Cese catoliche: San Bartolomeo apostolo - Opcina

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Cese catoliche: San Bartolomeo apostolo - Opcina

Messaggio da sum culex »

Eco pronta un'altra "mitragliada" de foto e poichè go in sto forum una più che otima colaborazion, sparagno la fadiga e el tempo de zercar e meter notizie e comenti.

Per sta volta fazo una ecezion: meto mi i comenenti, cussì ghe dimostro a chi, fora dei nostri amici, de lontan spara critiche a vanvera, senza saver quai che xè i acordi fra de noi.
In ogni caso ringrazio quela poersona che ghe fà, sepur per sbaglio e con intenzioni oposte, publicità al nostro forum, perchè chi che legi, magari solo per curiosità, va a guardar.
Scuseme sto inserto OT, che se no fussi per ffdt, no saria mai vignù a saver de sta storia.

Ben, bon, vignimo al'argomento 'di cui trattasi': la cesa de San Bartolomeo a Opcina.

Un fià de storia: La prima piera dela cesa odierna xè stada posta nel magio del 1805 e la xè stada consacrada (la cesa, no la piera) el 28 novemnre 1823 dal alora vescovo Antonio Leonardis.
Se ga comunque notizia de una picia costruzion religiosa che sorgeva in sto stesso posto za nel XIV secolo.
Nel '600 la xè stada ampliada per poi esser abatuda e sostituida dala cesa atuale.
Sora la porta de ingresso ghe xè un'iscrizion in latin che tradota disi cussì: Sta cesa xè stada riedificada dale fondamenta a spese publiche e per la generosità de alcuni devoti soto l'imperator Francesco II e el governator de Trieste Sigismondo conte de Lovasz nel ano 1805.

El progeto del architeto Giuseppe Colnhuber prevedi un edificio con una sola navata che ga ale estremità oposte el presbiterio a pianta retangolare che sporgi e l'atrio che sostien la cantoria col organo.

De particolare interesse xè la faciata in cui se missia diversi stili: dal caratere neoclassico essenziale e nitido delle lesene e dela cornise che separa i piani al gusto un poco baroco del campanil e dele linie curve che lo racorda ala faciata. Soto la cela campanaria xè un orologio del 1819.

Gusteve un per de foto del esterno

Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Panoramica del interno verso l'altar

Immagine

e verso l'atrio e la cantoria

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

La cantoria e el grande organo

Immagine

El presbiterio e l'abside

Immagine

L'altar magior dedicado a San Bartolomeo.
Sora la 'mensa' xè un'edicola (no vendi giornai) che tra due colone de marmo nero che ga un capitel de marmo biaco in stile composito, incornisa la pala che rafigura la gloria de San Bartolomeo, che in ciel prega per la comunità de Opcina.
A destra e a sinistra le statue de epoca posteriore de Sant?antonio da Padova e de Santa Rita da Vitrerbo.

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Al centro el tabernacolo tra quatro colonine de marmo rosso che sotien: le due esterne due angioleti e le due interne due volute formade e foie che a sua volta sostien un cocifisso su una base de marmo traforado. Soto una testina de angelo con due ale ; riempi i spazi svodi tra l'archeto e le colone due raspi de ua (sarà stai copiai nel marmo quei de ua italia o de moscato?)

Immagine

In particolar la parte alta del'altar con de drio una afresco che rafigura la Trinità

Immagine

Gesù in croce

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Ai lati del presbiterio due afreschi: questo rafigura Gesù che benedisi i fioi

Immagine

e questo el 'discorso dela montagna'

Immagine

Nela luneta sora l'altar nei 'pennacchi' dela volta: i Evangelisti.
Tuti sti afreschi xè stadi eseguidi da un artista anonimo probabilmente nel 1889. Sul arco de trionfo xè un'iscrizion che tradota disi: Decorado a spese publiche col contributo dela popolazion locale.

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

El lampadario central

Immagine

I altari laterali de destra:

L'altar de Sant'Anna ga al centro dela mensa un medaion de marmo che riproponi el medesimo sogeto dela pala: l'educazion dela Vergine.

Immagine

Laltar de San Giuseppe: la pala lo rafigura morente

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

I altari laterai de sinistra:

Anche questi xè tuti de marmo.
L'altar dela Madonna ga al centro una statua votiva che ga sostituì la pala originale mentre in alto se conserva (purtropo no se vedi ben) una rapresentazion de 'l'ultima cena'.

Immagine

L'altar del Sacro Cuore xè sta fato nel 1921 imitando e completando i altri tre precedenti

Immagine

Un'altra statua (votiva?) dela Madonna

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Alcune stazioni dela Via Crucis fate nel '800. Le xè piturade a oio su tela con cornisi de legno dorado

Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Un ultimo sguardo dal de fora saludando la cesa prima de tornar a casa

Immagine

Ciao
zoom culex


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Una bela ciesa e ben tegniuda. Xe questa la ciesa parochial o la piú importante de Opicina?


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

macondo ha scritto:Una bela ciesa e ben tegniuda. Xe questa la ciesa parochial o la piú importante de Opicina?
Sì! Questa xè la cesa parochial e la più importante. A Opcina ghe ne xè altr due: San Michele Arcangelo - cappella di via Fiordalisi e Maria Regina del Mondo in via carsia 9. Per adesso no go pupoli de mostrar (qualchedun dirà: per fortuna!! :'-( ), ma prima o dopo provederò (qualchedun dirà: purtropo :-D ).
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Iera tanto trempo che volevo andar a veder coi mii oci ( e cola mia macchina fotografica sta cesa, e oggi go avudo l'occasion de passar. I xe stai assai gentili, la iera serada ( de domenica!) mai fazeva una sagra, go domandado quando che i la verzi e i me ga fatto passar dela sagrestia. Meravigliandose che fotografo tuto senza flash..
ben bon, sum Culex ve ga fatto qua tante foto ( anche se qualcheduna imageshack la ga magnada) e confrontandole cole mi me son dita che zerte robe mi me xe propio sfuggide ma altre ghe go dado più attenzion de lu, per cui ve mostro quel che me interessava a mi e i comenti e spiegazioni, ovviamente tegnudo conto che bona parte no ocori ripeter che el ne la ga za contada lu
( po.. zoom contro zoom... veramente stavolta de zoom gavevo assai poco, la macchinetta ga altre qualità.. se no altro, de lavorar ben in cattive condizioni de luce)
ben, salto el esterno, anche perchè no gavevo la luce bona, e passo ala navata central
Immagine
la cesa xe del 1805 ma la recupera anche roba precedente
e questo xe la parte superior de l'abside, con affreschi a mio parer poco interessanti del punto de vista artistico.
Immagine
i xe stai cocoli, i me ga anche impizzado la luce sul altar maggior
El altar maggior merita alcune osservazioni:
Immagine
xe ovvviamente un altar de tipo barocco con un quadro dedicado alla gloria de san Bartolomeo, e go avudo anche la fortuna de trovar esposti sti do bei stendardi processionali, chissà, forsi anche ottocenteschi.
Davanti, la mensa usada come altar nelle messe postconciliari.
Nel quadro, in basso se doveria veder la cesa, se no ghe fossi quel tabernacolo zontado che Zoomy ne ga cussì ben illustrado e che a mi no me ga colpido per gnente e che par che sia una zonta posterior de stile diferente del altar.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

E altar invece ga una curiosa caratteristica: el xe fatto de marmi neri e bianchi, senza altri colori
Immagine
Ghe ne xe altri due cussì a Trieste, un a santa Maria Maggior e un a s Antonio Vecio, e i xe i altari del crocifisso.
E qua, scalini de marmo nero, colonne lustre nere, in alto una crose e no se vedi assai ben, ma el angioletto de sinistra par sugarse le lagrime.. questo xe nato come altra del crocifisso e po trasformado per San Bartolomeo!! :-D

e come se no bastassi, vardemo el bassorilievo de marmo de sotto:

Immagine
i due angioletti tien in man una corona de spine!! più altra dela Passion de cussì..
La cesa ga quattro altari laterai, tuti de marmi, de epoca e provenienza diferente: i due più interessanti xe quei de destra, che vien, come alcuni del san bartolomeo de Barcola, dela prima cesa de s Antonio novo al Canal, quela settecentesca che i ga disfado per far l'attual neoclassica: uno xe el altar dedicado al educazione della Vergine e lo ga fotografado meo Zoomy, comunque questa xe la mia immagine
Immagine
come marmi, el ricorda quasi quei dei Gesuiti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la base de marmo con in centro un tondo settecentesco con l'educazion dela madonna
Immagine

l'altro altar xe dedicado a san Giuseppe
Immagine

anche lu dela prima cesa de s Antonio, e el ga alla base un bel bassorilievo marmoreo, dedicado alla morte de san Giuseppe ( la bona morte).
Questi altari iera tuti de marmi, fini, no stucco e pitura come altri fatti dopo in altre cese...
Immagine
a sinistra i arnesi de falegname, po Gesù che lo benedissi, do angioletti e la Madonna a destra in preghiera: chi no volessi morir de vecio in leto suo con la moglie e un bon fio vizin?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

un dettaglio del bassorilievo: el me par assai fin: e falegname sì, ma che lenzioi bordai de pizzo!!
Immagine
questa andava de sora, xe la base del altar del educazion del Madonna
Immagine
di fronte, el altar della Madonna no ga una storia, el xe in stile e al posto del original quadro el ga una madonna devozional moderna

Immagine
xe tanti bei marmi colorati, ma nissuna scultura o bassorilievi, ga bastado el marmista, no ga ocorso el scultor!
In alto, come che disi anche Sum, un quadretto col Ultima cena che inveze dovessi esser original


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe el ultimo altar, anche in ordine de tempo, dedicado al sacro Cuor
Immagine
martmi de bona qualità, ma decorazion semplice
Go sbagliado a no dedicar tempo alla Via Crucis, per fortun ga fatto Sum, perchè la xe de bona qualità forsi originaria del epoca dela cesa.
Passemo ai stendardi processionali
un sacro Cuor
Immagine
e un Santo martire che imagino sia san Bartolomeo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per concluder, la mia vision dela Madonna moderna
Immagine
e del Crocifisso
Immagine
spero de gaver completado la visita e che no la trovè una noiosa ripetizion..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”