U.C.A.S.

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

U.C.A.S.

Messaggio da babatriestina »

Ucas, Ufficio complicazioni affari semplici lo chiamavamo già da ragazzi.
In questi giorni ne sta girando un caso attuale, a mio parere semplicemente assurdo:
La Trieste trasporti ogni anno vende ( a prezzi ogni anno leggermente aumentati) diverse tipologie di abbonamenti e biglietti, io che il bus lo uso ma non tanto- preferisco il caval di san francesco ove posso- mi trovo bene col biglietto pluricorse della durata di un'ora ( 4 nei giorni festivi); per inciso non scivono una e 4 ore, ma 60 e 240 minuti, così controllano chi conosce bene le tabelline del 4 e del 6 ... bene chi usa il bus circa più di due volte al giorno ha convenienza a farsi l'abbonamento annuale o mensile. Non ho ben capito perchè quello mensile sembra più diffuso di quello annuale, che costa meno di 12 volte quello mensile, comunque.. è un tesserino nominativo che si è obbligati a tenere. per controllare che il nome corrisponda alla persone, il controllore potrebbe chiedere un documento di identità, come fanno ad esempio alcune casse di supermercati per pagamenti con carta di credito.. e così è stato fino a quest'anno.
Adesso invece, fra Regione, provincia, comune e Trieste trasporti, qualcuno ha iniziato e qualcuno ha applicato, non ricordo bene la successione delle responsabilità, hanno deciso che quanto sopra potrebbe dar luogo a imbrogli ( non ho capito come) e pertanto hanno imposto ( a chi? vedremo..) un tesserino quinquennale di identificazione, con fotografia, da aggiungere ed esibire come prova di identità. Costo 5 euro.
Sollevazione generale e:
1 spiegazione che cambiare nosepol perchè decisione regionale
2 spiegazione che varrà solo per i tesserini annuali e non quelli mensile
3 dopo la levata di scudi, retromarcia non non sarà obbligatorio anzo lo togliamo
4 il tesserino sarà gratuito, ma solo per quest'anno. e chi lo ha già fatto e pagato? file per il rimborso
5 questa è di oggi: è obligatorio per tutti i due tipi di abbonamento, è gratuito per quest'anno e sempre per quest'anno se non ci si adeguerà non ci saranno sanzioni.

Del tipo insomma, faccio una norma, ma vi dico che potete infischiarvene per un anno

Aspetto i prossimi atti di questa commedia dell'assurdo.. bene, non per nulla Kafka era vissuto non lontano da qua...rileggiamo Il castello?

già che ci siamo, c'è o c'era pure la tesserina annuale dei musei civici: l'ho fatta per tre anni, nei primi era cartacea nominativa, l'anno scorso plastificata, digitale, non si leggeva sopra nulla ma il lettore di schede dava al museo tutte le informazioni. Per quest'anno, non sanno nulla!! chiesto ai musei due giorni fa. troppo facile rifarla come l'anno scorso, magari aumentando un po' il prezzo? leggo di possibilità di carte regionali, così con la mia carta ( immagino a costo anche doppio) potrei andare gratis a Udine, Aquileia e Cividale.. solo che non ci passo poi tanto spesso. :? peggio per me?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: U.C.A.S.

Messaggio da Piereto »

Credo che tuto derivi dal fatto che el documento de identificazion de le persone fisiche nel nostro bene amato paese nol xe obligatorio (carta de identità). Fin a l'altro anno iera anche scrito sui biglieti che bisognava acompagnar la mostra del biglieto a un ipotetiico controlor co un documento de riconoscimento. Ma se aver la carta de identità e portarsela drio no xe obligatorio alora cosa te ghe mostri? Quindi ocori un documento sostitutivo aposito fato da TT. Come te gà fato rilevar sarà altri soldi che dovemo sborsar. Anche la carta de identita gà un costo, ma no ve par che dovesi eser gratis, come anche el passaporto ? El UCAS nasi e se svilupa proprio perchè no se vol a far rispetar de le regole tera tera che dovesi eser basilari e comuni a tuta l'Europa, ma .... semo come sempre tra le ultime nazioni del pianeta.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: U.C.A.S.

Messaggio da babatriestina »

adesso scusime, ma portarse sempre drio la carta de identità , anche se se va a pie a svodar in scovazon soto casa o a comprar el giornal, che mi sapio no xe obligatorio ( i gaveva proposto ma no i ga mai concretizado, a suo tempo iero andada a spulciar el codice civil nela biblioteca de diritto a scola) e me pareria assurdo. Però che ognidun devi posseder un documento de identità me par inveze ovvio e che questo sia abitualmente la carta de identità no ghe piovi sora. Podessi un farse solo che el passaporto e no farse la carta de identità? me par de no...
quindi el obligo de portarse drio un documento de identificazion- che pol esser carta de identità, patente, passaporto- secondo mi scatta apunto co se vol doprar un qualcossa che xe ligado al identità del portator. Per inciso, una volta mi gavevo come insegnante el tesserin feroviario, che dava un picio sconto sui biglietti de treno, ma che essendo con fotografia valeva anche come documento de identità: go incontrado in treno la Hack che passava el confin, me par svizzero, mostrandolo..

esisti una roba che se ciama bon senso e inveze esisti la doppia diffidenza: dei utenti verso l'aministrazion e de l'aministrazion verso i utenti (tuti do se domanda: ma no i sta zercando de fregarme? speta che li frego mi a lori) e po inveze el classico "rangemose" al italiana con cui ala fin el bonsenso risolvi tuto, ma lassando una sfiducia nele norme e sopratutto lassando al arbitrio ( o benevolenza) del funzionario se aplicar strettamente o meno la norma. Con bona pase dela certezza del diritto.. :(


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: U.C.A.S.

Messaggio da Nona Picia »

Anche mo go sempre savù che portarse drio la carta d'identità xe obligatorio anche le mie nipoti da picinine in su le ga sempre avudo un documento d'identità con sè.........Per quel che riguarda i abonamenti, no capisso perchè chi che possiedi quei annuali che ga su la foto, devi farse un ulteriore documento d'identità, oltre a quel uficiale e la patente se i la possiedi. Posso capir per i mensili, anche se me par assurdo, perchè come che te se dimentichi la carta d'identità, te se dimentichi anche quel documento là....Se vedi che i vol incentivar lo sport con le caminade fin in via dei lavoratori! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: U.C.A.S.

Messaggio da Piereto »

Xe una question de mentalità. Confeso che mi son el primo ogni tanto a no girar coi documenti, ma portarse drio un documento no xe una norma de stato de polizia , ma una forma de civiltà che aiuta ne la aplicazion de le leggi. Senza documenti e usar la privacy, servi solo a rallentar qualsiasi indagine. Xe uno dei tanti picoli aiuti a delinquere. Comunque obligarte a far documenti doppioni pagando, no xe altro che una estorsion legalizada.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: U.C.A.S.

Messaggio da babatriestina »

http://it.wikipedia.org/wiki/Carta_d%27 ... 0_italiana

Obbligatorietà di porto

Alle persone pericolose o sospette può essere ordinato (sempre ai sensi del TULPS, art. 4) dall'autorità di pubblica sicurezza di munirsi, entro un dato termine, della carta d'identità e di esibirla a ogni richiesta degli ufficiali o degli agenti di pubblica sicurezza. Non esiste alcun obbligo di portare con sé la carta d'identità o documento equipollente (a parte il caso delle varie patenti di guida dei veicoli), ma l'autorità di P.S. può sottoporre a rilievi segnaletici[19] coloro che non possono provare la propria identità (ove non volessero potrebbero ricorrere fattispecie penali relative al rifiuto di dare indicazioni sulla propria identità personale, di cui all’art. 651 c.p.).


de quel che gavevo letto mi appunto , se discuteva una norma che no xe stada mai approvada sul obligo de portarla, e le mie letture sul codice civile commentado diseva che se un'autorità de PS te beca senza la carta, se ga comunque el obligo de dar le proprie generalità e se se se rifiuta xe radighi.
Per mi el motivo inveze de no portarla sempre xe un altro: se so che no la me servi per provar la mia identità e no vado in giro in loghi a riscio de controlli de identità, in caso de furto perdo un documento che devo rifar. Insoma, se vado a Barcola sui scoi, col bus, preferisso no gaverla al caso che i me fregassi el portafoglio mentre che fazo el bagno...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: U.C.A.S.

Messaggio da babatriestina »

Me vien in mente anche certi viagi , col passaporto, che i te raccomandava de NO andar in giro col passaporto ma de lassarlo in albergo perchè iera assai diffusi i furti de passaporti.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: U.C.A.S.

Messaggio da Ciancele »

Legio che la patente val come documento de legitimazion. Me permeto de dubitar. Ma forsi xe meio che ve conto parchè. Xe una storia vecia, del milenio precedente. El mio amico american xe vignù a Trieste a trovar su mama e su sorela. Mi son vignù a Trieste a trovar tuti. Un giorno in machina, targa gnoca, voleimo ‘ndar in un ristorante tacà de Udin a magnar. No digo come che el se ciama, ma solo che xe el plurale de una location triestina che comincia con la b, dove che se andava de sera a sbranarse col toco in scuro. Rivemo al casel e una machina con do carabù me ferma. I me disi che corevo tropo e documenti. Mi presento la carta de identità tedesca e el mio amico el patentin american. I mati ghe disi che no xe valido come documento. Lu ghe disi che el xe citadino americano e che in America el patentin vien acetado. Mi confermo che anca in Germania i aceta. I preferisi la carta, ma meio che gnente. I mati a leger i nomi pintosto taliani in documenti non taliani i ne ga vardà de bruto. Mi ghe digo al mulo: Uceto, ogi no se magna. A mia fia che iera con noi no i ghe ga domandà gnente. Forsi par paura de una guera i ne lasà ‘ndar. Cusì gavemo podesto asagiar i asagini.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41330
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: U.C.A.S.

Messaggio da babatriestina »

go come idea che la vali ma al interno del Stato che la emetti. Insoma la mia patente va ben come legitimazion in Italia ma non in Austria, perdir.
E anche la carta de identità va ben per i Paesi che se passa el confin cola sola carta de identità, insoma dentro el UE o anche Paesi non UE ma che la acetta ( vedi Montenegro,Serbia, Croazia, Svizzera...) Se devo andar nei USA no credo che i me acetti cola sola carta de identità..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: U.C.A.S.

Messaggio da Piereto »

Su la patente de guida noi gà pù messo la residenza e cusì pur emesso dai singoli stati della UE e quindi legittimo per circolar, no avendo riportando la residenza non val. Per andar nei USA ocori el passaporto eletronico e un altra carta la ESTA -Electronic System for Travel Authorization che costa 14 dollari.
Zonto qua una roba che riguarda la brexit e comunque no cambia niente. Ocorri mostrarghe come prima la carta de identita, e come sempre i storzi el muso se i vedi che xe sta zontada la proroga quinquennale. Comunque bisogne trovar un cambio come prima per cambiar euri in sterline. I me disi che i prezi in sterline se gà un poco sbasà. I inglesi iera cari prima e i xe cari ogi. la perdita dei valori in borsa xe de meno del valor de le esportazioni che l'Italia gà perso col blocco verso la Russia. Quindi niente de catastrofico.


Torna a “Atualita` triestine”