Froson

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Froson

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Questo qua soto se un froson, frosone o frusone in italian, coccothraustes coccothraustes el nome scientifico latin. Che poi no xe vero che sia latin, perché in latin xe, me pasè la parola, un bel casotto: se vardo el Georges italian latin, el fruson xe tradoto ossifragus, ma se vardo dal latin in italian, ossifraga xe l'aquila de mar (sarà un'aquila che va in barca; forsi la vederemo per la barcolana).

Come confermerà babatriestina el nome in realtà xe grego e vol dir, però la stesa roba, frangitore di semenze, spaccabisi insoma :D , perché el xe bon de spacar anche i ossi dele sariese. Quindi no meteghe el dito in boca, anche perché el xe più grande de un pasero e el becco de conseguenza.

Immagine

Lo go visto e fotografà ala fine de setembre 2007, una matina, sui alberi intorno ala stradeta che da Grignan va al parco de Miramar.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Go l'impression che a piccolo e a sua moglie ghe piasi sai i volatili! :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mia moglie e mia cognada de pice le ingrumava i useleti cascai del nido, le li riparava e li meteva de novo per aria, se iera posibile. L'ultimo che la ga "riparà" xe sta un balestruccio in montagna quatro ani fa, che iera a terra, duro de fredo e bagnà. La lo ga coverto, scaldà e dopo la lo ga meso su un trespolo in modo che el posi svolar via e el xe andà.

Mi go comprà st'estate una machina fotografica nova e me son acorto che poso far foto naturalistiche che prima no podevo e quindi go un giogatolo novo e qualcosa de novo de far: no go fotografà solo useleti: go fotografà la marmota, el daino, farfale e inseti, me piasesi becar de novo i cinghiali e i caprioli; go provà a fotografar un levro, ma el xe spari ... come un levro prima che rivasi a cior in man la machina fotografica. In definitiva i useleti xe le bestie più facili de fotografar in natura.

Meto qua solo le foto che xe de Trieste.

Molte dele foto che go messo le go fate 'ndando da casa mia a casa de mia mama e viceversa, o in qualche caminada che go fato qua vizin. Stago diventando mato per fotografar le cinciallegre che da un pochi de ani bagola sui alberi davanti ale mie finestre, ma le se scondi, le bagola, le salta e no le sta mai ferme; gaverò una ventina de foto ma nesuna me piasi veramente. Per una question de principio zerco de no romperghe i bisi e quindi stago un poco lontan, no dopro flash, me scondo.

In general mi po' no so gnente de ste bestiuzze, e quando le fotografo no so gnanche cosa che go fotografà. El fruson, visto de soto, me pareva una ghiandaia (go anche i ociai e son un poco astigmatico). A casa ingrandiso le foto, e me toca studiar; go un poche de foto che no so cosa che sia e stago spetando conferma da mio cognà; go la foto de un useleto che magna un inseto (ciapada per puro caso) e no so se xe un fringuel o un verdon.

La resa xe modestissima: de cento foto ne salvo si e no 10, le altre xe mosse, sfocade, sotoesposte. Però me diverto.

Quel che no capisso xe perché nesun amico vol più vegnir fora con mi ala domenica a far due passi in Carso :wink: :-D :-D

Go fato anche foto de architetura, ma non oso confrontarme con quele de sum culex e quindi no le meto. :-D :wink:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Froson

Messaggio da ffdt »

sono piccolo ma crescero ha scritto:[...]froson[...]
gnanca no savevo che 'l existesi ... e se mai lo go visto de sicuro no me go inacorto che 'l fusi fato cusi` :-)


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Quel che no capisso xe perché nesun amico vol più vegnir fora con mi ala domenica a far due passi in Carso :wink: :-D :-D

Prova dirghe a sum culex, te vederà che lui vegnerà, dato che anche lui ga el tuo stesso problema!


Go fato anche foto de architetura, ma non oso confrontarme con quele de sum culex e quindi no le meto. :-D :wink:


No xe de aver paura! Sum culex no xe professor, el xe solo fio de professor! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Anche mi de solito salvo 10 foto su cento, Picolo... :wink:
I tui amici che no vol più vignir con ti a far due passi in Carso no i sa cossa che i se perdi!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: quel che no capisso xe perché nesun amico vol più vegnir fora con mi ala domenica a far due passi in Carso :wink: :-D :-D
per le prossime domeniche in Carso, ghe ne riparleremo: ti coi useleti e mi coi fioreti podessimo far dele bele escursioni: po femo tante foto, butemo via la magior parte ( el vantaggio del digital) e postemo le meio sul forum


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

sono piccolo ma crescero ha scritto: 1) Mi go comprà st'estate una machina fotografica nova

2) de cento foto ne salvo si e no 10

3) Quel che no capisso xe perché nesun amico vol più vegnir fora con mi ala domenica a far due passi in Carso :wink: :-D :-D

4)Go fato anche foto de architetura, ma non oso confrontarme con quele de sum culex e quindi no le meto. :-D :wink:
1) Mi me toca contentarme dela mia vecia che va ancora ben anche se el zoom xè modesto e foto de useleti.... I scampa prima ancora che penso de farli!

2) Mi go el bruto difeto che no go el coragio de butarghene via quasi nissuna anche se xè doppioni e no proprio perfete. Logicamente se le xè assai sfogade (raro) o ben mosse e/o irrecuperabili me toca anche a mi eliminarle, ma in una percentual assai picia.

3) Mi capisso perfetamente: Me fermo per studiar l'inquadratura e i altri va avanti, me sposto in qua e in là per trovar un primo pian e i altri no speta o i rugna e cussì avanti. Beata l'ora che trovassi qualchedun che gavessi la santa pasienza de star con mi, magari co me fermo a spetar che un nuvoleto che ga sconto el sol sul primo pian se sposti.......
Unica roba xè cossa che te intendi per 'due passi': nè mi ne nona picia che vigniria con noi, sempre che se metemo dacordo e che combinemo, rivemo a caminar tanto; disemo che inveze de due passi fazessimo un passo e mezo! Sentimose, grazie.

4) Meti meti e osa che se confrontemo!! Cussì posso anche imparar qualcossa de novo. No son miga 'superspeciale', son solo un modesto hobbista. Dati i comenti dei amici del 'bucum' me rendo conto che qualche mia imagine pol anche esser valida, ciò nonostante, se no te ne mostri le tue come podemo dir che no le xè altretanto bele se no superiori?

ciao
sum culex


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

SO che ghe gavevo meso una foto de sto useleto un anno fa, ma questa me par più bela e se vedi come che el se fato.

Immagine

Sempre un frosone (Coccothraustes coccothraustes), foto fatta el 24 dicembre là del sincrotrone (el beco ghe cambia color in primavera e el diventa blu, almeno cusì i scrivi).


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Bel mas'ceto!

Quela de un ano fa, de quel che se vedi, probabilmente xe una femina, che ga i colori sai più smorti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Froson

Messaggio da babatriestina »

La prima foto se la ga magnada el host de immagini, la seconda xe ciarissima, e mi ve zonto delle vece stampe, nei anni '50 le case de medicinali regalava ai medici stampe, de qualità per i nostri attuali gusti modeste, ma che costituiva comunque dele serie che mio papà ga salvado e po le go conservade anche mi e ve mostro sto useleto disegnado, de qualche album e che go tirado su col scaner
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Froson

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:La prima foto se la ga magnada el host de immagini...
Ripristinata


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Froson

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mio cognà me ga mandà che pubblico qualche foto de un froson che el ga fato in sti giorni. El sta in periferia de Trieste- El pensa che poderia eser una femina e comunque le foto le me par foto superbe che merita vardar ...

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Froson

Messaggio da Zigolo »

Sì, femina, anche se la prima foto ga una dominante rossa che la fa quasi parer un mas'cio.

Comunque sto ano xe pien de frosoni, in tute le parti d'Italia.


Torna a “La fauna”