De Piazza Unità a Piazza Libertà

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Me riorda un viagio che gavevo fato in Bulgaria ai tempi del comunismo.
No gavevo guide de tuta la Bulgaria, un poco perché no iera facile troverghene de bone, un poco perché la mia méta principal iera la Turchia e la Grecia.

Fato sta che, dopo gaver vistado Sofia e dintorni, son rivado a Plovdiv. Me son chiesto "cosa sarà de bel de vardar in sta famosa cità?". Me reco a un uficio turistico statale e ghe domando... niente de più semplice. :wink:
Bon, i me spiega che in cima a una collina ghe xe la roba più importante, un bellissimo monumento!

Una scarpinada che no ve digo... ala fine stanchi ma curiosi rivemo in cima e.... cosa trovemo???
...el monumento al soldato russo... :evil:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8710
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi quel che me lassa perpleso del monumento xe le due mule a destra. Me ga un poco de maschilismo el tuto (mentre i "omini eroici" combateva, le babe ... no me ricordo cosa che le fa, forsi la calza; ma ve imaginè cosa che doveva eser la vita dele done a casa a tegnir in pie le famiglie, coltivar i campi, ...).

Forsi me sbaglio, forsi no go capì el mesagio. Altri me ga dito che ghe piasi invece l'acostamento.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41325
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Mi quel che me lassa perpleso del monumento xe le due mule a destra. .
le do mule xe un omaggio alle ragazze di Trieste, che cusi bandiere spetando i bersaglieri. O almeno mi gavevo capido cussì, e le me ricorda mia nonna che nel ottobre del 1956 gaveva ordinado un grande bandieron tricolor per l'asta del pergolo, e sul più bel che la lo stava preparando la se ga acorto che la sartina gaveva messo el gaso per el cordon del lato sbagliado, sul rosso, e me ricordo sta vecia de 80 e passa anni al suo tavolin de lavor a scusir e ricusir per aver la bandiera pronta per el 26 ottobre ( podè imaginar che quela bandiera la go ancora, adesso la me par meno grande de come che la me pareva allora..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41325
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto: ...el monumento al soldato russo... :evil:
miga solo in Bulgaria comunista.. Vienna, 2007, monumento al soldato russo: :-D :-D :-D
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Ciao!

Vienna 2007? La foto o il monumento????

E chi l'avrà fatto fare???


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41325
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la foto è del 2007, o forse autunno 2006, e ovviamente l'hanno fatto fare i Sovietici che occuparono Vienna per lunghi anni nel dopoguerra.
Io volevo solo dire che a Vienna non mi sembra che si facciano guerre di statue.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Ovviamente!!!!
Scherzo...!!!!


Penso che i significati fra i due monumenti, almeno per me, siano bene distanti fra loro, anche se si tratta pur sempre di simboli di guerra!!!!!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

nonna ivana ha scritto:Penso che i significati fra i due monumenti, almeno per me, siano bene distanti fra loro
E perché mai???
Ognuno dei due rapresenta, per chi lo ga fato costruir, un omagio ala liberazion, a l'esercito che libera. Che poi la liberazion per alcuni non sia tale per altri... questo sucedi sempre.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

babatriestina ha scritto:... un grande bandieron tricolor per l'asta del pergolo, e sul più bel che la lo stava preparando la se ga acorto che la sartina gaveva messo el gaso per el cordon del lato sbagliado, sul rosso...
Ben, no ghe iera niente de mal, se te pensi che qualche anno fa, per l'adunata dei bersaglieri........ i ga impignì la cità de bandierine ... che in realtà iera ungheresi. :lol: :lol: :lol:


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: El bersaglier festegiado

Messaggio da 1382-1918 »

serlilian ha scritto:Ma no'l doveva esser provisorio?
El doveva eser provisiorio, tanto che "chi che lo ga meso" xe stado anche fortemente solecitado dala Sovrintendenza per farlo cavar, una volta scadudo el periodo per cui i ga avudo el permeso de lasarlo là. Guarda caso però, dopo no se ghe ne ga savudo più niente, i sarà rivadi a sanar la situazion, o forse anche no, tanto quel resta là e basta... purtropo!


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

[mod] El discorso esulava 'bastanza dalla I guerra... qua de seguito alla foto del bersaglier de Sum Culex me par mejo. [mod]


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: El bersaglier festegiado

Messaggio da Nona Picia »

Nona Picia ha scritto:
sum culex ha scritto: Verso el mar, sula scala reale, xè le statue del bersaglier e dele sartine
Questo inserto no lo go messo mi
______________________________

Immagine



Ma la foto sì, la se proprio mia! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/b]

E la go messa per ricordar l'anniversario dello sbarco a Trieste dei bersaglieri, fatto successo "ieri"! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: El bersaglier festegiado

Messaggio da sum culex »

1382-1918 ha scritto:tanto quel resta là e basta... purtropo!
Perchè purtropo??? A mi i me piasi, sia el bersaglier che le sartine: i sta assai ben là e me dispiasessi e disturabassi parecchio se i li tirassi via. Diseme voi cossa che i ga de bruto. :evil: In efeti xè un ricordo de un toco de storia dela nostra cità. Che la sia ben o mal vista resta sempre un toco de storia. Se la metemo cussì, alora saria de eliminar el sacello de Oberdan, la piuma in via Giustinano e tanti altri (no voio menzionar quei che me vien in mente per no suscitar polemiche).
Scuseme sto mio sfogo. De quando che son iscrito go empre zercà de no far polemiche de nissun genere e me son astignù de qualsiasi comento che gavessi podù ingenerar attriti. Bisogna aver rispeto e ricordar e onorar i morti, tuti, quei de destra, de sinistra, italiani, tedeschi, austriaci, slavi, partigiani, ebrei eccetera a prescinder de assassini e estremisti de qualsiasi religion.
ciao
sum culex


Ale
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 45
Iscritto il: lun 7 apr 2008, 10:22

Messaggio da Ale »

Sempre approfittando de un poco de tempo libero che se ga durante le feste, posto una foto scannerizzada dal libro Trieste Imperiale delle Edizioni Luglio. Se rivè a darghe un'ociada me par che in diverse foto de Palazzo Carciotti l'acquila manca. Forsi i la gaveva cavada per netarla... :wink:


Ale ha scritto:Immagine
A proposito dell'acquila su Palazzo Carciotti...stavo notando che nelle foto più vece la manca. savè forsi quando che i la ga messa (o rimessa? la me par napoleonica, primo ottocento).[/quote]
Allegati
pag. 51 del menzionato libro
pag. 51 del menzionato libro


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41325
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:L
So che manca la casa del lavoratore portuale e l'idroscalo ma per la prima gavevo la luce contraria e no go rivà a torna là, per el secondo, essendo zona militare (la capitaneria de porto), no se pol andar dentro e meno che meno far foto.
vero, ma in occasion dela Barcolana i gaveva lassado el passaggio libero anche davanti del Idroscalo e.. la targa col bassorilievo dedicada a Marceglia e Schergat opera del scultor Patat de Artegna scoverta nel 2001 ,che po xe su tuti i libri , mi la go ciapada. I me ga rugnado un poco drio ... ma no me par che la sia segreto militar.. visto che no mostra altro..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Trieste de ogi”