Val Rosandra

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

te scriverò in privato i nomi de quei che conosso, ma i due sentai a sinistra no so chi che iera, no iera del nostro gruppo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: Speto ‘deso la seconda parte, quela con le foto del rifugio e de l’otavo. De aqua, naturalmente. ;--D
no xe el rifugio,a nzi i scrivi ben che no xe unrifugio ( quel xe el Premuda, in principio), E go bevudo.. una cocacola!
se no me andava in testa col caldo..
Immagine

subito drio, pasado el cipo de confin. el vecio mulin che par i templid elal giungla

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

el fiume: cascatella
Immagine

riflessi

Immagine

e questa xe la zona "disboscada" " distrutta" etc..
i ontani xe ricressui,
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: deviazione per il Cippo: il bivio porta solo indicazione Sentiero n 13..
però la bora era così forte in quel punto e non c'era anima viva, per cui mi son fermata prima del Cippo perchè non me la sentivo di attraversare il ponte di rocce sena alcun riparo. Vedo comunque che è sempre senza cuspide e senza targa.. :-( non anima viva, e dire che un tempo il Cippo era la meta abituale delle nostre gite.. anche due settimane fa lo avevo visto deserto..
Immagine
riordinando pezzi di giornali conservati, trovo un articolo di Dario Marini, autore di una delle più apprezzate guide di val Rosandra, scrive questo nel 2009:

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Val Rosandra

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: ..... deviazione per il Cippo: il bivio porta solo indicazione Sentiero n 13..
però la bora era così forte in quel punto e non c'era anima viva, per cui mi son fermata prima del Cippo perchè non me la sentivo di attraversare il ponte di rocce senza alcun riparo. Vedo comunque che è sempre senza cuspide e senza targa.. :-( non anima viva, e dire che un tempo il Cippo era la meta abituale delle nostre gite.. anche due settimane fa lo avevo visto deserto..
Immagine
Mi son sta una sola volta al Cippo Comici, ancora de mulon. Comici xe sta par noi el maestro, anche se quei che lo ga veramente conosudo xe tuti morti de ani. Lo gavemo sempre invidià, parchè lu cusì bravo e noi cusì scalfi. La nostra meta iera la ceseta. Se una dele oto beatitudini disi el vero, quei che rovina e ga rovinà el cipo i xe tuti in paradiso. Beati i poveri di spirito .....
Mi son sta portà ala rocia de mio fradel e i sui amici. Go comincià ala fine del `42. Go imparà a rampigar con lori. El più giovine iera del '22. Mi iero ancora più giovine, e se pasai più de 70 ani. Qualche volta penso che spando pensando a Va' Rosandra. Ma per capir el perchè 'sta vale atira tanto basta eserghe stadi. Domandare per credere.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Qualche panoramica del sentiero pianeggiante del monte Stena: de san Lorenzo verso la vetta no xe dislivello o quasi : cambia se se vol rivarghe de Draga, dela ciclabile o adiritura de Botazzo, attual segnavie n 1

Immagine

dalla cima verso Draga e el bivio. recente.
Immagine

la landa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

sullo sperone di fronte, la Chiesa
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Val Rosandra

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, Bolunz xe par mi la vale e solo la vale: Va‘ Rosandra. Ma de putel (11 ani) go pascolà cavre sora la cava (Monte Carso?) e dove che xe la Granda Grota (veljka jama), dove che scori la Rosandra e fazeimo bagno nei pochi punti dove che iera un poco fondo. Ma no tropo fondo, parchè go imparà a nudar solo l’ano dopo. Là ‘ndaimo anca a cior aqua de bever. Iera una sorgente che vigniva fora dela grota. La prosima volta che te va in vale te podaria far do foto de ‘sti punti? Un grazie in anticipo.
PS: Se qualche altro volontario si assume l’incarico, non deve chiedere il mio consenso. :clapping_213:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

De come che te me descivi, xe un punto che xe cambiado dopo che durante la guera o subito dopo i ga fato saltar roba. No go trovado ben mai


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Val Rosandra

Messaggio da Bilbo »

oddio, go risalido varie volte la valle lungo el fiume (fin soto la cascata), co iero muleto, ma no me ricordo de aver mai visto grote dove che vien fora acqua.


Bye '73 de Roby.-
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Val Rosandra

Messaggio da Ciancele »

Bilbo ha scritto: lun 16 apr 2018, 11:06 oddio, go risalido varie volte la valle lungo el fiume (fin soto la cascata), co iero muleto, ma no me ricordo de aver mai visto grote dove che vien fora acqua.
Bilbo mio, te son 'ndà nela direzione sbaliada. Te gavesi dovesto 'ndar verso la foce dela Rosandra. Co' te rivi del rifugio, in piaza, te va drito al Domio, a destra ala cesa e a Basoviza e a sinistra ala cava e al prà dove che xe la grota. No me ricordo se l'aqua vigniva dela grota o de un canal paralelo. Ma l'aqua iera incanalada e tuti 'ndava là a cior aqua. Mi iero là l'ultima volta un diese ani fa. Me par de gaver leto che la grota, a Bolunz i la ciama veljka jama, i la gaveva un poco slargada. Mi de muleto no rivavo a andar drento, a panzada, parchè la iera forsi veljka (grande) ma l'ingreso iera 'sai mickeno (piccolo). Nel '38 iera un prà con graie (cespugli) de more. Le magnaimo 'ncora rose. Pol darse che el Monte Carso gabi bei fiori, ma gnente fragole o altri fruti. E una mefa (fame) che no te conto.
Verso la cascada, squasi soto la ceseta, iera una sorgente vigniva fora del monte a alteza de omo. Là impigniimo le borace. Una aqua che se podeva mastigar.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

ma alora te disi el Antro dele Sorgenti di Bagnoli! adesso xe lavatoio e vizin piscicoltura, i alleva trote e salmoni Dovessi esser la foto nela discussion:
xe a man destra dela piazza de Boliunz vardando verso la valle andando in su


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Val Rosandra

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: lun 16 apr 2018, 13:03 ma alora te disi el Antro dele Sorgenti di Bagnoli! adesso xe lavatoio e vizin piscicoltura, i alleva trote e salmoni Dovessi esser la foto nela discussion:
xe a man destra dela piazza de Boliunz vardando verso la valle andando in su
Giusto, sula destra. L'ultima volta go visto una roba che podaria eser stado un lavatoio. Ma me meravilio che non gavè mai visto la cava. Iera un buso bastanza grando. Par via dela cava, ogni tanto i fazeva saltar dinamite o roba compagna, iera un poco pericolo misiarse là.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

La cava xe più sora, e adesso i la fotografa perchè d e lontan la ga forma de cuor. Un sentiero per el monte Carso ghe passa de sora.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: mar 7 nov 2017, 21:36
deviazione per il Cippo: il bivio porta solo indicazione Sentiero n 13..
però la bora era così forte in quel punto e non c'era anima viva, per cui mi son fermata prima del Cippo perchè non me la sentivo di attraversare il ponte di rocce sena alcun riparo. Vedo comunque che è sempre senza cuspide e senza targa.. :-( non anima viva, e dire che un tempo il Cippo era la meta abituale delle nostre gite.. anche due settimane fa lo avevo visto deserto..
Immagine
confrontare lo stato attuale con una vecchia foto , dalla rivista Alpi Giulie
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Giretto in Valle, prima della messa ala cesetta per i alpinisti "andai avanti"
Lavori de restauro al acquedotto roman:
parte de meter a posto
Immagine

lavori in corso
Immagine

parte netada
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

i diversi strati me sa de livelli diversi de restauro
Immagine

i colori dle torrente
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Val Rosandra

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

decido di salire per la valletta del crinale e passare per il Cippo Comici. Ecco, il Cippo, uno dei punti di riferimento e dei passaggi obbligati della mia gioventù adesso mi sembra trascurato. al bivio del sentiero 25 il Cippo non è nominato, non sono nominati i numeri dei sentieri e il nome sloveno precede quello italiano. curioso
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”