Buon Giorno!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Elisa »

Un saluto a Trieste.
Trieste italiana 26 ottobre 1954
Dapertút se leze qualcos sul ricordo de Trieste de ancói, men qua.
Allora, da nostalgica irriducibile, mi sono intrattenuta volentieri ritornando indietro a ripassare argomenti ameni, gradevoli, di vigore.
E con tanti miei occasionali auguri alla storica CITTÀ!
www.atrieste.eu - home page Indice del forumTrieste e i sui amici English section
Trieste Liberata by ?


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Elisa ha scritto: mar 26 ott 2021, 17:03 Un saluto a Trieste.
Trieste italiana 26 ottobre 1954
Dapertút se leze qualcos sul ricordo de Trieste de ancói, men qua.
Allora, da nostalgica irriducibile, mi sono intrattenuta volentieri ritornando indietro a ripassare argomenti ameni, gradevoli, di vigore.
E con tanti miei occasionali auguri alla storica CITTÀ!
www.atrieste.eu - home page Indice del forumTrieste e i sui amici English section
Trieste Liberata by ?
Elisa, te son nostalgica, te son dei nostri. :clapping_213: :clapping_213: Mi credevo che te fusi filotaliana.
Credo che nisuna cità al mondo sia stada liberata tante volte come Trieste. Nel 1918 de l'Austria, nel 1943 de l'Italia, nel magio 1945 dei gnochi, nel giugno 1945 de Tito e nel 1954 del TLT.
I primi a rivar a Trieste xe stadi i partigiani el 30 de april. I secondi xe stadi i Neo Zelandesi el 2 magio. I gnochi ga volesto renderse solo ai aleati e no ai partigiani. Ma anca su altri fronti i inglesi e americani ga consegnà i prigionieri ai rusi e a Tito e tanti xe morti dopo la guera, par gnente.


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Elisa »

sono piccolo ma crescero ha scritto: dom 17 ott 2021, 11:09
Piereto ha scritto: dom 17 ott 2021, 10:27 Inveze de ricorrer alla studio e ricerca lentissima e produzion de un vacino vecia maniera, cioè covid attenuato (come tutti i vacini che finora xe stadi fatti) se xe ricorsi ad una sperimentazion e produzion più rapida utilizzando un toco de RNA che produci nel nostro organismo la proteina che ferma la proliferazion del virus.
No son esperto e poso sbagliarme, ma me par che certi vacini cinesi i sia fati col metodo tradizional del virus attenuado, ma no i ga dà boni risultati. Almeno cusì gavevo leto.

Comunque, me par che i novax no voi gnanche el vacino per l'influenza e, quindi, gnanche el vacino cinese contro el covid.
Sonopiccolo profeta! Noi, quelli vaccinati "alla cinese" siamo stati avvisati di un prossimo "regalo": LA TERZA DOSE!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Allora i vaccini anticovid con l'Rna aggiunto che produce una proteina sono Pfizer e moderna. Tutti gli altri sono a carica virale attenuata proveniente o da scimpanzé o da gorilla o umano. Consigliano di fare la terza dose per avere una migliore copertura contro probabili varianti del covid.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Come si facevano i vaccini anti influenzali e ogni anno si potevano incontrare delle varianti e nuovo vaccino, così col covid e un vacino a carica virale, potremmo dover fare ogni anno un nuovo vaccino se il covid muterà. Coi vaccini a Rna bisognerà vedere se la proteina killer del vaccino che il nostro corpo elaborerà, sarà sufficiente a combattere nuove varianti.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Ritorna l'incubo della ovovia. I da per certo che gaveremo i milioni per far l'opera. Xe una bela idea quela de l'ovovia che pol andar ben .....ma no per Trieste. A Barcelona xe un bel esempio de teleferica che va dal porto a la collina de montjuic. Servi per i turisti. Ma Barcelona no ga la bora. La corrente de vento adiabatica scendi impetuosa zo dala coston fin al mar e adio cabina. Po come za rilevado la pasasi per el porto ad una altezza de una decina de metri tra i edifici-magazzini co un rumor de carucole e cavi che no va ben per i futuri residenti. Xe scarsa la convenienza de affluenza e anche a campo romano, un buso fora man su una spianata in piena bora. Destinemo la quarantina de milioni, soldi boni per far una linea tranviaria monorotaia Trieste Muia che pasasi per cità , come a Padova o a Mestre.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

sante parole, ma la megalomania in giro me preocupa.
per inciso l'ultima volta che iero in ovovia iero a Coblenza e sospesa in sto ovo trasparento a tanti metri sora del Reno me fazeva anche una zerta impresion... ma iera per andar su a un unto panoramico. e noi gavessimo una funicolar che ne portava al Obelisco... che xe come la fiaba de sior Intento... I dovessi disboscar un toco de coston... per no parlar che ogni tanto legemo sui giornai de una funicolar che casca..
ma quel che me par senza senso xe che i spiega che i la vol far perché la Costiera xe intasada. Digfati, i ga ridotto viale Miramar cole rotatorie là d e Porto vecio che adesso el trafico xe volutamente ralentado. Ma va ben, volemo alegerir la costiera. Del trafico di gomma. Cossa ghe ofrimo in cambio? de andar a parchegiar a campo Romano, po ciapar el ovovia- legio 20 euro a corsa elbiglietto9 e rivar de pedon a Porto vecio? e là? come te va de pedon in cità? se no xe fra el 15 giugno e el 15 setembre xe solo che la 6 ogni quarto de ora o a pie per quel budel che xe fra la zona nobile de Porto vecio e piazza Libertà?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

12/11/21 cosa ga de particolar la data de oggi?

La xe palindroma, la podè leger de sinistra a destra o de destra a sinistra.

Cosa vol dir? Assolutamente gnente. Se pol sempre sperar che sia una bona giornada!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

palindromo, per chi conosce il greco antico, viene dalle due parole palin e dromos. Pàlin è un avverbio che vuol dire "alla rovescia, di nuovo" e dromos viene dalla radice di un complesso verbo ( trecho) che significa correre


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, mi penso che saver scriver in una lingua usando anca vocaboli poco noti, sia bel e invidio chi che sa far. Par quel amiravo el ministro Strauss che usava sia par scrito che par parlato vocaboli latini. Pol darse ch’el gabi spanto, ma solo par quei che no i saveva una parola de latin e i trovava che latin xe mona. Mi legio 'sai volentieri letere de letori al giornal e trovo che tanti i usa vocaboli in grego antico o in latin. In modo coreto. Mi me go imparà qualche parola de grego legendo, sopratuto reperti medici. El scheletro xe in latin e le malatie in grego. Tanti me ridi, ma dopo i vien de mi a domandarme cosa che vol dir e i se lamenta che no esisti la parola par gnoco. La esisti, ma no i la usa. El dotor no te toca mai el torace, ma el thorax. Parfina l’infermiera disi thorax. Esempio: telegrafar xe grego. In croato xe disi qualchevolta dalekopisati. Daleko = lontan, pisati = scriver. Telefonar i disi telefonirati.
Ma tornemo al palindromo. Adeso so una in più e me spiego ipodromo e velodromo. Tra zinque ani sarò anca mi palindromo, parchè se podarà leger la mia età sia de destra a sinistra che de sinistra a destra. :clapping_213:
Grato per ulteriori lezioni di greco antico.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Xe una notizia che me par de dover comentar , e cioè la firma tra Francia e Italia per un accordo de cooperazione in ciave europea. Solo le Monde ga' scrito poche robe, mentre qua de noi su tanti giornai , e molto de più ,come se fusi un grande afar per noi. Xe che a parole semo in una Unione europea, ma tuti se comporta da sovranisti, trane noi, e in special modo i francesi che ga la atomica e un vasta area ex coloniale de interesi. I ne ga fregado remandone contro co la Libia, per via de petrolio e gas e ricostruzione del paese, co i respingimenti dei profughi, e co el no all' aquisto dei cantieri navali. In più i xe felici de venderne la corrente de le centrali atomiche. Me par che i ne volessi coinvolger in un aiuto militare se i americani mola de interessare ai fatti "europei" . Ghe xe in ballo la vendita de tochi pregiati de Leonardo ( che saria ex Finmeccanica) ,i disi per far cassa, ma che xe inveze in bona salute. Tuta roba militare industria pesante e eletronica, che la Francia volessi aver per po' dopo un poco inglobar in qualcosa de suo. Par una spogliazione programmata col placet de Draghi. Staremo a veder.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Se femo un acordo, i critica, se no femo, i disi che no i ne ga gnanche pel fioco.
me par che energia eletrica de lori e dele loro centrali la compremo de ani anorum, come che compremo el gas dela Russia. gavemo fato el referendum, gavemo serado le nostre centrali nucleari, e adesso compremo.
No gavendo leto el testo del acordo , no me pronuncio su quel che no so.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Te ga' ragion, ma xe de star sai attenti perché el presidente del Consiglio xe un omo de la finanza internazionale. Pacta sunt servanda e xe de ratificar o modificar o rigetar.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Vi ricordate Cynar, contro il logorio della vita moderna?

Leggo sul sito del quotidiano La Repubblica che il produttore di questo amaro ha compiuto 100 anni.

L'inventore del prodotto è però un altro, stando a Wikipedia, Angelo Dalle Molle che però è morto giovane :wink: a soli 94 anni :-D . E Ernesto Calindri che reclamizzava il prodotto, è morto a 90 anni.

Che sia vero quello che diceva la pubblicità?

Certo a loro è andata bene, meno al povero Buscaglione che diceva "chi beve birra campa cent'anni" e morì a nemmeno 40.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Forsi per Buscaglione xe sta un refuso, e cioè chi beve, campa cent' anni, e in oltre la dimostrazione de la inesattezza de la frase sta nel fatto che el xe morto guidando una auto imbriago duro.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

e per di più el sfumazzava credo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Chicche di fine anno. Due proposte della UE al parlamento europeo da approvare entro quest'anno, fatte apposta per dividere ancor di più gli animi e far cadere la scarsa simpatia nei confronti dell'unione . La prima è un provvedimento per limitare l'alcolismo , che è una piaga specie nelle zone del nord, ( ma nulla sulle droghe ben più micidiali) che imporrebbe ai produttori di vino di anacquare la bevanda :-D da mettere in vendita. L'altra bella pensata è quella di porre ogni anno un limite alla classe energetica sempre più bassa per costringere i proprietari di casa a migliorare la coinbentazione degli appartamenti, tutto ciò per abassare l'impiego di combustibile per il riscaldamento . Non solo ma chi non si adeguerà non potrà vendere il prorpio immobile. :clapping_213: . Ci avviciniamo sempre di più ad un regime illiberale. Altro evento che ci fa ancor di più meditare è la situazion dell'Ucraina e il suo rapporto con la Nato.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

per ora, proposte senza precisione. Soprattutto quella della classe energetica delle case., nebulosa . Io la vedo come quando abbiamo tutti adattato l'impianto elettrico alle norme di sicurezza. Spero di non sbagliarmi, ma per ora mi sa di tam tam allarmistico pilotato.
L'Ucraina mi preoccupa ma più per il rapporto con la Russia che la NATO


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Voglio sperare che le truppe nato non entrino in ucraina se i russi aprono il fuoco per annettersi il donbass, cioè la valle del fiume donez ricca di miniere, zona che per altro oggi si è autoproclamata unilateralmente autonoma. Stalin, che era un georgiano, ha usato i suoi pieni poteri quando gli faceva comodo, ma non ha pensato alla repubblica Russa quando non ha assegnato il dombass ad essa, pur sapendo che gli ucraini in questo territorio erano e sono ancora oggi una minoranza. Stalin ha spostato popolazioni, dove ha potuto, e ha diviso le popolazioni , vedi Armenia e Nagorno karabak . Si è annesso le repubbliche baltiche immettendole nei soviet e di fatto comandando su di esse. Anche la penisola di Crimea ,republica indipendente sovietica ,nel corso della sua storia ha visto avvicendarsi innumerevoli popoli e sotto Kruscev è stata assegnata formalmente alla Ucraina, lasciandola abbastanza autonoma. Ma i nodi sono venuti al pettine per ragioni economiche e militari e perchè quasi il 60% parla russo e il 25% ucraino.... per cui è stata annessa alla Russia. Probabilmente il Dombass potrebbe seguire la stessa sorte. Certo la porta della autodeterminazione resta chiusa. La Nato non vuole questa annessione


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

e anche la certezza dei confini... hai presente i Sudeti? Nb io ho visitato la Crimea, non il Donbass. ha indubbiamente molto di russo, ma per dire a Bakhcisaray da poco erano tornati i deportati ex musulmani..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El salotin”