Bacalá mantecado / Baccalà mantecato

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Bacalá mantecado

Messaggio da Nona Picia »

Se devo esser sincera, a mi el bacalà no me ga mai piasso, mia mama lo fazeva spesso in tempi de magra e sempre in rosso, ma proprio nol me andava zò...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bacalá mantecado

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:Se devo esser sincera, a mi el bacalà no me ga mai piasso, mia mama lo fazeva spesso in tempi de magra e sempre in rosso, ma proprio nol me andava zò...
anche mi...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Bacalá mantecado

Messaggio da Ciancele »

Macondo, no sta bazilar se Ciancele te ciol in giro col frapè de bacalà. Scoltime a mi, che mi go fato el merluzo (Kabeljau) rosto in forno al vino bianco. Do patatine. La riceta original iera con la rana pescatrice (Seeteufel – Lotte), ma mi go ciolto el merluzo fresco che costa meno dela metà e iera almeno altretanto bon, se no meio. Specialmente dele parti de Amburgo va ‘ssai la pasera (platessa) frita in padela. Po’ i ghe fa la laparatomia (i ghe verzi la schiena) e i la impignisi (farcire) con panzeta taiada fina a quadreti e frita o anca con scampeti friti. Se no la xe tropo picia, la carne dela pasera xe per mi squasi meo dela sogliola e la costa un quarto de ela. Bon apetito.


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Bacalá mantecado

Messaggio da nonna ivana »

Da noi un tempo il baccalà, quello salato, era un cibo da poveri...oggi invece costa un occhio della testa, per cui compro preferibilmente il merluzzo, che mi rende di più, con meno fatica!!

Sempre una volta, per rendere il baccalà piatto da signori gli si dava quel titolo che suonava pressa poco così:
Veloce pesce del Baltico con purea di mais....baccalà e polenta!!!
Per stare in tema ho appena cotto al forno tre filetti di merluzzo, proprio del Baltico,
l'ho già mangiato!

Un mio anddoto, che mi è saltato in mente adesso, a proposito di nomi di piatti, a una cena di gala al Royal Hotel Carlton di BO: eravamo sui 250 invitati (premio per una ricetta scelta per la pubblicazione sul Carlino) ...finita la cena le migliori ricette ebbero un'ulteriore menzione speciale!
Una signora pugliese aveva fatto una ricetta con le melanzane, che aveva chiamato con nome esotico spagnolo, il presentatore, consegnandole il certificato, le chiese:
"Perché ha chiamato la ricetta in questo modo?"
"E voi perché avete chiamato "Trito del Principe" una polpetta?" replicò svelta la signora, anche lei anziana, ma con verve da vendere!
Tutti ridemmo e acclamammo...anche perché quel trito era parecchio salato, non proprio appetibile come il nome voleva far credere!
Allegati
principesca polpetta.jpg
principesca polpetta.jpg (27.51 KiB) Visto 1089 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Bacalá mantecado

Messaggio da macondo »

Ciancele ha scritto:Macondo, no sta bazilar se Ciancele te ciol in giro col frapè de bacalà.
Ciancele mi son come ti...no me rabio mai!

Dopodomani son a Miami e ghe xe un ristorante bavarese zerca del albergo. Questo xe el menú, cossa te me consigli?

Pork Pot roast, red Cabbage, Bread dumpling

Sauerbraten, red Cabbage, homemade Spaetzle

Beef Brisket with Horseradish, Carrots, mashed Potatoes

Roasted whole Pork shank, Sauerkraut, mashed Potatoes

Wiener Schnizel Breaded Veal Cutlet

Holstein Schnitzel Breaded Veal Cutlet, topped with Fried Eggs

Bratwurtst Dinner Two Veal Sausages with Sauerkraut

Bauernwurst Dinner Two Beef-Pork Sausages with Sauerkraut

Garlicwurst Dinner Two Beef-Pork Sausages Spicy with Sauerkraut

Bavarian Sausage Platter With Sauerkraut, red Cabbage, Potatoes

Erdinger Beer Steak Loin Strip with Dark Beer – Horseradish sauce


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Bacalá mantecado

Messaggio da Ciancele »

Hi Macondo, qua xe le sete e meza de matina. Bon giorno. Sauerbraten, manzo rosto marinà in azedo, no xe tipicamente bavarese. Più dela Renania, Colonia. Bisogna star atenti che no gabi tropo de azedo. Se magna col sugo e con gnochi de pan o con gnoconi de patate crude e cote. Spaetzle xe pasta fata in casa (farina e aqua) cota. Una specialità dela basa Baviera xe con formaio fondente e zivole roste: Käsespätze. El pork shank, schinco de porco, xe tipicamente bavarese se rosto, ma no con capuzi. Gnochi come sopra. Leso xe de Berlino. A mi, se rosto, me par un paradiso, specialmente la prodiga che te la pol rosigar, cusì crocante. Loin strip, entrecote, o videl/porco impanà, ciolemo perché xe dificile sbagliar. Le luganighe roste xe più speciali a Norimberga o in Turingia. Ti te ga domandà el mio consiglio perché te cerchi qualchedun a chi darghe la colpa se no te ga piaso. Sicome che go visto che te son debole de stomigo e no te pol soportar robe pesanti :cheezy_298: :clapping_213: ciol el schinco rosto. Bon apetit (Beaucuse, cogo francese).


Franco 50
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 70
Iscritto il: ven 28 set 2012, 14:12

Re: Bacalá mantecado / Baccalà mantecato

Messaggio da Franco 50 »

Ciao amici,
go leto deso i vostri mesagi, ma solo la Babatriestina ga nomina i giusti ingredienti.
Ma volesi cominciar da Macondo che usa me par merluzzo fresco. Se pol far logico, ma el sapor xe un poco diverso. Per es. mi preparo el bacalà ala vicentina col merluzzo congelà, el costa poco, vien ben, no spusa però el sapor xe un poco diverso....ma a noi ne va ben cusi...
Ma tornemo al mantecato : dopo che el bacalà xe sta a bagno come che se devi, netarlo e se posibile masinarlo. Nel fratempo gavaremo cusinado unpoco de patata lessa. No steme domandar le proporsioni, mi faso sempre la stesa quantità e no peso mai...
Se gavè un sbatitor eletrico xe meio. Nela terina meter el bacalà masinà e un poco de patata lessa col strucapatate (tuto fredo) cominciè a sbater e agiungè oio de semi a fil sempre sbatendo finchè el tuto ga la consistenza che volè voi...regolar col sal fin e xe pronto. Se lo fe col vero bacalà el vien bon...se doperè oio de oliva el vien tropo forte de sapor...

Franco 50


Torna a “Ricete”