Scovazze

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

se ocori fotografo e posto.
Intanto stamattina soto le Scale dei Giganti: ore 11.40
Immagine
( el mio xe un dei celestini, dentro)
ore 13 i ariva e i sta carigando
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Nona Picia »

Bilbo ha scritto:
babatriestina ha scritto:Oggi xe una pagina del Piccolo tuta con le nove regole della differenziata e tutto che bisogna "conferire". No butar! Andemo tuti in conferenza?
ieri i me ga ingrumado, quei de l'Acegas, col servizio rifiuti ingombranti gratis, un armer de plastica rotto, un stendibiancheria rotto e un ombrelon rotto. El fornetto a microonde roto, quel no, i me ga dito che devo rangiarme mi.. :shock:
no go miga trovado l'articolo....
La go mi salvada dal giornal


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:el iera anche nele pagine de ieri, quele centrali col riassunto del anno passado.
go anche quele


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
oli1939
distinto
distinto
Messaggi: 1456
Iscritto il: mer 22 giu 2011, 12:33
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da oli1939 »

E ricordeve che la carta za rciclada vedi el piccolo, no se devi metter nel bidon dela carta.buon anno!oli1939.


Il colore e' il mio mestiere
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Nona Picia »

questa proprio no la savevo....e dove se la meti, in scovazze?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi metto tuto nela carta. Come posso saver dove che xe carta riciclada e dove no?

E dentro nela carta trovo sempre tanti giornai e scatoloni che credo sia tuto carta riciclada. Se i vol che sia più obbediente che i me meti tanti cassonetti:
  • Carta bianca A4 stampata per meno del 1% della superficie
  • Carta bianca A4 stampata tra l'1% ed il 5% della superficie con inchiostro a polvere di fotocopiatirce
  • carta di formato minore o uguale all'A4 ma stampata con inchiostro a petrolio
  • Carta A3 bianca
  • carta colorata con inchiostri acrilici
  • Carta colorata con altri inchiostri
  • ....
;-) :-D


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

e xìza i domanda che co butemo vi a la carta cavemo i involucri de plastica ( per tuta la roba publicitaria hce riva col involucro. ma non son sicura che el vadi nel cassonetto del plastica.
E mi me domando dove che xe finidi i strazerioi. O meio, una volta dele strazze ( vulgo pezzi di tessuto non confezionati, indumenti in cattivo stato) prima iera i strazerioi che ingrumava, po i mediseva che a Prato iera ( xe?) un'industria che ricicla tuta sta roba. E i cassonetti dela " Caritas" che no xe Caritas ma una dita de riciclaggio che se impegna a darghe una percentuale dei guadagni ala Caritas, ua volta scrivea sora Gli indumento in buono stato vengono recuperati come indumenti, gli altri inviati al ricilcaggio o qualcossa de simile. Adesso inveze i ne scrivi:
Conferire: capi di abbigliamento in buone condizioni, accessori scarpe borse biancheria per la casa ( mi me domando alora ma perchè se dovessi butar in scovazze?) Cosa non conferire: stracci, indumenti deteriorati e inservibili, scarpe spaiate. E alora anche quei tuti in cassonetto del indifferenziata? o i se speta che anche quiei ghe li portemo in machina ai centri de smistamento?
che xe questi:
Campo Marzio Via giulio Cesare 10 ( una volta i me diseva che i lo gaveva serado - da lunedì a sabato 6-18
Opicina Strada per Vienna 34/a lunedì sabato 7-19
Roiano Via Valmartionaga 10 lunedì sabato 7- 19
San Giacomo Via Carbonara 3 lunedì sabato 7-19 e anche domenica 8-13


I medicinali scaduti vanno conferiti nei rifiuti non riciclabili !!!!!

Le pile vanno nei contenitori per pile: mi dite dove sono? io in centro non ne vedo più nessuno!

gli elettrodomestici son ingombranti e vanno col servizio a domicilio, ma il forno a microonde non è considerato tale...

E tutte le lampadine rotte e fulminate andrebbero pure raccolte e portate , come pure oggetti di porcellana e ceramica, ai centri di raccolta! Idem per gli oli esausti, traduzione anche la padella del olio che go frito i costoli doveria salvar tuto e portar al centro. Giuro che me vien voia de provar: fazzo un barattolin de oio de fritto, ciogo el bus e me presento al centro de raccolta col vasetto in man domandandoghe dove che posso versar el oio dele fritole..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:sì, xe tante robe strane nel loro "conferire". no vedo perchè dovesi cior la machina, con quel che costa la benzina come oro e doprarla solo per andar a portar quel e i picoli elettrodomestici rotti a casa del diavolo ( rispetto a casa mia) perchè LORI no me fa i centri de raccolta più difusi in città.
E mi che no go la machina come porto in man , per esempio, un forno a microonde?
Co se ghe telefona per far vignir a cior a domicilio la roba bisogna indicarghe de cossa che se trata e circa le dimensioni e possibilmente anche el peso. Tempo fa, co li go ciamai, i xè vignudi e i ga portà via tochi de compiuter, un monitor, veci discheti, ecc., tuto imbalà in sacchi neri trane el monitor. No se pol zontar gnente che no ghe sia stà indicà nela telefonada, altrimenti no i pol cior. L'unica ipotesi che posso far saria che cola telefonada no te ghe ga indicà specificatamente anche el forno, ma solo le altre robe che i ga ciolto, ma xè solo un'ipotesi, perchè altrimenti saria una una roba......: no digo cossa perchè no voio di parolazze! :evil: :evil: :evil:
ciao
sum culex

.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

ghe go ciaramente indicado el forno a microonde, e i ga risposto che quel no i ciol!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

oli1939 ha scritto:E ricordeve che la carta za rciclada vedi el piccolo, no se devi metter nel bidon dela carta.buon anno!oli1939.
Penso che te se sbagli.

Sul contenitor dela carta davanti a casa mia xe scritto "Giornali" "Newspapers" e anche in tedesco e sloven (e me pareria ragionevole).


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Piereto »

Visto che xe tante le persone anziane sproviste de auto e con poche forze,a Trieste ocoreria anche meter un altro tipo de casoneto ne le cosidete isole , come che go visto far in gnocheria. Cioè un casoneto senza covercio fato de rede metallica per la roba vecia de picola pezatura,come roba de lata ,eletronica,televisori ,mobilia. . Xe poi quei che ritira le scovaze a far la cernita nei centri de racolta e meterli lori dentro i container. In spagna go visto che ogni isola ga anche un contenitor cisterna in cui se pol scarigar l'oio frito. No solo paghemo ,ma dovemo anche slogarse le spale, storzerse le man e lavar i vetri. Strano che no ne tochi anche lavar i vasi de lata de fasoi e conserva.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:V Strano che no ne tochi anche lavar i vasi de lata de fasoi e conserva.
Come no? xe scrito in picio che me esorbo i oci, ma:
sciacquare gli imballaggi di plastica, vetro o metallo, affinchè non contengano residui di cibi o altre sostanze
però basta resentar , no ocori detersivo ;--D
e no xe multe previste per chi che li conferissi sporchi :twisted: :twisted: :twisted:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Nona Picia »

mi qualcossa lavo e qualcossa lasso come che xe....visto che anche lori fa le regole senza pensar ala possibilità che pol aver la gente de scarpinar in zerca de un posto dove che i ghe ciol la roba.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Segnalo questo articolo

http://www.corriere.it/ambiente/12_genn ... 69b4.shtml

abbastanza realistico e ragionevole.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

l'articolo porta le opinioni di un esperto in imballaggi! quindi non si tratta di riciclare i prodotti, ma di smaltire imballaggi.. e se la carta degli scontrini non va bene con la carta, dove la butto? nell'indifferenziato, tanto per cambiare! già nell'articolo c'è chi dice giornali sì giornali no, la plastica non è plastica, ma solo alcuni tipi di plastica. per inciso, gli imballaggi delle uova, sono cartone? mah...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:Oggi xe una pagina del Piccolo tuta con le nove regole della differenziata e tutto che bisogna "conferire". No butar!
Sul giornal ghe xè anche un riquadro cole multe ben salade per chi che no rispeta le regole.
Alora se mi porto un saco de plastica de scovazze, ghe xè qualche adeto per strada vizin dei cassoneti che me lo sequestra (sempre che el sia autorizà!), che lo verzi missiando dentro cole man, magari nel umido, per veder che no ghe sia qualcossa de sbaglià, p.es. una lampadina brusada o un pila o ancora un poche de foie seche scovade per tera in giardin e/o altro de simile? Mah! Secondo quel che xè de diferenziar e/o de 'conferir', ghe volessi in ogni 'isola diese contenitori diversi. E po, che diferenza passa tra umido (scarti de cusina) e indifferenziata? Dove se meti piati e biceri de palstica, giogatoli de fioi e cossa so mi ancora?
La question, almeno per mi, no xè per gnete ciara! :evil: :evil: :evil:
In conclusion, me par che i vol far le robe senza gaver i mezzi! ;--D ;--D ;--D
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

Un'altra roba che no go capido: la roba che butemo nei normali cassonetti del indifferenziata la mettemo- e dovemo meterla- in sacchi de plastica ( che po la plastica andassi in plastica...) ben: el resto inveze? el vetro va butato sfuso? i sacchetti che i ne vendi per la diferenziada cossa feno? meti che i gabi dentro lattine de bibite ( e no me dirè che i se speta che lavemo anche dentro col detersivo le latine de birra e de cocacola :-D ) li dovemo gaver in un sacheto ( un de più) dele scovazze: lo svodemo nel contentior del vetro e aluminio e po lo butemo nela plastica? nel indiferenziata? o dovemo riportarselo a casa e lavarlo?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Ciancele »

Sempre sula racolta diferenziata de scovaze.
Piereto ga scrito:

Strano che no ne tochi anche lavar i vasi de lata de fasoi e conserva.

Piereto, no ‘ta far cine. Non svegliare il cane che dorme.

SPMC devi aver fato el corso de chimica scovazologica. Mi go el problema dele botiglie de plastica, de PET (tereftalato di politene). In qual casoneto le devo butar? No saria più facile, e anca più conveniente, portarle dove che le gavemo comprade e ciapar indrio el deposito (da 0,08 a 0,15 cent per botiglia?)
I medicinali scadudi li portemo in farmacia.
Go visto le foto de Baba Triestina coi sachi. Ma come i fa a saver che le scovaze xe diferenziade? I verzi tuti i sachi o i fa almeno prove a caso? Se no i verzi, e i sachi no xe trasparenti, se pol meter drento de tuto. (Fonte: Ciancele, il consigliere fraudolento).
Qua i vendi sachi grigi, stampai, come quei dela foto. I costa un mucio de bori, ma se pol meterli vizin dei casoneti e i scovazini (pardon! i collaboratori dello (gli addetti allo) smaltimento) i xe obligai a ciorli.
Mi go una domanda OT a Baba Triestina: Devo ‘ver leto in qualche logo che te vol parlar in triestin finoto e alora te disi fersora inveze de farsora. Qua te disi strazerioi inveze de strazarioi. Dove te ga trovà che la “e” xe finota e la “a” negrona?
Ma per tornar ai strazarioi, ogi i esisti ancora, solo che i ga un altro nome: Caritas ecc. Per ingrumar strazze i xe andai adiritura in tribunal e scesero a vie di fatto. Dopo la resentada in patoc (risciacquata in Arno) diremo “i se ga tunchià”.
De novo OT: Se no i ga altro de far che tormentarse el coco (rompersi il capo) pa’ le scovaze, li invidio.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: Mi go una domanda OT a Baba Triestina: Devo ‘ver leto in qualche logo che te vol parlar in triestin finoto e alora te disi fersora inveze de farsora. Qua te disi strazerioi inveze de strazarioi. Dove te ga trovà che la “e” xe finota e la “a” negrona?
perchè el plural de straza xe straze, i ingruma le straze e per mi i xe sempre stai strazerioi cola e.E efetivamente mi me ga l'anda che farsora sia una pronuncia alterada de fersora
Carpinteri: processo alle parole ;"la fersora ( detta altresì farsora) vale a dire la padella che serve a friggere e viene quindi dal latino frixoria"
e mi no parlo "finoto" parlo "borghese de Borgo Teresian e Franceschin" i finoti xe quei de san Vito.. no stemo confonder i rioni..
e qua xe propio la Caritas che ga apaltado i cassonetti che adesso i vol solo che roba in bone condizioni.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Scovazze: raccolta differenziata

Messaggio da Ciancele »

Mi go scrito:
Mi go una domanda OT a Baba Triestina: Devo ‘ver leto in qualche logo che te vol parlar in triestin finoto e alora te disi fersora inveze de farsora. Qua te disi strazerioi inveze de strazarioi. Dove te ga trovà che la “e” xe finota e la “a” negrona?
Ahime! Chi che legi ste righe penserà: Un bel tacer non fu mai scritto.
Ma legendo che a San Vito se parla finoto e che a San Vito se disi fArsora e strazAriol, se deduci (folgert) per inversion (Umkehrschluss) che la A xe finota. Fonte: Geometria. A = B B = C A = C. E anca che Carpinteri vegnerà meso come arbiter in casi de grammatica triestina. Chisà se el gavarà pensà de diventar tanto famoso. Spero che le espresioni sia giuste. Go meso vizin el tedesco. Cusì me podè coreger. Grazie in anticipo.
Legendo ste righe qualchedun pensArà anca: Dum nihil majus calamo ludimus. Fonte: Stavolta no Latin per blagheri, ma el Campanini-Carboni.
Altri dirà: Ciancele, i te paga? Spiegazione per i non autoctoni: Questa osservazione nulla ha a che fare con mercedi. Viene fatta se qualcuno espleta un determinato compito con molta dedizione. Come appunto se ricevesse un compenso per la sua opera. Il mio compito è quello di far arrabbiare la gente. E potrei davvero pretendere una mercede, visto il successo delle mie azioni.
In merito alla raccolta differenziata di indumenti, racconto che moltissimi anni fa (negli anni sessanta) il mio vicino ha conferito una giacca di pelle in ottimo stato, messa in un sacchetto di plastica trasparente. Non ricordo per quale motivo sia dovuto andare nel deposito dove ho visto il mio sacchetto e quello del mio vicino, nel quale mancava però la giacca. E ciò nel giro di 24 ore. Alla fine degli anni settanta sono stato a Napoli. Gira una volta a sinistra e gira una volta a destra siamo arrivati in vicolo dove si vendevano abiti usati ed ho visto una decina di confezioni aperte. (Nota: So che l’espressione confezioni aperte non è giusta, ma cerco di esprimermi in un italiano corretto. In un foglio di istruzioni giunto dall’Italia stava scritto: Rompere le balle e prelevare campioni (si trattava di fibre artificiali). Successivamente hanno modificato il testo in: Aprire le confezioni.) So, o credo di sapere, quale fine fanno gli indumenti raccolti.
Mi venne pure detto che in Germania certe persone vanno con un autocarro nei posti dove vengono depositati mobili per il trasporto di rifiuti ingombranti, raccolgono i mobili più interessanti e li trasportano in Sicilia, dove vengono venduti come mobili usati.
Lo strazariol (il mio maestro delle elementari lo chiamava cenciaiuolo) non esiste probabilmente più. Io ne conoscevo due: uno in via Crociferi e uno in via Crosada. Al giorno d’oggi i senzatetto vanno di contenitore in contenitore a raccogliere bottiglie per ricavare il deposito. Con un certo successo. Carta si trova pure facilmente: ma chi la vuole? Non rimangono che i metalli. Ma dove trovare metalli? Qualcuno lo sa e ci va con l’autocarro. Ultimamente hanno “raccolto” tre tonnellate di cavi di rame e due chilometri di rotaie.


Torna a “Atualita` triestine”