Magnar porzina

locali a Trieste: gavè magnado ben? ne consigliè? iera una volta...
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
trita
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 63
Iscritto il: mer 8 mar 2006, 13:30

locai

Messaggio da trita »

bonasaera a tuti
come go dito,forsi me sbajo,pero' me ricordo che,
jera, spiro della porta .....
Parlo dei ani dal 57 ai 62.Chissa che tibaldo xe vignu'
dopo?.Divento giovine e le robe no le xe pii ciare.
auguri trita


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Posso assicurarte, visto che le vasche in Vial le fazevo propio in quei anni anche mi, che la strada no ga cambiado nome, che Spiro Della Porta Xidias lo go conossudo de persona ( e de giovine el ghe ga dado lezioni de tennis a mia mama) e go un per de sui libri, altri li go letti in biblioteca al CAI, e in una delle sue autobiografie el parla de sto Tibaldo che me par che al gabi zontado al nome de sto zio in memoria. Prova su Google e su Spiro Tibaldo Xydias te vien la via, e su Spiro della Porta te vien i libri. Nel anni 50-60 che te disi Spiro Della Porta se lo sentiva nominar per le sue regie de teatro de prosa. Co passo de là te posterò la foto dela targa del nome dela via.


trita
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 63
Iscritto il: mer 8 mar 2006, 13:30

magnar porzina

Messaggio da trita »

bonasera a tuti
Go fame denovo.Vado in ferie.Credo che andero' denovo
de pepi e de bradaschia,nela prima setimana de agosto.
auguri trita


Avatar utente
pastafasoi
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 73
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 15:47
Località: trieste

buffet " da Mario"

Messaggio da pastafasoi »

Bilbo ha scritto:un altro posto dove te pol trovazr bona, e forsi più economica, xe ala "mona de fero", in arte Buffet da mario, in via torrebianca, vizin via carducci.-

opur anche in "osteria" che xe al'angolo tra via fonderia e via foschiatti....

posto per trovar porzina e derivati ghe ne xe tanti....
volevo precisar che buffet " da Mario", che non xe più Mario, popolarmente ciamado "a la mona de ferro" xe in Via valdirivo 32. Il primo proprietario de questo local iera un marsigliese, che el tigniva sul bancon una miniatura de una ghigliottina - i francesi i la ciama la signora de ferro ( monna de fer) - e naturalmente questo nome xe stà subito adatado al nostro dialeto.
Allegati
img110.jpg


green,green grass of home....
Avatar utente
spritz_bianco
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 68
Iscritto il: lun 11 giu 2012, 14:34
Località: Trieste --- francesco.tolloi [at] gmail.com

Re: Magnar porzina

Messaggio da spritz_bianco »

...so che sto 3d xe vecjo...ma me permetto de "risuscitarlo" :-) Son l'ultimo rivado in sto forum ma per la porzina me permeteria de dar un sugerimento: buffet L'Approdo vizin el mercato coverto! ...no son vecissimo ma me ricordo Bradaschia in via Oriani...dopo de quel i gaveva fato la paninoteca della cadena "Coccodrillo burger" e quindi la libreria nero su bianco (forsi go saltado qualche scalin :-))....Bradaschia mio pare, ahimè passado a miglior vita, lo adorava e el se rabiava co i gaveva fatto el "Coccodrillo" che nol rivava proprio a concepir....


_________
Francesco Tolloi
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Magnar porzina

Messaggio da VetRitter »

spritz_bianco ha scritto:er la porzina me permeteria de dar un sugerimento
molte grazie..


Avatar utente
spritz_bianco
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 68
Iscritto il: lun 11 giu 2012, 14:34
Località: Trieste --- francesco.tolloi [at] gmail.com

Re: Magnar porzina

Messaggio da spritz_bianco »

Prego :-)


_________
Francesco Tolloi
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re:

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

In un post un poco vecioto https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... 29&start=7
Bilbo ha scritto:un altro posto dove te pol trovazr bona, e forsi più economica, xe ala "mona de fero", in arte Buffet da mario, in via torrebianca, vizin via carducci.-

opur anche in "osteria" che xe al'angolo tra via fonderia e via foschiatti....

posto per trovar porzina e derivati ghe ne xe tanti....
No credo de verlo leto mai. Che nome xe quel che no oso ripeter :-D :wink: :oops: Me par un poco strambo de darge a un'osteria...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Magnar porzina

Messaggio da babatriestina »

Si dice che si trattasse di un'osteria, una tempo gestita da un francese, che teneva una immagine di una ghigliottina, una Monna ( madama) di ferro .. da cui la versione triestina :lol: . Trieste nascosta che racconta la storia la dà in via Valdirivo al posto di un attuale buffet Masè.
Ce lo scrive un paio di post a più sopra la nostra forumista pastafasoi ( che da molto tempo non si fa viva)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Magnar porzina

Messaggio da Nini Naridola »

L'osteria "La mona de ferro" no xe mai stada in via Valdirivo, ma all'inizio de via Torrebianca (angolo via San Lazzaro. Una volta iera un bigolo stretto e longo; dopo i la ga ampliada e xe quel buffet che no me ricordo el nome.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Magnar porzina

Messaggio da Ciancele »

Mi porzina no magno mai. Sempre crodighin de Pepi. Xe un pelegrinagio. Questo no vol dir che no magnasi porzina. Anzi. Ma caveme una curiosità: In che ano (o ani) iera la mona de fero? Ripeto che manco de Trieste del 1953 e dopo son 'ndà sempre solo de Pepi S'.


Zuf
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 34
Iscritto il: mar 25 feb 2014, 23:08

Re: Magnar porzina

Messaggio da Zuf »

La xe sempre là, solo che adesso la se ciama "The Iron Pussy", cusì xe scrito sula bacheca dei menù.


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: Re:

Messaggio da danilo43 »

sono piccolo ma crescero ha scritto:..., ala "mona de fero" ....Che nome xe quel che no oso ripeter :-D :wink: :oops:
Qua semo tuti adulti e vacinadi e per questo me permeto de zontarve questa.
La iera un'osteria, ogi el xe un local famoso. No i sa cos che sia la porzina, se magna sai ben pese.
No xe nianche la scusante de una traduzion adatata al dialeto. Questo xe proprio el suo sinificato etimologico ! ;--D

http://www.nadain.it/pg003.html


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: Magnar porzina

Messaggio da danilo43 »

Se riverè a leger fin in fondo, el xe un flash de vita locale de un altro tempo. Cocola la storia del maestro.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Magnar porzina

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Me ga piasso confrontar le due versioni dela storia. ... Par quasi de leger le due versioni dela guera de Crimea de Babatriestina! ;-)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Mulo de Barriera
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 9
Iscritto il: gio 15 lug 2021, 21:36
Località: Calgary

Re: Magnar porzina

Messaggio da Mulo de Barriera »

  • Bradaschia iera uno dei primi posti che i vendeva pizza al taio per asporto ,le fete iera rettangolari e sai grose
spritz_bianco ha scritto: mar 12 giu 2012, 14:19 ...so che sto 3d xe vecjo...ma me permetto de "risuscitarlo" :-) Son l'ultimo rivado in sto forum ma per la porzina me permeteria de dar un sugerimento: buffet L'Approdo vizin el mercato coverto! ...no son vecissimo ma me ricordo Bradaschia in via Oriani...dopo de quel i gaveva fato la paninoteca della cadena "Coccodrillo burger" e quindi la libreria nero su bianco (forsi go saltado qualche scalin :-))....Bradaschia mio pare, ahimè passado a miglior vita, lo adorava e el se rabiava co i gaveva fatto el "Coccodrillo" che nol rivava proprio a concepir....


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Magnar porzina

Messaggio da babatriestina »

se volè magnar porzina, in Barriera al posto de un ex masè xe un local che qualche volta compro persuto e dovessi far anche porzina. Mi spetassi che fazi più fredo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Locali”