Trieste, una città ben educata

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, par la parola „cufolarse” te meriti e ti daria meza madaia. Per chi non lo sa, madaia è la massima onoreficenza che conferisco. Xe tanti ani che no la sento: cufolarse. El se cufola. Son ‘ndà subito in tel vocabolarieto e la iera za drento. Adeso fazo come Tarzan, salto de pal in frasca. Soto la C go visto curaz e xe scrito che xe come clinz. Me permeto de dubitar. Clinz se usava anca a casa mia, ma curaz no (che po in triestin se disi: curz; anca in croato la a se magna squasi e se pronuncia una ere longa). No nel senso de gnente. Nel senso de gnente solo clinz (klinc). Per far contenta Baba Triestina cito la Citadela. Una volta i ga meso un disegneto (vignette) e sora iera scrito: Trst je naš. E la Citadela ga scrito: Kurac je vaš. Da Ciancele, la memoria di ferro.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Piereto »

Come in tute le robe ghe vol la politica de la carota e del baston. Costruir pisadori e cagadori de utilizar gratis e a pagamento a seconda de le ore, e multa a chi che sporca. Ma per aver le guardie sempre pronte ghe vol impiegarle in un lavor a turni, roba che de noi i sindacati no lasa. Xe impensabile che certe struture le resti verte poche ore,( penso anche a le file e ai mesi per far una visita o una analisi in ospedal) , e tuto perchè no xe personale, e i disi che no xe lavor, o se el xe, noi vol far turni. Per no parlar dei musei seradi, dei orari de visita striminzidi, e de la caterva de robe che saria de espor o de restaurar e che resta serà.
La realtà xe che un aparato efficente costa. e sicome che se gà perso el senso de la misura cioè del valore de le cose e dei omini, se paga più bori per i dirigenti e no xe soldi per el personale. E alora se gà trovà el modo de sfrutar le coperative e le asociazioni de volontariato che no pol garantir la eficenza. Xe un discorso sai longo. Da le cagade del can e la spuza de pis per strada semo pasadi al funzionamento dello Stato e po no se dovemo lamentar perchè l'erba del vicino è sempre più verde.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto:Baba Triestina, par la parola „cufolarse” te meriti e ti daria meza madaia. Per chi non lo sa, madaia è la massima onoreficenza che conferisco. Xe tanti ani che no la sento: cufolarse. El se cufola. Son ‘ndà subito in tel vocabolarieto e la iera za drento. Adeso fazo come Tarzan, salto de pal in frasca. Soto la C go visto curaz e xe scrito che xe come clinz. Me permeto de dubitar. Clinz se usava anca a casa mia, ma curaz no (che po in triestin se disi: curz; anca in croato la a se magna squasi e se pronuncia una ere longa). No nel senso de gnente. Nel senso de gnente solo clinz (klinc). Per far contenta Baba Triestina cito la Citadela. Una volta i ga meso un disegneto (vignette) e sora iera scrito: Trst je naš. E la Citadela ga scrito: Kurac je vaš. Da Ciancele, la memoria di ferro.
CURAZ: go cambià la definizion, tirando via el rimando. El Doria riporta Curz, ma mi credo de verla trovada scrita con la a cusì nele Madobrie (gnanche a casa mia no la gavemo mai doprada); forsi, rispeto a Carpinteri e Faraguna, ghe go cambià la k in c, come che fa el Doria. Se devo coregerla in curz, basta che me disè.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Ciancele ha scritto:Baba Triestina, par la parola „cufolarse” te meriti e ti daria meza madaia. Per chi non lo sa, madaia è la massima onoreficenza che conferisco. Xe tanti ani che no la sento: cufolarse. El se cufola. Son ‘ndà subito in tel vocabolarieto e la iera za drento. Adeso fazo come Tarzan, salto de pal in frasca. Soto la C go visto curaz e xe scrito che xe come clinz. Me permeto de dubitar. Clinz se usava anca a casa mia, ma curaz no (che po in triestin se disi: curz; anca in croato la a se magna squasi e se pronuncia una ere longa). No nel senso de gnente. Nel senso de gnente solo clinz (klinc). Per far contenta Baba Triestina cito la Citadela. Una volta i ga meso un disegneto (vignette) e sora iera scrito: Trst je naš. E la Citadela ga scrito: Kurac je vaš. Da Ciancele, la memoria di ferro.
CURAZ: go cambià la definizion, tirando via el rimando. El Doria riporta Curz, ma mi credo de verla trovada scrita con la a cusì nele Madobrie (gnanche a casa mia no la gavemo mai doprada); forsi, rispeto a Carpinteri e Faraguna, ghe go cambià la k in c, come che fa el Doria. Se devo coregerla in curz, basta che me disè.
Son Piccolo Ma Crescerò, mi no fazo testo. Come che anca Carpinteri e Faraguna, col dovuto rispeto, no i fazeva testo. Mi go scrito solo quel che savevo. A mi me par che sia tuto fonetico. Difati no se disi Schmiere ma smir e slaif e no Schleifen. 'lora clinz e curz. Solo tanti ani dopo go savesto come che se scrivi curz in croato. Go solo volesto dir che curz, che xe croato (anzi: scrvato), no lo go mai usà nel senso de gnente. El triestin ga più roba col sloven che xe vizin, ma no credo col croato che xe più lontan. Par questo mi lasaria clinz e curz. Ripensando, la parola curz lo go sentida solo nel deto: Clinz o curz xe tuto un ..., nel senso di: Una roba vale l'altra.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da babatriestina »

termini che a casa mia forsi i saveva, ma zerte parole no se doprava gnanca per scherzo.. roba de becarse un papin in muso


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da AdlerTS »

"eh , i dalmati ga sempre 'sta parola in boca. Spece quei dele Boche de Cataro"

Il bocchese, Carpinteri e Faraguna - 1966


:-D


Mal no far, paura no gaver.
raniericoletto
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 37
Iscritto il: sab 24 mag 2014, 23:40

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da raniericoletto »

mi digo che la comun podessi ripristinar i cessi publici che iera sempre atrieste, ani fa un ex sindaco quando che i lo ga becado a 'ndar zo pel' acquedoto cola bici el
xe ga subito preocupado de promulgar 'na lege che xe possi 'ndar zo pel 'acquedoto cola bici, ma perchè ghe se tocado a lù!!!!!!!!!! cossa ghe costassi tanto ala comun de ripristinar i cessi publici e i vespasiani (che tra l'altro i se anca nele altre cità????????


raniericoletto
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 37
Iscritto il: sab 24 mag 2014, 23:40

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da raniericoletto »

no servi costruir pissadori e cagadori o vespasiani perchè i se za, i se stropadi e zerti i se muradi ma i se e basteria con poca spesa de far in modo de sistemarli, per esempio a s. giacomo e piaza dela borsa via parini che iera un pissador e tanti tanti altri in duta trieste.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Piereto »

Come che in una certa epoca oscurantista i gà meso le foie de figo sora certe parti pittoriche , anche de Michelangelo, cusì i ga stropado i vespasiani. Certi vespasiani iera orrendi a vederse, ma costruir novi gabinetti per i due sessi se vedi che no porta voti.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Ciancele »

Anca qua i cessi publici i sparisi. Gavemo però diverse stazioni de treni e dela metropolitana con cessi. Ma cussì, publici, conosso solo un. Anca in Francia no xe meo. L'ultima volta, no go più le suste bone come una volta, son 'ndà in un local che par fortuna el gaveva za 'verto e go pregà el paron de lasarme. De solito vado al banco de qualche gelateria, ordino un cafè, vado a far le mie robe, bevo (o no bevo), pago e pompo (me ne vado). Adeso pompo veramente, parchè devp far circa 400 chilometri de autostrada. Steme ben. E che no ve tegni. ;--D


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Elisa »

babatriestina ha scritto:termini che a casa mia forsi i saveva, ma zerte parole no se doprava gnanca per scherzo.. roba de becarse un papin in muso
.....un papin , ancora 'na volta pasan el Ponte Trento-Trieste o viceversa. Ciapar en papin sul mus: Ricordato e provato! ;--D
Mi stupisce il ricordare, ma bel ricordo di parole dileguate nel tempo.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
raniericoletto
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 37
Iscritto il: sab 24 mag 2014, 23:40

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da raniericoletto »

se vero, me ricordo che gero picio gavarò vù zinque o sie ani e gavevo visto sul zornal 'na baba che xe ciamava mona come nome, e mi go dito "chi xe sta mona"? me son refà un paton intel muso de mia nona tanto forte che son svolado zo del careghin e me lo ricordo 'ncora desso.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Nona Picia »

A proposito de educazion....
Immagine

ve par educato questo???? La machina iera là ale sei e la go ritrovada ancora un'ora dopo...

Ghe femo el verbale:

Violazione articolo 158 comma f: sosta in prossimità di un incrocio
Violazione articolo 158 comma g: sosta su attraversamenti pedonali
Violazione articolo 158 comma h: sosta su marciapiede

Importo totale: 38€ x 3 = 114 euro

Ma sarà stata sicuramente una sosta per motivi di servizio...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Franco 50
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 70
Iscritto il: ven 28 set 2012, 14:12

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Franco 50 »

Ciao Nona Picia,
gran bela foto xe sta qua, te se ga dimenticà sosta in contro man (la macchina no xe ancora dentro ma i te la meti lo steso) e i importi dele multe xe sai più salai, e pò se anca i punti dela patente. Per una roba del genere vien fora una bela soma de punti... e per un comune mortale saria anca el caro atrezi...
Franco 50


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Nona Picia »

Nona Picia ha scritto:A proposito de educazion....
Immagine

ve par educato questo???? La machina iera là ale sei e la go ritrovada ancora un'ora dopo...

Ghe femo el verbale:

Violazione articolo 158 comma f: sosta in prossimità di un incrocio
Violazione articolo 158 comma g: sosta su attraversamenti pedonali
Violazione articolo 158 comma h: sosta su marciapiede

Importo totale: 38€ x 3 = 114 euro

Ma sarà stata sicuramente una sosta per motivi di servizio...
Ringrazio chi che ga aggiunto le ultime sei righe, el podeva almeno firmarse......

Per i motivi de servizio, dubito assai.....de solito un resta in machina e i altri fa el servizio...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Errare humanum (perseverare diabolcum, ma sicuramente prima o dopo persevererò).

Sora pensier inveze che risponder go edità el messaggio e se Nona picia, giustamente, no la se fusi lamentada, no me saria acorto dela capela.

Allora, per correttezza, el messaggio original de Nona Picia se ferma ala riga "ve par educato questo??? La machina iera là ale sei e la go ritrovada ancora un'ora dopo..."

Le righe che comincia con "Ghe femo el verbale" le xe mie e le go messe là invece che in risposta. Me scuso ancora; In sti giorni son un poco perso.

Non lo modifico perché se taio la parte mia e la meto de novo la vien dopo e quindi no se capisi più gnente.

Domando ancora scusa e ve assicuro che no voleva esser in alcun modo un tentativo de manipolar el messaggio original de Nona Picia.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Zigolo »

Cambiemo "corpo" visto che stamatina go assistido a una bela (se fa per dir) scenetta de barufa fra automobilisti.

A un semaforo rosso, quel che iera drio el smonta e el se precipita de quel che iera davanti zigandoghe de tuto, con una richeza de parolaze e insulti che gnanche el classico portual de una volta. Mi no me scandalizo, ma ve assicuro che no iera un bel sentir. No so cossa che el ghe gaveva fato,per meritarse una tal sequela de volgarità, ma volè saver chi che iera quel che, con meridionalissimo acento, ga profuso cotale turpiloquio ad altissimo volume?

Una GdF in divisa! No comento.


Franco 50
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 70
Iscritto il: ven 28 set 2012, 14:12

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Franco 50 »

Ciao zigolo,
i più grandi bestemiadori par che sia stai i ramaioli, "Die Kesselflicker" diria Ciancele...Insoma quei che tacava biechi de rame sule pignate de rame, lavor de una volta.
Iera de bazilar, el bieco no se tacava ben, e lora i tirava zo de tuto...Ma anca i portuai no scherzava (deso no se più nisun), la el bongiorno iera "va in mona de tu mare..." Stando a una certa scaleta, dopo dovesi eser el veturin (der Kutscher).
Chi se rabia per strada sbaglia due volte e questo saria un bel argomento...
Franco 50


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Trieste, una città ben educata

Messaggio da Nona Picia »

Caro SPMC te son perdonà da subito! :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “Atualita` triestine”