Libri de cusina triestina

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Libri de cusina triestina

Messaggio da babatriestina »

Ghe xe tanti libri de cusina triestina:
el più classico, che ghe consiglio a tuti, xe
Maria Stelvio cucina triestina che ormai xe ala edizion n 15 ( se no i ga fato altre de recente..) e che xe ciaro, semplice, ben spiegato e ga (quasi ) tuto
Molto reclamizzado e mitizzado xe Caterina Prato Manuale di cucina, edizione doppia sia italiana che tedesca, detto la bibbia della cucina austriaca o mitteleuropea: lo go trovado in sufita , l'original de mia bisnonna ( ma adesso gira e rigira ristampe): ben, se volè aver un'idea de l'epoca, podè legerlo, ma mi go una serie de riserve per cui no lo quasi mai podudo doprar per cusinar:
1 l'ordine dele rizete xe molto lontan de l'attuale
2 le rizete xe spesso tipo cusina de albergo e con dosi abondanti ( perchè far le torte con 6 ovi co le vien bone za con 3?)
3 xe dentro roba che ormai no servi molto: volè saver come che se copa una tartaruga per far el brodo de tartaruga? ben , là trovè, e spero ben che no anderè mai a copar una povera bestia cussì.

La mia "bibbia" de cusina miteleuropea xe un libro anche ereditado dei bisnoni, che a furia de doprar se ga quasi disfado e xe dificilissimo trovar una copia: xe de una zerta Lamprecht e se ciama Kochbuch fuer drei che saria la cusina per 3, in quanto la calcola che basta radopiar le dosi e se cusina per 6, xe tute le ricete tradizionali de qua e in genere mitteleuropee, solo che el xe in tedesco e se no bastassi, anca in gotico! però le rizete xe ciare, bone, economiche!
( solo che.. se lo trova solo che a prezzi alti online su antiquari tedeschi, nele ultime edizioni del 1938!) Ma se lo trovè in cantina o in sufita, no stè butarlo via! ( ala pezo me lo dè a mi..) e se qualchedun se decidessi a tradurlo faria un best seller!
Po se trova in giro tanti libretti moderni che ingruma rizete de mama, de nona, imagino tuti boni, ma ogi ve parlo de un che go trovado de seconda man
Mady Fast Trieste a tavola ed Svevo 1985, el xe ssai cocolo perchè prima la elenca, comentandoli, i piatti principali dela cusina triestina, cole varianti triestine, austriache, istriane... e po in fondo xe un poche de rizette sugeride de i principali coghi dei ristoranti triestini de venti anni fa: Suban, I Fiori, Al Granzo, Camillo...
po la Fast se ga specializzado in cusina, la ga fato l'ultima ed dela Stelvio coi sui comenti, provando le rizette, disendo co se pol doprar l'atomica.. e po anca un libro sula cusina istriana...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ve meto la foto dela prima pagina del mio Kochbuch
Immagine


Avatar utente
pastafasoi
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 73
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 15:47
Località: trieste

Messaggio da pastafasoi »

anche mi go el libro de Maria Stelvio, el xe talmente vecio che la copertina no xe più e me manca le prime pagine...el devi esser delle prime edizioni. mi me go imparà a cusinar con 'sto libro , le ricette xe ben spiegade e xe tante robe semplici.


green,green grass of home....
granzo

Re: Libri de cusina triestina

Messaggio da granzo »

babatriestina ha scritto:.....Maria Stelvio cucina triestina .....che ormai xe ala edizion n 15 ( se no i ga fato altre de recente..) e che xe ciaro, semplice, ben spiegato e ga (quasi ) tuto
Mi go la IX edizion del setembre 1962...iera de mia mama. La prima edizion xe stada publicada nel 1927.
Mi me lassa perplessa tute le "ricete-uso Lloyd" che xe la` dentro. Preferiria un libro de ricete piu` casalinghe eco. :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Libri de cusina triestina

Messaggio da babatriestina »

granzo ha scritto: Mi go la IX edizion del setembre 1962...iera de mia mama. La prima edizion xe stada publicada nel 1927.
Mi me lassa perplessa tute le "ricete-uso Lloyd" che xe la` dentro. Preferiria un libro de ricete piu` casalinghe eco. :wink:
Mi go le XI del 1972 e XV del 1987 ( credo che dopo de quela no sia stade fatte altre)
La Fast nel suo libro disi apunto che a Trieste la cusina xe fata de tre componenti: la cusina local, dei soborghi e carsolina , che la gente de cità andava a magnar fora, la cusina austriaca-miteleuropea dele famiglie altoborghesi de cità e la cusina internazional dei vapori del Lloyd, la Cosulich, etc.
A casa mia co iero picia se magnava sul austriaco perchè mia nona gaveva de ani anorum una coga carinziana, Margherita. La ne butava tuti fora de cusina, dove che la regnava incontrastada, per mi la fazeva un poco de ecezion e la me lassava zogar soto la tavola de cusina: ghe volevo ben.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Goi visto sti giorni in vetrina un libro Pasticceria triestina, autrice a me ignota, edizioni Svevo come el ultimo dela Stelvio.
Grassa che son, meo no indagar troppo sula pasticceria triestina, anche perchè le rizette xe tante, le xe sui libri, ma po se finissi col no farle. Una volta se fazeva el dolce a pranzo la domenica, e ancora adesso , de domenica mattina, se vedi qualchedun per strada con in man la guantieretta de paste. :-D
Curiosamente, i ristoranti triestini no ga molta varietà de dolci e spesso presenta el solito strucolo de pomi, per no parlar dei soliti gelati industriali. Mai visto un ristorante che proponi una dobos a fine pranzo? no, xe competenza dele pasticcerie..


angiolina

Messaggio da angiolina »

babatriestina ha scritto:Curiosamente, i ristoranti triestini no ga molta varietà de dolci e spesso presenta el solito strucolo de pomi, per no parlar dei soliti gelati industriali. Mai visto un ristorante che proponi una dobos a fine pranzo? no, xe competenza dele pasticcerie..
A me basta che abbiano le palacinke, e con il cioccolato, non con la nutella :lol: :lol: .
Forse la Dobos o simili torte soppalcate sono un po' troppo pesanti alla fine di un pasto al ristorante.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

angiolina ha scritto:
A me basta che abbiano le palacinke, e con il cioccolato, non con la nutella :lol: :lol: ..
per me, le palacinke sono rigorosamente con la marmellata, e possibilmente albicocche o fragole. Riconosco l'origine doc a quelle con le noci, ma non mi piacciono.


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Mi inserisco, per curiosità, come mia abitudine!!! :oops:

Io, invece, volevo segnalare un' ottima raccolta di cucina famigliare, che trovai sul bancone di un negozio di souvenir e altro a Dobbiaco, che comprai senza esitazione:

Unser Kochbuch
Sorgsam gehuetete Rezepte von Obermaiser Frauen gesammelt.

Si riconosce la originalità di ricette autentiche tirolesi, scritte a mano da signore anziane, ma anche ricette giovani, "contaminate" da influssi moderni!!!
Di sapore triestino sto scoprendo adesso qui...grazie a voi!!!

:-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Claudio Berny
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: lun 24 dic 2007, 1:00

Messaggio da Claudio Berny »

Cara Babatriestina, go sugeri a mia moglie el tuo metodo de strucar patate, che go leto su una dele tue ricete per far gnochi. Gaby te ringrazia tanto per sto salvatempo, al qual la gaveva pensa prima, ma el ghe pareva tropo semplice per funzionar.
Gaby xe una brava coga, ala nosra, ma de tanto in tanto la sbrisa in inclusioni ala aglosassone che rovina un poco tuto. Mi magno e devo star zito, ela xe parona in cusina gnochi ogni settimana, boni ma …. quel che xe tropo ….

ps: baba to baba, eternally grateful, Gaby


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Claudio Berny ha scritto:Gaby xe una brava coga, ala nosra, ma de tanto in tanto la sbrisa in inclusioni ala aglosassone che rovina un poco tuto.
Me son permeso de coreger el post :-D

Adesso spieghine cossa te vol dir con le 'inclusioni anglosassoni' che mee interesa (che a volte lo fazo anca mi :oops: )...


Claudio Berny
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: lun 24 dic 2007, 1:00

Messaggio da Claudio Berny »

Distinto sior Macondo,
go risposto subito al suo quisito, ma noto che la mia no xe aparsa sul forum. Gavero struca el boton sbaglia forsi? Son un tonto coi computer.
Nela mia ghe disevo che la mia coga zerca de sostitur, de scondon, condimenti come oio de oliva e buro, con grassi vegetali manifaturadi o de monton, all'inglese. Per rosto la me servi gamba de pegora. Ai altri ghe piasi ma a mi no me va.
Ciao da Melbourne in Australia, Claudio Berni


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Perdona Claudio, ma no gavevo visto el tuo mesagio.

Te gavevo domandado perché anca mi vivo piú de venti anni in un paese anglosassone e anca se go tratado de mantener una specie de 'pureza culinaria', certe concessioni ai gusti locali li go purtropo fatti.

Solamente per farte un picio esempio, la matina me piasi un toast con burro e Marmite, che xe l'equivalente inglese del vostro Vegemite :(


MUSTANGS13
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 93
Iscritto il: mar 6 giu 2006, 14:45

Messaggio da MUSTANGS13 »

>Esisti libri sula cusina triestina in altre lingue tipo inglese o francese ..os de domandar l'imposibile ...... grazie


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

In tedesco lo ga fatto Veit Heinichen:
McFriend ha scritto:Ho trovato il libro di cucina in tedesco. Vedi http://www.amazon.de/Triest-Stadt-Winde ... 3836300923
:-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Un poco de bibliografia dei libri della Stelvio: da
http://opac.sbn.it/opacsbn/opaclib questi li trovè nelle biblioteche pubbliche italiane
Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : manuale pratico economico / Maria Stelvio
PubblicazioneTrieste : Stabilimento Tipografico Nazionale, 1928
Descrizione fisica 288 p. : ill. ; 20 cm.


Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : manuale pratico economico / Maria Stelvio
Edizione 2. ed
Pubblicazione Trieste : Stabilimento Tipografico Nazionale, 1930
Descrizione fisica 365 p. ; 20 cm.

Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : metodo e ricettario pratico economico / Maria Stelvio
Edizione 3. ed
Pubblicazione Trieste : Stab. Tip. Nazionale, 1936
Descrizione fisica 423 p. ; 19 cm.


Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : metodo e ricettario pratico-economico / Maria Stelvio
Edizione 7. ed
Pubblicazione Trieste : Stabilimento Tipografico Nazionale, 1952
Descrizione fisica 458 p. ; 19 cm.

Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina / Maria Stelvio
Edizione 9. ed
Pubblicazione Trieste : Stab. Tip. Nazionale, 1962
Descrizione fisica 464 p. : ill. ; 19 cm.

Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : metodo e ricettario pratico-economico / Maria Stelvio
Edizione 10. ed
Pubblicazione Trieste : Stabilimento tipografico nazionale , 1967
Descrizione fisica 483 p. 21 cm.

Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : metodo e ricettario pratico-economico / Maria Stelvio
Edizione 13. ed
Pubblicazione Trieste : Stabilimento tipografico nazionale, 1977
Descrizione fisica 489 p. ; 21 cm

Stelvio, Maria
Titolo Cucina triestina : metodo e ricettario pratico - economico / Maria Stelvio
Edizione 14. ed
Pubblicazione Trieste : Stabilimento tipografico nazionale, [197.]
Descrizione fisica 488 p. ; 21 cm.

per finir con la

Stelvio, Maria
Titolo La cucina triestina / Maria Stelvio
Edizione 15. ed. riveduta da Mady Fast ; con la collaborazione di Fulvia Costantinides
Pubblicazione Trieste : Italo Svevo, 1987
Descrizione fisica 544 p. : ill. ; 21 cm
Note generali Contiene glossario e indici

inoltre nel 2000 sempre la Svevo ga ristampado el libro:

Stelvio, Maria
Titolo La cucina triestina / Maria Stelvio
Edizione 16. ed. riveduta e corretta
Pubblicazione Trieste : Italo Svevo, stampa 2000
Descrizione fisica 512 p. ; 22 cm.

El stesso fatto che el numero del edizion sia progressivo prova che se tratta del medesimo titolo, ancorchè a volte riveduta.

alcune immagini dei frontespizi: de una delle prime edizioni
Immagine
e de quella del 1987
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Libri de cusina triestina

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: Molto reclamizzado e mitizzado xe Caterina Prato Manuale di cucina, edizione doppia sia italiana che tedesca, detto la bibbia della cucina austriaca o mitteleuropea: lo go trovado in sufita , l'original de mia bisnonna ( ma adesso gira e rigira ristampe).
ecco la copertina del original che mia bisnonna doprava nel edizion italiana:
Immagine

Un simpatico libretto de ricette triestine xe questo:
Immagine
la signora Jolanda de Vonderweid ga ingrumado ricette de dolci riportade delle sue amiche.. fidarse o no? mi a volte giurassi che le babe, co te ghe domandavi te me dà la rizetta'? te la riportava aposta con qualche error :wink:
ma le xe bel se no altro per le illustrazioni de Kollmann

La signora ga scritto anche un altro libro de cusina triestina:

Vonderweid, Iolanda : de
Titolo Ricette triestine, istriane e dalmate : antiche e moderne : il libro di cucina / di Jolanda de Vonderweid
Edizione 5. ed
Pubblicazione Trieste : Lint, 2003
Descrizione fisica 189 p. : ill. ; 18 cm.
Note generali Ill. orig. di Renzo Kollmann.
Numeri ISBN - 88-8190-190-0

che come vedè xe arrivado za alla quinta edizion


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Grazie!

Io ho alcuni volumi di uno studioso della gastronomia, della civiltà contadina, Alessandro Molinari Pradelli, che riguardano la cucina regionale, mi sono accorta che c'è anche La cucina del Friuli Venezia-Giulia.
Chissà se vale la pena acquistarlo; per quello che riguarda Bologna, singolo, e dell'Emilia Romagna altro volume, li trovo molto validi, ma vedo se reperisco anche uno di quelli riportati qui da BTS.

Ciao! :-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

nonna ivana ha scritto:Grazie!

Io ho alcuni volumi di uno studioso della gastronomia, della civiltà contadina, Alessandro Molinari Pradelli, che riguardano la cucina regionale,
non lo conosco, e a me il nome Molinari Pradelli ricorda un noto direttore d'orchestra!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
gege
naufrago
naufrago
Messaggi: 1
Iscritto il: gio 3 feb 2011, 22:28

Re: Libri de cusina triestina

Messaggio da gege »

A "Pastefasoi", "granzo" e Babatriestina.
Anca mi me go ritrovado in cantina una edizion del libro dela Maria Stelvio. Xe una IV ediziondel "Cucina Triestina" -Metodo pratico economico- (Stabilimento tipografico nazionale del 1942, Pagine 462 in formato 13 x 18, vecio ricordo de mi mare. El xe ridotto un po mal ma ghe xe tutte le pagine anca se andria rertaurà e rilegado.


Torna a “Ricete”