Francia: Normandia

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

con decorazioni gotiche, spesso a motivi floreali
Immagine
Immagine
un bel refettorio e diverse sale gotiche. Alcune xe cripte o comunque sale sotto delle sale più alte, de cui le devi sostegnir el peso, e le ga pilastri assai grossi, come questa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

altre xe più leggere e aeree, e decorade sempre a pilastri gotici, e i Francesi, che sa ben vender la loro roba, le ga battezzade "La merveille" la meraviglia. In realtà sale gotiche cussì mi ghe ne go viste de belle anche altrove per esempio alla Conciergerie, nella parte alta..
ben bon, questa xe la bassa, che serviva per i ospiti de lusso ( re, principi..)
Immagine
e questa xe quela de sora, la sala dei cavalieri ( de un ordine cavalleresco)
Immagine
Immagine
Bele? si, indubbiamente, ma senza esser una delle sette meraviglie del mondo..

diria che con questo la Normandia xe completada..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Nona Picia »

Comunque un bel giretto....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Zigolo »

babatriestina ha scritto: e go incontrado sto simpatico useletto, che no xe scampado lontan subito e che son certa che i nostri esperti me saverà dir cossa che el xe, el xe cocolo, come una baletta
Immagine
Dirìa pettirosso giovane, anzi giovanissimo: de poco vignù fora del nido.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Piereto »

Imposto un poche de foto de la normandia ,una zona ventosa e dal clima insicuro e variabile quantomai. Gavesi anche mi fato un toc,me el sol e la piova andava e vieniva.Son sta a Etretat ,che iera el posto preferi da torme de pitori come Monet ,e anche lori no rivava mai a finir un quadro perchè el sol e i colori andava e veniva, e cusì xe nato l'impresionismo.Manca particolari che te te devi zontarghe ti.
el celebre arco de la falesia.
el celebre arco de la falesia.
2007_08190339.JPG (77.96 KiB) Visto 2814 volte
Allegati
el paese de Etretat
el paese de Etretat
2007_08190365.JPG (178.68 KiB) Visto 2814 volte
2007_08190367.JPG
2007_08190367.JPG (86.46 KiB) Visto 2814 volte
I gnoche gaveva costruì el vallo atlantico ,migliaia de chilometri de bunker e fortificazioni ,e queste xe proprio sora le spiage del sbarco de l'ultima guera.
I gnoche gaveva costruì el vallo atlantico ,migliaia de chilometri de bunker e fortificazioni ,e queste xe proprio sora le spiage del sbarco de l'ultima guera.
2007_08190549.JPG (56.42 KiB) Visto 2814 volte
questo iera el centro de puntamento per le artiglierie sconte intei bunker.
questo iera el centro de puntamento per le artiglierie sconte intei bunker.
2007_08190551.JPG (86.99 KiB) Visto 2814 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

te sa che do volte che iero in Normandia e no go rivado a andar a Etretat? fora de man, e anche mi me ricordavo sti scoi dei quadri de Monet.
per i bunker, li go visti in occasion del mio primo viaggio, dove xe esattamente quei che te ga fotografado?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Piereto »

I bunker xe a Longues sur mer che xe un do chilometri da Port en bassin,e cioè un diese chilometri a est de Omaha beach .Xe quatro bunker de numero ,che fazeva capo ala centrale de tiro de la seconda foto.In uno solo i ga lasà el canon a ricordo. Anche a Etretat come a Fecamp, che xe un bel posto dove che i fa un digestivo portentoso,ghe xe i bunker che se rampiga su per el monte a difesa del porto.Le falesie a ovest de Le Havre e cioè dopo tre e doville,le xe basse e de rocce arenacee,inveze a est le xe alte una sesantina de metri ,e de calcare e gessi come le bianche scogliere de Dover de l'altra parte de la Maniga.
el bunker che se rampiga a Fecamp
el bunker che se rampiga a Fecamp
2007_08190408.JPG (20.47 KiB) Visto 2802 volte
Allegati
la spiagia de Fecamp
la spiagia de Fecamp
2007_08190419.JPG (18.93 KiB) Visto 2802 volte
el porto
el porto
2007_08190423.JPG (21.03 KiB) Visto 2802 volte
la distilleria del liquor Benedectine
la distilleria del liquor Benedectine
2007_08190429.JPG (21.68 KiB) Visto 2802 volte
la cantina soterranea de la distilleria
la cantina soterranea de la distilleria
2007_08190451.JPG (99.49 KiB) Visto 2802 volte


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Piereto »

Proseguo.El paron de la distilleria del liquor Benedictine el xe sta un vero mecenate, e el ga costrui sora la distileria un bel museo dedicado alla Normandia.
Più a est de Longues sur mer xe la località de Aromanches dove che i aleati ga costrui un porto artificial per scarigar tuti i materiali ,i mezi e le trupe per l'invasion del continente.
Allegati
el paron de la distileria
el paron de la distileria
2007_08190440.JPG (30.45 KiB) Visto 2801 volte
la spiagia de Aromanches ogi
la spiagia de Aromanches ogi
2007_08190509.JPG (12.74 KiB) Visto 2801 volte
el porto artificial durante la guera
el porto artificial durante la guera
2007_08190534.JPG (19.31 KiB) Visto 2801 volte
2007_08190530.JPG
2007_08190530.JPG (18.82 KiB) Visto 2801 volte
Questa xe la casa natale a Honfleur del compositor Enric Satie.
Questa xe la casa natale a Honfleur del compositor Enric Satie.
2007_08190489.JPG (20.48 KiB) Visto 2801 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

Questa xe la casa natale a Honfleur del compositor Enric Satie
ara ti, se vedi che te son più musicista de mi, mi go fatto una visita a Honfleur ma de Satie no me gavevo gnanca inacorto.. :oops:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Piereto »

In tuta confidenza me son inacorto de sta casa museo perchè go dovesto postegiar lontan del zentro,po Satie no xe che me piasi tanto,no gaveria fato domila chilometri per andar a vederlo. Honfleur che iera el principal scalo francese del 600 su la maniga,gà un mandracchio pittoresco al masimo,per no dir de la ciesa de legno.L'unico neo xe che xe tropi turisti.Imposto ancora quatro foto de Caen.Miracolosamente se gà salva la ciesa de saint Etienne perchè el resto de la cità xe sta distruto dai bombardamenti e da la seconda guera.
Allegati
la ciesa de saint Etienne e el convento dei omini rifato in stile settecentesco
la ciesa de saint Etienne e el convento dei omini rifato in stile settecentesco
2007_08190670.JPG (48.02 KiB) Visto 2793 volte
la facciata
la facciata
2007_08190679.JPG (80.38 KiB) Visto 2793 volte
l'interno in stile gotico normanno.
l'interno in stile gotico normanno.
2007_08190677.JPG (18.8 KiB) Visto 2793 volte
in ciesa xe sepolto Guglielmo il conquistatore
in ciesa xe sepolto Guglielmo il conquistatore
2007_08190675.JPG (19.62 KiB) Visto 2793 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

Ghe xe a Caen anche l'altra cesa, l'Abbaye aux dames. Tute do assai bele, le xe romaniche perchè la ga i archi a tutto sesto, ma se vedi za el slancio vertical del gotico!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Piereto »

Co son sta a Caen ghe go dado una ociada anche ala ciesa de la trinità de l'abazia de le done,che xe sta fondada da la moglie del re Guglielmo el conquistador,la regina matilda ,ma che inveze a diferenza de quela dei omini ,xe sta centrada da le bombe e in molte parti ricostruida secondo le planimetrie.
Go girà un pocheto da quele parti,e una roba che colpisi sai xe veder per esempio Sainte Mere eglise dove che un povero paracadustista xe andà a finir nel giorno del sbarco in Normandia ,e che po xe sta caturà. El paeseto xe picio ma ga un museo veramnete esauriente dedicado a quei lontani ani. In tute le località colpide da la avanzata dei aleati i francesi ghe ga petà un museo.Cusì anche quel de Bayeux xe importante de veder, come el rodolo de l'arazo co la storia de la conquista normana de l'inghiltera, e po l'asagio del sidro no se devi perder. Te disi che xe pomi strucai e fermentai ,ma anche in quel più bon te rivi a sentir un gusto de tubo de goma che te lasa perpleso.
Allegati
la faciata dela ciesa de la santa trinità
la faciata dela ciesa de la santa trinità
2007_08190689.JPG (88.1 KiB) Visto 2780 volte
i interni ricostruidi
i interni ricostruidi
2007_08190692.JPG (18.4 KiB) Visto 2780 volte
la ciesa de sainte mere eglise
la ciesa de sainte mere eglise
2007_08190610.JPG (18.44 KiB) Visto 2780 volte
el povero solda impicà de fora
el povero solda impicà de fora
2007_08190611.JPG (102.97 KiB) Visto 2780 volte
uno dei alianti impiegadi per el sbarco
uno dei alianti impiegadi per el sbarco
2007_08190626.JPG (91.19 KiB) Visto 2780 volte


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Ciancele »

Come se podaria dir in lingua: Io sono un patito della Francia. Ghe vado apena che poso, gnanca do ore de machina e son in Alsazia, in Lorena o nele Ardene (la parte del Belgio xe ‘ssai più cocola de quela francese). In do rate, 1984 e 1986, go fato el viagio descrito da babatriestina e piereto. Nel 1984 ierimo tre setimane in giro. Semo stai sula Loira a visitar i castei: uno al giorno. Dopo Mont-Saint-Michel gavemo dormì a Cancale, un picolo porto de pescadori, famoso pa’ le ostrighe. Per la prima volta go visto la diferenza tra le maree e go pensà ai 20 cm in Sacheta. Sul lungomare (veramente: curtomare) i ristoranti ofriva cagoie de tuti i i tipi. Anca al sud, Costa Azura, se magna cagoie. Un poco più grandi de quele che ingrumaimo al pedocin. Dopo gavemo proseguì per Parigi e dopo a casa. Nel 1986 semo andai in Normandia. Nel 1944 legevo la Deutsche Adria Zeitung e i combatimenti a Saint-Malo. La cittadina xe stada distruta e i la gaveva ricostruida. Purtropo no la go visitada, ma son sta un poco drento. Ierimo anca là dove che xe sbarcai i americani. Gavemo visto el toco de spiagia. Teribile. Nisun iera de invidiar. Dopo semo andai a dormir a Bayeux, la prima cità liberada. Dala spiagia a Bayeux un banco dopo l’altro con ricordi de guera. Me ga fato ‘ssai piazer vedere le fotografie e poder dir: Me too (go fotografà anca mi).


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Nona Picia »

Mi diria....."ADORO LA FRANCIA"...... :cheezy_298:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

come podè capir, anche mi me piasi assai la Francia, soprattutto conosso el Nord. I Castei dela Loira, po, son stada do volte, la prima ghe ne visitavimo 3 o 4 al giorno, mi e mama scadenade. L'ultima volta inveze iera viaggio organizzado, più calmo, Se volè, ve meterò le foto de sto ultimo, che el precedente go fato tuto filmini super 8 che adesso no go mai riciclado.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:Dopo Mont-Saint-Michel gavemo dormì a Cancale, un picolo porto de pescadori, famoso pa’ le ostrighe.
go messo le foto nela serie sula , che podessi adesso zontar qualcossa del primo viaggio del 1963.. Anche S Malo xe in quel post


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

integro con qualche foto o cartolina dei miei precedenti viaggi:
già nel 1964 il Mont saint Michel era affollatissimo di turisti, basta vedere il posteggio sotto ( foto di papà)
Immagine
( per Macondo: se ti secca attraversare la Manica, in Cornovaglia, di fronte, c'è un piccolo Mount St Michael che mi piacerebbe visitare prima o dopo..)
Una trentina d'anni fa, feci invece un viaggetto dedicato tutto alla Normandia, stavamo in un albergo a Villers sur Mer, vicino a Deauville
Immagine
ed abbiamo visitato le spiagge dello sbarco, io come sempre feci un filmino super8, papà fotografò qualcosa e acquistò cartoline, ecco la famosa Pointe du Hoc che ricordavo dal film Il giorno più lungo
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Ciancele »

Cara Babatriestina, se te savesi che bel che xe trovar qualchedun che dividi i tui interesi, che ghe piazi le stese robe. Le due setimane che go pasà in Normandia, purtropo la Bretagna la go solo sfiorada, le go riviste nele tue foto. Per motivi che no ga nisuna importanza el mio francese xe un poco più del quel scolastico e par questo co’ son in Francia, e so leger, scriver e parlar con lori, no me sento tanto straniero. E cusì, nel corso del tempo, go incontrà qualche persona che ga parlà con mi come con un amico. Per noi l’Alsazia xe vicina, quei de Karlsruhe i va a far la spesa nei supermercati in Francia, per trovar robe che no te trovi in Germania o robe un poco diverse. E anca viceversa. L’ultima volta go comprà pese (go due ore de machina fina a casa). Se te ga fortuna, el banco del pese nei supermercati xe grando come una picola pescheria de noi. Eppur si muove. L’ultima volta a Grado, el pese se ga moso, anca senza darghe el clasico sburtonzin. Se te ga ocasion va nele Ardene, ma belgiques, cominciando però da Reims e dala catedrale. Là xe stada la granda offensiva prima de Nadal del 1944. Bruti ricordi. Un mio ex colega, anca del 1927, xe sta fato prigioniero dai americani. Dopo tre giorni senza magnar i ghe ga meso un toco de carta soto el naso. Tu firmare e tu magnare. El ga firma e i ghe ga portà subito una bistechina de tre quarti de chilo. Solo co’ el ga finì de magnar no’l iera più POW ma nela legion straniera. Dieze ani de naja in Indocina. Però per mi otimo esercizio de francese. Scusa l'OT.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Francia: Normandia

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:Se te ga ocasion va nele Ardene, ma belgiques, cominciando però da Reims e dala catedrale. Là xe stada la granda offensiva prima de Nadal del 1944.
No iero nelle Ardenne, che po xe anche zona dela prima guerra mondial, papà iera interessado dela famosa radura dove che i Francesi nela prima guerra ga fatto capitolar i tedeschi e i medesimi la ga doprada per la capitolazion francese, ma a Reims iero ecome! in un viaggio andando a Parigi gavemo fatto un avvicinamento per veder le grandi cattedrali gotiche e Reims xe stada per mi una dele più bele- De l'Alsazia, me ricordo do passaggi a Strasburgo ma me gaveva piasso ancora de più Colmar, col suo vin bianco e i capolavori de Martin Schongauer.. giusto l'anno scorso iera previsto un viagio organizzato de Trieste, ma po i lo ga annullado per mancanza de partecipanti. Ormai la gente va sempre nei stessi posti, quei che xe de moda..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Francia: Normandia

Messaggio da Ciancele »

Impignimo noi le pagine e saltemo de region in region. Ma te ga ragion. A Colmar son sta tante volte, perchè co’ ‘ndemo nela Foresta Nera, a Friburgo, per tornar indrio fazemo la statale fina a Breisach, pasemo el Reno e semo a Neuf Brisac (Neu Breisach). De qua no xe lontan fina a Colmar. Specialmente la cità vecia xe splendida. Noi gavemo dormido a Kaysersberg: 5 km fina a Colmar. Co’ te ga fato a Kaysersberg la strada principale su e zo te ga visto tuto, ma interesante. Noi ierimo in dicembre co’ i fa el mercatino de Nadal e lo gavemo visto anca a Colmar (‘ssai più grando) e a Strasburgo. La Petite Paris, el quartier dei conzapele (tanneurs), vista col trenin dela sightseeing. Ma anca ‘ssai bel xe la strada del vin che pasa per Obernay (monastero de Saint’Odile), Saverne e riva fina al confine tedesco a Schweigen con la Deutsches Weintor. La nostra, quela del Teran, la pasa per Sgonico (rosto de vedel coi bisi!). Mi vado a Barr e Obernay per bever el Gewürztraminer. So che qualchedun me dirà che devo bever el Traminer del Südtirol. Ma con 13 gradi merita far un scampon. Quel paeseto dove che i ga firma l’armistizio xe probabilmente Compiègne, a circa 40/50 a est-nord-est de Parigi, su l’autostrada che porta a Lille. Per i francesi xe sta un poco come le forche caudine, perchè i gnochi i ga ciolto anca el vagon de quela volta. Pecà che de Trieste xe un bon toco de strada. Auguri per la prossima volta.


Torna a “Triestini nel mondo”