El leon de Carà

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

El leon de Carà

Messaggio da sum culex »

Dal 'PICCOLO' de ogi:
Distrutto il leone di Carà: sequestrato palazzo RAS.
Interviene la Procura per bloccare i lavori di ristrutturazione: la grande statua di marmo dell'artista fatta a pezzi per realizzare una finestra.
Sequestrata dalla Magistratura la facciata del palazzo RAS di piazza Oberdan e il grande leone marciano di marmo opera di Ugo Carà che fino a poco tempo fa costituiva un elemento decorativo dell'edificio storico.
Questo xè el palazzo come che el iera tempo fa (el xè anche in un messagio che go messo a suo tempo su piazza Oberdan) e el particolare del leon didstruto. L'imagine del leon che da sul lato del palazo che dà verso via Carducci, ultimo pian, prima finestra a sinistra. Purtropo la foto no xè perfeta perchè xè solo un ingrandimento dela precedente, scuseme, ma no gavevo altro.

Immagine


Immagine

Ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Bruto affar, par che el sia in tochi, speremo che i lo possi ricompor come un puzzle, ma sti mati cole loro ristrutturazioni no bada assai per el sutil.. i lo ga cavado.. perchè el ocupava el posto de una finestra, ma par che iera cussì de ani anorum..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

El 7 marzo 2006 a Mugia i gaveva inaugurado il Museo d’Arte Ugo Carà, realizado dala Fondazione CRTrieste e con el contributo dela Regione Autonoma Friuli Venezia Giulia (ghe xe chi crea e chi distrugi).
Sul sito dela Hammerle Editori (http://www.artecultura.it/) se pol leger la sua biografia:
Nato a Trieste nel 1908.
Scultore ed incisore tra i più insigni di Trieste ha al suo attivo un ininterrotto magistero d'arte lungo ormai 70 anni avendo iniziato ad esporre ancora studente universitario nel 1928 allorche' venne ammesso alla XVI Biennale Internazionale di Venezia tra i giovani allora più promettenti. Alla Biennale Veneziana Carà sarà presente altre sei volte (tra il 1934 ed il 1950) così come numerose volte alla Quadriennale romana, alle Mostre Internazionali del Bronzetto di Padova, e alle più prestigiose rassegne italiane.
Tra le sue varie attività è importante ricordare che egli negli anni giovanili fu valente pittore all'acquerello e designer ai più alti livelli per l'arredamento civile e navale.
Fu anche insegnante presso l'Istituto Statale d'Arte di Trieste, una delle più prestigiose scuole del settore. Creatore di gioielli, autore di medaglie e targhe commemorative, scultore monumentalista, Ugo Carà non conosce sosta nella sua attività che rinnova anno dopo anno la sua fresca vena creativa.
Molteplici sono le componenti che si intersecano alla base della scultura di Ugo Carà: classicità mediterranea e modo impressionista, connotazione arcaistica e senso panico, equilibrio plastico e ardita invenzione.
Tutti i formati stilistici ed ispirativi vengono ricondotti però ad un'unica matrice che lo scultore elabora in funzione delle proprie personali esigenze espressive fornendo risultati di misurata, essenziale, bellezza. Sia pure dando prova sulle grandi misure, Carà trova la sua dimensione aurea nel bronzetto.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:Bruto affar, par che el sia in tochi, speremo che i lo possi ricompor come un puzzle, ma sti mati cole loro ristrutturazioni no bada assai per el sutil.. i lo ga cavado.. perchè el ocupava el posto de una finestra, ma par che iera cussì de ani anorum..
Go assai paura de no: i disi che i lo ga irreparabilemte distruto e vardando la foto dei resti, 'ssai foscheta ion verità, xè solo un mucio de piere per tera che no penso che se possi rimeter insieme, smpre che el fotografo gabi ripreso veramente i tochi del leon.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:El 7 marzo 2006 a Mugia
ara che el nostro Muiesan te magna vivo per quel Mugia: o Muggia o Muja , o Muia, decidite!!!
Ve prego, per favor, no 'ste scriver "Mugia", xe oribile.
Se volè scrivè Muggia, o Muia, al limite Muja (che xe ssai moderno adesso) ma ve prego: NO STE SCRIVER MUGIA.
Wink
Per Carà, che magari dovessimo far un post in sezion arte per lu, ve ricordo che xe un nome de arte e un abreviazion del suo cognome Carabei.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:
rofizal ha scritto:El 7 marzo 2006 a Mugia
ara che el nostro Muiesan te magna vivo per quel Mugia: o Muggia o Muja , o Muia, decidite!!!
Ve prego, per favor, no 'ste scriver "Mugia", xe oribile.
Se volè scrivè Muggia, o Muia, al limite Muja (che xe ssai moderno adesso) ma ve prego: NO STE SCRIVER MUGIA.
Wink
Chiedo venia! :wink:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Quanti fenomeni a piede libero :?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Se legè oggi i due articoli sul Piccolo sula storia del palazzo RAS e del leon, xe interessanti diversi punti:
le dichiarazioni del rappresentante della Alikè Dimitri Passaro , che disi che lori ga comprado sto palazzo per 17 milioni de euro e che co i lo ga comprado no iera nissun vincolo artistico, e che la zona iera del punto de vista urbanistico B0 e no A ( cossa che voli dir, no so, speto che qualchedun me spieghi) . Quindi che lori del palazzo pol far quel che i vol ( a Trieste se disi mI pago e c***), che i ga de recuperar el investimento fazendo uffici,e che i sta preparando un rivestimento che sarà in "marmitte" ( imagino "marmette") de gres porcellanato nero cangianti. Sì. al palazzo in piera bianca de Orsera dovessi vegnir ricoverto de piastrelle scure! El leon el disi che i lo ga taiado aposta in 7 tochi, che el disi che el iera fatto a tochi cussì, e che i lo rimonterà nell 'atrio., perchè lassù i ga averto una finestra, che i uffici che i farà devi gaver aria. E po el zonta che in fondo, chi xe Nordio? l'architetto è ricordato localmente, ma non è stato certo un personaggio a livello nazionale. ( Povero Umberto Nordio, credo che el se rivolti nela tomba..).
E po el loro xe un risanamento no un restauro, quindi el disi che i pol far quel che i vol...
Insomma, secondo lu de artistico de tutelar xe poco.. udienza al 4 gennaio!
Eco, questo xe un dei motivi che ghe tegno a parlar in forum de architettura triestina, che almeno qua se sapi chi che ga fato, quando e che no ne vegni el primo speculator de fora a contarne che sta roba a livelo nazional no xe gnente..
( deto fra noi, a proposito de speculazion, in quel palazzo, me contava chi che ghe abitava parecchi anni fa, i costi dei affitti RAS iera altissimi, e ala fin iera restai credo solo che uffici, i soli che podeva permetterselo, probabilmente scarigando i costi: anche adesso se parla solo che de uso uffici)
Ben, ecovelo qua in cartolina anni Quaranta-Cinquanta
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

forsi se parlava anche de altre parti, comunque ecolo qua oggi in corte de sto palazzo abandonado: el xe in tochi soto una tettoia.. fermo cussì de anni. I diseva che el iera nato in tochi, no un blocco unico, e che quindi no xe che i lo ga roto pe r l'occasion, e pensando al peso che gavessi un blocco unico, posso pensar che sia anche vero che el sia nato in tochi .
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

Già che ero là, ho fotografato una parte della decorazione dell'atriod el palazzo, anche perchè al Revoltella vi dedicano diverse sequenze di un filmato.
le decorazioni sono principalmente di Felicita Lustig Frai, nata a Praga nel 1910 quindi ancora asburgica e venuta a Trieste nel 1930 a studiare con Achille Funi. e morta nel 2010 a 100 anni..
Sono suoi i pavimenti a mosaico e gli affreschi. i mosaici sono in ottime condizioni, non così gli affreschi

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: El leon de Carà

Messaggio da AdlerTS »

Grazie per ste foto, dettagli interessanti.
Per el Leon, fa triestezza che i ga avudo tanta furia de far sta finestra, ma dopo 5 anni el palazzo par ancora tutto svodo.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

el leon xe sempre là in corte soto una tettoia in tochi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

Ogni volta che vado in agenzia assicurativa, controllo...
oggi xe sparida la tettoia e le signorine del agenzia ( che ga anche cambiado pian) disi che qualcossa se movi, i fa lavori e i se sta preparando per rimeterlo al suo posto. :-D
Speremo ben


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: El leon de Carà

Messaggio da babatriestina »

Tuto fermo, 2019, anzi adesso xe andada via anche el agenzia e e l porton xe serado


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Atualita` triestine”