CORSO DI CUCINA

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

qu ghe vol Nona Ivana, che sa tuto de ste robe.
Ma una roba posso dirte anche mi: la pasta ripiena no ga de spetar de sugarse, perchè s eno no la se taca co se la sera. No so se te ga fato tipo ravioi, cioè una sfoia, un muceto de ripien a distanza e una seconda sfoia sora e po fracar bene in mezzo dei ripieni prima de taiar cola rodela, o i veri tortelini che xe un quadratin. se meti el ripien, se piega in sbiego e se lo rodola sul dito. per ste robe le emiliane xe esperte, mi digoc he le comincia assai d e pice... per cossa meter nel ripien no so darte consugli, come che go letto una volta "chille che ce metti, ce truovi" o iera circa cussì: quel che te meti, te trovi. Se te pronti prima de cusinaf, te li lassi su una strazza, magari un fià infarinada. Po co te deventi bravo, te pol far fin i ravioi de pesse.. fazeva un mio amico per le zene comuni


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: qu ghe vol Nona Ivana, che sa tuto de ste robe.
Ma una roba posso dirte anche mi: la pasta ripiena no ga de spetar de sugarse, perchè s eno no la se taca co se la sera. No so se te ga fato tipo ravioi, cioè una sfoia, un muceto de ripien a distanza e una seconda sfoia sora e po fracar bene in mezzo dei ripieni prima de taiar cola rodela, o i veri tortelini che xe un quadratin. se meti el ripien, se piega in sbiego e se lo rodola sul dito. per ste robe le emiliane xe esperte, mi digoc he le comincia assai d e pice... per cossa meter nel ripien no so darte consugli, come che go letto una volta "chille che ce metti, ce truovi" o iera circa cussì: quel che te meti, te trovi. Se te pronti prima de cusinaf, te li lassi su una strazza, magari un fià infarinada. Po co te deventi bravo, te pol far fin i ravioi de pesse.. fazeva un mio amico per le zene comuni
El problema iera che el ripien iera tropo suto. Lo go preparà e subito meso sula sfoia. El "sbriciolava" e no se podeva far muceti. Bisognaria far una specie de pasta, de meter magari col tubo. Spero anca mi che Nona Ivana me disi qualcosa. No xe furia.
I ravioi de pese li go fati tanti ani fa in un corso de cusina. Ma iera la mata, una cabiba, che stava atenta e ga funzionà ben.
Penso, anzi xe logico, che la sfoia gabi una granda importanza. À la prochaine. :clapping_213:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

se el ripien te par suto, penso che te lo possi impastar con un fil de oio.. o con un rosso de ovo.. premetto che no son esperta, ma ogni tanto fazzo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: In 'sta altra volta metarò un ovo nel ripien e no nel pasta che lasarò sugarse una meza ora.
pasta senza ovo la vedo un poco dura. Sì, esisti ma de solito per la pasta in casa xe 100 gr de farina ( dieci deca, per noi) un ovo intiero e un cuciar de oio facoltativo che aiuta a distirarla ben. Ah sì i puristi la stira col rodolo ma mi de ani anorum dopro la machinetta per tirar la pasta: 8 volte la ripasso pei rulli larghi, che xe el stesso che lavorarla a man con energia, fin che la vien lissa, e po sempre più sutil fin che no riva ala dimension giusta.
Po magari no te ne ga contado che ricetta che te gavevi seguido..
e ripeto la pasta con ripien no se lassa sugar


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: se el ripien te par suto, penso che te lo possi impastar con un fil de oio.. o con un rosso de ovo.. premetto che no son esperta, ma ogni tanto fazzo..
El ripien no me pareva suto. EL IERA SUTOOO!! :cheezy_298:
Nela riceta, copiada de youtube, iera un ovo, ma intiero, nel ripien. Gnente oio. La sfoia mi la go fata sempre senza ovi, e ga sempre funzionà. Tute le ricete disi diese deca de farina e un ovo. Mi provarò con solo diese deca, e po savarò contar. Se buto via xe solo diese deca. Te ga ragion che la sfoia no devi sugarse per i ravioi. Nela riceta i piturava i bordi col bianco de ovo, parchè che tachi. La sfoia se suga quando che se taia col cortel par far la pasta in casa, che no se tachi. De mi iera un gropo che no te conto. Me ga butà zo el fato che xe la prima volta che la pasta me tradisi. E la prima volta con un ovo su mezo chilo de farina. Pol anca darse che iera un poco colpa del semolino. Mi go meso gries che pareva farina de polenta zala masinada un poco più fina. Mio cugin, cresù a Rimini e vivi a Torino, me contava che meti gries nela farina e ovi. Ma mi no me ricordo de 'ver visto de mia mama gries o ovi. Tentaremo de novo con una porzion più picia. Grazie comunque per le risposte.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

alora te ga fato pasta cola semola de gran duro, che te disi gries.. quela no xe pasta al uovo e se pol far senza ovo, ma no credo che se dopri per pasta ripiena..
se no te ne disi come che te ga fato el ripien, xe ciaro che no podemo dirte perchè el te xe vignudo suto ;--D
scoltime, mi, legi un libro de cusina o una rivista, inveze che youtube,c he xe meo per vardar i film...
mi credo che Nona Ivana inorridirà che te parli de ravioi o tortelini indiferente...
qua te ga una ricetta possibile, per darte un'idea
http://www.cookaround.com/yabbse1/showt ... p?t=149320
po mi vedo perfin ravioli ripieni non ala bolognese ma di bolognese, cossa, i li impignissi de ragù?

se te li vol sugar, te li sughi dopo confezionai i ravioi... ;--D
cià la prossima volta no xe che te domanderà come che se fa le fettuccine Alfredo? quele che conossi tuti i americani, ma nissun in Italia?

qua te ga altra rizetta
http://www.profumidicucina.it/primi/pas ... li_bol.htm


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nini Naridola »

Mi, una volta la setimana ghe preparo el brodo de carne per i mii nipotini che ghe pisi come che lo fazo (in atomica) e po compro tortelini in busta al supermercato: no me sogneria mai più de meterme a farli, nè con you tube, nè giallozafferano o altro. Tra tortelini, tortelli, agnolotti, anolini, ravioli, cappelletti o cjalzons che go magnà in giro per l'Italia, i più boni xe stai quei dela Sardegna - i culurzones (o simile) con el formagio fresco de pegora o capra (ma forsi perchè gavevo fame dopo tuto el giorno in giro col gomon a far misure oceanografiche).
Quel che me son sempre domandà xe la punizion per el mitico Gian Burrasca a magnar cappelletti per una settimana (o più) serà in camera sua.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

ara ti, che mi semai fazo el contrario, fazo i tortelini o ravioi e magari ciogo brodo de dado! ma veramente mi li preferisso suti..
te sa che no me ricordo la punizion de Gian Burasca? doverò controlar..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, come poso ringraziarte pal conforto che te me dà? Ma, se poso usar un termine caro al nostro dialetto, el mio problema xe purtropo SOLO de SORAMANIGO. ;--D
Comincemo con el ripien. Iera 7 deca de carne de videl, 7 deca de carne de manzo, 7 deca de mortadela e 7 deca de parsuto crudo. Po i contava de 15 deca de formaio gratà, do o tre cuciari de pangratà e un ovo. A mi me ga parso un poco tropo formaio e go ciolto la metà. De ovi gavevo solo un: aut aut. Ogi go (gavemo) crompà 10 ovi, ma mercoledi go dovesto decider: o pasta o ripien. Gnanca secundum datur.
El ripien iera tropo suto e no se podeva far muceti. La prosima volta vardo se un ovo basta a far el ripien lavorabile, do ovi no. Eventualmente slongar con oio. Ma cosa sucedi se no basta un fil? Ciogo brodo? In qualche riceta i disi de sì. Insoma, bisognaria provar e veder.
Per la pasta, ripeto che finora no go mai ciolto ovi e/o semola. Sempre solo farina bianca 00 e xe sempre ‘ndà ben. Gnanca oio, che in qualche riceta xe scrito. Chi lascia la via vecchia ecc. ecc.
Come che go dito, provarò de novo e ‘stavolta ciogo solo diese deca de farina. Se Cian (la mia dolce metà) :cheezy_298: me lasa, fazo un secondo mucio con diese deca e un ovo.
El primo mucio lo ciogo pai tortelini (indiferente po se xe ravioi, agnoloti o altra roba) e el secondo fazo tagliatele. El primo lo uso fresco e lo pituro un poco de bianco de ovo. El secondo lo laso sugar un poco infarinà e dopo lo rodolo e lo taio. Nela riceta i conta che se la sfoia no xe tropo fresca, insoma un poco suta, no la se taca. Me vergogno a dir, ma go butà via quel che go fato l’altro ieri. Iera tuto un gropo de roba scura. INAPPETIBILE. In guera ‘ndava ben, ma no xe più guera. Par gnoco se disi: Igitt = che schifez!
E anca qua vedaremo.
I ravioi se pol conservar in frizer e anca la pasta, i me ga dito. Mi la pasta mi preferiso farla sugar e dopo in recipienti de plastica (Tupperware?). Una volta la go magnada dopo diverse setimane e iera tuto ‘sai bon.
Qua xe un modo de dir: Kleinere Brötchen backen. Trad.: Rostir paneti più pici. In senso figurato vol dir de dedicarse a robe meno grandi, ma che se sa far. Stasera i mii "paneti più pici“ sarà i Hamburger. La putelina più granda la riva tra poco e devo ‘ndar in cusina a taiar la zivola e i cucumeri in scatola e a cior una botilia granda de ketchup.
Banzai. Napred. Insoma avanti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

Scusa, ma a mi una roba me manca de saver del ripien: vedo tuto sto bendidio de carne, persuto, etc.. ma cco, i disi de missiar tuto insieme crudo??
a mi me par de ricordar che per sti ripieni de carne, che go fato solo qualche volta, sta carne se la rosoloa un poco in oio e magari un fià de zivola, po se zonta el resto e el pangratado servi semai se xe tropo liquido.. ma no go mai pensado de far el ripieno con la carne cruda!!! e se se la cusina, se la cusina in un poco de grasso. poco de dir.. el ripien devi esser come dir tacadizzio. Po se lo frulla col mixer.. no so se Nona Ivana aprovassi el mio sistema, che per lori i tortelini xe una religion.. anche le mie coleghe emiliane, co mi disevo Domenica? vado in gita in Carso , loro diseva Domenica? fazzo i tortelini per tuto el mese..
mi no gio mai tacado cola ciara la pasta ripiena basta fracar ben fra un muceto e l'altro... penso anche mi che la pasat se la possi surgelar, mi fazzo de solito pice dosi e poco vanza.. a mi quel 7 deca de tuto me ga de pasta ripiena per famiglia numerosa... disemo dose per 4 persone..digo cussì a naso..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: Scusa, ma a mi una roba me manca de saver del ripien: vedo tuto sto bendidio de carne, persuto, etc.. ma cco, i disi de missiar tuto insieme crudo??
a mi me par de ricordar che per sti ripieni de carne, che go fato solo qualche volta, sta carne se la rosoloa un poco in oio e magari un fià de zivola, po se zonta el resto e el pangratado servi semai se xe tropo liquido.. ma no go mai pensado de far el ripieno con la carne cruda!!! e se se la cusina, se la cusina in un poco de grasso. poco de dir.. el ripien devi esser come dir tacadizzio. Po se lo frulla col mixer.. no so se Nona Ivana aprovassi el mio sistema, che per lori i tortelini xe una religion.. anche le mie coleghe emiliane, co mi disevo Domenica? vado in gita in Carso , loro diseva Domenica? fazzo i tortelini per tuto el mese..
mi no gio mai tacado cola ciara la pasta ripiena basta fracar ben fra un muceto e l'altro... penso anche mi che la pasat se la possi surgelar, mi fazzo de solito pice dosi e poco vanza.. a mi quel 7 deca de tuto me ga de pasta ripiena per famiglia numerosa... disemo dose per 4 persone..digo cussì a naso..
Bongiorno, Baba Triestina. Ogi xe sabo. Una volta xe diseva sabato fasista e, dopo la scola e magnà, ale 3 se doveva ‘ndar a l’adunata. I fasisti no xe più, ma el sabo con tuti i ordini el xe restà. Devo ‘ndar a crompar pan e ovi e cior rosmarin fresco. Scusa se son OT.
Tortelini, o ravioi. Naturalmente la carne iera rostida. In qualche riceta i disi de frizer anca la mortadela, taiada a cubeti. Altre ricete inveze ciol mortadela cruda, che po la xe cusinada, taiada a fete. Dopo se buta tuto nel mixer e se mixa. Se svoda in una piadina e se zonta un o do cuciari de pangratà, el formaio gratà e un ovo. Come che go dito, mi ovi no gavevo più e forsi par questo el ripien iera tanto suto. In qualche video i mostra che el ripien vien meso in un scartozo (come quel dela crema) e cusì strucando se pol far svelti muceti squasi compagni. Del peso dela farina e dela carne dovaria vignir fora circa un chilo de tortelini fati.
De novo OT. Te scrivi che le tue coleghe emiliane de domenica le fazeva tortelini par tuto el mese. Mi go dito una volta che iero bravo in matematica e cusì me xe vignù de domandar quante domeniche che ga el mese. Se xe solo una, ‘lora xe logico e normal che in quela domenica se fazi par tuto el mese. Se el mese ga più domeniche, intuna se fazeva i tortelini e intele altre? Forsi le ‘ndava inveze a Sgonico a magnar parsuto. Ti in Carso (anca a magnar parsuto?) no te le vedevi. E el lunedi le te contava quanti chili de tortelini che le ga fato. O sbalio? :clapping_213:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

mi i me ga dito che co no se ga ovi, se pol slongar la roba con un poco de latte. Imagino che vadi ben anca per el tuo ripien. Quele sacche per far muceti, mi no so, gavevao una siringa per dolci e me restava sempre la più parte dentro. Mi dopro ancora un cuciarin per ste robe.
le coleghe imagino che sceglieva una domenica al mese, difati me par de gaver dito domenica no "ogni domenica". Inveze co xe bel tempo noi andemo gni domenica in Carso, se no nademo in gita. Doman no so, xe tempo mufo qua. E le vedevo ai corsi de agiornamento e no a casa de lore, cussì no le me ga mai invitado a magnar sti tortelini..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nona Picia »

Mi le poche volte che go fato i tortelini, li go fati col persuto crude senza zontarghe nè ovo nè pan nè oio e chi che iera a pranzo, parenti o amici li ga "gustai de gusto"!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: Mi i me ga dito che co no se ga ovi, se pol slongar la roba con un poco de latte. Imagino che vadi ben anca per el tuo ripien. Quele sacche per far muceti, mi no so, gavevao una siringa per dolci e me restava sempre la più parte dentro. Mi dopro ancora un cuciarin per ste robe.
le coleghe imagino che sceglieva una domenica al mese, difati me par de gaver dito domenica no "ogni domenica". Inveze co xe bel tempo noi andemo gni domenica in Carso, se no nademo in gita. Doman no so, xe tempo mufo qua. E le vedevo ai corsi de agiornamento e no a casa de lore, cussì no le me ga mai invitado a magnar sti tortelini..
Baba Triestina, che cative coleghe che te ga. :cheezy_298: Ma te ga ragion, parchè sicuramente un quarto del ripien resta tacà sul drento dela siringa (o dela maniga). Go solo dito come che iera la riceta.
Tempo mufo no esisti. Qua se disi che no te se vesti giusto. Una maieta de più e ombrela.

Nona Picia, sabato 10 genaio 2015, 15.52
Mi le poche volte che go fato i tortelini, li go fati col persuto crudo senza zontarghe nè ovo nè pan nè oio e chi che iera a pranzo, parenti o amici li ga "gustai de gusto"!
Sì, ma’l mio ripien iera suto e no te podevi far muceti. Se come tentar de far muceti co’la farina de polenta suta. Come iera el tuo ripien?
Se va ‘vanti cusì ciogarò la soluzion Naridoliana (neologismo, agetivazione di sostantivo = di Nini Naridola) :clapping_213: e cromparò un sacheto de Aldi o de Lidl.


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nini Naridola »

Grazie, Ciancele per gaver pensà alle ricette Naridoliane: cambierò el nick name in pelegrino naridola.
Aprofitando del mio recente trasloco in bisiacheria, gavevo passà i mii libri de fiol ai nipotini (Salgari, Verne) e oviamente El Giornalino de GianBurrasca: ogi son andà a controlar la mia memoria (go anticipà Baba Triestina); gavevo ben presente el disegno con i piati fondi: ai primi de dicembre Giannino se sta magnando el 19° piatto. Solo che lui parla de la "tortura de magnar "minestra" che gnanca l'Inquisizion praticava. Minestra de cappelletti? Fra l'altro con una p sola!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

pensa a co el povero Giannino magnava la famosa minestra del collegio fata col acqua che i lavava i piatti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: pensa a co el povero Giannino magnava la famosa minestra del collegio fata col acqua che i lavava i piatti
No so parchè ma me vien inamente la Suppe che magnaimo ala Tot. :arf2_140:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Nini Naridola ha scritto: Grazie, Ciancele per gaver pensà alle ricette Naridoliane: cambierò el nick name in pelegrino naridola.
L'idea xe meno balorda de quel che par. Oltra ale cosidete marche gnoche, se trova squasi dapertuto Rana. In qualche logo, se se ga fortuna, se trova adiritura Fini. Po gavemo do taliani che fa anca pasta e specialmente tortelini. I prezi de 'sti do ultimi xe, usando un termine tecnico, alquanto sostenuti. Qualche volta i noname no xe malvagi. Mio fio ga fato do setimane de vacanza in Italia, vizin Venezia, e el ga dito de 'ver crompà speso roba senza nome e bastanza bona. No pezo de quela de nome. Per citar diversi post macondiani, la marca che disi lu la xe par mi solo cara. (Scusè. Me xe scampà de novo un neologismo. ;--D )


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

Xe boni i Rana, li ciogo spesso. Quei de zucca. e ogni tanto i fa prezzi scontai ale coop. Una volta go ciolto una marca bon prezzo, me par che iera scoiattolo. Mai ciolti più.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

Go a casa brodo vero de galina, doman voleria provar tortellini in brodo. Fati in casa. Pensavo al ripien, vardavo rizette e.. pensando al tuo ripien suto senza ovo: qualchedun impasta la carne del ripien con besciamel. Che po ala pezo, per poca roba e ch e va cusinada, se podessi doprar quela in tetrapak...
naturalmente i sbrodighezzi che fazo mi no ga gnente de far coi veri tortellini de Nona Ivana... ma no tento gnanca de imitar..xe roba che lori ga nel sangue, mi digo. Doman no so cossa che meterò, poderia cior videl masinado, rosolarlo un poco e po passar in frullator..c on qualcossa che ghe zonti gusto..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Ricete”