Insetto

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Insetto

Messaggio da Nona Picia »

Immagine
Immagine
Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Che bruto. I inseti me fa senso. No poderia mai cior uno in man. Sopratuto se no so cossa che xe.

Però me piasi fotografarli sui fiori. :-)


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Come bruto :shock: el xe meraviglioso! :P

Comunque capisso, xe individuale.

Perché se da una parte i inseti devi suscitar ripugnanza, schifo e anche paura, per difenderse dai predatori, nela nostra specie, che ga subìdo e sta subendo anche un’evoluzione culturale, le reazioni dipendi da sogeto a sogeto per motivi anche no detadi dal’istinto.

Mi, comunque, la magior parte dei inseti me fa tenereza :wink:


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

E`proprio così, seppure osservando appena alzata le fotografie....veridiche ho provato un certo brrrrr di veloce risveglio!

Intanto, immagino che risveglierà interesse e piacere l`osservazione-fotografia della fauna autoctona di fine estate.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Figùrite che me fa impression anche le farfale.

I scarpioni, po', no posso vederli nianche sui libri.

Son stata ani fa in un museo, in Martinica, e iera una mostra de ragni e scarpioni enormi. Robe de scampar, anche se i iera morti e soto vetro.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

stata = stada


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Serlilian, te ga la mia solidarietà per i inseti, mi fazzo un'eccezion per le farfalle,che me piasi, ma per tanti altri vederè scarso contributo alla sezion de parte mia


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Stranamente le api e le vespe no le me fa paura, anche se le me ga sponta do volte, de picia. Le xe mate per el persuto crudo e per la carne, in genere.
Co' fazevimo picnic, ghe lassavo un tocheto de persuto, in parte del piato e stavo a guardar come che le lo taiava con le mandibole. Le lo tigniva fermo con le zatìne e, con la boca, le lo taiava a semicercio. Co le andava via restava i segni come de un picio morsigon. :lol:


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Te vedi? Basta osservar un poco e tute le bestie ga un suo fascino: ragni, bisse, zecche, vermi, iene, folpi (lassa star quei in salata), pantigane, pedoci dele rose, pedoci dela testa, pedoci de scotadeo, scarpioni, tacapiere, sanguisughe, se te le osservi un fià, magari a debita distanza, no pol no afascinar.


Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

In sto periodo in giardin go veramente tanti insetti de un certo tipo.
Li go sempre visti ma sto anno xe proprio un'invasion!
I xe tipo coccinella, ma de forma sai più allungada e più grandi, de color rosso e nero, el rosso tendi al rosso matton, e sembra che i gabi una maschera africana disegnada con sti do colori. Se li vedi spesso caminar in coppia, e in sto caso un dei due camina al contrario! Chissà, forsi mas'cio e femina? :-D

Pensavo de chieder qua sul forum se qualchedun sa come che el se ciama, ma solo zercando in rete semplicemente con le parole "insetto rosso e nero", lo go trovado al primo colpo.
El dovesi ciamarse Pyrrhocoris apterus, volgarmente anche cimicetta rosso nera, insetto carabiniere, o gendarme svizzero. In inglese firebug.

http://it.wikipedia.org/wiki/Pyrrhocoris_apterus

Eccolo qua sotto! Lo gave mai visto?

Immagine


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

1382-1918 ha scritto:El dovesi ciamarse Pyrrhocoris apterus
Xe lu, xe lu. Comunissimo ovunque.


Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 817
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Ghe xe alcuni inseti che i par un miracolo dela natura come le farfale e come quel che gà mostrado in foto 1382-1918.
Ameto che - se no' ghe xe un'invasion - i gà una loro ragion de esister. anca se de tanti no' la rivo veder, naturalmente par mia ignoranza; par esempio capiso la rajon d'esister dela mosca dela carne che le xe dei un picio scovazini dela natura, o pitosto certi inseti dele piante che servi a distruger altri inseti che a quela piante i ghe farìa del mal e i esempi poderìa eser tanti altri, ma no' rivo capir la razon de esister dele mosche "casalinghe", se no' quela dela cadena alimentare par nutrir altre spezie de inseti (ragni, par esempio) o anca altra fauna che no' fà parte dela categoria dei inseti.
Ma de altri proprio nò: par esempio che utilità gà le zimisi, le zeche, i pedoci dela testa, le piatole, le zanzare, le mosche tze-tze che le porta la malaria, i tarli del legno che distrugi mobili antichi, le tarme che te rovina i vestiti - scuseme se conoso solo che i nomi "volgari", ma no' gavendo tropa simpatia par lori. no' li gò mai gnanche zercai - ecc., ecc.?
Comunque a mi i me fà senso squasi tuti, a parte le farfale (le xe tropo bele), dele api e dele vespe gò proprio el teror parché son alergica e par mi 'na loro sponta podesi eser fatal; dei altri gò paura che i me posi vignir 'doso senza che me inacorzo. Ma no' ghe gò mai fato del mal a nisun inseto volontariamente - lozicamente se camino par un prà ghe ne farò 'na strage - de quei che proprio i me dà tano fastidio e schifo, me difendo co' le zanzariere e, se trovo un ragno in casa, prima verzo 'na finestra po' lo ingrumo co' un zornal o qualcosa de simile e lo buto nel prà soto casa.
Aprezo chi che riva trovar la beleza in tuta la natura, ma proprio i inseti no' fà par mi!

Ciau ciau a tute/i, sempre con simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

anche mi sto rosso e nero lo go sempre visto, fin de picia, e lo go in abondanza in terazza e anche mi de qualche parte lo gavevo visto definir, forsi in francese, "maschera africana". Credo che i sia inocui, anche se me piasi de più le coccinelle, che po se nutri de afidi.
( per inciso, cossa ghe fa tante formigole, ma senza afidi, sui bucoli de fior dela mia Peonia?)
inveze qual che mi odio e che elimino se lo beco, xe el oziorrinco, che mi no so ben per cossa Madre Natura lo ga fatto, ma in giardin el magna i fiori e soprattutto le sue larve distruggi le radise, el xe notturno e ghe ne go trovai tanti anche ala sera in casa, che i me vegniva fora evidentemente dele piante in vaso in casa. Questa xe una foto fatta in giardin de una mia amica, i mii però ga el addome scuro a macette più ciare, come color cannella.
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Andar in zerca dell'utilità - intesa naturalmente dal punto di vista umano - dei singoli componenti della natura, pol anche essere un modo de approccio ala natura stessa, ma mi no lo trovo né piacevole, né corretto.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8685
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Insetto

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Si è posato sul muro del mio terrazzo questo insetto

Immagine

Dalla bocca, in alto, alla punta delle ali in basso è lungo 3 cm. Quindi si fa notare per le sue dimensioni. Mi hanno detto (ringrazio il mio cortese informatore) che si tratta di un Crisopode.

Questa è la sua testa ed il tronco visti dall'alto

Immagine

Hanno un che di spaventoso e, nel tronco, mi sembra quasi di vedere un teschio.

Visto di fianco è così

Immagine

e, più da vicino, così

Immagine

Non lo so se questo in particolare, ma altri della sua specie, secondo wikipedia, sono usati per la lotta biologica ai parassiti in agricoltura.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Insetto

Messaggio da Elisa »

Sconosciuto Crisopode...C' è da sperare che sia effettivamente utile, come descritto, perchè bello non è,
seppure interessante è ben spaventoso.... :( :-) E pensare che l' universo esiste anche per essi...


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Insetto

Messaggio da nonna ivana »

Una bellezza quasi..orrida...poi ci si fa l'occhio!
Sembra un essere "tecnologicamente" avanzato, ogni suo segmento è sqisitamente simmetrico al corrispondente, antitetico...o come si dice, non mi viene il termine!
Fa riflettere la potenza vitale che esseri così piccoli possiedono, e quale intelligenza possano avere per convivere con tutti noi...al nostro paragone io non so dire chi sia il più forte, quello che conosce meglio le regole della vita sulla terra!
Il pensiero mi va a Leonardo, che nell'osservazione del regno animale ha saputo ispirarsi per tante sue invenzioni!
Che ci sia ancora qualcuno che segue ancor oggi questo metodo???


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Insetto

Messaggio da babatriestina »

Già che ieri eravamo con un entomologo, vi metto questa foto di un insetto, che se ho ben capito dovrebbe essere una cicindela campestre
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Insetto

Messaggio da babatriestina »

oggi questo rosicchiava foglie di alberi
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “La fauna”