Bolletta acegas

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Bolletta acegas

Messaggio da Bilbo »

mi me riva regoalare.... con letture stimade a cazzo, ma regolari....anche perchè no go domiciliazion.....

ai miei ghe riva anca.....

ai tui vicini ghe riva? se anca lori xe senza bolete da tempo, forsi una segnalazion in hera andaria fata....


Bye '73 de Roby.-
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Bolletta acegas

Messaggio da Ciancele »

Noi gavemo una specie de contrato. E gavemo un contator. Che sia aqua, luce, gas o petes no conta. Conta i numeri. Indiferente se te ga solo una cantina de do metri o un grataciel. Conta i numeri. I numeri xe el consumo. El prezo per kilowatt o metro cubo xe ... meio no parlar. El se componi de un fiso, che va a seconda de quel che se consuma, un costo e spese de aministrazion. Chi che consuma poco ga un fiso basso e costo alto, chi che consuma ‘sai ga un fiso alto e un costo baso. Una volta a l’ano i disi quanto che se devi pagar ogni mese de anticipo. L’ano pasà i me ga tornà soldi indrio, parchè gavevo pagà tropo, e i me ga aumentà l’anticipo che iera tropo baso. Ghe go scrito e domandà se i fa de cassa de risparmio. Speto la risposta. ‘sto ano repete. No scrivo. Anca parchè coi soldi che i me ga tornà paso un bel fine setimana in albergo in qualche bel posto.
Se per visura catastale se intendi un toco de carta con la posizion e i metri quadrati, ‘sta roba servi a tuti meno che a quei de l’aqua. I metri quadrati servi par la tassa sui imobili. Ma chi che la manda ga za tuti i dati e no ocori dirgheli ogni giorno. La posizion xe per i scovazini che scova le strade. I paroni de casa paga un tanto per ogni metro lineare de marciapie. Ma chi manda la tasa ga za tuti i dati. Vedi sopra.
Qua i la conta che el costo dela luce e del gas cambia ogni tanto, ma che automaticamente i lo adata al costo più bon pal cliente. Ve gavè inacorto che go scrito i la conta e no i conta? Ogni tanto i ofri un contrato con condizioni più o meno bone. Mi ghe go scrito che no ocori, tanto i adata automaticamente ecc. ecc. I me ga risposto che bisogna far un novo contrato.
Se pol anca cambiar le fornitor. Ma anca ‘sto qua l’ano dopo el aumenta e te devi cambiar de novo. Un mio vizin cambia ogni giorno. Mi no, parchè el vantagio xe minimo e no so se merita far tanta fadiga par un soldo.
Ogni casa ga un contator centrale e ogni quartier un proprio. La somma dei contatori dei quartieri xe de solito de poco inferior al contator centrale. ‘sta diferenza va divisa tra i inquilini come luce scale ecc. Sia quartieri in afito sia condomini ga el steso problema: divider per numero de gente o per metro quadrato? Qualchedun disi: Mi go setanta metri, ma son solo. Quel sora de mi ga anca setanta metri ma i xe in oto. E tuti se lava e i consuma aqua per cusinar patate o pasta. ‘lora i dividi la spesa in do parti: una per metro quadrato e una per gente. Cusì se zerca de far contenti un poco tuti.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Bolletta acegas

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Per la luce noi gavemo una quota fissa, una quota per energia impegnada (mi posso conumar fin a 3 kilowatt; se voio poder consumar fin a 5 pago de più) e po te paghi i consumi, che xe divisi in trasporto, oneri di sistema e energia. Perché te digo questo? Perché se te coverzi la casa de panei fotovoltaici e te produsi più corente de quel che te consumi, i te paga la corente, un poco meno de quel che i te la vendi, ma trasporto e sistema te li paghi anche su quei. E se te provi a venderghe quel che te produsi in più a quel del pian de sora ... multa o forsi anche preson, no so. Pensa che me par che nela mia boleta pago anche ... per chi che no paga.

I costi unitari cambia ogni mese, ma deso i vol che se cambi e che femo contrati a prezi fissi.

Insoma i ga sempre ragion lori. Go un amico che se ga fato la casa che no consuma gnente. El se ga meso un paco de baterie per cui de note el dopra la corente che el ga prodoto de giorno, e ghe riva isteso una boleta de no so quanti euro (me par 40 ma no voleria sbagliar) ... per no ver consumà gnente.

Però el mio problema deso xe l'aqua: gavemo, come che te disi ti, un contator in porton e tanti contatori nei quartieri. Per far i conti bisogna legerli tuti insieme: a ognidun el suo e al condominio (lavar le scale, aqua dei caloriferi, ...) la differenza. Ma leger i contatori costa e quindi no i vien. Qualchedun a casa ga provado a far l'autolettura, ma gnente. Ogi provo a telefonarghe, ma un altro che lo ga fato i ghe ga ridù drio...

E dopo ne riverà una boleta de 1000 euro.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Bolletta acegas

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Un poco de tempo fa i me xe vignui a cambiar el contator del gas, supermoderno e me par de ver capido, in grado de far la telelettura.

Ogi me riva una mail: "Caro cliente te podesi far l'autolettura del gas cusì te metemo giusto quel che te ga consumado?" Insomma l'automatismo xe che ghe devo mandar mi i dati dopo verli leti?

No basta: i me disi che poso andar sul sito o mandarghe un sms. Vado sul sito e in grando vedo "Il servizio di autolettura con sms non funziona"!

Ahi serva acegas di dolore ostello
nave sanza nocchiere in gran tempesta

Me par che Dante scrivi propio cusì o me sbaglio?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Bolletta acegas

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

A proposito di bollette, vorrei segnalare questo sito: https://www.consumienergia.it/portaleConsumi

Si accede con spid o CIE e dentro trovate tutti i vostri consumi mensili di luce e gas da qualche anno a questa parte.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Bolletta acegas

Messaggio da Bilbo »

interessante, ma mi ormai xe 10 anni che me fazo le leture mensili in un excel....


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bolletta acegas

Messaggio da babatriestina »

mi chiedo quanto abbia senso considerare i consumi visto che poi in bolletta contano solo in parte, visto gli "oneri di sistema" ed altre voci indipendenti dal consumo. Ricordo che in un appartamentino a Grado di cui non dispongo più pagavo di elettricità una somma anche se nemmeno ci andavo e quindi il contatore non segnava consumi.
Ieri mi arriva la nuova nota Hera che modificheranno i contratti, saranno agevolati solo sopra una certa età o in particolari condizioni di disagio e per loro non sono in quelle condizioni. per l’età, dipende come contano, sono al limite


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Bolletta acegas

Messaggio da Piereto »

La mia sensazione è che ci siamo adagiati nell' illusione di vivere in uno stato di diritto, e diamo l' assenso a tutta una serie di modifiche che minano la nostra libertà individuale in nome del progresso. Noi dovremmo solo pagare quello che è il consumo che sia kw o mc, come in realtà accadeva da bell' inizio. Per quanti anni abbiamo continuato a pagare il noleggio del contatore, oggi dovremmo essere proprietari di almeno dieci contatori. È vero che le reti sono soggette ad usura, e infatti vengono riparate solo quelle in strada, ma invece di una volta tanto quando devono essere sostituite, continuano a farci pagare gli oneri di sistema cioè il trasporto dell' energia che non dovrebbe competerci. Se il costo del kw è per fasce orarie di utilizzo, perché il sistema deve cambiare, e soprattutto perché dovremmo scegliere altri gestori, che nel tempo saranno più cari. Dove magna un, no pol magnar diese de lori e quindi costerà tutto di più. Tra pubblico e privato a parità di servizio, il passaggio a più privati non porta beneficio perché la rete di distribuzione e di approvigionamento è sempre la stessa.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Bolletta acegas

Messaggio da Piereto »

Il cambio di gestore che ci viene imbandito,rientra nella solita frase : ce lo impone l' Europa. Quindi da una gestione quasi statale e scelta dal parlamento italiano, quindi con delle garanzie, "dobbiamo passare" ad una gestione in cui per prima cosa viene il guadagno del privato e questo gestore può anche essere una società non italiana. Cioè la UE fa gli interessi di una lobby ,ma si avvicina sempre di più il momento di dire no grazie. Infatti 8 milioni e mezzo di italiani non hanno ancora scelto con chi stare e verranno smembrati come una mandria e obbligati a dare i propri denari a chi piace alla UE.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bolletta acegas

Messaggio da babatriestina »

io ho la sensazione che il " ce lo impone l'Europa" sia uno scaricabarile per evitare critiche e aizzare la gente contro un " nemico esterno" come se il parlamento italiano non avesse approvato. Trovare un capro espiatorio è sempre stata la politica dei mestatori e populisti. Evidentemente invece adesso allo stato non conviene più gestire autonomamente i servizi e li appalta a privati. Con quel che ne consegue. D'altronde un tempo avevamo un debito pubblico di tot-mila miliardi di lire che aumentava sempre : in pratica si pagava forse meno, ma ogni cittadino- attraverso lo stato- si indebitava sempre più.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Atualita` triestine”