Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Apfelstrudel - Strucolo de pomi - Strudel di mele

Messaggio da rofizal »

Per chi che no sa la lingua de Franz, xe lo strudel de mele.

Per la pasta ghe vol :
250 gr de farina
un ovo
un pugno de sal
do cuciari de oio
mezo bicer de acqua

per el ripien :
2 kg de mele (xe importante la qualità)
150 gr de pan gratà
150 gr de buro
80-100 gr de zuchero
canela
scorza de limon
50 gr de uva sultanina
50 gr de pinoli (no ste lesinar :wink: )
100 gr de buro liquefato per onzer la sfoia

Semo pronti? Cominzemo.
Setaciè la farina sul tavolo (cosa? no gavè el setacio? bociade!).
Mescolè la farina con l'ovo, el sal e l'oio e contemporaneamente (con l'altra man) agiungeghe acqua un poco ala volta finchè la pasta ga la consistenza giusta (quala xe la giusta consistenza? no lo savè? bociade!).

Qua ghe vol oio de gomiti per lavorar la pasta con forza, la devi diventa lissa ed elastica. No ste usar machinete o trapolezi vari, se volè che veni bon come lo fazeva vostra nona (se mai lo ga fato) dovè far come ela. Xe fadiga, ma ghe vol consumar calorie, se no se ingrasa. :wink:

Fè una bala de sta pasta e onzela de oio. Lasela poi riposar (xe stanca anche ela) per meza ora. Ma voi no riposerè :twisted: , perché dovè sbuciar le mele, cavarghe el torsolo e taiarle a fete sotili. Dovè anche cusinar el pan gratà nel buro.

Pasada la mezaora de riposo (per la pasta, no per voi), stirè la pasta col matarel sora una straza infarinada. La dovè cior con le mani da soto (ma devo insegnarve tuto?) e tirarla in longo, cominciando dal centro. La devi diventar sotile come un toco de carta, ma guai a romperla! (o ve rompo el matarel sula testa :wink: ) Onzela con una parte del buro liquefato.
Poi dovè spargerghe de sora, per circa due terzi dela sfoia, el pan gratà, meterghe le mele, ben distribuide, el zuchero, canela in polvere, pinoli, scorza de limon e uva sultanina. Che no manchi niente!

Semo a bon punto. Adeso dovè rodolar, che vol dir far un rodolo senza romper tuto!
Come se fa?
Ma lo sa anche i fioi... se alza la straza che xe soto la sfoia dal lato dove xe el ripieno (lo gavevi meso per 2/3).

Adeso podè meter el vostro "strudel" in forno, ma fè atenzion de onzer el recipiente con el buro che resta. Cusinè per meza ora a 220°.
Cosa se vignù fora? Speremo ben...
Meteghe de sora un poco de zuchero velato e feghelo magnar al malcapitato de turno, ancora caldo (tiepido, dài).
Se vien ben deme un colpo de telefono che paso a ritirarlo....


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Me permetto de ricordar che a Trieste el se ciama Strucolo ( Struccolo) de pomi
e che simile xe el strucolo de puina ( ossia de ricotta)
( mi no go molta pratica cola pasta tirada de strucolo, e dopro un'altra pasta più vizina ala sfoia, e anche molti dei Apfelstrudel che i vendi pronti o surgelati xe con pasta sfoia)
Sempre per el colesterolio, de quando che i ga inventado la benemerita carta de forno, no ocori più onzer el Blech ( che saria la piastra del forno..)
Un dubbio: ti te meti el pan gratado rosolado nel burro ( che bel per el colesterolo :-D !), a mi le amiche de mama me gaveva ditto de meterlo crudo come che el xe, che el servi per assorbir el aqua che mola i pomi
( sbuciar ?? cavar la scorza.. liquefatto?? squaiado!! pinoli? pignoi! uva sultanina? zibibe! setaccio? criel o tamiso! agiungeghe? zonteghe!) ancora un poco e meto sto post nela sezion dialettale :-D


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Me permetto de ricordar che a Trieste el se ciama Strucolo ( Struccolo) de pomi
Ma mi son multipoliglotto.... :wink:
Sta bona... :wink: una volta che iero in Austria e volevo magnar una torta de mele.... no me ricordavo come se dixeva (quando mai me ricordo qualcosa?), me devi eser vignù fora qualcosa come "Apfelmelspeise" o qualcosa de simile.... i fioi gnocheti che iera sentadi un tavolo più in là no i smeteva più de rider... li go odiadi :evil: , anche perché no son rivado a ordinar quela torta... :wink:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mia nona buon'anima, la me diseva sempre "ti fa pasta sotile (la iera austriaca e de solito la parlava solo tedesco) che ti devi veder 5 dita di mano oltre!" Mi povereta ghe davo dentro, ma no me riusciva sai ben e alora:"Ach, du bist ein Esel!" la me diseva e alora mi me son stufada e go ciolto la pasta sfoia surgelada che la va benissimo. Un'altra roba la me diseva:"Ti devi schliessen la pasta a porta foglio, se nò con acqua di pomi si smoia e diventa cativa".
Per baba: mi go sempre fritto el pangratà nel buro, perchè cussì la me gaveva insegnà ela e perchè ghe da bon gusto.
E adersso.... che fame rofizal, che te me ga fato venir! :lol: :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa xe una variante presa dal libro "Cucina Triestina" de Maria Stelvio, publicado nel 1928. Riporto cusì come sta scrito :wink: , cusì no coro riscio de "rimproveri" e forsi prima o poi riverò a magnar qualcosa. :wink:

....

Ingredienti :
250 gr. farina - fuoco moderato - 3 ore
1 chiara d'uovo
1 cucchiaio d'olio

1 kg mele
50 gr burro
100 gr pan grattato fritto in
60 gr burro
150 gr zucchero
30 gr. uva sultanina
30 gr. uva passa
30 gr. pignoli
spezie - scorza di 1/2 limone

Ammucchiare sulla tavola la farina, farvi una fossetta, mettervi dentro la chiara, l'olio, aggiungere lentamente 1/10 d'acqua tiepida; lavorare la pasta vigorosamente, gettandola spesso, con forza, sulla tavola, finché la pasta non si appicica più alle mani; infarinare la tavola e lavorar ben bene la pasta; lasciarla riposare per 30 minuti coperta con una scodella; spiegare sulla spianatoia una tovaglia, infarinarla, poggiare sopra la pasta e spianarla un po' ma leggermente, stenderla poi col rovescio delle mani infarinate passate sotto la pasta (a tirare la pasta occorrono due persone) dopo ridotta a a velo, recidere l'orlo grosso e sparpagliare sopra il ripieno; arrotolare senza toccare con le mani, alzando la tovaglia; formare così lo struccolo (che saria lo strudel :wink: ) e passarlo sulla lamiera unta; spalmare con del burro; arrostire.

Sparpagliarvi sopra il pane, pezzetti di burro, le mele tagliate col tagliarape, l'uva, spezie, buccia di limone, lo zucchero e proseguire come di pratica.

---------

Mi so che ogi se usa sfoie pronte, ma secondo mi se perdi tuto el gusto. Mi son per l' "ecosistema", per le robe naturali. Digo sempre "meio un giorno da leoni che 100 da pecora", in sto caso saria come a dir "meio magnar una volta un vero strucolo che 100 volte dei finti strucoli". :wink:
(e no se trata solo de preparazion, ghe volesi anche trovar i componenti giusti)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Una variante de "struccolo de pomi" non doc ma ve assicuro che xe assai bon e facile de far

Strucolo di pomi di Guerrina
( xe la coga che me ga passado la rizetta, dopo avernelo fato gustar in occasion de una zena a casa de amici dei mii genitori)

10 deca farina
10 deca ricotta
10 deca burro
un pizzico di sale
impastare insieme e poi ripiegare come per pasta sfoglia. rimettere poi in frigo perché sia più fredda.
Stenderla sottile quasi come crostoli e metter dentro una mela a pezzetti, uvetta pinoli ( pangrattato e cannella?).Poco ripieno, per poter arrotolare più volte
Cucinare a fuoco dolce 150.160° per 20' o più e poi colorire.

(Come noterè, la maggior parte dele mie ricette dà le dosi in deca, mia cugina, che xe pur de pare viennese e de mama triestina, ogni volta la me varda de brutto e la me domanda de tradurghe in grammi :-D )

Per la pasta sfoia, mi go provado una volta sola a farla a man, me go impiasticiado tuti i diti de buro, e xe vegnudo un sbrodighez! per cui la sfoia, se propio devo, la ciogo pronta, Inveze trovo ridicolo comprar la frolla e la brisé, che se fa a man senza nissuna fadiga. E se sa che grasso che se meti.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Sicome mi go problemi con le man, preferisso cior la sfoia pronta. Co iero giovine fazevo una sorta de sfoia che no ghe somigliava nè elle sfoia nè alla brisèe, ma la iera bona. Solo che co go comincià a aver problemi, go cambià. La frolla me la fazo sempre mi, però. No xe paragon, quella pronta no xe la stessa roba.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:( sbuciar ?? cavar la scorza..
Spelar no ?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Nona Picia ha scritto:Mia nona buon'anima, la me diseva sempre "ti fa pasta sotile (la iera austriaca e de solito la parlava solo tedesco) che ti devi veder 5 dita di mano oltre!"
Sulla ricetta de mia moglie xe scritto che in Austria i disi: "così sottile da poterci leggere attraverso una lettera d'amore" :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

AdlerTS ha scritto:
Nona Picia ha scritto:Mia nona buon'anima, la me diseva sempre "ti fa pasta sotile (la iera austriaca e de solito la parlava solo tedesco) che ti devi veder 5 dita di mano oltre!"
Sulla ricetta de mia moglie xe scritto che in Austria i disi: "così sottile da poterci leggere attraverso una lettera d'amore" :-D

La dicitura dela tua riceta xe più bela de quel che diseva mia nona! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Nona Picia ha scritto:
AdlerTS ha scritto:
Nona Picia ha scritto:Mia nona buon'anima, la me diseva sempre "ti fa pasta sotile (la iera austriaca e de solito la parlava solo tedesco) che ti devi veder 5 dita di mano oltre!"
Sulla ricetta de mia moglie xe scritto che in Austria i disi: "così sottile da poterci leggere attraverso una lettera d'amore" :-D

La dicitura dela tua riceta xe più bela de quel che diseva mia nona! :lol:
Scusa la "dicitura", ma no me veniva in mente altra parola


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

dicitura?? espression, modo de dir, modo de scriver...


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:dicitura?? espression, modo de dir, modo de scriver...

Per favor "dime la parola giusta"!!!!!!! :'-( :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Son proprio capitata nel topic giusto!!!
Sono arrivata in questo forum proprio a causa di uno Strudel!!!! :wink:

Ho una piccola curiosità, per chiarirmi le idee:
nel primo post leggo negli ingredienti per la pasta "un pugno di sale"
ma che quantità è? Ha forse un altro significato "pugno" da voi? :oops:

In genere faccio anch'io l'Apfelstrudel, secondo ricette di base come questa, per non soffriggere il pangrattato nel burro uso fette biscottate tritate, non sarà la stessa cosa...
Grazie per il modo come trattate gli argomenti, poi nella vostra lingua è simpaticissimo!!! :-D
Spero di capire tutto, e non prendere " l'ot par 'l zdot"!!! :wink:

Buona Serata a tutti :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Credo proprio che le fette biscottate tritate non siano la stessa cosa, se non sono passate nel burro :wink:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

nonna ivana ha scritto: nel primo post leggo negli ingredienti per la pasta "un pugno di sale"
ma che quantità è? Ha forse un altro significato "pugno" da voi? :oops:
si tratta di una traduzione da un originale tedesco, e sospetto che si tratti di un pizzico :-D :-D :-D .
Personalmente, odio il sale nei dolci, soprattutto se lo si sente mangiando, e l'ho bandito del tutto!
per il pangrattato, io per anni mettevo pangrattato crudo, perchè secondo me il suo scopo non era aumentare le calorie o la quantità di grassi animali cotti facendo andar su il colesterolo, ma a far assorbire l'acqua che emettono le mele cucinandosi, e per questo il pangrattato crudo mi sembrava più adatto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

babatriestina ha scritto:
nonna ivana ha scritto: nel primo post leggo negli ingredienti per la pasta "un pugno di sale"
ma che quantità è? Ha forse un altro significato "pugno" da voi? :oops:
si tratta di una traduzione da un originale tedesco, e sospetto che si tratti di un pizzico :-D :-D :-D .
Personalmente, odio il sale nei dolci, soprattutto se lo si sente mangiando, e l'ho bandito del tutto!
per il pangrattato, io per anni mettevo pangrattato crudo, perchè secondo me il suo scopo non era aumentare le calorie o la quantità di grassi animali cotti facendo andar su il colesterolo, ma a far assorbire l'acqua che emettono le mele cucinandosi, e per questo il pangrattato crudo mi sembrava più adatto.
Grazie davvero!

Per il pane, penso anch'io che sia solo per l'assorbimento, per il fatto di soffriggerlo nel burro penso piuttosto a un arricchimento di sapore (che implica appunto aumento di colesterolo :evil: )
La stessa cosa da noi si fa(io non ci penso neppure!) con il pangrattato, che si mette preparando le polpette di carne!

Buona serata!
Grazie! :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Apfelstrudel

Messaggio da babatriestina »

Questo è lo strudel di mele che faccio io
Immagine
la ricetta non è la tradizionale triestina, ma una vecchia ricetta passatami da un'amica lussignana:
L'ho leggermente modificata in oltre quarant'anni che la faccio, su consigli delle amiche della mamma:
fare la fontana con 200 gr di farina, 140 gr di burro a pezzetti , 40 gr di zucchero ed un po' di succo di limone ( io uso tranquillamente quello pronto in bottiglia..) un uovo e un tuorlo. Impastare abbastanza velocemente ( è del tipo della frolla) e stendere abbastanza sottile, magari già sulla cartaforno ( che ai tempi in cui mi diedero la ricetta non esisteva ancora). Il ripieno è fatto con 1 kg di mele sbucciate e affettate sottili con la mandolina (anche in questo si differenzia dagli strudel classici, in cui le mele sono a pezzetti), 200 gr di uvetta fatta rinvenire nel rum ( si può farlo scaldare in microonde), pinoli, cannella e pangrattato, come dicevo sopra per me crudo, perchè lo scopo è far assorbire l'acqua delle mele emessa cucinando. Si distende il ripieno sulla pasta spianata a rettangolo, si chiude bene, si rovescia, io non spennello con niente e non lo arrotolo a chiocciola perchè si romperebbe facilmente, e lo cucino al forno a 180° per circa mezz'oretta, insomma, fino a che incomincia a colorarsi. Sfornato, lo ricopro ancora caldo di zucchero a velo.
Il risultato lo vedete, con le dosi descritte vengono due di quelli strudelini, ieri ne ho fatto metà dose per le mie ospiti e non ne è rimasta nemmeno una briciola!
Il risultato è molto morbido. fatto anche per chi non ha denti forti..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Apfelstrudel

Messaggio da Bilbo »

te podesi anche portarmelo :D

ultimamente son ndado al tommaseo... i ga un strudel veramete sai bon che i fa lori, gnanca in montagna go trovado cusì bon.-


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Apfelstrudel

Messaggio da babatriestina »

Bilbo ha scritto:te podesi anche portarmelo :D
Co te vol dime...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Ricete”