....è andata A GAS!"


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Sì, la me li lassa magnar a mi, ma ma solo se xè caldo. Perchè solo se xè caldo, domandarè? Savè perchè? Perchè quela volta go fato svolar via coverte e linzioi......
ciao
sum culex


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

mama mia! quante ARIE che ve dè! :lol:


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Zigolo ha scritto:mama mia! quante ARIE che ve dè! :lol:

Ma solo perchè se sentimo "importanti",no? ;--D ;--D ;--D ;--D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 817
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Ancora bon pomerigio a tuti, mi me gò sempre dimandado cosa che fùsi 'stò "topinambur", lo gò trovado nominado come ingrediente in diverse rizete, ma quà a Sondrio no' gò 'ncora visto un frutivendolo che li vendi. Và ben che quà i xe bastanza indrio co' tuto, pensè che cò son rivada mi no'i saveva ancora cos'che jera la "rucula", par no' parlar del "mataviz", 'deso squai tuti - quei che i lo gà - i coltiva 'stè dò verdure in orto. El radicio i lo lasa vignir cusì grando che po' par magnarlo bisogna tajarlo a strichete, se nò sarìa imposibile de magnar de tanto ch'el xe duro e i lo ciama "cicorino".
Un'altra roba che pena rivada quà gò trovado strana jera che al sedano i ghe tajava - e i lo fà tut'ora - tute le foje, mentre mi a Trieste jero bituada a doprar - par zerte robe, no' par el sofrito - più le foje che el gambo.
El sedano rapa sarà forsi un per de ani che el xe rivado quà, inveze quel che no' se trova ancora xe le "erbete" qei pici tuberi rosa che se lesa e se li condisi insema al radici, al masimo se trova le "rape rosse" cusinade al vapor e zà confezionade in pacheti de dò o tre, a seconda dela grandeza. Quele "altre erbete", cioè quele in foja, le se ciama "bietole" e se le trova solo che surgelade; podesi 'ndar 'vanti cusì par tante verdure o tuberi, o anca fruti, ma me fermo. Parò mi poso capir che 'na volta la Valtellina la jera difizile de ragiunger, ma ogi come ogi 'stì problemi no'i esisti più! Pensè solo che la "bresaola", 'na volta tipica dela Valtellina, 'deso se la trova depertuto, coma anca i "pizzoccheri" anca se solo sechi, come la pasta. Forsi solo che la "slinzega" che sarìa 'na speze de bresaola fata parò con carne de caval e 'sai più stagionada, no la xe 'ncora rivada depertuto, ma probabilmente parchè se ghe ne produzi poca: la carne de caval la costa 'sai più de quela de manzo! E pensar che cò jero muleta mi, quela volta ogni tanto che se podevimo permeter la carne, se comprava carne de caval e ghe jera anca tante pù mazelerie de 'stà carne che de quele normali. Noi, solo par el brodo (ma co' la carne po' se fazeva la "kalandraca") o par ocasioni 'sai speziali se comprava la carne de manzo par far el gulas o "goulasch" e qualche polo, ma pròpio ogni tanto. 'Na volta la carne dei povari jera i fasjoi, che 'deso i costa squasi più dela carne. Scuseme se son 'ndada in OT, pasando dai "topinambur" ala carne, ma me xe vignudo fora de per lù: che strani ziri de razonamenti che fà la mia testa.

Ciau ciau, sempre con tanta simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da Elisa »

Elisa ha scritto:......
Grazie Nona Picia d' avermi detto del tuo 'coraggio' di provare! Io ho avuto tentazione di provare...perchè ho scoperto questa pianta qui da noi appena adesso, ma non mi sono arresa. Mi mi accontento di godere della visione dei fiori gialli in cespuglio verde brillante. :-D :-D :-D
Continuando nel tema del tupinambur dal bel fiore giallo e la sua radice commestibile (che non si vende in frutteria) e, nonostante la sfiducia mia espressa e decretata e le consapute ARIE..., mi sono arresa alla tentazione ed ho mangiato in famiglia un piatto di tupinambur (patate americane), bolliti in acqua e sale e poi sbucciati con santa pazienza. Per chi avesse interesse di conoscerne le caratteristiche, direi che non sono malvagi ma nemmeno squisitissimi: hanno un gusto più assomigliante al carciofo che alla patata.
Almeno, così facendo, ci rimane la sensazione d' aver abbattuto un tabú! :cheezy_298: :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da Nona Picia »

Cara Elisa, noi in famiglia chiamiamo "patate americane" le patate dolci, i topinambur sono molto diversi, tutti bitorzoluti (quelli più grandi) e con un gusto molto diverso....Se li troverò dal fruttivendolo, li fotograferò....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da nonna ivana »

Volevo dire anch'io che le patate americane, da noi sono quelle dolci, che vendono già cotte!
Sto facendo il ripasso della flora...quindi scusate se "tiro su" il thread!!!

Una mia amica mi porta sempre sacchi di verdure ed erbe, diciamo un po' strane, e fra queste anche il Topinambur, ma ho un controllore in casa, che non lascia passare 'ste cose in cucina, quindi mai cucinati!!! :wink: :lol:


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da Nona Picia »

Da noi le patate americane non le vendono già cotte, ce le cuciniamo noi e ce le mangiamo così come stanno, senza la buccia, naturalmente! :cheezy_298: A me piacciono tantissimo e sostituiscono una cena....non per nonna Ivana però..... :cheezy_298:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da nonna ivana »

Nona Picia ha scritto:Da noi le patate americane non le vendono già cotte, ce le cuciniamo noi e ce le mangiamo così come stanno, senza la buccia, naturalmente! :cheezy_298: A me piacciono tantissimo e sostituiscono una cena....non per nonna Ivana però..... :cheezy_298:
No, non dappertutto le vendono cotte, ma al banco delle verdure alla coop trovi anche cipolle cotte al forno con la buccia, o pezzi di zucca pure e anche le patate americane, belle grigie e morbide...e si fa prima a servirle, sempre alla loro stagione!!
Io me le mangio, ma come merenda, se mi capitano, non come pietanza!
Mica posso servire al G. una patata americana...mi "banna"!!!!! :lol: :wink:


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da Nona Picia »

Io invece posso farlo...attualmente noi mangiamo, specie di sera, molto meno di una volta, una patata una verdura e un fruttoa me bastano e avanzano, per mio marito invece ci vuole anche il dolcetto (non il vino :cheezy_298: )!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

In questi giorni ho fotografato, sull'altopiano a nord di Monfalcone, questa pianta

Immagine

Svettava tra i giovani ailanti e penso fosse alta circa sul metro e mezzo.

Immagine

Ci ho pensato su ed ho ipotizzato che fosse un topinambur. Me lo sapete confermare?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da babatriestina »

vista anche la stagione, direi proprio di sì.
Aspettatevi invece un gruppo di fiori fotografati sabato e da identificare...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da Elisa »

Il fiore è identico. Mi meraviglia però l' ambiente agreste dove è nata la pianta così solitaria.....


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Helianthus tuberosus

Messaggio da Elisa »

babatriestina ha scritto:vista anche la stagione, direi proprio di sì.
Aspettatevi invece un gruppo di fiori fotografati sabato e da identificare...
Dimenticavooooo....! Attendiamo con curiosità la sfida di babaTS! :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"

Torna a “La flora”