Fringuei

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Fringuei

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ghe ne xe veramente tanti a Basovizza, intorno al sincrotron.

Questo xe el mas'cio, un poco più vistoso, con un poco de celeste intorno al colo perché ... celeste xe el color dei mas'ci.

Immagine

Questa xe la femmina, più sobria

Immagine

E questo xe uno, me pareria una femmina, che ga trovà de magnar.

Immagine

Per fotografarlo me son rampigà sul albero, go messo l'insetto e go spetà che el rivi per fotografarlo (mato si ma no fin tanto, pura, purissima fortuna! :-D ).

I nomi: el nome scientifico xe Fringilla coelebs, in italian fringuello. in inglese chaffinch, in francese pinson des arbres e, per far contento Adler, in tedesco Buchfink e in sloven Š?inkavec. Me dispiasi ma no go trovà l'ungherese, spero che el me perdoni. :wink:

Per la precision, la prima foto xe stata fatta oggi, le altre a fine autunno/inverno, sempre là, però.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Te ieri cussì paziente anche coi fioi a scola? :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Fringuei

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

E questo è fermo da qualche giorno sugli alberi davanti alla mia finestra

Immagine


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Fringuei

Messaggio da Elisa »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Ghe ne xe veramente tanti a Basovizza, intorno al sincrotron.



I nomi: el nome scientifico xe Fringilla coelebs, in italian fringuello. in inglese chaffinch, in francese pinson des arbres e, per far contento Adler, in tedesco Buchfink e in sloven Š?inkavec. Me dispiasi ma no go trovà l'ungherese, spero che el me perdoni. :wink:

Per la precision, la prima foto xe stata fatta oggi, le altre a fine autunno/inverno, sempre là, però.
Molto carino!
Non so se esiste in Argentina, ma....il suo nome mi fa venire in mente un bel ricordo dei tempi che furono.
Quando, da bambini smorfiosi nel mangiare, o anche adulti, che rifiutavano quello che c' era, si diceva:
Alora ne (andate) a cercarve lingue de fringuelin!
;--D :roll: :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Fringuei

Messaggio da babatriestina »

credo sia un fringuello, oggi becchettava allegramente sul mio terrazzo. La gatta lo guardava da dietro le lastre, e lui continuava.. immagino che della trasemina del prato non sia rimasto nulla. E in più in questi giorni ho messo semi per uccellini in contenitore..
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Fringuei

Messaggio da Elisa »

Bondì, Baba.
Bellissime foto di stupende presenze avicole!
Non riesco a capire come mai ti sei procurato un "suolo" così verde sul tuo terrazzo. E' una meraviglia, mi sembra un privilegio questo verde in città e nientemeno che in terrazzo! :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Fringuei

Messaggio da babatriestina »

hanno costruito un garage al posto del cortile e sul tetto, a livello del mio appartamento e di altri, hanno fatto un po' di terrazze pensili: 20 centimetri di terriccio. Poi nelle vicinanze ci sono ancora alcune piccole zone alberate. dall'altra parte della casa è pieno centro e traffico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Fringuei

Messaggio da Zigolo »

sono piccolo ma crescero ha scritto: I nomi: el nome scientifico xe Fringilla coelebs, in italian fringuello. in inglese chaffinch, in francese pinson des arbres e, per far contento Adler, in tedesco Buchfink e in sloven Ščinkavec. Me dispiasi ma no go trovà l'ungherese, spero che el me perdoni. :wink:
Ščinkavec? Coerente col suo verso, che in dialeto se disi s'cincar.

Restando sul dialeto, ve dirò che el fringuèl se disi propio cussì a Trieste, ma montàn a Muja.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Fringuei

Messaggio da Ciancele »

Ščinkavec: me ricorda mio papà che me ciamava sempre cusì. Ma mi credevo che gavesi a far qualcosa co’ ‘na s’cinca e no co’ un usel.


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Fringuei

Messaggio da Zigolo »

Dimenticavo: el fringuel, oltre che s'cincar, anche el s'ciuriza.

La s'ciurizada sarìa el tipico canto, de quando che el xe in amor.

No go sotoman una registrazion de linkarve, ma se podarìa definir come un "gorgheggio calante con recupero finale".


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Fringuei

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Oggi meno, ma una settimana fa faceva veramente caldo, per tutti.

Immagine


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Fringuei

Messaggio da Elisa »

-""Tu sta pur lì a filmare il mio avvenimento! :clapping_213: un invidiabile bagnetto""- :-D :-D :-D :-D :-D :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"

Torna a “La fauna”