Scola: fatti e misfatti.

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

A proposito de scole, anni fa per tele4 nel tg i ga dito che la scola che xe qua vizin de mi no gaverìa de esser in regola perchè in caso de incendio i pompieri gaverìa molta difficoltà ad avvicinarse ben all'edificio, specie dala parte dela media...... :'-(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco, mi voleria saver scola per scola de Trieste, che certificati ghe xe, che certificati no ghe xe, per quali motivi no i li ga dadi ( o semplicemente no i li ga mai domandadi?) che che ghe spetta far i certificati e chi che ghe spetta far i lavori.
( magari el nostro Cepula podessi far una interrogazion per quel che el se occupa lu..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:chi che ghe spetta far i lavori
De quel che go capido, dovesi eser competenza dele province.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:chi che ghe spetta far i lavori
De quel che go capido, dovesi eser competenza dele province.
in parte della Provincia, in parte del Comun, per quel che so. Le elementari del Comun, le secondarie ( za le medie?) dela Provincia. E le comprensive che xe tuto insieme? e po a suo tempo zerte scole come el Carli ( e parlo per esperienza diretta) dipendeva del Comun e no dela provincia per no so quala regola de eredità austroungarica, po me par che xe cambiado, ma no so ben per chi e quando e quanto.
No xe cussì semplice come che te par a ti visto de fora.

e za che ghe semo, par che la Sovrintendenza scolastica regional ( o come che la se ciama adesso, perchè ogni tanto i fa un lavor de cosmetica cambiando i nomi ma lassando sempre quel, ma esisti ancora i Provveditorati?) i parla de trasferirla a Udine..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Jera sera i ga el ns. TG ga candidamente ammesso che circa el 50% delle scole non ga l'abitabilità !


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Jera sera i ga el ns. TG ga candidamente ammesso che circa el 50% delle scole non ga l'abitabilità !
ma l'abitabilità riguarda le abitazioni o tutti i edifici? o la tv dopra una parola a caso e magari iera un certificato antincendi o de resistenza statica?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Purtropo i giornalisti (o i giornai e le tv, magari no dipendi dal singolo giornalista) i parla per slogan e "per insempiar la gente".

Un conto xe un sofito che crola, magari decrepito o mal costruido (ma el ga resistido 20 anni). Un altro xe l'adeguamento ale nove norme de sicureza, tipo antincendio e robe simili. I ga fato tante de quele legi nei ultimi anni e savè ben cosa ga costado adeguar stadi, teatri ecc.
Le scole xe molto ma molto più numerose e no ga né i sponsor né le entrate economiche de stadi e teatri. La magioranza dele scole credo no posi nianche adeguarse a certe legi, le dovesi eser rifate ex novo (uscite de sicureza, porte speciali, ecc.). No bastasi l'intero bilancio delo stato. Quindi certi raginamenti fati dai vari telegiornali, giornali, ecc. xe solo demagogia pura.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

esatto Rofizal, per quel che riguarda i mass media che adesso parla perchè ghe xe stado un morto, po fra poco i se dimenticherà..
ma per mi xe anche un altro problema, e xe quel dela responsabilità, voleria dir tutto italian, se no fossi che ghe xe el stesso atteggiamento nei Stati Uniti che a loro volta lo ga diffuso un poco tutto nel mondo: se nassi qualcossa, i avvocati zerca el responsabile, par farlo pagar ( de solito, i bori del risarcimento). E el responsabile, che xe quel che devi pagar, se no xe stada fatta una legge, xe chi che no ga legiferado, se xe fatta la legge, chi che no se ga adeguado. Per pararse el ***, le leggi xe fatte con intenti grandiosi e sicurissimi, po se no i se adegua (perchè no se pol, perchè i bori no xe, perchè le norme xe tanto idealistiche che le xe impossibili), pezo per chi che xe el responsabile, ma el legislator se lava le man dela responsabilità.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Son pienamente d'acordo!


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ogi comunque la chicca: non me ricordo che assesor ga dito che le scole xe in regola, mancassi solo le carte. Voleria veder se accetta 'sta risposta un ispetor che vien a casa mia :?


Mal no far, paura no gaver.
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:A proposito de elementari, i giorni scorsi go visitado, che me ripromettevo de anni, la biblioteca per fioi Eleonora Loser.
la xe ala scola elementar Morpurgo, scala Campi Elisi, e la xe stada regalada dei genitori de sta putela, morta 30 anni fa
Si, e el resto moneda... :?

La biblioteca Eleonora Loser i la gà verta nel '72 (36 ani fa), e calcolo che la povera picia doveva eser zà morta de qualche ano... quindi diria che 40 ani ghe sta tuti.
(E po' mi ghe son andà un per de volte, pena verta, e per questo sò che la xè cussì vecia... :-) )


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:anche mi credo de gaver dito frasi del genere: Se continui così, come pensi di farcela alla fine dell'anno?
anche perchè mi no go mai minacciado una roba che no xe in mio poter personal de far ( meno quando che una volta go dito "fatemi ancora questo errore , e vi mangio vivi!" e qualche muletta me ga vardado con aria spaventada :-D ) e go visto troppa gente che secondo mi se presentava al scrutinio con una caterva de insufficienze e po in un modo o nel altro passava classe.. me ricordo una volta che uscindo gavemo dito: ma come gavemo fato che no la gavemo bocciada? e in quel caso gavemo fato ben a eser generosi che l'anno dopo la mula se ga impegnado assai de più, ma no succedeva spesso .
Xè che anche in consiglio, no capisso perchè, i zerca de portar comunque avanti la promozion... al di là del lecito e del ragionevole.
Mi per un ano gò insegnà ale superiori; ghe iera una mula che con mi la gaveva la suficienza risigada risigada, e per el resto tanti piconi nele alre materie.
In consiglio, el preside proponi de promoverla comunque; e mi voto contrario.
E el me disi "ma perchè te voti contrario, se con ti la gà la suficienza?!?!"
E mi ghe gò risposto: "nela mia materia la ga la suficienza, xè vero; ma qua andemo a decider se la mula la pol afrontar l'ano sucesivo, se la xè matura per farlo... e a mio giudizio no xè vero, e quindi voto contrario..."


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Si, e el resto moneda... Confused

La biblioteca Eleonora Loser i la gà verta nel '72 (36 ani fa), e calcolo che la povera picia doveva eser zà morta de qualche ano... quindi diria che 40 ani ghe sta tuti.
(E po' mi ghe son andà un per de volte, pena verta, e per questo sò che la xè cussì vecia..
http://www.campielisi.it/Morpurgo/biblioteca.htm
La biblioteca è sorta nel 1975

scrivi lori, ma precisemo : nel giugno 1975 Eleonora Loser partecipava con mi a un saggio de danza classica ( no nel stesso corso :-D ) e nel giugno 1976 el saggio se apriva con la musica della Morte del cigno in memoria dela picia. Del 1976 al 2008 xe 32 anni
Se te vol te posto la fotocopia del programma de sala..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

el Piccolo de oggi:

Parlano i numeri: a Trieste l’82% delle scuole non ha il certificato di collaudo statico. Oltre la metà degli istituti, il 52%, non può vantare un impianto elettrico a norma ed è sommerso da una marea di cavi e fili «vaganti». Il 78% non ha un impianto idrotermosanitario conforme. Infine, solo il 9% delle scuole è in possesso di un certificato di conformità dell’impianto di protezione antincendio.


Mal no far, paura no gaver.
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:La biblioteca è sorta nel 1975 [/i]
scrivi lori, ma precisemo : nel giugno 1975 Eleonora Loser partecipava con mi a un saggio de danza classica ( no nel stesso corso :-D ) e nel giugno 1976 el saggio se apriva con la musica della Morte del cigno in memoria dela picia. Del 1976 al 2008 xe 32 anni
Se te vol te posto la fotocopia del programma de sala..
Diria che te gà proprio ragion...
Epur me pareva...
Se vedi che me fazo più vecio de quel che son!!!! :lol:


Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

AdlerTS ha scritto:el Piccolo de oggi:

Parlano i numeri: a Trieste l’82% delle scuole non ha il certificato di collaudo statico. Oltre la metà degli istituti, il 52%, non può vantare un impianto elettrico a norma ed è sommerso da una marea di cavi e fili «vaganti». Il 78% non ha un impianto idrotermosanitario conforme. Infine, solo il 9% delle scuole è in possesso di un certificato di conformità dell’impianto di protezione antincendio.
E se al posto de costruir monade come el ponte de Messina o i treni che svola basso tra Trieste e Ronchi, se decidessi de spender 'sti soldi in qualcossa de utile, tipo meter a posto le scole?!?
Faria proprio tanto bruto, una volta tanto, spender i soldi in maniera inteligente inveze de butarli via in monade?!?!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:el Piccolo de oggi:

Parlano i numeri: a Trieste l’82% delle scuole non ha il certificato di collaudo statico. Oltre la metà degli istituti, il 52%, non può vantare un impianto elettrico a norma ed è sommerso da una marea di cavi e fili «vaganti». Il 78% non ha un impianto idrotermosanitario conforme. Infine, solo il 9% delle scuole è in possesso di un certificato di conformità dell’impianto di protezione antincendio.
el Picolo buta el sasso e scondi la man: quali scole xe in queste situazioni?
Volemo i nomi!
altrimenti xe ciacole nel vago.. e butar m**** su quele poche che xe in regola


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Io ho visto una sola scuola, il Malignani di Udine, che aveva addirittura murato tra le mattonelle del pavimento di ogni corridoio il carico massimo per metroquadro. Dopodiché non lo so se sia a norma con il resto, ma penso di sì.

Il problema dei collaudi statici è molto difficile da fare su edifici che sono di per sé solidi, ma hanno le travature in legno. Troveremo sempre un ingegnere pronto a dire "Guarda l'edificio è solido; non mettere più di 100 persone in quest'aula". Diventa molto più difficile trovare un ingegnere che metta la sua firma sotto una dichiarazione del genere.

Gli edifici vecchi sono solidi, ma è difficile certificare la loro solidità. Quindi dovrebbero venir abbattuti o completamente svuotati e rifatti all'interno, con costi esorbitanti. Posso quindi condividere le perplessità di AdlerTS, ma capisco anche l'assessore.

Anche perché, se andiamo a vedere le scuole nuove... Ho insegnato per 30 anni in una vecchia scuola, che noi definivamo cadente (anche perché lasciata colpevolmente degradare senza interventi di manutenzione), però quando per due anni sono andato ad insegnare al Volta, quando ho mandato mio figlio al Galilei, ho visto che nelle scuole nuove i servizi igienici facevano schifo come nelle vecchie, ma almeno nelle vecchie, con i tetti spioventi, non pioveva dentro come invece avveniva sia al Volta che al Galilei.

Le aste al ribasso, la voglia di guadagnare il massimo, l'affidamento ad imprese poco serie, la maleducazione degli utenti, fanno sì che anche i manufatti nuovi si degradino rapidamente ed in breve diventino inagibili.

Resta il fatto poi che le amministrazioni non si preoccupano troppo della qualità degli edifici scolastici.

Un episodietto:
In una vecchia scuola cittadina cade un pezzo di soffitto (capita anche nell'asburgica Trieste e non solo nella savoiarda Torino) e ferisce due allieve. Vengono i tecnici del comune a verificare la solidità degli altri soffitti. Vengono con un attrezzo tecnologicamente evoluto: una canna con legato in cima uno scalpello.

Passarono in rassegna le aule, guardano i soffitti... Un colpo al soffitto con lo scalpello e..."Questo è da rifare", un altro colpo e "Questo è a posto",... "Questo non occorre rifarlo, si vede che è a posto senza fare prove".

Chi accompagnava il tecnico lo sollecitò a provare comunque. "No non occorre, si vede che è solido" fu la risposta. Ulteriore insistenza a provare l'effettiva solidità dell'intonaco. "Ecco qua", brontola il tecnico, diede un colpo al soffitto con la canna e lo scalpello e ... per fortuna aveva il casco in testa, perché il soffitto "solido" si staccò e venne giù.

Solo allora decisero per un completo rifacimento dei soffitti (e le pesanti lampade al neon che vennero applicate sui soffitti, vennero montate così male ma così male che un paio di anni dopo ne vennero giù alcune...).

Una domanda

Ma quanti di noi, che ci indigniamo per i fatti di Rivoli, saremmo disposti a vederci aumentata l'ICI o l'addizionale comunale IRPEF per consentire il restauro delle scuole e la loro messa a norma? Prima di rispondere mettetevi una mano sul cuore.

Certo che se l'ACEGAS, invece che sponsorizzare una scalcinata squadra di pallacanestro (che non ho capito che ritorno le dia), le frecce tricolori, i concerti in piazza, desse i suoi utili per restaurare gli edifici pubblici ... (o anche per ridurre le bollette dell'acqua, della luce e dei funerali, ma questo è un altro paio di maniche)

Pistolotto finale
Troppe volte trattiamo, utenti, costruttori, o amministratori, la "res publica", i beni di tutti, come se fosse "res nullius" e poi ne paghiamo le conseguenze.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Ieri sera i ga el ns. TG ga candidamente ammesso che circa el 50% delle scole non ga l'abitabilità !
Adesso l'Oberdan ga cominciado a vignir zo el plafon :shock: !


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Se xe per quel ala media dove che va mia nipote ghe piovi dentro dal tetto!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “El salotin”