PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Stasera iero sentà in giardin in carega, con l’otavo davanti, e stavo pensando. A l’aradio i parlava de un analfabeta. E me go domandà cosa che podaria voler dir fabeta. Pensando a l’alfabeto, go visto che quel talian ga vintiuna letere e quel tedesco vintisie. E me go domandà quala letera xe la più bela. No so parchè go puntà sula T. E go pensà a parole che inscominzia con la T. La prima che me xe vignuda in testa xe stada trapa. Po Trieste. Tesoro. Tè, con rum, senza rum. Iera el mato al bar e el ghe fa al barista: Giorgio, fammi un tè. El barista (batendo la mano destra su l’avambracio sinistro) ghe fa: Tè. Dopo xe un’altra parola che se forma radopiando la prima metà. No la go trovada in tel vocabolario. Un de origine cabiba dirà Timballo. Tumbaro, ghe dirà un altro. No. T-Bone. Con Tiramisu xe tuti de novo d’acordo. Insoma saltavo de pal in frasca. E quanto meno iera in bicer più in alto saltavo. Setanta ani fa, co’ uno bambava compagno (si esprimeva in tal guisa), el domandava: Son grave? Ai posteri l’ardua sentenza.


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da VetRitter »

Ciancele ha scritto:saltavo de pal in frasca
se riqualifica i locai de lap-dance in osmize... (no la xè mia, la gò leta de qualche parte, scuseme ma me fa rider).
saluti


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Veramente gavevo pregà de scancelar el mio post. Me vergogno de ‘verlo scrito. Sicome che dopo 24 ore son ‘ncora vivo, nisun me ga copà e el post xe ancora là, lasemolo star. Ma no giudicheme de quel che xe dentro. Volevo solo contar do barzelete sensa dar in tel ocio.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Nona Picia »

Disemo che te ne volevi ralegrar un pocheto, dai..... :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Elisa »

Ciancele ha scritto:Stasera iero sentà in giardin in carega, con l’otavo davanti,
....l' otavo de un' ánfora? :lol: :lol: :lol: Comunque, scherzi a parte, non mollare mai quel bell' umore! :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Cara Elisa, grassie pai aguri. Se disi otavo, ma se parla de un quarto. El famoso bicer col manigo (da 250 cc). A mi che iero picio i me gaveva dà anca un bicerin col manigo (ma da 4 cl). E dopo te disevi: Deme un dito de roba. El dito no in posizion orizontal, ma vertical. :clapping_213: Ierimo imbriagoni, ma cusì cocoli! Che ora gavè voi? Poso augurarte una bona giornada? Te la auguro.


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Elisa »

Sìii, grazie, anca a ti! :-D 'na giornada magnifica en quant che ghè sol e tant azzurro! Anca tranquila, 'na zobia normal! Aven apena disnà e l' è le tredese e trentatrè. :-D
Un bel Servus a te!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Ogi xe domenica 15 setembre. 80 ani fa, 15 setembre 1933, no iera domenica, iera el mio primo giorno de scola. 80 ani fa iero figlio dela lupa. 80 ani fa savevo far asta e fileto. Voi dire: Che monade, tuti noi savemo far asta e fileto. Sì, adeso, ma no 80 ani fa. Cosa devo far? Far festa o star zito e no contarghe gnente a nisun? In atesa del vostro consiglio fazo la seconda roba. Bona domenica.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da mandi_ »

Caro Ciancele
oggi me son trovada a na festa paesana a mangiar e a ciacolar con un signore de 101 anni. Stava mangiando polenta e crauti co la so famiglia, in modo normalissimo, in piazza. Sul serio, mi ha fatto piacere parlare con lui, perchè tante cose che raccontava lui le sapeva perchè le aveva vissute, io perchè le avevo studiate.
Così se te ne voi contar de asta e filetto, son tuta recie. Nel 1933 in Italia iera Mussolini e nel 1938 sempre Mussolini e le leggi razziali


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Robbi
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 11
Iscritto il: mer 16 gen 2013, 12:42

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Robbi »

Ciancele ha scritto: A l’aradio i parlava de un analfabeta.
te ga scrito aposta cosi vero? :-D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Se dovesi scriver par talian, scrivaria: la radio. Come anca: l'esca e no la lesca. Come che go dito, el mio triestin xe vecio. A quei tempi se scriveva cusì. O almeno mi scrivevo. ;--D


Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Zigolo »

Ciancele ha scritto:Se dovesi scriver par talian, scrivaria: la radio. Come anca: l'esca e no la lesca. Come che go dito, el mio triestin xe vecio. A quei tempi se scriveva cusì. O almeno mi scrivevo. ;--D
Giusto! E come che i ga fato el film La Merica, ti te dovessi far L'Agermania :lol:


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da mandi_ »

E mi go visto me nipotin ieri scriver "l' aradio" su un tema da portar a scola. Come la metem? Cossa ghe digo? Che no se scrive en dialet, se deve sol parlarlo?

Me nona me diseva: "smorza quel aradio per piazer, che voria dormir"


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

mandi_ ha scritto:E mi go visto me nipotin ieri scriver "l' aradio" su un tema da portar a scola. Come la metem? Cossa ghe digo? Che no se scrive en dialet, se deve sol parlarlo?"
Dighe che dopo ogni parola el scrivi: foneticamente. Cusì el se salva. :clapping_213:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Scuola di Barbiana - Lettera ad una professoressa ha scritto:Del resto bisognerebbe intendersi su cosa sia lingua corretta. Le lingue le creano i poveri e poi seguitano a rinnovarle all'infinito. I ricchi le cristallizzano per poter sfottere chi non parla come loro. O per bocciarlo.

Voi dite che Pierino del dottore scrive bene. Per forza, parla come voi.

Appartiene alla ditta.

Invece la lingua che parla e scrive Gianni è quella del suo babbo. Quando Gianni era piccino chiamava la radio lalla. E il babbo serio:- Non si dice lalla, si dice aradio.

Ora, se è possibile, è bene che Gianni impari a dire anche radio. La vostra lingua potrebbe fargli comodo. Ma intanto non potete cacciarlo dalla scuola.

"Tutti i cittadini sono uguali senza distinzione di lingua"; . L'ha detto la Costituzione pensando a lui.
Il grassetto è mio.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da babatriestina »

quel povero Pierino, come lo mette alla berlina l'autore del testo! per colpa di suo padre, perchè a scuola prende meritati buoni voti...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da mandi_ »

Baba, davvero, te consiglio na visita a Barbiana. Lì tutto parla di Don Milani e tutto esprime il suo grande cuore. Quei bambini volevano studiare, i loro genitori volevano un futuro migliore per loro. Don Milani usava parole forti, ma buone. Non voleva umiliare i bambini, voleva aiutarli. Quelli erano anni dove davvero chi gaveva bori aveva la strada spianata nella scuola.
Adesso facciamo tanta fatica per recuperare il nostro dialetto, ma allora iera parlada comun e strafalcioni a scuola.E risatine de commiserazion...
Adesso per fortuna mi sembra che tutti i bambini, anche quelli stranieri che arrivano,abbiano pari opportunità.
Bambini però, perchè anche adesso certe scuole prestigiose e i master all'estero non tutti se li possono permettere per i figli.
Comunque viva il dialetto, viva l'aradio..


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Mandi, bona domenica. In latino si dice: Cum grano salis.
PS: Non è farina del mio sacco.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Ciancele »

Xe domenica dopopranzo, insoma dopo magnà. La vecia (mia moglie) me ga fato un piato de osi. Ve go contà tante volte dei osi che me fazo fastidio mi steso. Go la panza piena, go clincà (bevuto) qualche otavo e stago davanti al rodoleto de limpida (grappino). Vien i pensieri de prima, co’ iero giovine. Se pensa ale babe (donne). Co’ ierimo fioi pensaimo ale babe che incontreremo (NB: eufemismo!). Più tardi a quele che incontremo e, adeso, de veci, a quele che gavemo incontrà. Voi se pici, ma nel 1949/1950 xe vignuda fora una canzoneta: La mia signora di 30 anni fa. Mi dovaria cantar de sesanta ani fa. Quela de 60 ani fa no, ma quela de 59 ani fa la me ga fato el piato de osi. Oh! Gavevo promeso de no parlar più de osi. Scusè.
Ma xe stade babe che ga fato anca storia. Ai tempi de l’atolo de Bikini, i comunisti, scominziando de Jaksetich, i ga zercado de far creder la bomba atomica no xe cusì pericolosa come che se credi e dopo quela de Bikini un poeta innominato ga scrito, riferendose ale bestie che xe morte pa’ la bomba, che “pedoci e pulisi xe morti senza babe bikarize (pidocchi e pulci senza le abitanti di Bikini)” ma anca nostri crepa se no ga drugarize (anche i nostri non sopravvivono se privati delle compagne). (PS: No le compagne dei pulisi, ma quele dei compagni.) Vado sempre fora tema. Scusè. Babe che ga fato storia: Eva, Elena (no la regina, quela de Paride), Cleopatra, Maria Teresa, Marianna (no quela che va in campagna, ma quela francese), Germania (Ghermania, quela del monumento sul Reno, a Rüdesheim), la Loreley (quela del tesoro del Reno), Bavaria (quela dela Oktoberfest). Savè che i ga ‘verto la Oktoberfest? Baba Triestina, te pol vignir a Monaco a veder la gente che se inciuca (ubbriaca) de bira e te pol scasar la testa. Co’ scasavo la testa, un me ga contà dela lege del fil de fero. No se impara mai ‘bastanza!
Co’ se ga parla de babe, ala mia età vien sono e vado a calarme (a letto).
Par do ore gavarè pase de
Ciancele. ;--D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: PENSIERINI DI UN OTUAGENARIO

Messaggio da Nona Picia »

E ta ne conterà dela lege del fil de fero? ;--D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “El salotin”