Praga-Trieste

Austria-Ungheria, K&K, "vecchie province" e ...
You can also write in English, as a new 'lingua franca'
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Scrive notizie.alice.it

Praga e Porto di Trieste: un ponte fra l'Adriatico e la Repubblica ceca". Questo il titolo del convegno ospitato oggi dalla Ambasciata d'Italia di Praga e organizzato in collaborazione con la Autorità Portuale di Trieste, per presentare il progetto "Ocra", realizzato su iniziativa della Società Alpe Adria SpA. Ocra è un progetto co-finanziato dal programma comunitario Marco Polo II, vale a dire lo strumento finanziario comunitario riguardante la concessione di contributi per migliorare le prestazioni ambientali del sistema di trasporto merci e potenziarne la intermodalità.

Articolo completo qua


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Sempre per notizie del genere, su Bora.la
è apparso nei giorni scorsi questo articolo, col titolo
E adesso che gavemo la strada ferata:
Sul sito della Deutsche Bahn leggo che, a partire dall’estate 2009, le Ferrovie Tedesche aggiungeranno Trieste come nuovo terminal italiano (accanto ai giá funzionanti Alessandra, Bolzano e Verona) per il proprio servizio treno + auto. In pratica te se pol risparmiar un casin de kilometri in autostrada italiana, austriaca e tedesca e el passaggio nell’orrido tunnel dei Tauri.

Secondo il sito di DB, il nuovo collegamento dovrebbe soprattutto facilitare il viaggio dei tedeschi che vanno in vacanza in Croazia e Slovenia… ma chissá che no sia la volta bona che un pochi piu’ de turisti se fermi anche a Triest?

fonte
Db
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/ ... riest.html
Die italienische Region Friuli Venezia Giulia bietet ein reichhaltiges touristisches Angebot, das sich von den karnischen und julischen Alpen, über die Sandstrände von Lignano bis hin zur Regionalhauptstadt Trieste erstreckt.

Das Terminal in Triest ist darüber hinaus ein ideales Sprungbrett für die Weiterreise nach Slowenien und Kroatien.

Momentan befindet sich das Terminal Triest noch in der Bauphase. Sobald die Abläufe vor Ort feststehen, erhalten Sie die Informationen hier.

Letzte Aktualisierung: 31.10.2008
paressi che alpe Adria funzioni ancora..

ma no saria de meter in Trasporti???


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

McFriend ha scritto:Volevo chiedervi se qualcuno ha fatto una foto di San Giovanni Nepomuceno che sta sul ponte a Praga. Essendo uno dei due patroni dei zattieri, oltre a San Nicola. Sto raccogliendo appunto informazioni sulle staute, dipinti e tutto quello concerne questo santo. :-D
in giro per Boemia e Moravia lo trovi in quantità impressionante, non c'è luogo che non abbia almeno una, ma spesso tante, foto di san Giovanni nepomuceno, principalmente settecentesche. Aspettane un po' che ve ne metto alcune.. Spettacolare la tomba in argento alla Cattedrale di san Vito a Praga


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Praga-Trieste

Messaggio da Ciancele »

Cara Baba Triestina, qua i ofri viagi de qualche giorno inte la repubblica ceca. Se visita Praga, Budweis e qualche altra citadina. Ma tuti fa capo a Krumrau, dove che se dormi, e de qua se va in giro. Tuti disi che la zità xe ‘sai bela e me imagino che te gabi piaso. Anca el ponte de Würzburg xe bel. Tuta la cità xe bela. I teti de legno xe veramente de piastrele de legno, tanto usade per i muri de fora dele case de campagna. Una ventina de ani fa, co’ iera ancora la cortina de fero, iero almeno do o tre volte a l’ano nel Bayerischer Wald (Foresta bavarese?), ma no son mai ‘ndà oltra. Ogi xe sicuramente tuto meso meo. Bisognarà che fazo lipe dela (che non vada nella) Foresta Nera o nel Palatinato e che vado de l’altra parte.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Ale ha scritto:Una delle robe belle de esser nati in una città ex Austro-Ungarica xè che andando in giro per l'Europa in posti dove che xè passai i Asburgo se nota diverse similitudini con Trieste e se se senti un poco a casa. Che se vadi a Vienna o a Zagabria qualcossa de asburgico se la trova de sicuro e la stessa roba se pol dir se se va a Praga. Un personaggio importante per el sviluppo de questa città xè stada Maria Teresa che ga riformado un poco tutto l'Impero promovendo la costruzion de strade, scole per i contadini, tribunai, ecc e, nonstante la gabbi spostado la Cancelleria Boema a Vienna e introdotto el tedesco come lingua ufficial la xè ancora ricordada con benevolenza per gaver risollevado el paese dalla povertà in cui el iera finì per quasi un secolo dopo la guera dei Trenta Ani. Tra l'altro, a Mala Strana ghe xè una ciesa dove che i vesti Gesù Bambin con i vestitini che Maria Teresa ghe gaveva fatto per i sui numerosi fioi solo che adesso no me ricordo el nome della ciesa e nianche ogni quando che i cambia i abiti. Praga po' ga anche un "borgo giuseppino", Josefove, che xè el quartier ebraico e che Giuseppe II ga fatto diventar parte della città vera e propria.
La roba che ovviamente colpissi de più xè l'architettura che ga diverse robe simili a quele de casa nostra tipo i cupoloni de rame stile palazzo Panfili in piazza stazion sul Teatro Nazional, l'interno del Museo Nazionale che par de el nostro palazzo delle poste e altri. La prima volta che son andada a Praga nel 96 iero col pulman e sui primi palazzoni che se incontra sulla strada ghe iera un'enorme insegna Assicurazioni Generali Trieste. Guardandose un poco in giro se nota che le Generali gaveva anche là diversi palazzi e el divertimento xè andar in giro per el centro de Praga a cercar le targhette con su scritto Assicurazioni Generali Trieste!
Devo dir che nele mie due visite praghesi, nel 1981 e mercoledì scorso ( l'ultima xe stada solo un gorno eprchè gavevimo altro in prgramma) mi Praga la go trovada un agrande città e se vedi che la xe stada un'antica capital. Ma se zerco somiglianze con Trieste, ben, le go trovade de più a Brno... voleria comentar queste afermazioni con le mie impressioni. Che oviamente in tute le cità del Impero ala fin del Otocento i gabi fatto edifici simili, soprattutto aministrativi, xe indubitabile!! ma Praga iera za tanto tanto prima.... creder che la gabi fata cresser solo Maria Teresa vol dir ignorar el suo gran passato quando nel trecento la iera capital imperial, ma no dei Asburgo, de Carlo IV che iera dela casa dei Lussemburgo! anzi la Bolla d'Oro de Praga qualchedun disi che la ghe ga fato un tantin de rabia ai Asburgo del tempo, perchè.. no li ga messi fra i grandi elettori! e alora i ga zercado piutosto.. de farse elegger!! ;--D po la xe stada grande nel Cinque-Seicento, co i Asburgo de turno la ga doprada per capital ( Ferdinando, Rodolfo II, Mattia...) ma in realtà se ga formado una frattura, religiosa: i Boemi iera tuti favorevoli a Giovanni Huss, el riformator che ai primi d el Quattrocento xe stado brusado a Costanza ( responsabile la assai poco bela figura che ga fato el imperator Sigismondo de Lussemburgo che ghe ga dado un salvacondotto ma lo lo ga lassado brusar come eretico!) e dopo la battaglia dela Montagna Bianca subito fora de Praga al principio dela guerra dei Trenta anni i hussiti xe stai sconfitti e i Asburgo, coi Gesuiti, ga imposto un cattolicesimo totale( sti giorni me go letto almeno tre storie della Boemia più altri libri sui Paesi del est ne Novecento..). Ma za nel 1848 un certo Palacky che no per gnente i ghe ga dedicado tante strade gaveva dito "Prima che ci fosse l'Austria noi c'eravamo, e quando l'Austria non ci sarà più, noi ci saremo ancora!
Eco, mi ve mostrerò quel che go fotografado de Praga, oviamente go fato el centro storico e no go rivado a andar in periferia, ma go anche saltado un pranzo per andar meio in giro.. e me dirè cossa che ve par che somigli a Trieste! mi go trovado una roba, che ve mostrerò! 8) e anche oviamente go trovado una diferenza enorme cola Praga del 1981, ve meterò qualche foto del confronto..
per comincia qua la parlava dela cesa de Loreto,s tavolta no gavemo rivado a andar ma go una vecia cartolina: cesa barocca come de noi no xe..
Immagine
un confronto fra la piazza vecia cola cesa de Tyn drio, come che la ga fotografada papà nel 1938, ricopio el link
Immagine
e adesso
Immagine
zonto una roba, che me go vergognado: un dei nsotri compagni de viaggio stava fumando in piazza, e ala fin ga butado la sigaretta per terra: go vardado: la sola sigaretta in quel punto! i sporchi semo noi triestini.. :oops: ( mi no fumo..)
dimenticavo: nela cesa de Tyn no se pol fotografar, ma xe la tomba del astronomo Tycho Brahe, noto per due robe curiose: un naso de mateallo dopo che el iera stado mutilado in duello e la sua morte, che la leggenda disi perchè ghe xe sciopada la vesciga che nol osava dirghe al imperator che ghe tegniva.. :oops: :lol:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: Bayerischer Wald (Foresta bavarese?).
me par che a scola i la ciamava Selva boema anche se la xe al confin cola Baviera... bona bira, ma mi che preferisso el vin iero soddisfatta col vin dela Moravia, ma xe più vizin de l'Austria! :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

ancora per Ciancele, qua de noi i va perchè convien come costi.. no xe nissun problema de confin ( che nel 81 go dovudo passar confini e far el visto..) e anche se i ga el corone ( 25 corone circa xe un euro) spesso e volentieri i accetta euro. No so se gavessimo avudo le vece lire, però...
ancora un per de confronti: el famoso Orologio Astronomico, in piazza:
la cartolina anni 80
Immagine
comunque un poche dele statuette xe rifatte perchè i tedeschi durante la guerra le gaveva distrutte
e adesso
Immagine

in piazza, xe grande el monumento dei primi del Novecento a Huss.
Immagine
Qua semo nel zona dela città ciamada Stare Mesto, citàvecia


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

sempre per la Stare Mesto, sempre in piazza ghe xe questa cesa dedicada a san Nicola, barocca, che xe attualmente una cesa hussita. Somiglianze con s Carlo de Vienna e una cesa de Leopoli.. e anche cola catedral ricostruida de Dresda ( gavemo tute le foto in forum.. :-D )
Immagine
Per el Josefov... sì, i Ebrei praghesi, che ghe iera de ben prima.. (la leggenda del Golem!) ga avudo vantaggio del editto de tolleranza de Giuseppe II, ma po pian pianin la nova città.. eco qua ghe vedo una somiglianza con Trieste!!! :lol: :lol: se ga magnado el vecio Ghetto costruindo intorno e fin sui bordi una nova città in stile Liberty secession. Le vece sinagoghe e el vecio cimitero xe tacai e contornai de sti palazzi novi e subito sul canton xe la via Parizska, dedicada a Parigi, no per la moda, ma perchè dopo la prima guerra la Francia cola Piccola Intesa ga fatto un alleanza per sostegnir i novi Stati successori ( contro una possibile restaurazion asburgica? disi qualchedun). Co go visto sta zona nel 81 iera palazzi liberty alquanto decadenti, adesso xe zona de negozi de lusso, Dior, gioiellerie...
quel che resta del vecio ghetto, che gavemo visto assai de furia:
la famosa Sinagoga Vecchia nuova e come podè veder la ga tacadi palazzi diversi
Immagine
el curioso e famoso cimitero ebraico, che xe un giardin -c he stavolta no semo entrai, l'altra me par de sì- dove che le tombe, per el poco spazio, xe una sora de l'altra
Immagine
un negozietto de una specialità praghese, i burattini, in sto caso vestidi de ebrei osservanti e rabbini
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Sempre nela Stare Mesto, el vecio convento medieval de S Agnese de Praga xe trasformado in museo e ghe xe i capolavori del gotico: go saltad el pranzo per andarlo a veder ( perchè nei viaggi organizzai raramente i porta) e... lo go trovado serado epr tre giorni per motivi tecnicI :( :( :(
Immagine
me go consolado fotografando edifici andando e tornando ( e so rivada anche a becar el secondo piatto in ristorante!)
prima de meterve un per de particolari per i amanti del Liberty, tuti in zona Stare Mesto, ve meto un'altra zona famosa, al confin, el Novo Mesto, la città ova ( se fa per dir, nova..) che fa capo a Piazza san Venceslao. Che po la se ciama Piazza, ma per mi la xe come un viale largo. I ga cavado la circolazion per lassar posto ai negozi e a baracchette..
Immagine
In fondo, col teleobiettivo, perchè iera piova e fredo e gavevimo poco tempo, xe la statua ottocnetesca ( fin ottocento ) de san venceslao
Immagine
e là xe el punto dove che Ian Palach se ga brusado per protesta del invasion sovietica del 68.
Xe el vial dele grandi manifestazioni praghesi.
Ma adesso se pol magnar el persuto de Praga, cusinado sula brace :-D
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

la piazza xe contornada de negozi de lusso, alberghi de lusso, grandi magazzini spesso de lusso.. ( Mark & Spencer)
Immagine
credo che el edificio de Bata ( famose scarpe boeme) sia anni trenta..
el edificio che ospita le Generali
Immagine
( no so se sia el storico.. perchè del 45 al 89 credo che no i ga sicuro podudo operar in Cecoslovacchia)
qualche decorazion Secession, qua fra Stare Mesto e Novi mesto cambia poco, a mio modesto parer
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagine

questa a mi la me ricorda le banche triestine..
Immagine
cristalli de Boemia
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

anche questo purtroppo me ricorda Trieste
Immagine
xe anche per mostrar le targhe de numerazion: xe due tipi quei a fondo rosso xe el quartier e el numero storico, po ghe xe a fondo blu anche quel cola strada e el numero dela via, ma no sempre..
Immagine
Chi pensa che el travertino sia un uso italian anni trenta?? anni trenta, sì..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

e xe anche tante targhe, lasso i musicisti, Einstein e meto inveze Keplero
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

e questo xe el matematico e fisico Doppler, quel del Effetto Doppler!! :-D
Immagine

ben, sempre con tempo de Praga misteriosa attraversemo el Ponte Carlo pssando sotto dela torre
Immagine
e eco la statua de san Giovanni Nepomuceno in mezzo del ponte

Immagine
come vedè, par che porti fortuna tocar alcune parti dei bassorilievi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Una curiosità sul santo è che se la sua morte risale alla fine del Trecento, si parlò di santificazione appena nel settecento e la canonizzazione risale al 1729. Questo spiega perchè le sue statue sono sempre in stile settecentesco..
altro bassorilievo sul ponte, al centro, portafortuna anch'esso
Immagine
Le statue sono tutte nere, ma qualcuna è bianca: che le stiano pulendo?
Immagine

Attraversiamo abbastanza di fretta il quartiere di Mala Strana, sotto il castello e anch'esso antico e caratteristico e qua gtrovo questo fanale
Immagine
che mi ha fatto pensare che non molto dissimili fossero stati quelli di Piazza Grande


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

vi riporto il punto di Mala Strana che avevo fotografato è ad un'estremità del Ponte Carlo e allora era illuminata a gas e semideserta-
Immagine
ed ecco il medesimo posto adesso di giorno
Immagine
direi che il cambiamento è vistoso! :-D
e restano le foto della Cattedrale e del Castello..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

la visita di Mala Strana è stata assai di striscio, comunque qualcosa di triestino indubbiamente c'è!
Immagine
ci sono anche musei che un tempo non c'erano
Immagine
e non ho capito il gusto, ma quasi ogni città visitata include un museo della tortura..
sulle colline, una specie di mini Tour Eiffel
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

e questa roba in cima alla collina??
Immagine

il palazzo Wallenstein, che loro chiamano Valstejn o simile in stile rinascimentale con vasche, fiori, pavoni..
Immagine
se parlo di parchi, il confronto con Trieste è impietoso..
il Castello di Praga ospita pure la presidenza della Repubblica:
Immagine
fra i rimaneggiatori, l'architetto sloveno Plecnik, quello di Lubiana


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Praga-Trieste

Messaggio da babatriestina »

Centro della zona del Castello, fra un cortile e l'altro, la Cattedrale d i san Vito. Gotica, comunque conclusa nel Novecento, per cui c'è da saper riconoscere ciò che antico e ciò che è recente, anche se sotto certi aspetti ( le vetrate) anche la parte moderna è interessante, Non sono visitabili la tombe dei re e anche se ne ho visto una pubblicità non ho capito come si visitino i tesori della Corona boema.
La facciata relativamente moderna ovviamente in stile
Immagine
la navata gotica, con belle nervature al soffitto
Immagine
Nel coro, ci sono ( dipinti abbastanza recentemente) i vari stemmi delle province asburgiche , ma mentre ho fotografato quello d ella Dalmazia, quello di Trieste mica l'ho visto!!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Praga-Trieste

Messaggio da Nini Naridola »

Bentornada!
Ecco un museo della tortura: ovviamente in quei pochi giorni iera roba mejo de veder!
museo torturarwd.jpg
museo torturarwd.jpg (45.29 KiB) Visto 1559 volte


Torna a “Mitteleuropa Treffpunkt”