Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: POst subject

Messaggio da nonna ivana »

Coce ha scritto:P.S. Nonna Ivana, perDIO non cessi di amare i Triestini perche sono tutti creature di Dio, e possono essere molto simpatici. Ciao Coce :-)
Uèèè Coce,

dammi del tu!!!
Mica non amo i triestini per queste scaramucce, o "odio" gli altoatesini o sudtirolesi per un lunotto rotto!!!
Non do mai giudizi su popoli o etnie, ma su persone violente o maleducate, o incivili e prepotenti, che esistono dappertutto, quali siano i colori della bandiera!!!!

Sì, bisogna vivere in terra straniera per capire quale è la radice vera nostra!!!!

In amicizia!

:-D


ivana

la curiosità è il colore della mente
Marina
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 20
Iscritto il: ven 18 lug 2008, 22:51

Messaggio da Marina »

Mio nonno venne in Piemonte quando ancora Trieste era sotto l'Austria.
Aveva sposato mia nonna, per questo era rimasto qui.
All'inizio non fu accolto bene, lo chiamavano l'austriaco e, non lo consideravano "dei loro".
Solo dopo molti anni e, devo dire, dopo aver aiutato parecchie persone, anche con del volontariato, lo si è potuto definire integrato con i piemontesi.
E' vero che adesso i tempi sono cambiati probabilmente non sarebbe più così, ma, a molti parla di Trieste, pensano ad una località lontana, più di quanto sia in realtà.
:-)


Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Nonna Ivana, mi dispiace molto per quello che ti è successo a Merano. Purtroppo come tu dici in tutto il mondo ci sono persone maleducate. :( :shock: :roll:


My heart's in the Highlands
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da AdlerTS »

Come cambia i tempi .... nel 1867 l'associazion "azione pel riscatto" Trieste invia "come una sorella" ad Udine "un saluto, un voto, un sospiro".
Allegati
Saluto.jpg
Saluto.jpg (108.3 KiB) Visto 2262 volte


Mal no far, paura no gaver.
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da VetRitter »

nel 1867 gli italiani erano ancora da fare, come quelle ricette più buone durante la preparazione che dopo..
saluti


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re:

Messaggio da Piereto »

Ender ha scritto:Sono piacevolmente stupefatto! Mi aspettavo badilate di ... :-D

Richiediamo che tolgano il Furlan o che mettano anche il Triestin!

Oppure se vogliono che sto zitto! Allora è ora che "tacciano" anche loro una volta per tutte. Perché in questa Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia non c'è solo Udin ma anche Gorizia e Tergeste! Senza contare Pordenone dove si parlano diversi derivati e dialetti del Veneto e del Friulano.

Sarei disposto ad imparare a scrivere in Triestino e smettere di parlare in Italiano, se necessario. Sono disposto a chiedere le indicazioni di viabilità in Triestino, i libri, il telegiornale, la scuola! Trieste non è morta e avrebbe molto da dire! Il teatro dialettale già c'è. Di arte ce n'è a più non posso e per la scienza avremmo l'Area. Quello che facciamo non basta? Dobbiamo fare di più.

Il gioco che stanno giocando è quello di tentare di controllare le future fortune economiche dell'area regionale! In senso di identità sociale, culturale, economica e politica. Credetemi. Non stanno giocando a "s'cinche in salita" (spero sia scritto giusto).
Se pensate alla storia, è facile immaginare che tutte queste manovre intese a promuovere il Furlan, col tempo, gli daranno potere per costruirsi uno Stato nello stato, con l'intento di egemonizzare economicamente l'area. Non dimentichiamoci che in ballo ci sono i traffici dell'Est Europa con l'Europa Sud-Occidentale. Logisticamente interessanti in particolar modo in questo millennio quando l'Unione Europea sta accogliendo tutto l'Est.
Udine si sta costruendo la sua facciata di rispettabilità e credibilità culturale per cercare di fare da riferimento come nodo culturale ed economico regionale al posto di Trieste. È una guerra senza cannoni quella dell'economia. Ma non meno aspra. Non possiamo fare moltissimo ma non dovremmo permettergli di fare questo.

A me l'aspetto economico interessa un po' meno ma senza economia, e Trieste già versa in pessime acque, siamo finiti.

Per altro i Friulani, se non per queste ragioni discutibili, non avrebbero avuto alcun bisogno di arrivare a tanto. Sappiamo tutti benissimo che parlano il loro Dialetto.

Sto post gà za tre ani de vita ,e fa tristeza veder che un argomento ,nonostante la logoroicità degli iscriti al forum,perdi de morbin. Vol dir anche che el xe sta sviscerà per ben, e che el rientra nella triste categoria del no se pol cambiar niente. Cusì giusto per far el punto.Mi son convinto che tra lingua e dialeto noghe sia diferenza.La lingua ga trovà un accoglimento legale.Punto. I furlani sa ben che la regione la xe stada fata e la gà la sua autonomia non perchè i furlani ga una loro lingua,ma perchè Trieste e Gorizia iera sai mal messe come teritorio e economia ,e ierimo in guera freda ,e la furlania iera sai povera,e ai margini de l'italia. Essendose fati meter nero su bianco che la marilenghe xe una lingua ,i xe rientradi in una legge nazionale che prevedi l'autonomia. E l Veneto no xe sta bon de far valer la forza de la sua lingua,cultura e storia ,a cui anche noi appartenemo linguisticamente come una delle tante sue varianti locali. El Friul xe una roba,iera agricolo e el xe diventà industriale, Trieste e la bisiacheria iera industriale e le xe diventade terziarie. Ve digo che mi no me piasi eser ciolto per el fioco ,e poso capir che i vol viver al meio senza de noi che ghe frignemo ogni giorno.Gavemo do posibilità. O continuemo a dir che semo la capitale de la regione e che no contemo un boro,opur zercar de far la provincia autonoma o l'area metropolitana utilizando le legi che za ghe xe.La terza via xe rivar a realizar la regione Giulia che se pol far,anche se Adler disi de no,inquanto me riferiso agli Abruzi-molise che i se ga stacà e el Molise ga dozentomila abitanti e capoluogo Isernia.In sti tre ani xe cambiade certe robe e se gà consolidà certe altre.Mi digo sempre che i furlani ne la grande disgrazia del teremoto i gà avudo una grande fortuna ,perchè i se gà fato el friul novo.Mentre noi avendo tante strutture datade e non avendo bori, gavemo al masimo fato manutenzion ,o serado.Lori i parla per radio ,e noi continuemo a scoltar el giornaleradio regionale in italian e sorbirse tre secondi de notizie triestine condensade e romanzi deamicissiani sul friul.Adeso po che Capodistria ne strangola nei trafici portuali e Monfalcon ne vol portar via i container,perchè de questo se trata,doveremo pagarghe po anche i bori anche a Unicredit per i prestiti fati a altri.Gabbati e bastonati.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Re:

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: noi continuemo a scoltar el giornaleradio regionale in italian e sorbirse tre secondi de notizie triestine condensade e romanzi deamicissiani sul friuli.
quel che nassi in Friul- no gnanca pel c**- Gazzettino Giuliano
de quanti anni fa xe sta canzoncina? :(

No vedo una via de vegnirghe fora.. mi me par che più che semo framentai e pici e più deboli semo.. small is beautiful ma no per ste robe


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Piereto »

"""mi me par che più che semo framentai e pici e più deboli semo.. """"
Credo che l'eser framentai sia una caratteristica del nostro DNA. Xe una roba che se riscontra particolarmente in sti pochi chilometri quadrati de Trieste,ma i xe caratteristici de ogni cità dell' ex AU. La differenza xe che in te le altre parti , ad un certo punto una componente gà sopravanzà su le altre,e se se gà trasforma in uno Stato .La gà ciolto su de ela el comando ,cioè la xe diventada ARBITRO DEI PROPRIO DESTINO. Trieste no comanda nè a Roma,nè in Region. Xe per questo che noi se gavemo inventà el modo de dir e de far "no se pol" ,opur quela altra amenità che xe l'uso del volentieri per dir de una roba che no semo capaci de far. Quel che disturba ,xe veder che la marilenghe costa un per de milioni de euro,e riduci i spazi de espressione de le altre componenti regionali. Se trovemo di fronte a la solita puntata de Udine ciapà tuto,o de "cosa podemo ancora portarghe via a trieste?" Non xe una sensazion che gavemo in pochi ,ma ze quela de tuta Trieste, proprio perchè semo fora de la stanza dei botoni. No se sà qual che xe el getito fiscale de la provincia de Udine ,e quel inveze de Trieste, e quindi no se sa come che vien atuado el federalismo fiscale solidale. Quai xe i obietivi de svilupo ,turistico,industriale o comerciale ,ode mantenimento de lo stato sociale de la region? che teritorio devi goder de sti obietivi? . Una roba xe eser in magioranza ne le stanza dei botoni, e una roba xe eser in minoranza perpetua. La storia de la marilenghe xe una de le tante goce che dovesi aver za fato trabocar el vaso. E la ragion per cui no traboca xe ghe tra le robe che gavemo perso ,xe anche el fondo steso del vaso. El forum xe un posto dove se ciacola,quel che manca mi credo xe un forum per le azioni,e forsi xe meio far de soli.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da babatriestina »

dici bene.. no xe ciacolando nei forum che se risolvi.
Xe chi che votemo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da AdlerTS »

Se volé legger un'altra campana :-D

Ecco come Trieste scippa i soldi al Friuli

http://messaggeroveneto.gelocal.it/cron ... -1.5920838


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Giulia scorcolana »

ffdt ha scritto:
Ender ha scritto:[...] non mi sento parte di una regione che mi ignora!

Risvegliatevi Triestini!
bel ... :-) ... e mi podesi eser anca d'acordo, ma oltra che scriver in triestin e parlar in triestin in ogni ocaxion cosa se pol far? ... e no xe un butar el manigo drio de la manera ma una vera domanda per veder come che podesimo pensar de orientar el futuro :-)

chi che ga idee che le conti pur :-)

Franco
Beh mi gavessi de dir qualcossa in proposito.
Noi patocchi, a maggior ragion dei furlani, dovessimo aver ancora più a cuor el dialeto se parlemo del fato che i furlani lo vol riconosser come lingua per esser uno stato a parte. Cossa dovessimo dir noi che legislativamente semo ancora T.L.T. Territorio Libero Triestino, che podessimo esser franchi de tuto, e inveze paghemo le tasse all'Italia, che per giunta ne gavessi regalà alla Yugoslavia dopo la guera, se non ghe fossi stati i americani, e che comunque lo stato italian ga rivà a regalarghe una parte ala Yugo de Tito col II trattato de Osimo nel 1975.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da babatriestina »

Giulia scorcolana ha scritto:
Cossa dovessimo dir noi che legislativamente semo ancora T.L.T. Territorio Libero Triestino, che podessimo esser franchi de tuto, e inveze paghemo le tasse all'Italia, che per giunta ne gavessi regalà alla Yugoslavia dopo la guera, se non ghe fossi stati i americani, e che comunque lo stato italian ga rivà a regalarghe una parte ala Yugo de Tito col II trattato de Osimo nel 1975.
questa xe una question che adesso xe de moda fra i scontenti... ma se fussimo veramente TLT ( mai funzionante per assenza del Governator) alora el trattato de Osimo no gavessi valor, o se te preferissi, se el trattato de Osimo ga valor alora no semo TLT. Ma se te disi che el Italia ga regalado una parte ( la zona B del TLT) ala Jugoslavia, alora te ammetti logicamente che iera ancora sovranità italiana anche sula zona B ?
e se te legi i testi assai sbandieradi adesso del trattato del pase del '47 che prevedeva al TLT, te vederà che de lingue previste là alora.. no iera el triestin! :-D
xe la Region autonoma Friuli Venezia Giulia che ga dado status special al furlan pochi anni fa.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Giulia scorcolana »

Si la tua logica no fa una grinza, ma anche se fossimo riconossudi dallo stato italian come TLT, dubito che la Slovenia e la Croazia ne tornassi indrio le terre accettando el fatto che i trattati de Osimo no i ga valor. Dovessimo accontentarse dela zona A come TLT attuale.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da babatriestina »

Giulia scorcolana ha scritto:Si la tua logica no fa una grinza, ma anche se fossimo riconossudi dallo stato italian come TLT, dubito che la Slovenia e la Croazia ne tornassi indrio le terre accettando el fatto che i trattati de Osimo no i ga valor. Dovessimo accontentarse dela zona A come TLT attuale.
questo xe proprio el punto più debole logicamente, o meio che fa a pugni con quei che sostien che "se devi rispettar i trattati e la legalità" e inveze questa tua tesi disi che col Italia bisogna doprar le brute, e con Slovenia e Croazia inveze gaver riguardo. Ma no xe solo question de due pesi e due misure e che la legalità se applica solo indove che fa comodo , el TLT come iera concepido iera propio per darghe a Trieste un piccolo hinterland . Inveze cussì saria ciaro che se tratta de una mossa semplicemente antitaliana. Ma no vedo perchè el Italia dovessi esser più arrendevole dei altri do staterei.. el Stato italian no riconosserà mai el TLT propio perchè ga firmado el trattato de Osimo.. difatti i sta disendo che ghe vol un intervento del ONU ( perchè i Stati firmatari del 47 xe anche in parte ormai defunti) e a ti valutar la probabilità che el ONU se movi per questo. po basta che un dei Stati del ONU con diritto de veto ( magari su sugerimento de un dei tre Stati interessai) blocchi tuto.. e ciao che te saludo.
Per mi xe fantasie nate dela disperazion, per altri realtà.. e come che passa el tempo vederemo chi che gaveva ragion...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Ciancele »

Go leto tuti i post sul dialeto, del primo de Ender (18.11.2007) fina l’ultimo de ogi. Go za dito una volta che no saremo noi, povari emigrati, che salvaremo el dialeto. El dialeto pol vignir salvà solo de quei che sta là. Ma prima de tuto el dialeto dovaria vignir proteto de quei che sta là. Metemose (o meo, meteve) una man sul cuor e vardemo (vardè) se quel o come che scrivemo noi (scrivè voi) xe veramente dialeto. Credo che mi son un dei pochi che evita più che’l pol parole taliane triestinizade (o viceversa). Mi scrivo in un triestin un poco negron parchè, come che me ga fato presente una forumista, mi fazo per stuzigar. Me xe stado za confermà che mi son bon come al pan, che no poso eser cativo. Poso forsi far i oci de cativo. Ma se podesi eser cativo, coregeria ogni giorno i post e li mandaria indrio col voto: CLANFA! Co’mi scrivo, scrivo prima in sporco e legio che no sia parole in una lingua diversa del dialeto triestin. El problema xe che i dialeti in genere xe destinai a sparir. Anca qua, dopo la guera, gavemo vu profughi de tute le parti dela Germania e de l’Europa e cusì el dialeto vien parlà sempre meno. Go za dito che gavemo teatri in dialeto. Parfina Molière xe sta tradoto in dialeto, e anca Asterix. Ma come anca el dialeto bavarese, de Monaco, el dialeto de Francoforte xe un dialeto bevandela parchè che capisi un poco tuti. Specialmente la spronunzia la xe ‘sai neutra. Anca in triestin gavemo parole che no se usa più e nisun le conosi più. Za a scola el mio maestro dele alimentari (la go sempre con lu) el diseva che el furlan xe una lingua a sè: retoromana, ladina. No so se xe stada una bona idea de meter triestini e furlani insieme. Anca senza ‘ndar in tel campanilismo xe ciaro che Udin xe stada sempre un paeseto in confronto con Trieste. Che’l paeseto xe cresù, xe normale. I podarà far quel che i vol, ma no i podarà mai vantar un pasà come el nostro. Le ale i le ga alzà in guera, co’ ‘ndaimo a cior farina e fasoi dei contadini. Bisognava darghe del lei. (OT: Ve ricordè la canzon dei somergibili? Nele notate nere, nela fita oscurità i citadini a schiere vano fuori di cità. Cercano i comestibili, rari e invisibili come el prosiuto, salame e struto, patate e bacalà.) Quel che bisogna dismentigar xe el TLT. Noi gavemo perso la guera. Qualchedun de noi la prima, qualchedun la seconda. Vae victis! Se penso che i cabibi ga dito che i xe vignudi a Trieste a civilisarne! Un witz compagno xe de meterlo nel libro Guinness. No semo stai noi a magnar pomidori, ma lori porzina. No semo stai noi a ciamar el piombo u’cchiumbe, ma xe stadi lori a dir: Te dagghe ‘na s’ciaffe. Mi credo che soto soto dovemo eser contenti che a Trieste se parli almeno un poco de dialeto. Poco xe più de gnente!


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Nini Naridola »

Dopo ste sante parole e co l spago de ciapar clanfe (in talian=arpesi) me toca far un s'bic de mea culpa (triestin antico) parchè me sbrissa spesso de itaglianizar zerte parole.
Grassie, Ciancele


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Ciancele »

Nini Naridola ga scrito:
”... parché me sbrissa spesso de itaglianizar zerte parole.”
Co’ iero picio, quando che se parlava de un cabibo, se diseva: El xe talian. E un diseva: Sì, cola GL: Songhe itagliaane.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da babatriestina »

mi devo dir che de solito scrivo volutamente evitando termini che ormai no se dopra quasi più, perchè penso che el forum sia sopratutto per comunicar, anca con quei che el triestin, quel vecio, no lo conossi, più che una specie de academia dela crusca ( el Kruscovaz/Kruskovac i ghe disi per rider) del nostro dialetto de conservar puro. Salvo i termini meno doprai adesso per la pagina del dialetto. Anche se inveze ve segnalo piutosto quei che credi de parlar triestin triestinizando frasi e modi de dir italiani.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

La lingua è, necessariamente, viva e cambia continuamente. Il mio bisnonno diceva genaro e febraro e mio papà, che si scaldò sullo stesso "spacher" diceva genaio e febraio.

Se volessimo conservare la purezza del triestino, allora, perché dovremmo fermarci a quello del primo '900 e non andare al tergestino, ad esempio.

E penso che anche in friulano diranno "calcoladôr" e internet e facebook.

Per me la cosa importante è usare una lingua che conservi la freschezza di immagini della parlata, freschezza che normalmente la lingua scritta, paludata e ingessata, non ha o recepisce solo con ritardo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: Triestino... ora ne ho veramente abbastanza

Messaggio da Giulia scorcolana »

In effeti questo xè saggio, gnanche mi parlo el dialeto de mio nono, anche perché ogi giorno, se parleria come che parlavo de picia con lu', più de qualchedun no capiria certe parole, e tuto somato ogigiorno el risulteria anca un poco volgare. Ma perderlo no, guai, saria come perder una grossa feta dela nostra cultura.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.

Torna a “El salotin”