Fondo per l'ambiente FAI

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Fondo per l'ambiente FAI

Messaggio da AdlerTS »

XIV EDIZIONE GIORNATA FAI DI PRIMAVERA

Sabato 25 e domenica 26 marzo 2006

Apertura straordinaria di 410 monumenti in 190 città italiane


Trieste
Trieste città multireligiosa: un percorso pluriennale attraverso la storia delle sue comunità

Basilica di San Silvestro
Piazza San Silvestro, 1

25 marzo, ore 10.00 – 13.00 / 15.00 – 18.00; 26 marzo, ore 15.00 – 18.00

Chiesa Evangelico – Luterana di confessione Augustana
Largo Panfili, 1

25 marzo, ore 10.00 – 13.00 / 15.00 – 18.00; 26 marzo, ore 15.00 – 18.00

Tempio di San Spiridione
Via San Spiridione

25 marzo, ore 9.00 – 12.00 / 16.00 – 19.00; 26 marzo, ore 9.00 – 13.00

Gorizia
Lungo un percorso del sapere attraverso luoghi di carità e conoscenza

Palazzo Alvarez

Via Diaz, 7

Seminario Minore Arcivescovile
Via d’Alviano, 7

Per tutti i Beni apertura 25 e 26 marzo, ore 10.30 – 17.00

per altri dettagli http://www.fondoambiente.it


Nevada
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 99
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 16:35
Località: Barriera Vecchia

Messaggio da Nevada »

Interessante, la basilica de s.silvestro xe sai bela, me la ricordo che ghe son andada con le medie.


Ciaooo Caty.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi son socia del FAI ( i me ga incastrado "Coomee?? Non sei socia??"), i se dà de far per far conosser tanta roba e i fa anche tante bele visite a pagamento per autofinanziarse.
Stavolta mi me par che no xe gran novità perchè sti edifici xe più o meno averti, mi me incuriosissi sopratutto la cesa dei augustani che là no go mai messo pie. A San Silvestro ghe xe ben poco de veder, se no l'architettura, e la Cesa de San Spiridione la xe sempre averta. Vardè soprattutto una lampada de argento che xe el famoso regalo del zar Paolo I de Russia, el fio de Caterina la Grande! Però forsi che per ste ocasioni i tira fora le icone, che sti ortodossi (e anche i greghi) ga dele icone fin del Cinquecento , cole icone no xe facile dir perchè i le ga piturade sempre precise nei secoli, ma ogni tanto i fa mostre e i spiega.
Anche bel xe apunto ste giornate del FAI che xe che presenta le siore del FAI, xe sempre la Fulvia Costantinides, la marchesa Carignani, la contessa Rossetti... po per la visita vien i esperti del posto.

L'anno scorso iera le assicurazioni, do anni fa alcuni palazzi e musei ( la Borsa, el museo Scaramangà, el palazo dela Provincia e la Biblioteca statale), tre anni fa i resti romani, la Basilica paleocristiana...
porteve drio la machina fotografica che finora mi i me ga lassado fotografar tuto, meno che l'anno scorso la pinacoteca del Lloyd Adriatico, coi quadri i xe sempre più severi.Ve metto la foto dele babe che accogli, questa xe Fulvia Costantinides sul scalon dela Prefettura ex Luogotenenza
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Za che sarà averta San Spiridione, ve anticipo un poco: nel Setecento, co xe vegnudi qua a Trieste de tuti i posti, xe arivai i Ortodossi, che iera principalmente de do tipi i Greghi e i Illiri (come che i ghe diseva, che iera Serbi). Maria Teresa a tuti sti qua ghe da dado una "patente" col permesso de praticar la loro religion e de farse la loro cesa ( po Giuseppe II ga fato un editto de tolleranza general per tute le religioni non catoliche). I ga fato insieme una cesa, la prima cesa ortodossa,sul canal, ma dopo un pochi de anni de convivenza el cima no iera più idialliaco e i do ortodossi se ga separado e se ga fato una cesa ognidun.
La prima cesa comun se la conossi de un per de disegni e quadri che rapresenta l'interno, la iera non tanto diferente de l'atual San Nicolò dei Greghi:
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Po verso la fin del Otocento i ga fato l'atual cesa, cominciada nel 1861, perchè la prima iera poco solida, de Stile bizantin, con tanti mosaici, fati de scola local, me par de gaver letto che ghe xe anche qualche improprietà del punto de vista religioso. I nomi dei santi, ve li legè sui mosaici, se savè leger el cirillico! :-D
La porta principal no xe sul lato del canal ma su via Genova, qualchedun disi che xe che no i voleva che la fussi sul lato più in vista, ma mi credo che sia la question de l'orientazion dele cese, che cussì , come S Antonio po, la ga el altar rivolto a est , che volessi dir Terasanta.
L'esterno lo conossemo tuti, ve meto un per de l'interno: la famosa lampada del zar Paolo I 1782, dovessi esser quela impicada in a lto, ma no son propio sicura.
Immagine
Come tute le cese ortodosse, la ga l'altar sconto de l'iconostasi, che xe el "muretto" davanti dove che i tien le icone ( anche in zerte cese catoliche xe l'iconsotasi, a san Marco a Venezia e anche a Mugiavecia),lori no usa statue in cesa ma icone e i le cambia cole festività de l'anno, e ghe xe un preciso ordine de meterle nel iconostasi. Tute e do el nostre cese ortodosse ga grandi icone ricoverte de argento, la cosidetta riza, ecove un'anunciazion dela cesa de San Spiridion
Allegati
IMG_0864small.JPG


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Come tute le cese ortodosse, la ga l'altar sconto de l'iconostasi, che xe el "muretto" davanti dove che i tien le icone
Una volta in TV go visto una messa, credo i la definiva cattolica de rito Armeno: tra el prete e l'assemblea ghe iera una tenda e ogni tanto el chiricheto la tirava e el prete spariva dai oci dei fedeli per qualche minuto :shock:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:Come tute le cese ortodosse, la ga l'altar sconto de l'iconostasi, che xe el "muretto" davanti dove che i tien le icone
Una volta in TV go visto una messa, credo i la definiva cattolica de rito Armeno: tra el prete e l'assemblea ghe iera una tenda e ogni tanto el chiricheto la tirava e el prete spariva dai oci dei fedeli per qualche minuto :shock:
sì. esisti i cattolici de rito oriental, che ga i riti precisi dei ortodossi, solo che i riconossi l'autorità del papa. I ortodossi veri li ga come el fumo nei oci e li ciama con sprezzo "uniati" cioè quei che se ga unido coi cattolici ( xe stadi quei concili del 1400 co el Turco premeva, sperando de ciapar aiuti al Concilio de Firenze i ga firmado tuti i acordi, ma a Costantinopoli i li ga sconfessai)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ogi sul Piccolo i stima in 1.800.000 euro el costo del restauro de la cesa de S. Spiridione :shock:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sto anno, repete! come monumenti speciali aperti: s Maria Maggior , l cese ortodosse e la Sinagoga. Sarà cocola la spiegazion, ma se le vedi quando che se vol, almeno le cese, la sinagoga no so. Po inveze ve raccomando la Basilica dela Madonna del mare, che quela ga orari ristretti de visita.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

2008 - Provincia di Trieste

* Palazzo Economo, sede della Soprintendenza per i Beni Ambientali, Architettonici, Archeologi, Artistici e Storici del Friuli Venezia Giulia*
Piazza della Libertà, 7
* Palazzo Galatti, sede della provincia di Trieste*
Piazza Vittorio Veneto, 4

Per tutti i Beni apertura Sabato 5 e Domenica 6
ore 10.00–13.00/15.00–18.30

http://www.fondoambiente.it/eventi/friu ... a-2008.asp


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Desideravo dar risalto ad una iniziativa del FAI, della quale go letto oggi sul Piccolo, per el censimento nazionale de "I luoghi del cuore", classifica che permetterà de segnalar i luoghi che ga bisogno de manutenzion speciale per dar voce alle segnalazioni dei beni più amati in Italia per assicurarne un futuro è lo scopo de “I Luoghi del Cuore”, il censimento nazionale promosso dal FAI in collaborazione con Intesa Sanpaolo, che chiede ai cittadini di indicare i luoghi che sentono particolarmente cari e importanti e che vorrebbero fossero ricordati e conservati intatti per le generazioni future. L’appello è volto alla difesa di tesori piccoli e grandi, più o meno noti, che occupano un posto speciale nella vita di chi li ha a cuore.

www.iluoghidelcuore.it


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

el piccolo ga dado risalto a una iniziativa del FAI che xe za de tempo. El FAI organizza spesso gite, visite guidade, etc, a prezzi piuttosto sotegnudi per finanziar le proprie campagne de conservazion, in qualche caso i arriva anche a comprar dei edifici storici che se no finissi mal. L'agenzia Key3 me par se ciami in via san lazzaro organizza le loro gite: son stada l'anno scorso con lori a visitar una mostra in Carnia. Spesso i organizza gite a Venezia dove gentildonne veneziane , a costi non proprio popolari, organizza lezioni de cusina tradizional, magari in palazzi abitualmente no averti al pubblico. Come podè immaginar, mi son iscritta al FAI da un pochi de anni.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
DJANGO
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 79
Iscritto il: dom 13 mag 2007, 9:59

VILLA ADA OPICINA

Messaggio da DJANGO »

DA DUE GIORNI SUL PICCOLO SI LEGGONO ALLARMANTI NOTIZIE.PARE CHE SIA ORMAI DECISA LA DEMOLIZIONE DI VILLA ADA, UN EDIFICIO DI INIZIO SECOLO CHE FA PARTE DEL NOSTRO PURTROPPO MARTORIATO PATRIMONIO ARCHITETTONICO. E UNA VERGOGNA CHE AL GIORNO D'OGGI SIA ANCORA POSSIBILE LA TOTALE ELIMINAZIONE DI EDIFICI DI TALE IMPORTANZA PER LE SOLITE SPECULAZIONI EDILIZIE.
FACCIAMO QUALCOSA PER FERMARE QUESTO SCEMPIO.
FORSE NICOLA PUò AIUTARCI?
COSA NE PENSATE?


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Spesso voleria ciapar la Sisal per comprar uno de sti palazzi e salvarlo.
Purtroppo non credo che ghe sia altri "santoli" ai quali votarse.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

me dispiasi, anche mi, ma a verdar la me par una bela villetta e no più: pensè che per bon se possi salvar tuto come che iera zento anni fa? in fondo xe una proprietà privata, se pensè che va in remengo Villa Cosulich , che xe andada praticamente zo Villa De Rin che iera molto più vecia.. dispiasi, zerto, ma no de far opposizion.. el termine palazzo per una villetta a Opcina come che me par ghe ne xe tante me par un poco eccessivo.
La xe de valor? se la fa vicnolar dele belle arti.. o se fa vincolar tutto el circondario proibindo costruzioni nove..
certo che i costruttori a Trieste nei ultimi tempi sta lavorando assai..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
DJANGO
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 79
Iscritto il: dom 13 mag 2007, 9:59

Messaggio da DJANGO »

Sappiamo tutti che non si tratta di palazzo carciotti, tuttavia la tipicitàà del centro storico di opicina è dato proprio dalla presenza di queste ville costruite tra la fine dell'ottocento e l'inizio del novecento. Demolirla costituirebbe perciò uno snaturamento dell'intera zona; il danno non rileva solo relativamente al singolo edificio ma all'insieme;
anche le casette operaie di san Giacomo non costituiscono, prese singolarmente, importanti edifici storici ma l'insieme rappresenta un'importrante testimonianza architettonica e paesaggistica.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ti ho spostato qua, perché ho pensato che la segnalazione al FAI potrebbe essere una via :roll:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

27- 28 settembre giornate del Patrimonio del FAi, visite,a perture straordinarie.. a Trieste no xe gnente :'-(


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

babatriestina ha scritto:27- 28 settembre giornate del Patrimonio del FAi, visite,a perture straordinarie.. a Trieste no xe gnente :'-(
Davvero? Ma come?
Sabato fui a Sorbara, frazione di BOMPORTO, e accanto a parecchie foto che ho fatto mi aveva attratto proprio questo manifesto...ma ho sempre tanti impegni, che non posso andare anche a questo, a un 6-7 km da casa mia, con il G. che sbuffa!
qui il link al mio post

http://cucinariodinonnaivana.blogspot.c ... ldica.html


Bene ecco il poster
Allegati
SORBARA LAMBRUSCO 013.jpg


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Giornate FAI di primavera 28-29 marzo 2009.

A Trieste solo questo:

Il Parco di San Giovanni
Via San Cilino
Sabato 28, ore 11.00 – 13.00 / 15.00 – 18.00; Domenica 29, ore 10.00 – 13.00 / 15.00 – 18.00

Qua la lista de tutti i siti in Region.


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “Atualita` triestine”