Salotti letterari triestini

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Salotti letterari triestini

Messaggio da babatriestina »

Li metto qua in salotto, perchè no trovo el posto giusto, diria che se dovessi metter un link nele arti, o no so ben dove, pensemoghe..
No parlo dei salott attuali,c he no so ase i ghe sia ancora, ma de quei passadi.
I disi che iera famoso el salotto de Nella Doria Cambon ( poetessa, appassionada de occultismo e moglie de Costantin Doria uno dei capi del partito liberal irredentista fine 800 nonchè sorella del pittor Glauco Cambon), ma mi ve conto de l'ultimo salotto che me ricordo de esserghe stada una volta nei anni 70: el Salotto Cambissa.
La signora Cambissa, grega, tegniva a casa sua un salotto letterario invitando conferenzieri ( una specie de conferenze private) culturali,la gaveva una casa molto grande con un salon che la impigniva de sedie, e po alla fin la offriva anca un rinfresco che mi no escludo che molti vegnissi anca ( o solo?) per quel :-D ... la gaveva un fio ( o fradel?) musicista. Co la xe morta me par che no xe stadi più salotti privati come quel, solo conferenze de società
ecco, se podessi meter una sezion nele arti come circoli culturali triestini, cossa so, el CCA, la Minerva... la Società dei Concerti, la Schillerverein ( che ne conterà Adler :wink: , imagino..)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Te me ciapi in castagna :oops:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Iera la società culturale austro tedesca fin ala prima guerra mondial, una specie de Goethe Institut ma molto frequentada e che se ga squaiado come neve dopo la guerra
( ma mi me domando: no credo che tutti i soci fussi stadi funzionari asburgici rientrai dopo la guerra, e i triestini austrofili o austriaci tipo Kugy, se ga tuti disnotado o semplicemente i capi ga serado la società? in fondo, i gavessi podudo far una specie de iredentismo ala roversa..)


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Scartabellando tra vecie foto go trovado queste:
Fototeca nazionale italiana - Archivio fotografico degli italiani
Nella Cambon Doria tra le foto di mia zia Lina Gurresch
Nella Cambon Doria tra le foto di mia zia Lina Gurresch
Nella Doria Cambon rid.jpg (58 KiB) Visto 1209 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da Nini Naridola »

Go sbaglià: questa ga la didascalia che go postà nella precedente
Nella Doria Cambon rid.jpg
Nella Doria Cambon rid.jpg (54.49 KiB) Visto 1207 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da Nini Naridola »

De queste altre due (incolade sul retro de la prima Nella), uno dovessi esser Costantino Doria (salvo smentite) e l'altra no go proprio idea, ma devi esser in quei paraggi
Costantino Doria rid.jpg
Costantino Doria rid.jpg (43.84 KiB) Visto 1206 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da babatriestina »

e confrontè la prima foto con questo quadro, el xe de Glauco Cambon el xe intitolado "la veletta" e el iera stado esposto a mostre e po nel 2010 el xe passado per la Stadion aste.

Immagine

Nella Cambon sposada Doria iera nata nel 1871 e xe morta nel 1948 per polmonite nella villa de campagna dela famiglia a Scodovacca.
le sue poesie comincia nel 1894 e le raccolte xe:
Sant'Andrea 1903
Petali al vento 1904
Fiori e fiamme e Le rondini simboliche1908
Le Diane 1911
Di teosofia 1912
La raffica. Forme pensiero 1012
Sistri 1914
Ode al Duca d'Aosta 1918

I quest'anno veramente di Cristo 1920
Il convito spiritico 1925
I canti dello zodiaco 1930
San Sebastiano 1931
Reincarnazione 1932
Il convegno celeste 1933
Manzoni mistico 1935
Morale e crisi metafisica 1935
La forma corporea e lo spirito di Dante 1936
La logica poetica 1940.

Go un per de sti libretti, forsi anche con dedica. magari ve meterò qualche poesia che ve daghi un'idea. D'Annunzio per le sue poesie ga dito "di misterioso splendore".
sarà co la scriveva versi col "spirito de Dante che la ghe ga mandado a mia nona sta cartolina?
Immagine
le se conosseva perchè le iera coetanee e po Costantin Doria iera andado a far speleologia con mio nono in Carso. Po nono ga lassado perder la speleologia che el gaveva assai impegni de lavor.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da Nini Naridola »

A BT, te me confermi che quel xe Costantino Doria? E quella sotto, te ga idea?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da babatriestina »

Nini Naridola ha scritto:A BT, te me confermi che quel xe Costantino Doria? E quella sotto, te ga idea?
lo go guardado e lo trovo difernte del ritratto de Costantin Doria de Cambon, che però lo ritrai molto più giovine. No rivo a capir se sia el stesso. e chi che sia la signora dopo, no go la più pallida idea... dovessi evocar mio papà bonanima...
guardilo de giovine
http://www.boegan.it/chi-siamo/biografi ... ino-doria/

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Salotti letterari triestini

Messaggio da babatriestina »

me vegnissi de dir che forsi sia el papà de Costantin, ma no se pol dir, quela volta de mezza età i pareva za veci, Xe la riga in mezo ai cavei che me lassa perplessa, che el Costantin li portava curti semai un poco a scartazetta


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El salotin”