Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Nona Picia »

No so adesso, ma anni fa i gaveva la Meggle ala coop, e al Lidli so che i ga o gaveva le luganighe bianche


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:No so adesso, ma anni fa i gaveva la Meggle ala coop, e al Lidli so che i ga o gaveva le luganighe bianche
l'ultima volta al Lidl no le go trovade più e go trovado assai meno prodotti tedeschi de una volta. Autarchia anche là. Anche el buro Meggle se trova assai assai de meno nei supermercati,che sia coop - che no lo tien più!- pam, despar..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Elisa »

babatriestina ha scritto: Ve meto a proposito de salata la foto de una Rosa de Gorizia. Radiceto rosa bon come i altri, a 20 euro al chilo ( lori pudicamente scrivi 2 euro al etto) però xe assai bel de veder! Questa xe del mercato Coperto
Immagine
Questa verdura, ma dal color pú rossiccio-viola, la me fa propio vegnir l' acqua en boca! E anca nostalgia! Me papà a TN la coltivava nel' ort e la protegeva da la nef soto 'n coertel de strami! (piante secche del mais), e cosí sempre fresca e crocante! 'Na beleza che qua no se trova, almen forsi in grandi metropoli si(?) Al mercato: salata verde de vari tipi e certamente NON a 20 auro el kilo, massimo tre euro...sebbene non serve fare questi confronti! :shock: :-)


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Nona Picia »



Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Dopo un frugale rifocillamento, squasi roba de quaresima, de digiun (una slepa de porzina con senape, pirè de patate, capuzi e do biceroni de vin de pomi) son ’ndà in paion. ‘deso son sveio, sveio par modo de dir, e legio i post dei supermercati. Qua xe solo qualche paneteria e becaria a conduzione, diciamo, familiare. De luso. El resto solo ipermercati. Parchè? Parchè se te vol diese deca de salame o de parsuto o de formaio no te pol ‘ndar drio del banco e taiarte. E coi guanti de goma. Come un zerto dotor, ma no me ricordo più qual. Anche qualche ipermercato ga reparto becheria, pan e pese con servizio. Lidl, Aldi, e compagnia ga solo carne e qualche pese freschi in pacheti, altrimenti roba surgelada. E anca par el pan xe el distributor automatico dove che se devi fracar boton o cior la tanaia. Qualche volta el distributor vien impignì a man, col forno separato, altre volte el xe colegà diretamente al forno. Insoma pan relativamente fresco e gnanca cativo, a prezi veramente convenienti rispeto ale paneterie normali. El botegher, dove che te domandi mezo chilo de farina de polenta, no esisti più de ani e anorum. Zucaro in pachi de un chilo, farina mezo chilo o do chili. Tuto in pacheti. Late fresco? Sì, ma tuto preconfezionato. In tetrapak. Anca vin talian o francese in tetrapak de un o tre litri. Nele cità grandi ‘sti negozi xe verti fina ale diese de sera. Se te te ga dimenticà de crompar, par esempio, sal. Nei paeseti i sera ale sie o sie e meza e dopo c...ite (arrangiati). Guai se se ga barufa coi vicini. :cheezy_298: Qualche paeseto picio no ga gnanca rifornimento de benzina, banca, uficio postal. El postier viene in auto a consegnar do o tre letere. La pension i la manda sul conto. Anca qua chi che vol qualche roba de diverso devi zercar. Luganighe bianche? Fresche solo in poche becherie. In pacheti de zinque tochi in tanti supermercati. Nela Basa Germania (Baviera, Foresta Nera) in tute le becherie. Veramente di giornata. Là se trova anca le Maultaschen con diversi ripieni. Maultasche xe una specialità del Baden Württemberg. Tradoto par talian saria bocca + tasca. Xe un toco de pasta con ripien de verdura, poche volte carne. Se piega una volta i lati del quadrato de pasta con sora el ripien e se ga una specie de paralelopipedo. Po’ se alza i lati e se ga una specie de U, come in mecanica le ciave a bocca, Po’ se piega i lati e se ga un pacheto. De solito se magna con brodo come i ravioi o tortelini. Ma se pol anca scotar in sugheto de zivola e patate. No xe de butar via e co’ semo in quei paragi xe de pramatica magnar ‘sto piato. Tante volte ciolemo per portar a casa. Se conserva do o tre giorni, ma se pol meter soto vuoto. Nela Basa Germania, specialmente nel Allgäu (Algovia) va ‘sai anche i Käsespätzle (in dialeto: Kässpatzen), che saria pasta fata in casa, cota e sora formaio che se squaia e zivola frita. No ocori che i vegni col s’ciopo par farme magnar ‘sta roba. Un piato anca economico, che sazia. In internet digitare käsespätzle e se pol veder le fotografie.
La go fata longa, ma volevo contarve come che xe qua.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

Pranzo di domenica, ma sono anche sola.
Per pranzo , asparagi verdi con uova sode. Primaverile e quaresimale..
Ho già messo su un gulasch per la cena, che prenderò con Wasserspatzen ( gncochetti di farina) e insalata indivia.
Niente gite e panini visto il tempo grigio.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Nona Picia »

Risotto col pesto e zucchine in tecia....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Cosa magnemo? Noi no magnemo gnente. Mi magno. Bon, cos’ te magni? Voi dirè: Ciancele magna o sardoni in savor o pasta e fasoi co’le crodighe. Gavè ragion. Go fato una teceta de sardoni. A futura magnata, se diria in termini legali. La putela disi che manca un poco de sal, e le babe ga sempre ragion. Venerdi son ‘ndà a cior la boba e i me ga dà mezo chilo de crodighe. A futura fasolata. Sicome che par tre setimane dovemo far la svaita e pesternar el cagnaz, mi me ritirerò in bon ordine e starò solo tuto el giorno. Nisun brontola e no ocori che spartiso con nisun la minestra. Cosa go fato par gaver tanta fortuna? Forsi i me ga volù premiar parchè son tanto bon. Bon, bon, bon. :clapping_213: :clapping_213:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto: Risotto col pesto e zucchine in tecia ....
Risoto se fa coi caparozoli e no col pesto. In che paese salvadigo te vivi? Cosa xe zucchine? No sarà par caso zuchete?


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Nona Picia »

Ciancele ha scritto:
Nona Picia ha scritto: Risotto col pesto e zucchine in tecia ....
Risoto se fa coi caparozoli e no col pesto. In che paese salvadigo te vivi? Cosa xe zucchine? No sarà par caso zuchete?
Caro Ciancele, se un me scrivi in lingua, in lingua rispondo.... :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto: Caro Ciancele, se un me scrivi in lingua, in lingua rispondo.... :lol:
Nona Picia, te prego de 'iutarme. Stago zercando sul Melzi, Zanichelli ecc. la parola tecia e no la trovo. :cheezy_298: :cheezy_298: :cheezy_298:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Nona Picia »

zerchila sul Doria.... su quei che te ga nominà zerca tegame... ;--D ;--D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da nonna ivana »

Nona, mi incuriosisce il verbo cercare nella seconda persona sing dell'imperativo "zérca" uguale anche nel mio dialetto, però nella forma col pronome suffisso, noi diciamo "zérchla", mentre voi cambiate la vocale "a" in "i"!
La "e" ha suono chiuso "é"


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da nonna ivana »

Ciancele ha scritto:
Nona Picia ha scritto: Caro Ciancele, se un me scrivi in lingua, in lingua rispondo.... :lol:
Nona Picia, te prego de 'iutarme. Stago zercando sul Melzi, Zanichelli ecc. la parola tecia e no la trovo. :cheezy_298: :cheezy_298: :cheezy_298:
Noi diciamo tègia (pronunciato di corsa), e da questa nel modenese è derivata la "tigella" che è un attrezzino su cui poggiava un pezzo di pasta lievitata, e coperta da un'altra, entrambe ben calde dava la crescentina , che poi universalmente è chiamata "tigella"-

Aggiungerei anche l'immagine delle antiche tigelle che ripresi in un piccolo Museo sulle colline modenesi, ma le ho a una definizione più pesante e al momento non riesco!
Allegati
tigelleivanaIS04.jpg
tigelleivanaIS04.jpg (47.27 KiB) Visto 2956 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

nonna ivana ha scritto:Nona, mi incuriosisce il verbo cercare nella seconda persona sing dell'imperativo "zérca" uguale anche nel mio dialetto, però nella forma col pronome suffisso, noi diciamo "zérchla", mentre voi cambiate la vocale "a" in "i"!
La "e" ha suono chiuso "é"
comunque da noi anche zèrchila sdrucciola- la i è quasi eufonica..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Sabo (sabato) scorso son ‘ndà finalmente a veder de cior le canoce nela speranza de trovarle. I gaveva de tuto meno che canoce. El mato, un cabibo, me fa: Lu camionne di Caorle e Grado nun sone arrevate. Le trombe ci hanno trombato. El ga dito che devo provar de novo el giovedi prosimo. Cusì nix kanocen. Go ciolto kaparozolen (vongole) e pedocen (cozze). Continuo par talian. Go ciolto una pasera de 680 grami e do mazancole de squasi 20 deca l’una. Par mi tropo grose per far in padela. Forsi sula piastra. Domenica sera go fato caparozoli coi bigoli (spaghetti). I iera comestibili, ma la prosima volta li fazo come che voio mi e no come che vol le ricete in internet. Iera sera pedoci ala marinara. Anca qua val quel che go dito pai caparozoli. Venerdi vado de novo a canoce. Quante volte devo ‘ncora dormir fina a venerdi?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

Una triste notizia, se non l'avete avuto: Nonna Ivana ha perso suo marito, il mitico G che da anni era malato. Una abbraccio a lei. :(


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Nona Picia »

Sì lo sapevo....purtroppo!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da sum culex »

Nonna Ivana: Tante condoglianze di tutto cuore per la tua perdita!
ciao
sum culex


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da nonna ivana »

Grazie di cuore!
Buona notte!


ivana

la curiosità è il colore della mente

Torna a “El salotin”