Piazza Cornelia romana

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Piazza Cornelia romana

Messaggio da babatriestina »

Una piazzetta dietro il Borgo Giuseppino, piccola, triangolare, invasa da macchine perchè ( per ora) è ancora un posto dove si può posteggiare gratis.. la prima domanda è perchè diamine Cornelia romana? e chi è? io pensavo a qualche santa, visto c he siamo non lontani da via dei Crociferi, e invece.. è Cornelia, la madre dei Gracchi!!! per quale ragione avrnno scelto lei per dedicarle una piazza? e come si chiamava prima? non ho visto alcun nome nelle vecchia piantine pre 1918..
Immagine
la piazza, con un cedro un po' striminzito
Immagine
alterna edifici del primo ottocento, ancora neoclassici , come quello in fondo, con edifici successivi più floreali, e questo è il motivo della mia visita alla piazzetta.
Alcuni sono stati recentemente ridipinti a colori alquanto sgargianti, non so se rispettosi del colore originale, certo le decorazioni si notano eccome!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Immagine
le solite inquietanti facce femminili, molto diffuse negli edifici liberty triestini, sembra fossero fatte in serie (a differenza degli "unicum" dei bassorilievi neoclassici) a volte mi fanno pensare ai re cambogiani nei pilastri dei loro palazzi nella giungla
Immagine
oppure colossali fiori di stucco, con nastri pendenti
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Immagine
quest'altra casa non è stata ancora ridipinta
Immagine
i fiori sono più discreti
ma le misteriose figure femminili sbucano anche qua
Immagine
la porta d'ingresso di ferro battuto, ben restaurata, è decisamente floreale
Immagine
negli anni Cinquanta del Novecento questo genere di edifici era considerato piuttosto kitsch, ciarpame decadente molto simile allo stile dannunziano.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Jera ora che i ghe dassi una man de pitura :-)


Mal no far, paura no gaver.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Piazza Cornelia romana

Messaggio da Ciancele »

Son Piccolo Ma Crescerò ga meso intun altro post google. E goglando son rivà in via Crociferi. Baba Triestina ga fato le foto che se vedi qua. Quel che no se vedi, parchè che no la le ga fate, xe le foto dela continuazion de via Crociferi: Via Gaspara Stampa. El lumaro zinque xe come che lo go visto nel '45 dopo el bombardamento, che ga ciapà la casa drio, de piaza Cornelia Romana. In pianteren a sinistra stava Romano, clase de mio fradel, sarto o bubez de su pare. Xe un dolor de cuor vedere come che la casa xe sempre più sporca e più bruta. O i la ga piturada nel fratempo? Xe tanti ani che no paso de quele parti.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Piazza Cornelia romana

Messaggio da Piereto »

Caro Ciancele per far prima son andà a cior un prestito fotografico del numero 5 sai recente, e la casa in question no i la gà ancora restaurada
Via gaspara Stampa 5.jpg
Via gaspara Stampa 5.jpg (35.47 KiB) Visto 1560 volte


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Piazza Cornelia romana

Messaggio da Ciancele »

Piereto ha scritto: Caro Ciancele per far prima son andà a cior un prestito fotografico del numero 5 sai recente, e la casa in question no i la gà ancora restaurada
Via gaspara Stampa 5.jpg
Piereto mio, grazie. Se te savesi che piazer che te me ga fato. Sul canton iera una botega magnativa: sior Zechini (Luigi Zecchini) che dopo se ga trasferì dirimpeto, sul canton de via Crociferi-Piaza Cornelia Romana. Nel negozio sul canto i vendeva verdure, radicio ecc. Continuando, ma za in piaza C.R., iera el boteghin del caligher: Genio calif (Eugenio, il calzolaio), punto d'incontro della gioventù del luogo. Anca lu iera relativamente giovine. Insoma no vecio. Mi, se ben me ricordo, son sta in uno o do apartamenti. Quel in mezanin a sinistra e intun altro in terzo pian a destra. La fia iera un tocheto (una simpatica ragazza), ma più vecia de mi. No steme domandar parchè che iero. No, no sporchezi. Gnanca quei che piasi 'sai. Doveva eser qualcosa de scola o de balila. Al numero 5 de via Crociferi stava in primo pian, camerin baso che no ve conto, un mio compagno de clase, ripetente. Ma ai piani nobili (2. e 3. pian) stava el mio capo dei aspiranti. Lu gaveva za sedise ani e el iera efetivo (effettivo). Bei apartamenti, camera de almeno 3 metri e 30. In cantina del lumaro 5 de via Gaspara Stampa iero in febraio 1945 co i ga bombardà. Piereto, no iero più putel, parchè gavevo sì 17 ani e mezo, ma 180 cm e squasi 60 kg. Co' cascava le bombe son sta sbalotà in cantina de un muro a l'altro. Le bombe xe cascade gnanca 30 metri più lontan. Una casa cusì bela, ridota cusì. Calma, parchè no ga trafico. Adeso tuta la strada xe piena de machine, ma no xe pasagio de machine foreste. Solo quele de quei che sta là. El bloco difronte (via Benedeto Marcelo, via Vitoria Colona e via Gaspara Stampa) ga anca bei apartamenti, con palcheti (parchetto), riscaldamento autonomo e cantina. Insoma i se dovaria vergognar de lasar andar cusì la casa.
Zonto ancora che i scuri bianchi e quei scuri xe come un pugno intel ocio. URCE! (Co' la C!)


Torna a “Trieste de ogi”