Capodistria

Muggia, Istria slovena ed Istria croata
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Capodistria

Messaggio da babatriestina »

Capodistria ( Koper, Kopar) xe sempre più vizina, in mezoretta scarsa se ghe ariva dal centro de Trieste. Anche se no iera una giornata ideal come tempo, un giretto lo go fatto e lo condivido con voi. Go zercado de meter anche roba che ga somiglianze o dissomiglianze con Trieste.
Comincio col centro, la piazza Tito: el Palazzo Pretorio ( secolo XV) xe el centro della città:

Immagine
ben tegnudo ,neto: in alto ghe xe una statua dela Giustizia che xe una trasformazion de una antica de Cibele

Immagine
Di fronte, la Loggia gotica, sede de sempre de un caffè
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No go bone immagini dela facciata dela Cattedral, ma go un per de l'interno:
el xe stado rifatto nel Settecento, questo spiega i pilastri bianchi. drio de l'altar maggior, l'arca de san Nazario, el patrono della città

Immagine
molto bei i tanti ferai de procession, come che se trova a Muggia, anche se me par che certi muggesani xe ancora più elaboradi

Immagine
questa xe la gran corona sora el altar maggior, più grande e più fastosa de quella che xe de noi ai cappuccini de Montuzza, la vegniva doprada una volta per impicarghe drappi sora del altar ( famosa a Capodistria iera l'adorazion dele 40 ore della Settimana santa)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe un altar lateral, de una cesa più antica, al ghe somiglia tantic geh gavemo a Trieste, i altri altari laterai xe tipo quei de S Maria Maggior
Immagine
questa xe una delle porte laterali, rinascimentali, qualchedun la attribuiva addirittura a Tullio Lombardo, certo xe de notar la decorazion a bassorilievi classici e el Cristo de sora che ghe somiglia tanto a quel sul Duomo de Muggia
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

a Capodistria xe pien de palazzetti de nobili tipo i veneziani, e ghe xe anche sulle porte diversi guerrieri tipo panduri, ecco un che ghe somiglia al nostro della Portizza
Immagine
e questo xe el palazzo de Gian Rinaldo Carli, che ghe ga dado el nome al nostro Istituto tecnico e adesso al ginnasio italian de Capodistria , che ga antiche origini
Immagine
ma basta girarse e in centro se trova palazzotti che replica in piccolo i palazziveneziani: tutti ben segnalai con tabelle
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Verso el mar, xe una piazzetta con una casa de tipo venezian che xe ditta la Casa del Carpaccio e una colonna con santa Giustina messa nel 1571 per festeggiar l a battaglia de Lepanto
Immagine
Lungo e l mar e in molte vie, i ga recentemente messo tante palme
Immagine
no manca leoni veneziani, questo xe un dei più bei, a mio giudizio, el xe stado trasportado dela sua sede original e messo su una casa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ghe xe molte case e casette interessanti, questa me par curiosa per la decorazion e per el suo sporger sui travi de legno
Immagine
un discorso a parte merita cesette, cappelle e conventi: essendo veneziana, la città ga evitado le chiusure de Giuseppe II e ga conservado le sue cappelle e conventi, che però adesso xe dismessi: questo xe un ex convento che xe stado anche ex carcere e che adesso i sta restaurando
Immagine
oviamente per scopi profani.
Ma me domando, cossa xe nato de quel che iera nel convento dei frati francescani de S Anna: una vecia guida descrivi cussì: S Bernard di alvise Vivarini; estasi di San Francesco di G B Tiepolo; 2 antifonari miniati princ '400; pizzi antichi; cornici per cartegloria e crocifissi in madreperla: crocifisso bizantino. Biblioteca di 12000 volumi con alcuni incunaboli e archivio con pergamene e documenti.. sarà salvado de qualche parte o xe andado disperso?
questa xe la porta della muda, la porta de terra : a proposito, una volta la città iera quasi completamente circondada del mar ,adesso bon aparte xe imbunida e bonificada
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sto panduro par vardarne de bruto
Immagine


questa xe la fontana Da Ponte, del nome del suo costruttor
Immagine
e questo xe un menu, abastanza internazional diria:
Immagine
solo el prebranec no so ben cossa sia..
ben, per darve un assaggio de Capodistria spero de avervelo dado, go fotografado tanta altra roba, e altro ancora saria de far...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Capodistria

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Go zercado de meter anche roba che ga somiglianze o dissomiglianze con Trieste.
Effetivamente ga più de Muja che de Trieste.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Capodistria

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:Go zercado de meter anche roba che ga somiglianze o dissomiglianze con Trieste.
Effetivamente ga più de Muja che de Trieste.
Mi la differenza che me ga colpido, confrontando col centro storico de Trieste, xe la quantità de palazzi e decorazioni del Cinque/sei e settecento, mentre che a Trieste nel cinque e seicento poco i fazeva, se no I Gesuiti ( savemo che a Trieste el Cinquecento iera propio miseria). Po la quantità de palazzotti nobiliari più bei de i nostri delle nostre casade, come a dir che nel Settecento i Capodistriani fazeva i nobili, e i triestini fazeva i mercanti e fazeva i bori!
( confrontar la fontana Da Ponte con quela dei continenti, anche se le xe distanti de uno/due secoli..)

Comuni con Trieste, certe finestre de ferro battudo, certe facciate de cese simili alla nostra del Rosario, i panduri sulle porte... più simili a Muja le cese, le decorazioni gotiche, i leoni veneziani.. e pien, a Capodistria, de tanti tanti stemmi nobiliari su tute le case, saria de conosserli, a volte xe stemmi de nobili famiglie veneziane, altre volte xe quele dei nobili capodistriani.
Ovvio xe anche altre lapidii, se volè li zonto, dele lotte del XIX secolo, bel un de piera dedicado ai volontari ( ovviamente de parte repubblicana) dela guerra de Spagna.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Grazie Beta, ogni tanto te ne porti in posti che ne ricorda la nostra fanciulezza. Sai bele foto! Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Capodistria

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:[[...]Effetivamente ga più de Muja che de Trieste.
flag_ts sara` perche` le iera tute do soto la serenisima e trieste no ;-)
flag_fr peut-être parce que les deux étaient sous la serenissima et trieste ne l'était pas
flag_uk perhaps because both were under the serenissima and trieste wasn't


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Son ripassada per Capodistria e go butado el ocio sul porto:
ve metto elimagine un poco in grande, per poder leger: cossa ghe fa i container con scritto sora Lloyd Triestino?
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: Ma me domando, cossa xe nato de quel che iera nel convento dei frati francescani de S Anna: una vecia guida descrivi cussì: S Bernard di alvise Vivarini; estasi di San Francesco di G B Tiepolo;

sarà salvado de qualche parte o xe andado disperso?
[/img]
una guida vecia, ma meno (1930), dava sta Estasi de S Francesco in una colezion privata capodistriana.. po.. ? el convento xe stado svodado nei Anni Venti, paressi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:a proposito, una volta la città iera quasi completamente circondada del mar ,adesso bon aparte xe imbunida e bonificada
Se me ricordo ben de quando mia sorella scriveva la tesi e passavimo el tempo a leggerse le relazioni dei podestà del 1600-1700 (un divertimento!), in quel tempo la iera ancora un'isola con un ponte, me par de legno, che la ligava alla terraferma. E me par che i podestà veneziani se lamentava che "Palo fa paluo" e che el ponte gaveva favorì el deposito dei detriti del Risano. Venezia, infatti, no gaveva mai volù el ponte e anzi gaveva fato deviar el Brenta per no interrar la laguna.

Isola, invece e nonostante el nome, iera anche a quel tempo, interrada.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:Son ripassada per Capodistria e go butado el ocio sul porto:
ve metto elimagine un poco in grande, per poder leger: cossa ghe fa i container con scritto sora Lloyd Triestino?
Probabilmente la stessa roba che fa quei con scrito Evergreen! ;-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ma no i dovessi ciamarse ormai Italia Marittima? o xe i istriani che ga salvado i veci container per sparagnar pitura?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
bilo
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 44
Iscritto il: lun 28 lug 2008, 11:37

Messaggio da bilo »

ah... ma se xe per quel se vedi ancora in giro conteiner de JUGOLINIA... :-D


muiesan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 54
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 1:11
Località: Muia

Messaggio da muiesan »

In quela casa a colori stava un capitano dei carabinieri.
Disperso, naturalmente.
Si Capodistria iera un'isola.
Dove che adesso xe banche 100 ani fa i ciapava bisati.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Immagini storiche, con le saline

Immagine

e

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Immagini storiche, con le saline
nei veci testamenti dei mii bisnonni e trisavoli capodistriani, ogni tanto salta fora i cavedini dele saline


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Istria”