Trieste e el clima

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »



Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Dovessi esser proprio cussí. Qua in Inghiltera, che i xe fanatici col tempo, i usa assai calcolar el efeto vento, che d'inverno fa sentir assai piú fredo.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Un pescador me ga dito che per saver quando nevigherà a Trieste non el guarda mai se neviga in adriatico. Secondo lui, se neviga a New York, tempo 10 giorni vien neve qua de noi. :roll:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Larry
ixolan
ixolan
Messaggi: 480
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 18:39
Località: Nord-Ovest Inghilterra

Messaggio da Larry »

:( Oh Macondo, l'ingiustizia! Non semo fanatici col tempo, xe solo che nascemo meteorologici. Come non possiamo parlar del tempo quando potremo aver 4 stagioni in un giorno, e quando xe una fine settimana di festa, ti son pronto portar i fioi alla spiaggia, 'pleut a vers', sempre. L'unica volta ti pol esser sicura che sara bel sole xe per Natal. Volemo neve e invece gavemo sempre bel sol.
:( :( Larry


Auld acquaintance should ne'er be forgot
For the sake of auld lang's syne
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

stamattina son passada in Barriera a far la spesa: el albero de Nadal xe schiantado in do dela bora dei giorni scorsi. Iera sol, ma se vedeva qualche fiocco de neve.
el iera cussì, prima del schianto, e za la punta iera un poco piegada del vento
Allegati
albero di Natale in Barriera
albero di Natale in Barriera


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

AdlerTS ha scritto:Un pescador me ga dito che per saver quando nevigherà a Trieste non el guarda mai se neviga in adriatico. Secondo lui, se neviga a New York, tempo 10 giorni vien neve qua de noi. :roll:
Sarà! Me par che a New York nevighi assai più spesso che a Trieste.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

E pensare che New York è sulla stessa linea di Napoli. :wink:


My heart's in the Highlands
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:stamattina son passada in Barriera a far la spesa: el albero de Nadal xe schiantado in do dela bora dei giorni scorsi. Iera sol, ma se vedeva qualche fiocco de neve.
el iera cussì, prima del schianto, e za la punta iera un poco piegada del vento
Quel'albero se schianta ogni anno con la bora! I dovessi trovarghe un posto meno esposto al vento!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

McFriend ha scritto:E pensare che New York è sulla stessa linea di Napoli. :wink:
Giusto, ma a New York ghe xè la corente marina freda che vien zo dal Artico lungo l'Atlantiso occidentale e che dopo esserse scaldada la gira in su. La corente del golfo xè po quela che scalda le coste europee orientali fin in Inghiltera e mitiga anche le nostre temperature quando che sufia vento dai quadranti occidentai.
ciao
sum culex


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Stanote 116. Savè che esisti el turismo dela bora; gente che vien qua co xe bora e se fa portar sulla sella dela Bora per provar l'emozion del vento forte? Mah!

Comunque, se ve interesa, ghe xe un bel articolo de Stravisi sula Bora con serie storiche e tante altre informazioni.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Stanote 116.
difatti: panchina ribaltada anche stamattina in terazza. :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

sono piccolo ma crescero ha scritto:ghe xe un bel articolo de Stravisi sula Bora con serie storiche e tante altre informazioni.
Quel che me par più interesante e utile riportar qua da quel articolo (cusì un se pol regolar se ga de uscir, salvo ecezioni naturalmente):
La velocità media mensile è minima in agosto, massima in dicembre e gennaio
[...]
durante la giornata raggiunge il massimo prima dell'alba ed il minimo nel tardo pomeriggio
dala tabela me par che intendi "tardo pomerigio" dale 13:00 ale 17:00
l'ultimo decennio del secolo appena trascorso, tranne il 2000 (anno con scarsa bora), è stato caratterizzato da valori superiori alla media. Fanno eccezione gli anni 1961-1963, che hanno registrato una forte presenza di bora. Le massime velocità orarie sono invece diminuite da circa 23 a circa 20 m/s.
parlando del mar:
Quando la velocità si approssima a 100 km/h le creste si infrangono assumendo il caratteristico colore bianco
quindi se vedè le creste, vol dir che la Bora xe intorno a 100 km/h o oltre.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Questa xe la tabelina de l'andamento dela Bora nele ore del giorno (me par la tabela più interesante per chi abita qua). De soto (in ascissa) xe indicade le ore del giorno. Me par evidente che el pezo xe sempre la matina, e no tuti ga ciaro sto aspeto. Poi, dopo le 18:00 la torna a salir, e bastanza rapidamente.
Peraltro la variazion no xe molto importante, ve dago la corispondenza per la stagion autunno-inverno :
8,0 m/s = 28,8 km/h
8,1 m/s = 29,2 km/h
8,3 m/s = 29,9 km/h
8,4 m/s = 30,2 km/h
8,6 m/s = 31,0 km/h
naturalmente parlemo de velocità media, poi bisogna veder le raffiche.

Immagine


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

La grandinada de stasera, circa alle 22.40.
Ste due foto xe nel mio giardin, le foie xe dell'albero de albicocche, che no so quanta ombra che el poderà più far! :(

Immagine
Immagine

Qua sotto l'animazion dal radar de stasera. Se vedi el nocciolo de grandine su opicina. L'ora UTC xe CET-1, per cui bisogna sommarghe due ore.

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

de mi in città, piova poca ,me el temporal no scherzava, e son rivada anche a becar un per de fulmini
Immagine
Immagine
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Grandine qua no ghe ne go vista, fulmini tanti, ma in sti giorni son senza machina fotografica.

Molto bele le foto dei fulmini, sopratuto la terza che me par esposta giusta. Interesante la bala de luce che se ga in alto e che no gavevo mai notà. Chissà se xe semplicemente la luce dela scariga difusa dai nuvoli che xe intorno dei nuvoli o se efetivamente i finisi con un boto de luce!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Molto bele le foto dei fulmini, sopratuto la terza che me par esposta giusta. Interesante la bala de luce che se ga in alto e che no gavevo mai notà. Chissà se xe semplicemente la luce dela scariga difusa dai nuvoli che xe intorno dei nuvoli o se efetivamente i finisi con un boto de luce!
per l'esposizion, no sta creder che sia esposta giusta.. i xe stai tutti esposti più o meno precisi, stessa apertura e tempo manual sui 15 secondi , con la macchina pozada contro la finestra per tegnirla ferma. Qual che ciapava ciapava, e po in sede de rielaborazion li go un poco scuridi, in origine i xe più ciari.
Anche a mi me ga colpido la bala de luce, ma mi credevo che el fulmine vadi de l'alto in basso... paressi come che sciopa in alto, e po scariga!
xe foto fatte cola nova compatta, che no per quel la xe una macchinetta de gnente... la stavo provando appunto in situazioni particolari.( per quei che disi solo che le reflex..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Anch da noi ha fatto il finimondo, ma solo un grande acquazzone, mentre a pochi km da qui, c'è stata grandine in abbondanza!
Stamattina mica è fresco!!! :evil:
Grandissima umidità, cielo che sembra un brodo gelatinoso...vedremo come si evolverà la giornata!!! :?:

Bellissime foto, suggestive...sempre dal mio punto di vista "sentimentale"!!! :oops:


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Qua de noi ga fato una butada de grandine molto breve che no ga fato danni.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:Anche a mi me ga colpido la bala de luce, ma mi credevo che el fulmine vadi de l'alto in basso... paressi come che sciopa in alto, e po scariga!
Confesso che avevo dei dubbi sul verso della scarica e quindi ho usato il termine "finisi" nel senso di "terminano", per evidenziare l'estremità e non il verso della scarica. Comunque ho letto (wikipedia) che come i razzi, esistono aria-terra, terra-aria e aria-aria e che ancora non si è ben compreso il loro meccanismo (questo per la serie che "ormai del mondo savemo tuto").


Torna a “El salotin”