Santa Croce

e anche el Carso triestin che ghe sta intorno
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ecco come la presenta la guida dell'Alpina delle Giulie 1909 (notoriamente vicina alla Lega Nazionale :wink: )
A chilometri 1 1/2 da santa Croce, sulla sinistra della strada maestra che scende dolcemente verso Nabresina, sorge la bella scuola che venne aperta dalla lega Nazionale nell'anno 1894, con due classi miste. Ad essa è annesso il giardino infantile, che accoglie un buon numero di bambini. l'edificio, di simpatica architettura, fu eretto su disegno dell'ing Giorgio Polli di Trieste. Anche in questa come nelle altre scuole della Lega, i bambini durante l'inverno ricevono la refezione e le bambine vengono fornite del necessario per i lavori muliebri. Questa scuola gode, da parecchi anni, del diritto di pubblicità. Nell'edificio c'è anche la scuola professionale per gli scalpellini ( serale e festiva) pure con diritto di pubblicità
Il diritto di pubblicità se ho ben capito, corrisponderebbe ad una scuola privata legalmente riconosciuta o parificata a quella pubblica.

ed ecco l'immagine del libro:
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Franco ha scritto: Santa Crose se ciamava cussì sai prima del 1761... quindi penso che i gà fato la colona col crocifisso perchè el paese se ciamava cussì, opur per cambiar una più vecia...

Comunque: cossa vol dire el resto del'iscrizion? No rivo interpretarlo miga...
COMUNITASSXCIS
AMDC
1761

Comunità S.Crucis ( Santa Croce)
Anno 1600 (??)
1761
immagino che sia la data dela costruzion de sta crose. La venerazion per la crose se ga diffuso in Europa principalmente all'epoca delle Crociate. E anche qua no se sa mai, ma podessi saltar fora i soliti templari..
sula canonica ghe xe roba molto più antica.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:Ecco come la presenta la guida dell'Alpina delle Giulie 1909
Lo go anche mi!!! Eredità de mio nono!!!!
Immagine
Confrontar con la situazion atuale: la landa carsica drio ala scola xè sparida, e ghe xè un bel bosco de pini...
Passà giusto un secolo, e el posto xè iriconoscibile...
:shock:


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Cussi se la vedi con MS Livemaps:
Allegati
Picture 2.png
Ultima modifica di macondo il lun 12 gen 2009, 17:13, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

babatriestina ha scritto: COMUNITASSXCIS
AMDC
1761

Comunità S.Crucis ( Santa Croce)
Anno 1600 (??)
1761
Mi legessi AMDG

Ad Majorem Dei Gloriam

Dunque:

Comunitá Santa Croce
Per maggiore gloria di Dio
1761
Ultima modifica di macondo il lun 12 gen 2009, 19:54, modificato 1 volta in totale.


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

macondo ha scritto:Se podessi veder una foto recente, per gaver una idea?
Go provà a zercar in giro, ma no gò trovà niente...
Magari sabato fazo un scampon a scatar un per de foto (dala stesa inquadratura, anche) e dopo le posto.


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Te ga risposto tropo presto :lol: :lol: :lol:

Go trovado la foto qua de sora con Microsoft Live Search Maps, che xe el massimo per chi vivi lontan de Trieste :wink: :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e me par propio che te ga trovado la lettura del AMDG... al de là che pol esser proprio una G, me par de leger un puntin fra la A, la M e la D, che indicasi che xe singole parole e no una data.
La sola roba che me pareva strano xe che de solito xe soprattutto i Gesuiti che doprava sta frase..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto: flag_uk The Lega nazionale was not a political party, but a society for the support of the italian language: it opened italian schools and afternoon schools for children, their slovene counterpart was the Cyrill and Metodius Society.

flag_ts
La Lega nazional no iera un partito politico italian, ma una associazion cultural per la diffusion dela lingua italiana e la fazeva scole e ricreatori; la sua controparte slovena iera la Società dei SS Cirillo e Metodio.
flag_uk

Baba's right. I just couldn't find the right word to express it in English :-D

flag_ts

Te ga ragion: xe che in inglese non me vigniva gnente de mejo :-D


Mal no far, paura no gaver.
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

macondo ha scritto:Te ga risposto tropo presto :lol: :lol: :lol:

Go trovado la foto qua de sora con Microsoft Live Search Maps, che xe el massimo per chi vivi lontan de Trieste :wink: :wink:
Bel idea, no ghe gavevo pensà...
:wink:

Cavime una curiosità: come te ga fato a tirar fora l'imagine da live maps?
Mi no gò rivà trovar el modo de tirarle fora... solo de visualizarle a schermo! :(


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Mi go un Apple e nel sistema operativo ghe xe una combinazion de tasti (Command+Shift+4) che te da la posibilitá de selezionar una parte del schermo e far un 'screenshot' de ela.
Me imagino che anca in Windows se pol far, magari con un de quei programi gratis o squasi...


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Per Windows, basta usar el tasto STAMP sulla tastiera che funziona come un "copia". Dopo te verzi un'immagine nova (anche col semplice paint) e te usi el comando "incolla".


Mal no far, paura no gaver.
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Come promeso, son andà a scatar una foto de come che xè la scola dela Lega nazionale ogi.
Zà che iero, go fregà la scanerizazion dela foto d'epoca fata da Babatriestina (grazie!), e gò fato un post sul argomento sul mio blog:

http://carsosegreto.blogspot.com/2009/0 ... -dopo.html
Allegati
panoramica scuola Lega Nazionale.jpg


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

Franco ha scritto:gò fato un post sul argomento sul mio blog
Go visto. Cussì go visto anche quel sul rimboschimento: interessante e ben fato (anche se no gavessi dovù legerlo perché el xe datà... domani :twisted: )


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Franco ha scritto: Zà che iero, go fregà la scanerizazion dela foto d'epoca fata da Babatriestina (grazie!)
che po no la go fatta col scaner, ma cola macchina fotografica, per quel che la val, ma se va più svelti . Grazie per la foto attual e el confronto


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Qualche note fa, ala vecia scola de Santa Crose i ghe gà dà fogo... :(

Son'ndà a far n giro, per dar un ociada e far qualche foto.
Tuto intorno, quel triste odor de fumo, che solo la piova forte riverà a cavar...

I muri intorno i xè in pie, ma el teto xè distruto...
Per come va le robe ogi, penso che sia la sua fine.
Infinita tristeza...

Immagine

Immagine

Immagine

Per chi vol veder l'album completo:

http://picasaweb.google.it/carsosegreto ... directlink


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

su come che va le scole, go poca speranza, ma visto che qua el grosso xe ancora in pie, mi sperassi..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:su come che va le scole, go poca speranza, ma visto che qua el grosso xe ancora in pie, mi sperassi..
Mah, mi inveze go sai poche speranze...
La scola no la vegniva usada zà de un pochi de ani... zà su l'altipiano ghe ne xè altre sul giro d'aria perchè, coi tai dela gelmini, el prosimo ano no ghe sarà personal per verzerle... figurarse se qualchedun andarà a spender soldi per una scola che nissun usa!
Po' no stemo dimenticarse che la xè in teriorio del comun de Trieste... e Trieste no xè che sia sai atenta a quel che ghe capita ai lontani confini de l'impero! (Basta veder quanto tempo che i xè stai e rimeter in pie la sua colona, tirada zò da una machina... e i stava anche per fregarghe la bala de piera, che la gà dovù eser mesa in salvo dal comun de Aurisina!)

A proposito, picola curiosità; savè che, dele due colone de Aurisina, quela verso ovest xè proprietà del comun de Trieste, e quela verso est del comune de Duin Aurisina?


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Darghe fogo xe una maniera de acelerar i lavori per un riutilizzo con altra funzion :evil: Come el filodramatico :x
Franco ha scritto: A proposito, picola curiosità; savè che, dele due colone de Aurisina, quela verso ovest xè proprietà del comun de Trieste, e quela verso est del comune de Duin Aurisina?
No, non la savevo :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Darghe fogo xe una maniera de acelerar i lavori per un riutilizzo con altra funzion :evil: Come el filodramatico :x
tien conto che el filodramatico iera ala fin deventado un cinema a luci rosse.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I paesi carsici”