CORSO DE TALIAN

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

Amici cari, un buongiorno normale a tutti ed un buongiorno speciale a chi mi darà l’informazione. :clapping_213:
Prendiamo un nome proprio che comincia con la J = i lunga. Mettiamo Jovanko.
Domanda 1: Si dice il Jovanko o lo Jovanko?
Domanda 2: Quando in un lungo testo compaiono cognomi (Bianchi, Rossi ecc.), si usa, o si può, dire il Bianchi, il Rossi oppure sempre senza articolo? Oppure una volta con ed una volta senza, a seconda della frase?

Un grazie in anticipo.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto:Amici cari, un buongiorno normale a tutti ed un buongiorno speciale a chi mi darà l’informazione. :clapping_213:
Prendiamo un nome proprio che comincia con la J = i lunga. Mettiamo Jovanko.
Domanda 1: Si dice il Jovanko o lo Jovanko?
Domanda 2: Quando in un lungo testo compaiono cognomi (Bianchi, Rossi ecc.), si usa, o si può, dire il Bianchi, il Rossi oppure sempre senza articolo? Oppure una volta con ed una volta senza, a seconda della frase?

Un grazie in anticipo.
La J non esisti in italian, anche se Pirandello la dopra nei dittonghi con la u come ajuto e la legi i. Per mi la va leta come che se la nela lingua de origine: Jean Cocteau lo legio "sgian coctò", John Kennedy lo legio "Gion Chenedi", Karl Jaspers lo legio "Carl Iaspers" e la moglie de Tito Jovanka le legio "Iovanca". Poi xe el caso de Junker, el presidente dela comision europea che nisun sa se lo devi leger ala tedesca o ala francese.

Poi vien le perle dei anunciatori televisivi. La prima che me ricordo iera Manfred Wörner, segretario dela Nato e gnoco purosangue, che i lo legeva Manfred Uerner. Se per questo che nel vocabolario go scrito iota e no jota: te se imagini un che va a domandar un piato de giota in un'osmiza?

Ma a ti de questo no te ne frega gnente. Te vol saver se se disi il o lo. Per mio se te legi i te ghe meti lo e se te legi g te ghe meti il: il John e lo Jovanko.

Qua però va dita un'altra roba: davanti ai cognomi e nomi propri no se doveria meter l'articolo. "Bianchi mi ha detto, Rossi ha fatto". A meno che Rossi e Bianchi no sia due mule: la Bianci e la Rossi.

Te trovi tuto qua
http://www.treccani.it/enciclopedia/art ... aliano%29/


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Qua te trovi quel che disi l'Accademia della Crusca, che saria come dir i cani de guardia dela lingua italiana, tanto puristi che i se capisi solo fra de lori ;-). Legilo tuto perché i parla de nomi e in fondo anche dei cognomi.

http://www.accademiadellacrusca.it/en/i ... ma-prenome


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Nini Naridola »

Ale elementari (o forsi le medie) la "J" no esisteva nel nostro alfabeto; però studiavimo el mar Jonio (sta grafia xe su tute le carte nautiche) e se diseva "il Jonio" perchè la J è una consonante (o semiconsonante).
Per "il Rossi" o "la Bianchi" xe una bruta espression derivada dal dialeto milanese o lombardo in genere.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da babatriestina »

però a mi me sona ben "lo Judrio" e non "il Judrio" e anche "lo Jonio". E anche me sona meio lo juventino che il juventino.

el uso del articolo davanti al cognome xe abitual co se tratta de un personaggio famoso soprattutto letterario " il Manzoni, il Leopardi" ma non "il Verdi" che par che se parli d el teatro. A volte vol sugerir "il famosoXY" e spesso con aria de ciolta in giro come se disessi " le solite domande "del Ciancele". Per la donna se usava de più "la" La Lollo, la Loren, la Bardot, ma adesso sta passando de moda, forsi perchè le vol esser tratade come un omo soprattutto se in carriera.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

Grazie a Son Piccolo Ma Crescerò e a Nini Naridola par la pronta risposta. Difati se trata de un proceso in tribunal.
Se go ben capì, digo Luigi Guancia* senza articolo, ma poso dir el Guancia. La Guancia forsi meio con l’articolo par distinguerla del mas’cio.
Juzo (maschile de juza) con l’articolo il.
Go domandà a un mio amico, dotor in chimica, ma no’l saveva giusto gnanca lu. Ma anca lu ga zinquanta ani de Germania sula goba.
Grazie ancora par l’aiuto.
* Par i autoctoni: Gigi Ganassa


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da babatriestina »

Eco, se gavessi avudo a scola un alunno Ganassa Luigi, fazendo el appello gavessi dito Ganassa, per ciamarlo ala lavagna gavessi dito "Sentiamo Ganassa", ma se gavesso voludo ciorlo un poco in giro gavessi dito "E adesso sentiamo cosa ne pensa il Ganassa"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Nini Naridola »

Anche a mi me sona mejo lo Jonio.
Grazie BabaTs de aver nominà el Judrio: tute le frazioni de Corno de Rosazzo (dove che xe stà sparà el primo colpo dela Grande Guerra) ga la denominazion ufficiale de: Visinale del Judrio, Sant'Andrat del Judrio, Villanova del Judrio ...


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da VetRitter »

a Milano e dintorni si dice ancora: "il ganassa di Linate.."


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:però a mi me sona ben "lo Judrio" e non "il Judrio" e anche "lo Jonio". E anche me sona meio lo juventino che il juventino.
A mi ale elementari ale medie e ale superiori i me ga insegnà che se disi lo Jonio lo Judrio e quando sento qualchedun che meti "il" davanti a quele parole me se indriza i cavei.... :-D
.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto:
babatriestina ha scritto:però a mi me sona ben "lo Judrio" e non "il Judrio" e anche "lo Jonio". E anche me sona meio lo juventino che il juventino.
A mi ale elementari ale medie e ale superiori i me ga insegnà che se disi lo Jonio lo Judrio e quando sento qualchedun che meti "il" davanti a quele parole me se indriza i cavei.... :-D
Cara Nona Picia, mi manco tanto de l’Italia e da tanto no go più contato direto. Forsi no go gnanca mai savù. Se parlo par talian, parlo forsi su altri argomenti. Mi go scrito in internet Jonio e xe vignù fora che, anca se la j xe considerada semiconsonante, xe meio scriver lo. Mi scrivarò lo nela speranza che chi che legi sapi meno de mi. ;--D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

Chiudo la mia domanda ringraziando ancora una volta chi mi ha scritto. Secondo quanto suggerito da Son Piccolo Ma Crescerò e da Baba Triestina, ma anche da Nona Picia e Nini Naridola, ho inviato il post precedente. Speriamo bene.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da babatriestina »

go vardado un dei mii libro de geografia: lori scrivi sempre Mar Ionio o Mar Jonio e i se cava el pensier..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Go vardà un poco su internet.

Ionio: wikipedia disi che Jonio xe forma storica, e meti, nela galleria fotografica, l'articolo lo. No fa testo, ma xe cusì. La Treccani http://www.treccani.it/enciclopedia/mar-ionio/ scrivio Ionio e meti lo.

Più divertente xe Iudrio/Judrio. Wikipedia, ala vose Judrio, ala vose curiosità scrivi che per tradizion se meti l'articolo il e no lo. Però vedo che tuti i siti web che vien fora ala vose Judrio, a parte wikipedia, scrivi lo Judrio. Ma no xe finì. Se andemo a veder su google maps vedemo che a Cividal ghe xe una via Iudrio e a Cormons e Corno di Rosazzo una via Judrio. Pensè che sia finì? No. Su openstreetmap http://www.openstreetmap.org/way/154855686 i meti una nota sula via: "Cartello Iudrio, ma la regione FVG cataloga come Judrio". E la Treccani, ala vose Enrico Caviglia scrivi lo Judrio.

Insoma, Ciancele, mi me son fato l'idea che se te scrivi lo Jovanko nisun te dirà "mus ignorante" :D ;-)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Go vardà un poco su internet. ..... Insoma, Ciancele, mi me son fato l'idea che se te scrivi lo Jovanko nisun te dirà "mus ignorante" :D ;-)
Grazie per i post. Qua se usa dir: Dein Wort in Gottes Name = Let's hope so.
Buona giornata e sole per tutti. Anca qua par mi!


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

Go de novo bisogno de una lezion de talian. Ma prima bongiorno a tuti. Godeve el sol. Qua xe nuvolà.
Se trata dele parole SALONCINO TAVERNA TAVERNETTA.
Un SALONCINO xe un sogiorno, forsi un poco più grando e più bel?
TAVERNA o TAVERNETTA xe in pratica una cantina, un poco più granda, no umida, senza ragnantele, che se pol usar anca par tignir el carbon coc, ma de solito par i signori che vol far festa.
Grasie a chi che me ‘iuta.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Nona Picia »

Per quel che so mi un saloncino se pol paragonar al soggiorno e la Taverna , tavernetta xe una cantina ben messa a posto per far fese coi amici più che per meter el carbon o la legna o i strafanici vari


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia, grassie, grassie. No te ga fato gnanca el spareto par risponderme. Te me ga dà el dito e mi me ciogo el brazo. Te meto de novo ala prova: SCHULHORT = DOPOSCUOLA? Specialmente ale elementari, qua anca ale medie, i fioi, dopo l’ultima ora, verso la una, i va in tun logo, tacà la scola, dove che i ghe dà de magnar, i pol ziogar un poco e dopo anca far i compiti. Ale quatro i va a casa. In pratica xe par quei fioi che a casa no i ga nisun, parchè mama e papà i lavora, e qualchedun li devi tender fina a che riva a casa un genitore. Xe un doposcuola ma no volaria confonder con le ripetizioni. HORT in senso lato xe anca nido. Qualche mama lavora solo meza giornada e quando che i fioi xe un poco più grandi, e i se pol rangiar de soli, la va a lavorar in pien. Xe insoma par no butarli in strada, ma qualche volta a scola i fa qualche riunion pai profesori e maestri e ‘sti povari genitori no sa dove meter i fioi, parchè ‘sta roba funziona solo dopo mezogiorno. Esisti qualcosa de simile in Italia? E, se sì, come se ciama?
Un grasie in anticipo a tuti de mi.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Doposcuola va benissimo; te ghe pol dar nomi anche diversi e più buriocratici (attività pomeridiane integrative di sostegno e recupero), ma doposcuola va benissimo.

E sì, tante scole organizza doposcuola e, se no xe le scole, xe altre strutture (parrocchie, ricreatori, onlus, ecc...) che ne organizza, qualchedun gratis e qualchedun a pagamento. Sicome semo italiani e no tedeschi, un li organizza per el lunedì e el giovedì, un altro per el martedì e el venerdì, qualchedun anche per ogni giorno.

El problema xe, certe volte, convinzer i fioi a andarghge. Quasi tuti i xe pronti a giurarghe ai genitori che i studia meio soli a casa... (dove che nisun li controlla).


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: CORSO DE TALIAN

Messaggio da Nini Naridola »

Riguardo alla richiesta de Ciancele farìa delle picole precisazioni su: sala, salotto, saloncino, soggiorno e tinello; tuti molto usai in varie epoche. La sala: nettamente più grande (ed in palazzi signorili) di qualsiasi altra camera. Il saloncino (sempre nelle case signorili) presupponeva una sala e magari era adiacente ad essa ed adibita a "salotto", ad angolo fumo, liquori, caffè e ciacole. Il tinello, di moda nelle case anni 50, era attiguo alla cucina o addirittura nella stessa cucina, con mobilio più rustico o formica. Il soggiorno, genericamente, era il luogo della casa moderna destinado alla vita diurna delle medie famiglie. (Andemo in soggiorno a veder la television, in soggiorno a pranzar, a scoltar musica, ecc)
Per la tavernetta: generalmente in casa singola nel seminterrato con mobilio rustico. Adatta per festicciole ma non per depositar carbon coke.


Torna a “El salotin”