Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: ( sbuciar ?? cavar la scorza..
nb i pomi se li spela in triestin!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Apfelstrudel

Messaggio da Nona Picia »

Bilbo ha scritto:te podesi anche portarmelo :D
Te podessi andartelo a cior... :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da Ciancele »

El strucolo nela foto de Baba Triestina xe quel che conoso e fazo anca mi, copià de quel de mia mama. La question del gusto xe anca un poco question de rum. Noi ciolemo la sultanina in rum ma anca bustine de una roba che aumenta el gusto, no la gradazion alcolica. Là se vedi la diferenza tra roba fata per vender (gusto neutro) e roba fata in casa (gusto che se senti). Ma anca roba fata per vender pol aver qualche volta gusto. Me ricordo che tanti ani fa (1964?) iero nela foresta nera al Titisee (lago de Titi? noi lo ciamemo Titicacasee). In quela region xe famosa la torta de sariese (Schwalzwälder Kirschtorte) con el Kirschwasser (un distillato delle ciliegie). Se vedi che el pasticer ghe tremava la man, perché ghe sarà sbrisà (aggiunto involontariamente) un bicerin de più. Ma iera bon!! Purtropo ‘ssai volte la torta no sa de gnente, la xe solo dolze.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da babatriestina »

Te sa, col rum nel strucolo mi go una brutta esperienza, forsi ve la go za contada: un giorno con una mia amica, sposada de poco ( alora!) gavemo dito Femo un bon strucolo come che se devi, cola rizetta tradizional: prontemo la pasta tirada vera de strucolo, la lavoremo a man, la tiremo sutil.. e prontemo el ripien, e ghe metemo ben rum che daghi bon gusto, po sia ela che el marì xe due che de bon vin se ga sempre appassionado, za mio papà me diseva sempre, anche prima che la se sposi, "la tua amica B xe una vera donna, che sa apprezzar una bona bottiglia". Insoma, femo sto ripien con tanto rum, lo metemo sula pasta ben lavorada e.... patatrac! el liquido del rum squaia completamente la pasta che doveva involtizzar el strucolo!! :shock: :( :( :( tuto in ploc!
semo restade come do sempie.. gavemo scolado el ripien con un passin, gavemo dovudo far una pasta nova, gavemo concluso el strucolo e.. el rum dolze dolze del ripien che iera vegnudo zo del passin se lo gavemo bevudo noi mentre che el strucolo se cusinava, per consolarse e tornar de bon umor!
de quela volta no meto rum nel ripien del strucolo, solo cannella e sugo de limon: pochissimo lo fazzo assorbir dele zibibe. Una volta se diseva de meter la sera prima, ma un'amica de mama me ga dito che se se ghe dà una picia boida le zibibe se gonfia subito e trattien el liquido. So che ghe xe le fialette che dà gusto, rum, vaniglia, etc ma no le dopro quasi mai.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da Nona Picia »

Mi go un vaso con dentro zibibe smoiade nel rhum e le dopro per el strucolo e el presnitz e no me se ga mai smoià la pasta, per fortuna.El gusto dele fialete, sia de rhum che de vaniglia no me piasi e cussì no le dopro.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, che liquido te ga ciolto pal strucolo? No te gavarà miga ciolto acido muriatico? Le botiliete xe pice, squasi uguali. Errare humanum est. Un'altra volta te farà meo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:Baba Triestina, che liquido te ga ciolto pal strucolo? No te gavarà miga ciolto acido muriatico? Le botiliete xe pice, squasi uguali. Errare humanum est. Un'altra volta te farà meo.
Caro Ciancele, mi per i dolci dopro no botigliete picole, ma botiglie de tre quarti de litro de Rum vero! e gavevimo versado ben.. sarò stato almeno un mezo bicer abondante.. xe passai ormai tanti anni... el mio atual Rum xe Ron Anejo Pampero especial in bottoglia de 70 cl.. lo dopro solo per i dolci


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da macondo »

babatriestina ha scritto:
Ciancele ha scritto:el mio atual Rum xe Ron Anejo Pampero especial in bottoglia de 70 cl.. lo dopro solo per i dolci
Fantastico Rum de Venezuela!!! Iazo, limon e coca-cola per un bonissimo Cuba Libre :wink:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Per mi el rum e i aromi in genere va doprai con molta parsimonia. No i devi coverzer el gusto del buro bon, dei ovi, dei pomi, dele nose... che se ga messo dentro. Xe le pasticerie che esagera con i aromi perché devi coverzer el ranzido dele mandole vece, el gusto dela margarina, ...

Penso, per esempio, ale pinze. Mi ghe meto pochissimo rum, se ghe lo meto. Quele che te compri in pasticceria le ga solo gusto de rum.

Ghe vol per tuto, come per el sal, la giusta misura.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da babatriestina »

difatti, per mi el rum servi per due robe: per far rinvegnir le zibibe, che saria sute e coi fritti tipo crostoli che no so ben perchè me i zumba meno oio, i disi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da macondo »

e xe rum e rum. La quasi totalitá dele pasticerie o de quei che fa dolci in casa usa el Rum fantasia, che xe alcol con aromi arificiali. El vero rum distilado no ga tanto el gusto, ma el risultado se de gran lunga superior.


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da nonna ivana »

macondo ha scritto:e xe rum e rum. La quasi totalitá dele pasticerie o de quei che fa dolci in casa usa el Rum fantasia, che xe alcol con aromi arificiali. El vero rum distilado no ga tanto el gusto, ma el risultado se de gran lunga superior.
Il rum vero è un'acquavite, quindi ad alta gradazione alcoolica, e prende il sapore dal legno dei vaselli per l'invecchiamento, in genere legno di rovere.
Il rum fantasia, che io utilizzo qualche volta, ma come "conservante" dei dolci, dovrebbe essere un miscuglio di alcool industriali e caramello e l'aggiunta di un po' di rum.
Al posto del rum io uso cognac (brandy), ma negli impasti, tipo sfrappole (crostoli), perché dà friabilità, sostituendo altri liquidi come il latte, a maggior contenuto di acqua.
Per ammollare l'uvetta uso anche solo vino bianco.

Lo strudel di BabaTS deve essere molto buono, anche per la pasta così ricca, io in genere preparo l'impasto povero, con farina e pochi grassi, burro o anche olio, un uovo o anche senza, e lo stendo sempre molto sottile, quasi trasparente, tipo questa
Allegati
strudelfruttamistaIS04.jpg
strudelfruttamistaIS04.jpg (35.78 KiB) Visto 3700 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:difatti, per mi el rum servi per due robe: per far rinvegnir le zibibe, che saria sute e coi fritti tipo crostoli che no so ben perchè me i zumba meno oio, i disi
mi nei crostoli meto trapa, che zumba ancora meno oio.... :-)


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da nonna ivana »

Nona Picia ha scritto:
babatriestina ha scritto:difatti, per mi el rum servi per due robe: per far rinvegnir le zibibe, che saria sute e coi fritti tipo crostoli che no so ben perchè me i zumba meno oio, i disi
mi nei crostoli meto trapa, che zumba ancora meno oio.... :-)

trapa che ingrediente è?


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da babatriestina »

nonna ivana ha scritto:
Nona Picia ha scritto:
babatriestina ha scritto:difatti, per mi el rum servi per due robe: per far rinvegnir le zibibe, che saria sute e coi fritti tipo crostoli che no so ben perchè me i zumba meno oio, i disi
mi nei crostoli meto trapa, che zumba ancora meno oio.... :-)

trapa che ingrediente è?
Grappa :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da nonna ivana »

babatriestina ha scritto:
nonna ivana ha scritto:
trapa che ingrediente è?
Grappa :-D :-D :-D
sembra facile...adesso!!! :lol:
Noi però abbiamo: la grapa!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da Nona Picia »

:-D :-D :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da Elisa »

macondo ha scritto:
babatriestina ha scritto:
Ciancele ha scritto:el mio atual Rum xe Ron Anejo Pampero especial in bottoglia de 70 cl.. lo dopro solo per i dolci
Fantastico Rum de Venezuela!!! Iazo, limon e coca-cola per un bonissimo Cuba Libre :wink:

Vedo appena adesso questo Cuba Libre con la novità del "lazo" come ingrediente.
Gradirei sapere che cosa è.
GRAZIE!!! :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da macondo »

Ghiaccio :-D :-D :-D :-D


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da nonna ivana »

:-D :-D :-D

Ho riletto tutto il thread, interessante e anche curioso!

Vi aggiungo una curiosità: domenica in casa da mia nuora si è festeggiato il 13. compleanno di mia nipote con ...lo strudel di mele, perché oltre ad essere una sfegatata fan di Sissi, Agnese lo è anche dell'Apfelstrudel, fatto in casa loro con una ricetta che arriva dal Lago di Brajes, dove tutti gli anni vanno a villeggiare i miei consuoceri!

Era un po' brigoso infilzare le candeline sullo strudel!!!
(Vado a vedere se ho la ricetta, perché piace anche a noi!)
Allegati
agnese compl 002 - Copia.JPG
agnese compl 002 - Copia.JPG (54.31 KiB) Visto 3671 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente

Torna a “Ricete”