San Giusto martire

dei omini preistorici, i castellieri, fin ala Tergeste romana, inclusa
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
refolo

San Giusto martire

Messaggio da refolo »

ma!!!

va ben che son anticipada con le ore......ma nessun de voi se ricorda de San Giusto?

Ben, semo sul tema religioso? o semo su quel che rappresenta la nostra cita'? o tutte ste robe bisogna dimenticarle?


Maria aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tranquilla, ghe stavo pensando. :-D
Per adesso me la cavo con una batuda, che se senti in giro a Trieste, co un disi "xe giusto " o "no xe giusto"
Giusto iera un, e i lo ga copado.
la memoria del Santo protettor no lassa Trieste


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ricordemo pur che durante la persecuzion de Diocleziano e Massimiano, el prefeto Manazio lo ga messo in prigion e torturado perché el se iera rifiutado de brusar incenso in onor dei pagani. Visto che non i rivava a convinzerlo, dopo giorni de tortura i lo ga mazado: el 2 novembre de l'ano 290 (qualchidun disi 303), Giusto el xe sta portado in mar dalla parte de l'isoloto de Zuco, i ghe ga ligado pesi intorno alle man e ai pie e i lo ga negado.
De note el Santo ghe xe aparso al vescovo chiedendoghe de salvar la sua salma che jera vignuda a riva: el corpo el jera nel posto che lui el gaveva dito (dove che ogi xe la Lanterna vecia) e cussì el vescovo lo ga fato sepelir.

Col tempo se ga deciso de festegiarlo el 3 perché el 2 novembre jera za "pienotto" :wink:


refolo

san Giusto

Messaggio da refolo »

non lo go' dito per cior in giro, la mia scusa xe apunto che semo quasi 10 ore de differenza sull'ora, qua' iera za el telefono che me sonava....

le babete, specialmente quelle assai piu' vece de mi' le me fa' el promemoria, nianche che non saveria?.....ma le domanda cossa che succedi nel mondo dell'internet!

Lore credi che mi stando qua' a scriver trovo el moroso giovane?!.........tipici triestini, pieni de fantasia, basada sul sospetto!
Comunque la statua de San Giusto la gavemo.

Guardela la go' postada su tuttotrieste, xe sta' el piu' bel regalo chei podeva darne.

Maria aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La go vista e la xe molto cocola, un'imagine inedita.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: brusar incenso in onor dei pagani.
oviamente el incenso iera in onor dei dei pagani, cioè dele divinità pagane, o anche forsi del imperator

AdlerTS ha scritto:De note el Santo ghe xe aparso al vescovo chiedendoghe de salvar la sua salma che jera vignuda a riva: el corpo el jera nel posto che lui el gaveva dito (dove che ogi xe la Lanterna vecia) e cussì el vescovo lo ga fato sepelir.
no me par che iera za un vescovo a trieste, a mi me costa un prete : se disi anche che el lo gabi fato sepelir sula spiaggia no lontan de dove che i lo ga trovado, che saria più o meno la zona de Piazza Hortis, dove che iera apunto el teren dei santi Martiri ( vedi Via Santi Martiri de quele parti). Le reliquie a san Giusto, ammesso che sia del Santo, studiade anni fa, paressi de un omo za adulto ( informazione: Annuario Diocesano 2006)
In sezion Autori ve go messo i diversi Inni a San Giusto

Qualche immagine, pice, tipo santini, fra cartoline, fotografie, che troverè anche nela sezion a .. insomma, giusto per celebrar el santo:
Immagine Immagine Immagine ImmagineImmagine Immagine Immagine
Immagine


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

San Giusto

Messaggio da Coce »

Qua' a Melbourne no se dimentichemo mai de San Gusto. Al Club Sociale
De Trieste (Alabarda Social Club) ogni ano per San Giusto se tien una serata di ballo (Dinner Dance) in suo onor, noi gavemo portado con noi
altre due copie "parenti, Amici", e tuti se ga diverti', come al solito, la serata ga fini' con i canti nostrani. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Xè cocolo pensar de canti e statue triestine "an ocean away"...

Vi faccio una domanda...qua si dice "Giusto aveva un braccio e mezzo"... nello stesso senso in cui si usa il proverbio sopra citato...qualcuno mi aiuta a capire perchè? ^_^


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:no me par che iera za un vescovo a trieste, a mi me costa un prete
El martirio de San giusto xe del 289-290 e in quell'anno Vescovo jera un tale Sebastiano, anche se pol confonder l'uso dell'epoca de usar l'appellativo de "sacerdote" anche per i Vescovi, anche per protegerli da ritorsioni. Jera el quarto Vescovo de Trieste, dopo Giacinto (anno 44), S. Primo (anno 120) e Martino (anno 151).
Dopo de lui ghe xe un buso fino al 546 per ritrovar notizie de un altro Vescovo, Frugifero: questo non perché non ghe ne fossi stadi, ma probabilmente perché le incursioni barbare ga cancellado i relativi documenti.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: El martirio de San giusto xe del 289-290 e in quell'anno Vescovo jera un tale Sebastiano, anche se pol confonder l'uso dell'epoca de usar l'appellativo de "sacerdote" anche per i Vescovi, anche per protegerli da ritorsioni. Jera el quarto Vescovo de Trieste, dopo Giacinto (anno 44), S. Primo (anno 120) e Martino (anno 151).
Dopo de lui ghe xe un buso fino al 546 per ritrovar notizie de un altro Vescovo, Frugifero: questo non perché non ghe ne fossi stadi, ma probabilmente perché le incursioni barbare ga cancellado i relativi documenti.
secondo i studi più recenti (Cuscito, ma te po confermar anche Emigrata, se la ne leggi ancora) sti primi 4 vescovi che te citi xe tutti leggendari. Solo de Frugifero in poi se ga dati certi. Per s Giacinto e s Primo, veder el post sui santi.
Che fonti te ga per far queste affermazioni?
El Martino podessi identificarse col s Mario o s Marco che vien citado con san Primo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Me xe stada fata legger una ricerca fata dal sagrestan della catedral de San Giusto nel 1817, Giuseppe Mainati.

Non sarà notizie recenti :-D ma me pareva che l'omo gavessi titolo per parlar dell'argomento.

Se te ga voja, verzemo sto post sui Vescovi e vedemo cossa disi una fonte e cossa l'altra :P


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Oggi 3 novembre, festa de san Giusto, un giretto in Cattedral ala fin del ultima messa dela mattinada:
la navata del cesetta de san Giusto: notar sul capitel a sinistra un'immagine dela testa de Cristo, detta "Mandylion" ala grega o Veronica ( da un vera icona)
Immagine
el absidina iera illuminada , esposto un quadro de san Giusto che no conossevo e le guardie municipali in alta tenuta ai lati

Immagine
el quadro de san Giusto, con intorno palme a significar la palma del martirio e fiori rossi sotto, drio ben illuminadi i mosaici e le pitture duecentesche col a storia del Santo. In mezzo, una reliquia del santo.
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

l'abside, coi mosaici in alto e notar in alto a sinistra altri affreschi appena visibili
Immagine
lumini devozionali
Immagine
e de l'altra parte, illuminado anche un altro quadro con san Giusto, a veder diria settecentesco, con san Giusto che offri la città ala Madonna
Immagine
in cui se intravedi la città ancora coi muri verso el mar del lato de Piazza Grande


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:le pitture duecentesche
....
diria settecentesco
Ma perché te ga meso ste (bellissime) foto nela preistoria e la Trieste romana???
A sto punto meti tuto el topic soto quartieri e rioni o roba simile. :wink:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:le pitture duecentesche
....
diria settecentesco
Ma perché te ga meso ste (bellissime) foto nela preistoria e la Trieste romana???
A sto punto meti tuto el topic soto quartieri e rioni o roba simile. :wink:
ma in architettura triestina ghe xe el topic sula cesa de san Giusto!! :-D :-D :-D e fotono manca.
questo iera un topic relativo solo al santo martire patrono della città: morto nel 289-90 se le fonti xe giuste, e quindi xe una storia dei tempi della Trieste romana. E questo xe un reportage dela festa del 3 novembre, volendo podeva andar in attualità. Ma saria stado un topic in più, sempre su san Giusto.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

San Giusto, Santo protettore della città di Trieste .... va ben, ma da quando ?
Xe sempre stado lui o la città ga avudo altri patroni ? Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:San Giusto, Santo protettore della città di Trieste .... va ben, ma da quando ?
Xe sempre stado lui o la città ga avudo altri patroni ? Immagine
beh, ai tempi dei martiri no iera un Consiglio Comunal che deliberava : Questo xe el santo patron della città. E credo che gnanca al capitolo Vescovil deliberava una mozion de dedica ufficial del santo patron.
De solito el patron se lo ricava della dedica della cesa principal de logo. Qua gavevimo basiliche paleocristiane dedicade alla Madonna del Mar (che no xe santo patron), ai santi Martiri ( general) e una cesa dedicata a san Giusto, che almeno del Medioevo in poi xe raffigurado con la città in man, cosa che no nassi per nissun altro santo local, come S Apollinare o san Sergio o san Servolo. Vedi un poco ti: te ga sospetti su san Giusto? :wink: :-D :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sospetti ? No, ma go letto su un sito che trovo più che Leopoldo d'Austria ga nel 1667 confermado l'elezion de S. Antonio de Padova quale Protettor de Trieste.

Immagino la domanda successiva: fino a quando ga durado ? questo non so dirte :P


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Sospetti ? No, ma go letto su un sito che trovo più che Leopoldo d'Austria ga nel 1667 confermado l'elezion de S. Antonio de Padova quale Protettor de Trieste.
S Antonio de Padova xe un santo molto amado delle nostre parti, e ghe xe una tradizion che el gabbi fondado lu, in occasion de un viaggio per conto dei francescani de Padova nel 1229 el convento che corrispondeva alla cesa de S Antonio vecio.. Ma te disi Protettor, e va ben, protettor no xe patrono... cioè no xe dito che questo butassi fora san Giusto del suo posto de Patrono, in fondo i vari santi Sergio, Servolo, Apollinare, etc xe tutti considerai protettori de Trieste.
curioso el termine "elezion" che te dopri... e po,.. santi, patroni o protettori de una città che sia, chi li scegli? el popolo, cioè la devozion popolar? el clero? de quando in qua el patrono o protettor ga de vegnir confermado del Imperator come se el fussi un impiegato statal?? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :-D :-D :-D :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Te go riportato pari pari le parole che gavevo salvado, triestinizzandole.
Per el resto podemo solo far un'ulteriore investigazion :-D


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “De la preistoria a la Trieste romana”