Zona archeologica de Punta Sotil

dei omini preistorici, i castellieri, fin ala Tergeste romana, inclusa
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

De sti cua mi son sicuro che no xe roba natural perche` oltra a eser scuadrai i ga el spesor talmente costante che mi ancora speto de trovar robe compagne in natura. Pero`, torno a dir, no son esperto e pol darse che me xbalio ... in tuti i caxi, indiferente de cos' che i xe, visti la` soto e cusi` grandi che i xe in certi momenti i me ga fato paura ;-D

In sta foto se vedi che no tuti i xe cuadrati o retangolari ... poderia eser tochi roti o solo fati cusi`.

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Piu` che se va verso fora e piu` el fondo el va in zo (;-D natural, me dire` voi ;-D ma la` de la piataforma no iera cusi` ... iera el fondo drito ;-)), no de tropo ma se se inacorzi: la zima de sta strutura la xe un per de metri boni soto acua (co' la basa marea). Se per bon iera un molo, visto el numero de piere che 'l ga in testa e de cuanto che va in zo el fondo, el doveva permeter 'l atraco de barche che pescava ben ... se no me confondo me pareria che el podesi gaver avudo almeno un per de metri de fondo, in testa.

Eco cua:

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Cua se vedi come i xe scantinai sti pieroni ... forsi una volta sti do i iera tacadi insieme un a rente de 'l altro. Se iera un molo cuesto podeva eser el pavimento indove che se ghe caminava per de sora. In fondo, drio de 'l secondo, ghe ne xe altri ma in sta foto no se riva a veder perche` iera oramai tropo scuro e tropa polvere. No se riva gnanca a veder la piera prima de 'l toco piu` vizin perche` no son rivado a ciaparla ... no xe facile far foto in acua!

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ve zonto ancora una mixura. La xe de 'l spesor de sti pieroni: a ocio diria che i pol eser intorno a i 30 cm.

I xe sempre cuei do de la foto de prima e, come che pode` veder, i xe poxadi per tera. Piu` verso de la zima ghe ne xe piu` strati un sora de 'l altro, ma no saveria dir de precixo cuanti perche xe tuto crolado.

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ancora una foto: la xe de ambiente natural, sasi che i par solo che sasi e alighe che le ghe vivi per de sora. Eco cua:

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ve meto ancora cuesta indove che el tubo de"mixura" el xe meso in t'una scanaladura tra do piere a rente de 'l "molo". Cuesto per mostrar che anche la` per tera ghe xe una specie de pavimento ... se 'po el xe stado fato de cualchedun o 'l xe natural no so dirve. De sicuro xe una roba che se nota e che, per chi che come mi no iera abituado, la fa sai strano de veder.

Immagine

E con cuesta xe finida la prima serie de foto. Dopo son tornado de novo la` per fotografar cuele altre parti che gavevo visto ma che no gavevo piu` pelicola, compreso cuel che i dixi eser el secondo molo roman e la sua vecia linea de costa.

A sto propoxito devo dir che efetivamente cuel la` el ga de piu` l'anda de eser un molo e che la "linea de costa" la ga anca ela l'anda de eser stada proprio cuel. El bel xe che sta "linea de costa", che a mi me par eser stada la version de cuela volta de 'l rinforzo de l'ultima parte de tera prima de l'acua (come che xe anca ogi rente de la strada) la xe una roba longa e la par anca sprofondada in te la sabia per un bon trato.

Pero` cua fusi de far indagini serie, magari co' i ultrasuoni, per veder cos' che ghe xe soto de la sabia senza dover andar a scovarla via tuta ... che se ghe intriga a le bestie e comuncue no se riva ;-)

Ben, bon, mi con cuesta per adeso ve saludo.

Ciau :-)

Franco


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Adeso parlemo de 'l secondo molo, cuel che 'l xe piu` verso de 'l lazareto. Xe un trato de mar sai interesante, perche` secondo mi se vedi no solo che el molo e la sua banchina ma anca altri trati de sostegno tra el molo (e la sua banchina) e la linea de costa de adeso.

Ste piere le xe mese a formar righe paralele tra de lore e con la costa de adeso. O dio ... paralele forsi xe dir un poco tropo, pero` groso modo xe cuel. El fato xe che per eser per bon sicuri se le xe paralele o no fusi de far un bon rilievo topografico, una roba seria co' una triangolazion in tre dimensioni. Tropa roba per un che va la` solo e senza ordegni.

Comuncue, tornando a ste righe de piere, no so se xe cuel che resta de pastini (ma i fusi sai basi), de un scalin che cualchedun ga fato chi sa perche`, de 'l bordo de una strada che cuela volta la pasava de cuele parti (ma se dovesi trovar anca la strada) o se piutosto no xe una banchina piu` nova che i ga fato c'o l'acua la se ga alzado un poco ma no ancora cusi` tanto come che la xe ogi.

Se iera una banchina nova mi no go visto gnanca un molo e, per zonta, cuel vecio el ghe gavesi intrigado ... no so cosa dirve. Anche perche`, come che go za dito, in cuel trato ghe xe sai sabia che coverzi e fusi de netar tuto per veder ben cos' che xe soto.

Se podesi anche far una campionadura co' un radar o co' i ultrasuoni e 'po analizar la risposta co' un spetrometro, ma no la vedo cusi` facile. Mi per adeso no go nisun ordegno bon de far un tanto e cusi` no fazo: se mai gavero` tornero` a zercar meio.

Cuesta cua de soto xe la foto de un trato de sta formazion sotomarina:

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Anche se no par, cuesta cua xe una foto ciapada in t'un altro punto. Ve la meto perche` la xe sai simile de cuela cua de sora e, per mi, sto fato sugerisi che sia un cualcosa fato de cualchedun e no solo che sasi. Opera antropica, tanto per parlar forbido ;-D

Immagine

Se cuche` ben in te la parte sinistra de sta foto, dixemo a un cuarto in orizontal a partir de sinistra e a circa meta` foto in alteza, ghe xe una forma cuardata come de un saso piu` picio che 'l se gabi xbasado un poco de piu` de i altri e i spazi tra un saso e 'l altro no i xe tuti in riga (come in te la foto de i corsi de arenaria) ma i xe sfalsadi tra de lori.

Cuei afari grixeti (che i par un poco somiliarghe a funghi de un cualche tipo) che i xe un poco per tuto xe "roba viva" ... in ultimo ve zontero` anca cualcosa relativo a i eseri viventi che go trovado in cuel trato de mar :-)


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ancora una foto per indagar meio su sto dubio se sia roba spontanea o roba fata de cualchedun: cua se vedi che le piere in primo pian le xe mese come i corsi de arenaria de Borgolauro, ma de drio ghe xe una piera granda larga cuaxi come cuatro de cuele in primo pian. A eser la` la pareva piu` granda de come che se la vedi in te la foto.

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

E cua rivemo finalmente la` de 'l molo. Seguindo la sua vecia banchina a un certo punto se se trova davanti a ste piere mese in t'un modo strambo che par tuto roto:

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ma no xe cusi`: se se gira a sinistra dopo uno o do metri se vedi che sti sasi i finisi de colpo ... xe un canton e, se se se volta indrio, cuesto xe cuel che se vedi:

Immagine

Per mi sta foto cua la xe sai interesante, e per piu` de un motivo.

Per prima roba se vedi ben la forma de sto molo:
- ghe xe una piera de soto che la tien su tuto
- a sinistra xe una piera longa che la va verso indrio (a eser la` se vedi anca che la xe streta, ma la machina no ga la largheza de campo de i oci)
- proprio davanti se vedi ben un pieron meso de piato (un poco roto in fondo) che 'l ga cedudo un pocheto ... el par come un pavimento sfondado ...
- a destra xe un'altra piera come cuela de sinistra ... se la intravedi apena, ma pe' 'l momento fideve de mi e co' le prosime foto vedere` che xe vero.

Cuesta xe cuela che i dixi eser la forma de 'l molo roman, cuindi se sto cua lo ga fato i romani alora el xe proprio un molo. ;-)

El fondo de 'l mar davanti de la testa de sto molo no 'l xe per gnente fondo, altro che cuel che 'l iera in cuel altro: cuesto el xe proprio baso. Poderia anca darse che la sabia la gabi coverto tuto, ma un pel piu` in la` ghe xe altre robe (ve mostro fra un poco) che me fa pensar che no sia cusi`: no so che barche che podeva rivar a tacarse cua, ma de sicuro tra el livel de 'l pavimento e cuel de 'l fondo no ghe xe piu` de 60 cm.

No go portado con mi el metro ... poso xbaliarme ... ma son sicuro che cuele piere le ga un spesor che 'l xe tra i 25 e i 35 centimetri. No de piu`.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Eco cuel che se vedi vardando apena un pel piu` indrio: la piera in primo pian xe sempre cuel pieron de poco fa ... cuel che el xe 'l ultimo de 'l pavimento de 'l molo. E a sinistra se riva a intraveder cualche saso de cuei altri de prima.

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Fazendoghe un gireto per de sora e tornando a vardarlo de cuel canton che prima no vedevimo eco cos' che vien fora:

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

E nudando verso riva se vedi una zonta tra le piere:

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Eco ancora una foto de la strutura, vista per de fianco: la spala, el trato in mezo e cuela altra spala. Se go capido ben xe in te la parte cua in mezo che i ga trovado i tochi roti de ceramica. Mi no riveria a distinguer gnente ma credo che i gabi za ciolto tuto cuel che se podeva cior ;-D

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Eco: adeso varde` ben. Perche` se varde` ben pode` distinguer tre piere cua davanti; do mese in fianco e una in mezo. Xe el steso schema de 'l molo grando, solo che cuesto el xe piu` picio e spostado verso destra vardando la costa.

E se varde` verso 'l fondo de la scena pode` anca veder che el continua.

Immagine

El se taca su 'l grando cuaxi a la baxe come a dir che, de cuel che me par a mi, ghe iera do moli in cuel punto: un grando che 'l andava verso fora e un altro, piu` picio, che el partiva de 'l steso punto de la riva (banchina) e 'l andava verso fora con un angolo diverso, orientado un poco verso el lazareto.

Cua me ga sai dispiaso de no gaver una videocamera, perche` piu` che ghe giravo per de sora piu` me convinzevo che i moli i xe do, ma no ghe xe sta verso de far una foto indove che se vedesi tuto el panorama. A dir el vero no lo vedevo gnanca mi, tuto el panorama, perche` el mar el iera de un sporco unico ... iera la sabia che la fazeva come se ghe fusi nebia. E de sicuro el fato che mi giravo avanti e indrio come un pesecan no iutava ;-) ;-D ;-D


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Ve meto ancora cualche foto: el molo, visto per de fianco ...

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

... un toco de 'l sostegno de fianco (la spala) ... roto, come che se pol veder...

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

... e co' sti altri tochi roti la` vizin finiso el capitolo de sto 'l molo. Pero` no go ancora finido 'l argomento e no andero` gnanca tropo lontan ... spetar per veder ;-)

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Adeso, tanto per no cambiar tropo de argomento, ve mostro un poche de piere che go visto per tera a rente de sti do moleti. In sta foto mi no rivo ben a capir se xe un pavimento o no:

Immagine


Torna a “De la preistoria a la Trieste romana”