i cocai

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

i cocai

Messaggio da sum culex »

le foto xè fate nela baia de Miramar
ciao
sum culex
Allegati
i riposa e i fa toilette
i riposa e i fa toilette
qua el speta de magnar
qua el speta de magnar
qua i svola
qua i svola


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi dei cocai savevo solo che i me sveia la matina; no savevo che ghe xe cocai e cocai. Lo go imparà sti giorni vardando le foto che go fato.

Questo xe el Gabbiano reale adulto, che i ciama Larus argentatus. El ga una macia rossa sul beco che co i pici la vedi verzi la boca per magnar, se no i la vedi, la boca i la tien serada (dovesimo far qualcosa del genere per far taser i nostri fioi co ocori :wink: ). Xe come i stop de l'auto che gavemo davanti: co i se impiza, frenemo anche noi.

Immagine

De picio, o meio per i primi quatro anni, però, el xe diverso. Qua se lo vedi insieme a due cormorani che xe più scuri.

Immagine

Esisti però anche el Gabbiano comune che i ciama Larus ridibundus, come dir "cocal che ridi" (a mi sto nome che i ghe ga dà, me ga de ciolta pel fioco). Questo ga piumaggi diversi a seconda dela stagion. Ormai el se xe prontà per l'inverno e el xe cussì, con una macia grigia drio de l'ocio. In estate el dovessi gaver la testa nera. E el xe un poco più picio.

Immagine

In dialetto esisti i cocai e le cocalete. I cocai xe i reali e le cocalete xe el gabbiano comune? O xe tuto altro?


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Mi dei cocai savevo solo che i me sveia la matina; no savevo che ghe xe cocai e cocai. Lo go imparà sti giorni vardando le foto che go fato.
Questo xe el Gabbiano reale adulto, che i ciama Larus argentatus. El ga una macia rossa sul beco che co i pici la vedi verzi la boca per magnar, se no i la vedi, la boca i la tien serada (dovesimo far qualcosa del genere per far taser i nostri fioi co ocori :wink: ). Xe come i stop de l'auto che gavemo davanti: co i se impiza, frenemo anche noi.
In efeti xe vari tipi de cocai, sia a due zate che a due gambe... :roll:

Posso far una picia corezion?
No xe che i pici tien serado el beco se no i vedi la macia rossa, bensì i adulti xe indoti a spalancar el proprio se i pulcini ghe beca là de sora, xe un riflesso condizionado.
Son pignola, lo so, no ste nianca dir! :oops:
Bela la foto del cocal de vedeta in zima al scoio!


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

In effetti son sta proprio un ... cocal. Go letto l'esperimento de un svedese, e lo go riportà troppo in furia.

Anche el nome in latin, che babatriestina vol che se meti, cambia drio dei libri. Go trovà Larus argentatus, Larus Michahellis e Larus cachinnans (questo nome deriva sicuramente :wink: dal fatto che co i la mola la xe veramente grande!

Credo che el più giusto sia Larus michahellis, ma se vivi lo stesso!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Anche el nome in latin, che babatriestina vol che se meti, cambia drio dei libri. Go trovà Larus argentatus, Larus Michahellis e Larus cachinnans (questo nome deriva sicuramente :wink:
Ma che diferenza xe fra la ridada de un Larus Ridens e quela de un Larus cachinnans? :-D
te disi che el cachinnans ridi ancora de più per gaverla fata sul vetro dela mia machina? :evil:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Forsi el ridi perchè oltre che sula tua, el la gafata anche sula mia e su quela de piccol! :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Che delusione!

Son andà sul Georges Calonghi a cercar cachinno, avi, atum, are e vol dir ridere ad alta voce, sghignazzare.

Insoma un xe ridibundus, un xe cachinnans, sempre pel fioco i ne ciol e dopo i ridi ale nostre spalle. :wink: :lol:

Però nessun me ga spiegà se xe vera la mia ipotesi tra cocal e cocaleta.


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

La baia al tramonto.....

sto posto dovè dirme dove che el xe....

per quanto gabi girado no go mai visto un orizonte de mar o lago cha vadi in salita, o in discesa (dipendi da come se lo interpreta) e xe una roba che ghe tigniria sai a veder anca mi. e po voleria saver se le basche sbrisa o riva star ferme.... :36_1_1: :36_1_21: :36_1_13: :36_1_20: :36_1_19: :36_1_25:


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Come disse Gesù in un passo poco noto del Vangelo, "chi non ha mai fatto una foto col mare in salita, scagli la prima pietra!"


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Xè meio cussì? No ocori che te zerchi più el mar in salita de nissuna parte e le barche no ris'cia de sbrissar anche se le xè ancorade perchè i ghe ga tirà el fren a man e la marcia inserida. :roll: :-D
Adesso no xè più gnanche bisogno che nissun me tiri la prima piera! :twisted:

Immagine

ciao
sum culex :twisted:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

El guaio xe che quela xe una dele prime foto che go fato mi, ma come che i me disi, no go ancora imparado a far i orizonti driti! :'-( :oops: :36_1_42:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Bilbo ha scritto:per quanto gabi girado no go mai visto un orizonte de mar o lago cha vadi in salita, o in discesa (dipendi da come se lo interpreta) e xe una roba che ghe tigniria sai a veder anca mi. e po voleria saver se le basche sbrisa o riva star ferme
I venti meridionali, quando ci sono, innescano un movimento di oscillazione del mare Adriatico che viene detto sessa (come quando portè un cadin pien de aqua che la comincia a dondolar avanti e indrio). Il periodo di oscillazione è di circa 21 ore e porta anche a 50 centimetri di dislivello tra Bari e Trieste. Quando soffia la bora, invece, il mare a Trieste si abbassa e sale a Venezia.

Ne deriva quindi che il mare può essere in salita o discesa.

La spiegazione mi sembrava doverosa (difesa dei veci contro i giovani), voleva essere assolutamente scherzosa e, comunque, non c'entra niente con le foto :lol:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

El gabbiano comune (larus ridibundus) che prima gavevo messo col vestito de l'inverno,

Immagine

adesso che el se sta prontando per l'estate el xe cusì; credo che ancora nol gabi finì la muta, perché el ga ancora qualche ciufeto bianco in testa.

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Su un teto che vedo fora dele finestre de casa mia xè de diversi giorni che passegia due cocai. A un certo punto se ghe ne vedi uno solo che se meti, come de vedeta, sora un camin e el sta là fermo per ore. Ogi, dala finestra del primo pian, son rivà a veder el secondo scrufolà al base del camin con quel'altro sempre sula zima, come che el fussi de guardia.
Che i gabi fato el nido? O xè solo una coppia stabile?

Immagine


Immagine


Immagine

ciao
sum culex

P.S.: la prima foto la ga fata Nona Picia.


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Dirìa tardin per una nidificazion.

Comunque comportamenti vagamente teritoriali ghe ne xe anche fora stagion.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Approfittando del fatto che alcune foto di gabbiani sono andate perdute, rimetto qua alcune foto, in maniera un poco sistematica. Non vorrei sembrare pedante. Qui a Trieste, tutti abbiamo, purtroppo, modo di vedere i gabbiani reali che fanno chiasso sui nostri tetti e sulle nostre teste. Io, lo confesso, non li avevo mai osservati con particolare attenzione. Da queste considerazioni, oltre che da una nuova foto, l'ultima della serie, l'idea di questi post sui gabbiani, di cui questo è il primo di tre.

Ho fotografato tre specie di gabbiani; tutti cambiano aspetto con l'età e con le diverse stagioni. Le foto sono fatte tutte, meno una, tra Barcola e Miramare, dove si vedono nel loro ambiente e danno sicuramente meno fastidio di quelli che si sono sistemati in città.

Il gabbiano più grande presente nelle nostre zone è il gabbiano reale, detto anche, dagli amici che si prendono confidenza con lui, "zampe gialle", in dialetto triestino/veneto cocal, in inglese "yellow legged gull", in francese "goéland leucophée", in tedesco "Mittelmeermöwe" o anche "Silbermöwe-michahellis", in spagnolo "gaviota argentea", in sloveno "Srebrni galeb", in russo il nome potrebbe essere "Серебристая чайка", ma in realtà in Russia se ne trova uno leggermente diverso.

La storia della classificazione scientifica di questo volatile è molto complessa. Linneo nel 1758 definì il genere Larus dove stanno dentro quasi tutti quelli che noi chiamiamo gabbiani. Un certo Pontoppidan nel 1763 definì la famiglia del Larus argentatus, che è quasi identico al nostro, ma vive al nord. Un certo Pallas, quindi, nel 1811 fece presente che quelli del sud avevano delle caratteristiche diverse e, in omaggio al loro verso, li chiamò Larus cachinnans. Qualcuno allora fece notare che quelli dell'ovest erano diversi da quelli dell'est ed allora qualcuno chiamò quelli dell'est "Larus cachinnans cachinnans" e quelli delle nostre parti Larus cachinnans micahellis; non basta, qualcuno, non contento, decise che il nostro si sarebbe dovuto chiamare Larus micahellis micahellis; io sarei disposto a scommettere che il signore che ha proposto questa classificazione ha un cognome che ha a che fare col Micahellis! In questa guerra di nomi ci saranno senza dubbio ragioni scientifiche, ma a guardarle con l'occhio del profano, sembrano piuttosto guerre di religione condite con qualche piccolo interesse privato e, come capita spesso nelle guerre di religione, credo che sia molto difficile mettersi d'accordo e quindi il caos regna sovrano.

Credo che, nel primo inverno della sua vita, il gabbiano reale si presenti così

Immagine

Come passa il tempo si trasforma e, nella seconda estate assume questo aspetto

Immagine

Quando diventa adulto assume quel bellissimo colore argentato che lo caratterizza e sul becco appare la macchia rossa di cui abbiamo parlato prima

Immagine

e quando vola e ci fa pensare alla libertà si presenta in questo modo

Immagine


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Questo è il secondo di tre post sui gabbiani.

Molto più piccolo del gabbiano reale è il gabbiano comune, Larus ridibundus, in inglese black headed gull, in tedesco Lachmöwe, in spagnolo gaviota reidore, in russo Озерная чайка, in sloveno rečni galeb. Tutto facile col nome? Eh no. Proprio il nome scientifico, che ne dovrebbe garantire il riconoscimente in tutto il mondo, sta cambiando e qualcuno gli ha cambiato non la specie, che già mi pareva tanto, ma il genere, e se cercate in giro potrete trovare che cominciano a chiamarlo Chroicocephalus ridibundus; onestamente non so se sia più felice.

Cambia aspetto negli anni, anche se ci mette meno tempo a diventare adulto, e anche con le stagioni. Io qui lo ho visto dalla tarda estate alla primavera (il che non vuol dire che non ci sia anche a giugno) e quindi ho più foto con l'abito invernale.

Questo, se non mi sbaglio, è alla sua prima esperienza invernale

Immagine

Questa coppia, che non so se sia casuale o corrisponda ad un maschio ed una femmina (non ho trovato come si puo fare a distinguerli da una foto, è sempre con l'abito invernale, ma è adulta

Immagine

e già che ci sono ne aggiungo un'altra che mi piace come foto

Immagine

Questo, infine, è uno che, a marzo del 2008, ha ormai la testa quasi tutta scura. A me sembra nera, ma i sacri testi giurano che è del colore della cioccolata fondente (chissà con quale percentuale di cacao?)

Immagine


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Questo è il terzo di tre post consecutivi sui gabbiani.

Pensavo che il discorso sui gabbiani fosse finito con questi due, ma mentre li fotografavo, uno mi ha insospettito. Ho passato la foto al nostro Maestro, Zigolo, che mi ha spiegato che questo qui sotto, che io credevo fosse un giovane gabbiano reale, è in realtà una Gavina, nome scientifico Larus canus; sì questo ha un nome scientifico solo, ma ne ha due inglesi, Mew gull o anche Common gull. I Francesi lo chiamano Goéland cendré, i Tedeschi Sturmmöwe, i Russi Сизая чайка e gli Sloveni sivi galeb.

Assomiglia molto al gabbiano reale, ma è un poco più piccolo e, in inverno, ha la testa a righette grige.

Immagine

Per el momento, sui cocai, questo xe tuto. Spero de no verve indormenzà.


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

grazie, anzi, té gà fato un belisimo lavor, grazie de novo.


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Ottima sintesi, sia per quanto riguarda specie, età e sesso, sia per quanto riguarda la nomenclatura.

Se si va molto oltre ci si impegola (se disi in italian? :-) in questioni complesse che in certi casi nemmeno gli addetti ai lavori ci vengono fuori. E infatti spesso le varie commissioni, nell'intento di semplificare (o anche per altri motivi come giustamente dice sonopiccolo) complicano ancora di più le cose.

Ancora complimenti e... aspettiamo il gabbiano corallino :-D


Torna a “La fauna”