Budapest

Austria-Ungheria, K&K, "vecchie province" e ...
You can also write in English, as a new 'lingua franca'
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

con le digitali, anche a mi me vien le stelline senza far gnente de special. ma se el ga doprado ISO 800 e la xe vegnuda cussì bela, el dovessi gaver una reflex, e se el ga avudo la man ferma con tempi 1,3 s, o el ga un bon stabilizzator, o el ga doprado un trepiede!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Che mi sapio, nol ga usà una reflex ma una fuji 6500FD e pozado su un bidon


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:Che mi sapio, nol ga usà una reflex ma una fuji 6500FD e pozado su un bidon
quindi un "trepiede" de fortuna, e vedo dela descrizion che xe una macchina che ga un bon sensor anche con ISO 400 e 800 ( xe anche el confronto cola mia, che in sto fato xe molto debole..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Il Politecnico
Immagine

Il Parlamento
Immagine

Immagine

S. Stefano
Immagine

Sta ultima foto no ghe piasi a mio cugin, ma la me piasi a mi........ :wink:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Savevi che a Trieste gavemo una Associazione culturale italo-ungherese "Pier Paolo Vergerio" ?

http://www.vergerio.eu/


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

No, io non sapevo. ma l'università di udine :oops: è molto attiva in questi scambi.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS ha scritto:Per finir in tristezza, per i corsi e ricorsi della storia: gavè fatto caso in che data xe entradi i russi a Budapest ? 4 novembre ! Se vedi che a noi ex AU sta data non ne porta tanto ben ...
Son :OFFTOPIC:, ma non posso più ciamarla coincidenza .... 4 novembre, convenzion de arbitrato per risolver la questione transfrontaliera tra Slovenia e Croazia .... cossa gaverà 'sta data nel suo DNA ? :shock:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Forsi un poco de storia.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: cossa gaverà 'sta data nel suo DNA ? :shock:
http://it.wikipedia.org/wiki/4_novembre
ma la version inglese xe ancora più completa, comincia con un evento a Firenze.. el ga più eventi italiani dela version italian, presempio questo:
# 1852 – Count Camillo Benso di Cavour becomes the prime minister of Piedmont-Sardinia, which soon expands to become Italy.
dalla version tedesca:
# 1915: Auch die Dritte Isonzoschlacht im Gebirgskrieg des Ersten Weltkrieges zwischen Italien und Österreich-Ungarn endet ohne militärisches Ergebnis.
# 1917: (22. Oktober nach russischem Kalender) Im Vorfeld der Oktoberrevolution übernimmt das Militärrevolutionäre Komitee des Petrograder Sowjets unter Führung Leo Trotzkis die Befehlsgewalt über die Garnisonen der russischen Hauptstadt.
# 1918: Im Zuge des Matrosenaufstands bildet sich in Kiel ein erster Arbeiter- und Soldatenrat. Damit beginnt die Novemberrevolution.

i Francesi ne ricorda che:
*   644 : Omar (ou Umar), le second calife de l'islam, est assassiné dans la mosquée de Médine par un esclave persan chrétien nommé Firûz
ma anche:
2008 : Élection de Barack Obama. Le 20 janvier 2009, il deviendra le 44e président des Etats-Unis et premier afro-américain à accéder à la Maison Blanche.

e tutti ne ricorda che el 4 novembre 1921 Carter ga scoperto ( o xe entrado) la tomba de Tutankamen!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

Son tornada de un giro a Budapest e go qualche migliaio de foto.. ma no go tocado tuti i rioni, per cui certe parti manca.. speteve relazion ma voleria meter no solo foto , ma anche comenti.
Spiacente che sia sparide le foto che NonaPicia gaveva meso, forsi la le pol recuperar e le rimettemo..
comincio cussì con una verso sera con un fià de nebbia
Immagine
Ponte delle catene.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

Resto con foto notturne, anche perchè in sta stagion el scuro vien presto...
un poche de osservazioni che se fa guardando e visitando la città. Per cominciar apunto come che disi sora Adler la città Buda-Pest xe l'union de due città, separade del Danubio, Buda e Pest . Per ricordarse quala che iera una e quale el altra, basta pensar che se legi de sinistra a desta e anche nela carta le città vien de sinistra a destra. Buda in tedesco xe Ofen ( forno) ma anche Pest dovessi voler dir forno.. sora de Buda xe apunto anche OBuda, che xe poco sotto de dove che iera la romana Aquincum, un a dele capitali della Pannonia... dovessi esser ancora i resti ma no son stada de quela parte. Come che per questioni de distanze e de tempi stavolta go perso del tuto.. el centro più antico de Pest..
Come che ne ricorda Adler, le città iera separade del Danubio e el primo ponte, quel dele Cadene, xe apena del 1849... e el iera importante anche perchè su quel pagava tuti el pedaggio, anche i nobili che de solito iera esentai. Me vien de dir che sti ponti col pedaggio iera un poco come le autostrade moderne...
a Buda xe le colline dove che xe el palazzo reale, una cittadella ( sempre del 1849- per tegnirli de ocio sti Ungheresi) e i quartieri pianeggianti soto, Pest xe pianeggiante: in questo ricorda un poco Praga cola colina del castel de una parte la città pianeggiante del altra e un ponte che le collega.. solo che el ponte Carlo ga cinque secoli de più...
queste xe tre foto fatte dela Cittadella, de notte, che mostra verso el fiume e apunto el Ponte dele Cadene

Immagine

a sinistra el Castel, a destra in fondo el Parlamento

El Castel
Immagine

el Parlamento neogotico
Immagine

La città xe antica e re Mattia Corvino nel Quattro gaveva fatto palazzi.. po xe rivai i Turchi ( dopo la battaglia de Mohacs 1526 )e ga distrutto quasi tutto, e co i Asburgo la ga conquistada nel 1686 i la ga distrutta de novo.. xe de notar che ai tempi dei Turchi se ga fromado un principato de Transilvania, formalmente indipendente, ma tributario d ei Turchi. In pratica se ga formado come due Ungherie, una passada ai Asburgo e una de Transilvania, che nel settecento col principe Rakozki ga combattudo per una indipendenza contro i Asburgo. E l'Ungheria no lo ga dimenticado..

la città se sviluppa appena dopo le repressioni del 1849, grazie alla diplomazia dei magnati che cerca un ravvicinamento con el potere e anche alle benemerenze del imperatrice Elisabetta, a cui i Ungheresi xe ancora ligai.. sarà dopo el Compromesso del 1867 e al conte Andrassy che la città se svilupperà attraverso una urbanistica dal lato de Pest con boulevard periferici e radiali e novi quartieri che prfenderà i nomi edi imperatori, un poco come noi i borghi Giuseppino, Teresiano, Franceschino.. solo che a Budapest i xe tuti del epoca de Franz Josef.

Un problema xe la toponomastica, perchè i anni de comunismo ga battezzado tute le strade con nomi ortodossamente comunisti, la via Lenin... etc e dopo el 1989 i ga ripreso i veci nomi.. m adesso anche qualcossa cambia.. piazza Roosevelt xe stada cambiada de un per de anni...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

verso sera, ma più presto, con tracce de nebbia, dal lungofiume:

el ponte
Immagine

el castel ( tuto ricostruido nel Ottocento..)
Immagine

de un'altra prospettiva
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

verso le collina de Buda, lato chiesa de Mattia e Bastione dei Pescatori.
La chiexa gotica iera antica, ma distrutta in bona parte dei Turchi la xe stada ricostruida in neogotico nel ottocento, con molta cura, conservando tracce dela cesa antica e con una scelta de colori e decorazioni alquanto originali ( ariverà foto e dettagli) Questa e el parlamento xe un neogotico che me ga assai piasso, molto curado

Immagine

Tutti i ponti de Budapest xe stadi fati saltar nel 45 dei Tedeschi in ritirata e ricostruidi dopo la guerra, e anche altro xe stado distrutto al epoca, anche bona parte del palazzo. Che comunque xe stado cominciado de Maria Teresa, ma i re de Ungheria ( ossia i ultimi Asburgo) no ghe ga mai abitado, stava el Conte Palatino de Ungheria e dopo el regente Horty ( el regente de un regno senza re e amiraglio senza flotta..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

Grazie alla colaborazion de NonaPicia, go rimesso quasi tute le foto de suo cugin, solo una precisazion, quel dela foto indicado come Stefano I re de Ungheria xe invece i primi conquistatori della Patria, ossia Arpad e i sui compagni..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

Vado avanti cole foto, per adesso un poco dela zona del Castel. No gavemo visitado gnente del castel o dei sui musei, ma un a passeggiata in zone po ben la cesa de Mattia No el imperator Mathias Asburgo, ma re Mattia Corvino, de Ungheria, nela seconda metà del Quattrocento.
Una panoramica del basso, iera ancora nebbia, verso Cesa e bastioni

Immagine

una dele tante statue de personaggi ungheresi che no conosso , in giro per la città..
Immagine

e.. i ricordi de Dracula!!
Immagine

xe una labirinto, dele prisoni sotterranee( altre xe ricoveri de guerra) che i ga impresonado Dracula. Ma perchè a Budapest che tuti pensa ala Romania? perchè no i manca mai de ricordarne che la Transilvania xe stada per secoli Ungheria...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

La piazza e la cesa de Mattia Corvino
Immagine
a sinistra una colonna della peste e a destra la cesa. La xe stada costuida a più riprese ma principalmente nel Tre e Quattrocento. Mattia Corvino che se ga sposado do volte se ga sposado sempre in sta cesa. Po i Turchi la ga trasformada in moschea, e alla riconquista i la ga riadattada. Nel 1867 xe qua che xe stado incoronado re de Ungheria Franz Josef ( con Sissi) con la Messa del Incoronazion de Liszt.
Nei anni fra el 1873 e el 1896 i l aga rinnovada. Anche el beato Carlo, per lori Carlo IV, xe stado incoronado qua nel 1916 ( unica sua incoronazion..) po come sempre xe stadi fatti danni nel 44-45 e po restauri..

el fianco adesso

Immagine

in basso xe tuto lavori in corso, e inveze cussì la iera nel 1980, al mio primo viaggio
Immagine

sparido el verde, sparidi i alberi, tuto el esterno xe stado netado e xe bianco, che iera bastanza sporchetto de smog.
Se volè ve dago i nomi dei archietti, ma xe architetti ungheresi a mi ignoti finora..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

All'esterno, statua moderna di san Stefano. Quello che nel 1000 si convertì e convertì l'Ungheria..
Immagine

dettagli dell'esterno. Parte della torre, devo dire che rispetto ad altri neogotici dall'aspetto "fatto a macchina" questo è molto curato e ricco di dettagli
Immagine

su una guglia, il corvo, simbolo di re Mattia Corvino

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

All'interno è stato portato lo stemma di re Mattia Corvino
Immagine

In alto, la corona di S Stefano
le righe a sinistra e la doppia croce a destra sono stemmi degli Arpad

al centro lo stemma degli Hunyadi; il corvo con un anello nel becco

in basso a sinistra i tre leoni della Dalmazia

in basso a destra il leone della Boemia


All'ingresso ancora un portale originario gotico, della Madonna.
Immagine
sarà stato risparmiato dai Turchi perchè il Corano parla con riverenza della Madonna? mah..

una prima immagine dell'interno
Immagine

struttura gotica con le tre navate della medesima altezza come le Hallenkirche tedesche
E'stata tutta ridecorata e dipinta, e la sensazione è cusiosa: da uan parte, possiamo vedere com'erano davvero le chiese gotiche, che erano tutte dipinte a colori anche se noi di solito ne vediamo una versione in cui la maggior parte dei colori è persa. Le guide spiegano che la scelta dei colori e la decorazione conserva un po' di sensazione orientale lasciata dall'epoca turca. In più, altra parte della decorazione ha un non so che di floreale.
Il tutto mi è sembrato armonioso.. se posso citare una chiesa triestina che mi ha ricordto questo tipo di decorazione. è il Sacro Cuore...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

ancora l'interno
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Budapest

Messaggio da babatriestina »

i ventagli dei pilastri a fascio hanno un non so che di orientale
Immagine

curioso dettaglio

Immagine


le vetrate sono ottocentesche hanno invece un po' la rigidità geometrica di tante simili
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Mitteleuropa Treffpunkt”