Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando?

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

Sembra che sia stato rimessa a posto la parte verso il mare del parterre del parco di Miramare....dovrò andare a vedere!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

Ci sono andata stamattina, approfittando della giornata limpida ma non groppo calda, della domenica in cui il biglietto bus vale 4 ore e prima domenica dle mese, ingresso gratis al castello. Ho fatto un lungo giro percorrendo le zone note e meno note del Parco- qualcuna forse perfino nuova a anche per me.. insomma 500 foto.. non ve le posto tutte! :-D
intanto una che mi sembra emblematica
Immagine
questi sono i bossi a palla del parterre basso, ce ne sono 4 in tutto, ma guardatelo.. ho scelto un'inquadratura da cui si vede che il lato esposto a ovest e al mare è secco ( con qualche gemma verde poco visibile) e il lato verso est è ancor a verde. insomma, vediamo il bicchiere mezzo pieno o mezzo vuoto? perchè un paio di giorni fa qualcuno aveva postato la foto del alto secco, con commenti che potete immaginare.. detto fra noi, voi se vi trovaste un arbusto così in giardino di casa, cosa fareste? tenete conto che il bosso a differenza di altri cespugli è pregiato, a crescita lenta, per cui un cespuglio simile ci deva aver messo parecchi anni a crescere.. io poterei l'arbusto eliminando l aparte in cui è secco anche l'interno dei rami e aspetterei la ricrescita, almeno un anno. Qualcuno direbbe "bito via tuto e meto novo" ma essendone 4 diventerebbe "un zocolo e un stival" a questo punto via tutti 4? anche se qualcuno è sano? e avete idea del costo di un bosso già allevato a palla??
disi, disi..

buona notizia: i balestrucci nonc i son più ma diversi nidi sono al loro posto, non distrutti..
il resto con calma, anche nella pagina del parco nel verde pubblico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Avevo sentito parlare di un qualche malanno che colpisce il bosso (virosi, funghi...?) e sarei propenso a crederci.

Tre anni fa avevo fatto il confronto tra Miramare

Immagine

e Revoltella

Immagine

Quest'estate sono ripassato per villa Revoltella ed il bosso mi sembrava simile a quello di Miramare, giallo e secco.

Riflessione di profano, smentitemi pure che non mi offendo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da sum culex »

No posso far altro che darte ragion! Iero sta matina in Villa Revoltella e xè proprio cussì.....
Mi go un unico bosso piutosto grande in giardin: el vegetava sempre ben, ma sto ano causa l'iseto, o altro che sia, el se ga quasi completamnete sugà. Prima de taiarlo, speto st'altro ano, per veder se el se riprendi almeno in parte, ma go 'ssai paura de no. :evil: :evil: :evil:
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

el mio bosso a palla del mio terrazzo: perfettamente verde! lo go comprado che el iera un a piantina senza forma e lo go fatto cresser mi in forma... per quel me sento un poco sicura a parlar de bossi..
anci, lo go un poco taiado e go fato talee.. ma coem che ve disevo, le xe longhe de cresser. Go un altro bosso, ancora più vecio: el xe in cimitero, che el gira intorno dela tomba de famiglia. De quando che el xe, no so, ma credo ben più vecio de mi.. se lo lo ga piantado el bisnono a fin ottocento: un per de volte el iera secco e rovinado, ghe gavemo fato taiar al giardinier che ne gaveva dito per un anno el sarà bruto e po el tornerà verde e o se pol taiarlo tanto basso.. perà el xe sempre là. mai seccado.
podè anche ndar a veder i bossi del giardin publico, xe un per da aiole al italiana coi bordi de bosso.. sarà insetti, a a mi me spuzza de mancanza de irrigazion col caldo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

ecolo qua, se lo intravedi drio de un cespo de lavanda.. magari doman ve lo metto meio

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:el mio bosso a palla del mio terrazzo: perfettamente verde! lo go comprado che el iera un a piantina senza forma e lo go fatto cresser mi in forma... per quel me sento un poco sicura a parlar de bossi..
anci, lo go un poco taiado e go fato talee.. ma coem che ve disevo, le xe longhe de cresser. Go un altro bosso, ancora più vecio: el xe in cimitero, che el gira intorno dela tomba de famiglia. De quando che el xe, no so, ma credo ben più vecio de mi.. se lo lo ga piantado el bisnono a fin ottocento: un per de volte el iera secco e rovinado, ghe gavemo fato taiar al giardinier che ne gaveva dito per un anno el sarà bruto e po el tornerà verde e o se pol taiarlo tanto basso.. perà el xe sempre là. mai seccado.
podè anche ndar a veder i bossi del giardin publico, xe un per da aiole al italiana coi bordi de bosso.. sarà insetti, a a mi me spuzza de mancanza de irrigazion col caldo..
Nella nostra zona e anche in villa Revoltella gira un insetto che magna i bossi. Una mia vicina che ghe ne ga parecchi la li ga fati curar sia l'altro anno che questo, ma no ga servido a niente.
E tanto per parlar de piante, stamatina go visto che metà dele lisette xe magnade, spero solo che sia stade le lumache e no qualche altra bestia nova.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

A proposito del bosso de villa Revoltella....ecco uno dei tanti fotografado in primavera

Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4752
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Ciancele »

Digo anca mi la mia. Ma solo relata refero. Par che i bossi no gabi bisogno de tanta aqua. Par che sia un inseto. Cusì ga dito el giardinier. Ma ‘sto inseto el devi gaver fato ferie in Germania, parchè anca qua el ga fato dani. La tomba de familia (go el posto prenotà, ma no xe furia) la gaveva bossi e un drio l’altro tuti caputt. Ma anca altre tombe e gavemo dado la colpa ala volpe. Par anca che no servi spetar. Un grando convento ga cambià tute le piante de bosso. Ma forsi lori i fa a livelo industriale e no come noi do o tre piantine.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

Go diviso per far ordine i post su Miramar:
in Il verde triestino xe el più longo thread sul parco in general.
in Musei ghe xe i interni del castel
e qua resta la discussion sule disgrazie.

Ghe xe anche un post sul parco come che iera nel Otocento, per la parte storica


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

dimenticavo: stemo riordinando le pagine wiki sui monumenti e in particolar quela de Miramar, xe de migliorar i riferimenti e l'impaginazion

https://www.atrieste.eu/Wiki/doku.php?id ... ti:miramar

in particolar la guida del parco
https://www.atrieste.eu/Wiki/doku.php?id ... i:il_parco


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

ee.... :oops: :oops: :oops: ecco... a volte leggo critiche pesanti sui servizi igienici di Miramare..
un po' di storia: i servizi sono stati spostati più volte, un tempo erano in un viottolo presso il piazzale Massimiliano, poi negli edifici al porticciolo, adesso ce ne sono due: uno dietro al bar ( non so se il bar abbia il suo proprio) ed uno all'ingresso presso le Scuderie. Visto che ho letto cose del tipo impossibili, lerci, indecenti, vergognosi, etc...
ed io ne avevo più volte usufruito.. vi metto un piccolo servizio fotografico di quest'ultimo:
i servizi sono gratis ed incustoditi
l'accesso, si intravede quello per handicappati
Immagine

il corridoio, ovviamente posso solo dirvi di quello femminile.
Immagine

i lavabi sola critica: manca il sapone nei contenitori
Immagine

e uno dei servizi.. era finita la carta igienica..

Immagine

francamente, mi sembrano più che decenti...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

Magari non sempre saranno così....dipende molto anche dalle persone che ne usufruiscono...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

forse la zona maschile.. spero che tu non mi chieda di fotografare ogni volta che ci vado, ma devo dire che quando ci vado li trovo quasi sempre così. Certo, uno di quei tornelli automatici funzionanti con monetine da 50 centesimi potrebbe anche dare un contributo... e un addetto, magari fra i tanti che piangono di non aver lavoro... anche se temo che non sarebbe un lavoro gradito ai più


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

Anni fa c'era una signora che ci badava e le si davano venti centesimi....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

ben, a casa mia el bosso xe cussì.. ogi ghe go dado un poca de forma
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

A casa mia nol xe cussì....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da babatriestina »

co cresserà le mie talee, te darò una piantina... ben che vadi la prossima primavera

nb i stecchi de sotto xe la base delle lavande


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da Nona Picia »

Eccolo qua el mio bosso, come che el xe ogi.... :(

Immagine

Immagine





Te ringrazio Betta del'offerta, ma forsi xe meio de no, visto che qua gira ste bestiazze che magna tuto el bosso.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Miramare: uno dei primi musei italiani ... fino a quando

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

In un articolo un poco critico sulla gestione del parco di Miramare http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cro ... hfpitsel-1 leggo la frase inquietante...
Attualmente una corda tesa ai lati del giardino ottocentesco impedisce di attraversarlo. «Una volta che il parterre tornerà al suo splendore - giura una persona che lavora nel parco e che chiede di rimanere anonima - verrà comunque interdetto al pubblico». I turisti, nel frattempo, continueranno a immortalarlo in tutta la sua incompiutezza.
Insomma, forsi i lo farà bel, ma po' ghe girerè ala larga...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “Atualita` triestine”