Val Rosandra

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Mi giunge notizia da più parti che sabato scorso, con la motivazione di ripulire l'alveo del torrente per prevenire inondazioni ( ?) la Protezione Civile in val Rosandra ha fatto uno scempio con ruspe. Ovviamente non avendo visto non posso giudicare, anche perchè le foto messe non permettono un reale confronto, essendo foto estive in piena vegetazione e foto invernali. Mi riprometto un sopralluogo e un reportage..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
AM
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 165
Iscritto il: gio 16 lug 2009, 15:13

Re: Val Rosandra

Messaggio da AM »

spero che ti stia sbagliando ! altrimenti siamo messi male !


Si fatica a salire sulla montagna, ma giunti alla vetta è dolce il riposo
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

diciamo che vorrei giudicare coi mie occhi, perchè se vedo le reazioni indignate, vorrei sentire anche l'altra parte, visto che fra gli operatori della Protezione civile riconosco nelle foto alcune persone che mi sembrano indubbiamente appassionate del nostro Carso .


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Liuz
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 51
Iscritto il: mar 21 set 2010, 21:50
Località: Merano

Re: Val Rosandra

Messaggio da Liuz »

Me par che le foto del sito della protezion civile parli ciaro.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

queste le foto di Dario Gasparo
https://plus.google.com/photos/11268131 ... banner=pwa
curiosamente, le difese vengono da gente del luogo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Val Rosandra

Messaggio da Nona Picia »

Ma come va ben Google+....se vedi una foto sì e tre no....Comunque sembra una grandissima netada....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:Ma come va ben Google+....se vedi una foto sì e tre no....Comunque sembra una grandissima netada....
dovessi esser un album Picasa..


comunque l'opinion del prof Poldini, botanico, riportada su Facebook:


Si deplora e stigmatizza l’intervento distruttivo in Val Rosandra lungo il corso del torrente Rosandra, area di grande pregio naturalistico inserita nell’area SIC “Carso triestino e goriziano” e ZPS “Aree carsiche della Venezia Giulia” e pertanto sotto tutela europea. E’ stato intaccato un habitat prioritario costituito da boschi ripari ad ontano nero (Alnus glutinosa) che costituisce una valida difesa delle ripe. La scopertura completa del suolo mediante il taglio drastico effettuato priverà questo tratto del torrente del suo insostituibile presidio forestale. Ciò avrà come conseguenze il disseccamento del suolo e l’erosione accelerata delle rive. Questi interventi prescindono completamente dall’analisi delle funzionalità e dei servizi ecologici, partendo da uno schematismo grossolano che la vegetazione sia qualcosa di superfluo o addirittura di dannoso che va eliminato per mettere in sicurezza il torrente. In realtà tali interventi di rozza ingegneria hanno l’effetto di peggiorare notevolmente la situazione e di ridurre drasticamente la biodiversità del territorio anche per le negative ripercussioni sulla fauna.' -- Prof. Livio Poldini, Professore Emerito, Dipartimento di Scienze della Vita, Università di Trieste


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Val Rosandra

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:
Nona Picia ha scritto:Ma come va ben Google+....se vedi una foto sì e tre no....Comunque sembra una grandissima netada....
dovessi esser un album Picasa..
Xe un album de Picasa, ma su Google+ e chi che no xe iscrito pol solo che guardar...almeno finora xe cussì.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:
babatriestina ha scritto:
Nona Picia ha scritto:Ma come va ben Google+....se vedi una foto sì e tre no....Comunque sembra una grandissima netada....
dovessi esser un album Picasa..
Xe un album de Picasa, ma su Google+ e chi che no xe iscrito pol solo che guardar...almeno finora xe cussì.
ma mi no son iscritta nè a Picasa nè a Google+ epur lo go visto


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
AM
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 165
Iscritto il: gio 16 lug 2009, 15:13

Re: Val Rosandra

Messaggio da AM »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IwL4#t=43s

se qualcuno vuole vedere come si rovina la natura !!

:shock:


Si fatica a salire sulla montagna, ma giunti alla vetta è dolce il riposo
AM
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 165
Iscritto il: gio 16 lug 2009, 15:13

Re: Val Rosandra

Messaggio da AM »

per le proteste scrivere quì protezione.civile@regione.fvg.it :clapping_213:


Si fatica a salire sulla montagna, ma giunti alla vetta è dolce il riposo
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

In attesa di andare a verificare e fotografare ( non so se potrò domani o dopodomani..) un paio di ulteriori foto:
la cascata, 5 anni fa, marzo 2007
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

questa una foto del Ghiaione prima che allargassero il sentiero tre anni fa
Immagine
e adesso alcune immagini della zona "disboscata":
così nel marzo 2007, per avere una foto senza vegetazione: non è giusto confrontare le foto di questi giorni con quelle estive!!

il ponticello è il punto di riferimento di diverse foto

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine
( questo credo che sia quello c he si vede tagliato nelle foto)

nel maggio del 2004

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

maggio 2004, i resti del mulino
Immagine

il torrente oltre la vegetazione

Immagine

e queste sono del novembre scorso, ma non sono tutte proprio della zona disboscata, sono anche leggermente più a monte, ma mostrano il tipo di paesaggio e di vegetazione

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Val Rosandra

Messaggio da Nona Picia »

Hanno fatto un bel disastro!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Val Rosandra

Messaggio da Piereto »

Me sorgi alcuni dubi,e vedo tanti controsensi. Se per 40 ani nisun se ga insognà de intervenir sul greto del rosandra ,perchè farlo adeso?. Forsi sicome el clima cambia e andemo verso una tropicalizazion ,cioè piove tante e concentrade in un breve periodo,per el resto sai suto,i ga pensà de darghe una netada e controlo a una area dimenticada. Xe evidente che se piopi e ontani gà cresù per 40 ani indisturbadi sul greto,vol dir che no iera po tanta aqua, ma in prevision de le piene che vinirà (ma semo su un teren carsico pien de piere a lieve pendenza e no argiloso) ocoreva disboscar.Per aceder al greto i xe andai co la man sai pesante. ( xe un poco come le strade forestali che per eser realizade i ga taià alberi, che po ricresi se manca la manutenzion ). Quel che xe evidente xe che no esisti la manutenzion anuale,se i se sveia dopo 40 ani, e questo perchè no xe bori. Inveze de spender poco,ma ogni ano, se spendi tanto e dopo che el mus xe scampà fora de la stala. Mi me ricordo inveze de le piene del rosandra quando che semo a la foce ,grandi alagamenti su la statale che va a Aquilinia col ponte che lo sovrapasa e semo su tereni arenacei argillosi. Forsi iera inveze qua de far pulizia de rovi,scovaze, e ingrandir un poco el greto.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: no esisti la manutenzion anuale,se i se sveia dopo 40 ani, e questo perchè no xe bori. Inveze de spender poco,ma ogni ano, se spendi tanto e dopo che el mus xe scampà fora de la stala.
sacrosanta osservazion! e val per tanta altra roba, no solo i torrenti! comunque oggi son stada , ma prima che sia in pien la manifestazion, e devo dir che de inesperta tecnicamente no me par che sia sto disastro come che i scrivi che i "i ga distrutto la val Rosandra". I ga netado una parte del alveo del torrente, che po adesso nela parte bassa xe in suta total, e in una zona i ga probabilmente ( sempre a mia impression) slargato un tantin troppo. Ve metterò foto, ghe ne go fatte 200, per cui devo far una piccola cernita..
resta che no me ritegno competente su come sia el modo miglior de prevegnir piene e esondazioni, se netar el alveo, lassar i alberi che trategni la corrente, lassar che in qualche punto tracimi..
de solito noi cittadini no semo de gita co el Rosandra xe in piena, e me par che ghe sia anche un poca de animosità fra cittadini /fruitori turistico-alpinistici e locali/abitanti del posto e entrambi se ritien " paroni morali" della Valle.
Certo la Valle xe cambiada un tantin, se ghe xe una zona che i alpinisti dei tempi di Comici ciamava ( e el nome xe restado" ) el prà dei canibali perchè là andava a far picnic i semplici gitanti, e adesso de pra là no ghe xe più gnente de decenni, tuto alberi e arbusti..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Ampio ( fluviale?) resoconto fotografico:mi son sventolata bene stamattina, non mi aspettavo vento così pungente!
spostamenti in bus, visto che a mezzogiorno c'era un traffico automobilistico e non vi dico le macchine posteggiate un po' dappertutto, dopo aver utilizzato i principali posteggi. Parto da Bagnoli /Boljunc e seguo la strada fino a Bagnoli superiore : il torrente è del tutto secco:
Immagine

la parte bassa è imbrigliata in argini di cemento , si vedono ceppi di tronchi tagliati
Immagine
le rive sono state ripulite, ma non tanto, e ancora legname è rimasto là: in fondo, le case dell'ultima frazione
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”