Scovazze

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze

Messaggio da babatriestina »

ah sì, notizia de oggi: i ga becado una ditta de Udine che lavora (va) per el Comun che smaltiva le scovazze.. zo de un pontisel dela pista ciclabile!! :evil: i ghe ga cavado el incarico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Scovazze

Messaggio da Piereto »

Forsi gaverè nota anche voi che co te meti le scovaze in bidon zo in strada, se te ga un sacheto voluminoso, un sacon, no se riva mai a inserirlo dentro perchè ?.....perchè el pedal che comanda l'apertura el permeti al covercio de alzarse solo de un diese centimetri, e se te son sul marciapie, e lu el xe al steso livel, col el riva pertera el covercio no pol che alzarse de solo diese centimetri. Provar a verzerlo a man xe una impresa. Per cui ve consiglio de doprar sempre pici sacheti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze

Messaggio da babatriestina »

diria che dipendi dei bidoni... i bidoni di fronte de casa mia me permetti de butar anche sacchi bastanza grandi... credo che el pedal a volte xe come consumado.. ma diria che de mi un 40-50 cm se verzi... volte go trovado anche quei come che te disi ti, de altre parti.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze

Messaggio da Nona Picia »

Qualche volta sucedi anche qua de noi, ma se riva alzarli a man de solito. Altrimenti vado zò del marciapiede e meto dentro del lato strada


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze

Messaggio da Nona Picia »

L'altro giorno nela mia strada...
Immagine

Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze

Messaggio da Nona Picia »

Adesso pareria che el boletino del tassa dele scovazze i lo mandi entro la fin del mese e la prima rata se pol pagarla quando che se vol o se pol entro el 16 febbraio che comunque xe la scadenza uficiale de tute e due le rate. Guardè che go leto in furia tra un strucolo de pomi e l'altro che stavo fazendo...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Scovazze

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto: L'altro giorno nela mia strada...
Immagine
Foie de ipocastano abatudo? :arf2_140:


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze

Messaggio da sum culex »

Ciancele ha scritto: Foie de ipocastano abatudo? :arf2_140:
Ceramente no; no xè foie mie. L'ipocastano xè stado abatudo in primavera e no'l pol aver fato foie adesso!!!!!
ciao
sum culex


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Scovazze

Messaggio da Ciancele »

sum culex ha scritto:
Ciancele ha scritto: Foie de ipocastano abatudo? :arf2_140:
Ceramente no; no xè foie mie. L'ipocastano xè stado abatudo in primavera e no'l pol aver fato foie adesso!!!!!
ciao
sum culex
Scusa, Sum Culex, ma mi no so distinguer le foie. Solo due conoso: quela del figo e la edera. :clapping_213:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze

Messaggio da Nona Picia »

No Ciancele, xe foie de platano....e forsi de quei unici due ipocastani che xe nei giardini più in alto del mio...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Leggo su questo articolo del Piccolo

http://ilpiccolo.gelocal.it/trieste/cro ... 1.10470343

questo paragrafo
È un’analisi delle cosiddette filiere del riciclo, validata dalla primaria società di certificazione “terza” Dnv-Gl, che attesta in misura altrettanto sorprendente come a Trieste ben il 99,8% della differenziata sia avviata a recupero, contrapponendosi così per le vie ufficiali alla leggenda secondo la quale “tanto finisce tutto lo stesso nell’inceneritore”.
Speriamo sia vero.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Allora, segnalo intanto che sul sito http://www.acegasapsamga.it/ un comunicato stampa http://www.acegasapsamga.it/chi_siamo/c ... na209.html informa che a Trieste il 99% di quanto viene differenziato va a recupero (contro il 95% di Padova). Attenzione, non vuol dire che ricicliamo il 99% del vetro, plastica, umido e lattine che usaimo, ma che di quello che mettiamo nei contenitori della differenziata viene recuperato il 99%. Potrebbe essere un invito ad essere solleciti a differenziare.

Si può scaricare un opuscolo sulla raccolta differenziata e dove va a finire: http://www.acegasapsamga.it/binary/hera ... 952701.pdf

Leggendolo scopro che a Trieste ci sono due società che raccolgono la differenziata, Calcina e Logica, che poi la dovrebbero inoltrare ad altre destinazioni. Per la plastica un terzo centro di recupero è AcegasAps. Cosa significa questo? Che parte (o tutta) la plastica recuperata viene pesata, il Conai (o il Corepla per la p'lastica?) dà un contributo ad Acegas e al comune in base a questo peso, e poi Acegas brucia la plastica (risparmiando gasolio) nell'inceneritore. Il ruolo del Conai è spiegato nell'opuscolo oppure all'indirizzo http://www.gruppohera.it/gruppo/attivit ... ata/conai/

Acegas fa parte del gruppo Hera. Qualche informazione in più sul riciclo, ma sempre di parte, si trova qua: http://www.gruppohera.it/gruppo/attivit ... ciabilita/

Interessante è questa pagina http://www.gruppohera.it/gruppo/attivit ... to_tracce/ dove sono riportate le aziende cui è affidato il recupero in ordine decrescente di importanza per quantità di materiale raccolto. Per sapere se siamo bravi, noi triestini, bisognerebbe conoscere la numerosità della popolazione che fa riferimento alle singole aziende, comunque osserviamo come si collocano nelle varie tipologie le aziende che recuperano a Trieste.

Vediamo che l'azienda che a Trieste recupera il verde è penultima su 24 aziende (e mi sembra abbastanza logico). O siamo una città che legge molto, o siamo una città burocratizzata (o siamo bravi?), ma l'azienda che recupera la carta a Trieste è al sesto posto tra le 18 citate. L'organico mi sembra vada mandato tutto a Pordenone (però avete notato che da quando separiamo l'organico le immondizie generiche sono diventate molto più leggere) e quindi non compare alcuna società di Trieste. Settimo posto su 10 per il vetro, e settimo su 15 per la plastica. Per il legno siamo penultimi (ma quando sono andato a portare al centro di raccolta 50 chili di rami grossi me li hanno fatti buttare nel generico. Saranno stati riciclati dopo?) e penultimi anche per il ferro. Le lattine forse vengono mandate in provincia di Udine (ma l'azienda che le recupera è ultima della lista) oppure figurano nel vetro e vengono, si spera, separate dopo.

Questa è una sintesi delle informazioni trovate che, è bene non dimenticarlo, sono di parte. Speriamo che, oltre ad essere di parte, siano anche attendibili. Comunque qua http://www.gruppohera.it/gruppo/attivit ... gina2.html è spiegato come hanno raccolto i dati.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Per il legno siamo penultimi (ma quando sono andato a portare al centro di raccolta 50 chili di rami grossi me li hanno fatti buttare nel generico. Saranno stati riciclati dopo?)
non ho mai portato 50 chili, ma rami e ramaglie del mio terrazzo in grossi sacchi neri me li buttano sempre nel contenitore apposito, quando li porto al centro di san Giacomo, di via d'Alviano. Al centro di via Giulio Cesare non hanno quel tipo di contenitore. Ne ho visti ieri di aperti davanti al Ferdinandeo.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:
sono piccolo ma crescero ha scritto: Per il legno siamo penultimi (ma quando sono andato a portare al centro di raccolta 50 chili di rami grossi me li hanno fatti buttare nel generico. Saranno stati riciclati dopo?)
non ho mai portato 50 chili, ma rami e ramaglie del mio terrazzo in grossi sacchi neri me li buttano sempre nel contenitore apposito, quando li porto al centro di san Giacomo, di via d'Alviano. Al centro di via Giulio Cesare non hanno quel tipo di contenitore. Ne ho visti ieri di aperti davanti al Ferdinandeo.
Ho tagliato, due mesi fa, un bel ramo secco, grosso e lungo; pesava una cinquantina di chili. Sono andato in via Carbonara (Alviano) e volevo buttarlo nelle ramaglie: "No, questo è legno, lo butti là!" e mi indicarono perentoriamente il contenitore per i rifiuti urbani ingombranti.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze

Messaggio da Nona Picia »

Noi, all'incrocio con via Revoltella , abbiamo da qualche tempo due contenitori aperti per il verde. Si raccomanda però di ridurre i pezzi grandi di rami a piccole dimensioni. Ovviamente non tutti lo fanno


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ogi me xe rivà el bolletino dela TARI. 347€ tre de meno dell'anno scorso, 8,57 per mille de riduzion... Ghe ofrirò un cafè a Dipiazza.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ogi go cambià la tavoletta del cesso. Lo so xe un bruto lavor primo perché no xe sai bel lavorar abraciai al vaso e secondo perché ghe xe due vide sconte che se mola con fadiga.
Bon, lo go fato.
Remigio al dovere ligio, me son domandà: la vecia la buto in scovazon?
Niente paura, xe el rifiutologo che hera ne meti a disposizion. Domandè quel che volè butar via e quel ve rispondi. Ve coleghè a questo indirizzo https://www.ilrifiutologo.it/casa_rifiutologo/ ghe dovè dir in che comun che se, in che via e a che numero (naturalmente el mio no ghe piaseva, ma ghe ga piasso quel dela casa rente la mia).

A sto punto me domanda cosa che voio smaltir; Ghe scrivo "tavoletta WC". No esisti, se vedi che a Trieste dopra tuti cessi ala turca!.

Ghe xe come smaltir i "Addolcitori dell'acqua", i alberi de nadal e distingui tra naturali e sintetici, i bitumi, e perfin i dondoli da giardin, ma le tavolette WC no. Ghe le porterò un giorno in discarica e che i se rangi lori.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze

Messaggio da babatriestina »

Ghe xe anche la app del rifiutologo per cellular. Mi de solito porti tutto al centro de smaltimento e i me disi lori. Imagino sia tipo mobili de plastica. Ma el mio rifiutologo no distingui el asse, disi solo water e disi de portar al centro.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Un amico de un mio nono gaveva un fio militar de leva. E un giorno el ghe ga contà che el fio no ierapiù soldà semplice, el gaveva fato cariera. "E cosa el xe diventà" ghe ga domandà mio nono. "Mah no go capiì se caporal o general" el ghe ga risposto. E a casa nostra la frase "no so se xe caporal o general" xe diventada un modo de dir per dir che no se riva a distinguer tra do robe diverse.

Quindi no stemo far confusion tra caporal o general, tra water e tavoleta del water: el water xe de porcellana, el xe grande, pesante e se te lo devi cambiar te convien ciamar l'idraulico; la tavoleta del water xe picia, con un poco de fadiga e qualche imprecazion se la pol cambiar de soli, la xe fata de legno laccà o de plastica.

Penso comunque che co ghe la porto in discarica la va a finir dove che va anche el water... Staremo a veder. tra qualche giorno.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze

Messaggio da babatriestina »

eh però la tavoleta del cesso me par che fazi parte del cesso stesso, che a sua volta ga soto una "tazza" de porcelana. Per cui la tavoleta xe una parte del water. mentre un caporal no xe un toco de un general. Po me domandavo: la tavoletta, dove te pensavi de meterla, se no? anche s e plasticada, sicuro no nel bidon dela plastica, che xe per imbalagi de plastica, no nel bidon de carta o carton, no in quel de vetro e aluminio, men che meno in quel del organico per far compost... el bidon del secco non riciclabile no ciol roba cussì grande.. e cussì gavemo scartado tute le possibilità soto o vizin casa. ( scarto anche el contenitor de rami e sfalci de verde). Quindi no resta che i centri de smaltimento, che a dir el vero no xe discarica come che te ghe ciami ti, te va là, te ghe mostri el codice fiscale e quel che te ga de smaltir e i te disi lori in che contenitor el va. Per una tavoletta, ovio no ciamassi el servizio ritiro rifiuti ingombranti. Mi porto spesso roba de lori, per cui go bastanza pratica


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Atualita` triestine”