Barcola: ex dazio

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Barcola: ex dazio

Messaggio da sum culex »

Ogi sul 'Piccolo' tra le segnalazioni gavemo trovà sto articoleto che xè in risposta a una segnalazion precedente che solecitava el restauro dela caseta che noi ogi ciamemo ex Dazio

Xè interessante perchè el spiega cossa che iera quela costruzion.

Riporto dal Piccolo la segnalazion a firma: Fabio Ferluga
'Casetta dei pescatori'
L'antica casetta dei pescatori ancor oggi sorge in Viale Miramare di fronte al porticciolo del Cedas, ma ormai in completo decadimento. Mi permetto di segnalare che detta "casetta" ha origini ben più storiche e importanti. Trattasi infatti della casamatta, tuttora fornita dei massicci muri di pietra arenaria e delle piccole finestrelle atte alla fucileria, dove erano accasermati gli artiglieri austroungarici della scomparsa Batteria Cedas, aramta di sei cannoni di 48 libbre, più due obici Paixhans di 260 mm. facente parte dell'anello di fortificazioni istituite nel 19° secolo dal governo di Vienna a protezione della città e porto di Trieste.
Presso la spiaggia si svolse pure il combattimento del 23 marzo 1848, che vide i pescatori barcolani, aiutati da qualche anziano milite territoriale e guidati dal loro parroco, don Pertot, ributtare a mare i marinai sardopiemontesi dell'ammiraglio Albini, che essendo in atto la prima guerra d'indipendenza italiana tentavano di sbarcare a Barcola per colpire Trieste dal fianco. Con tali precedenti storico-militari la vecchia casetta ha ben diritto di venir conservata.

Ve meto alcue mie foto de sta casetta

Immagine


Immagine


Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Oltre le fnestrele se vedi l'interno completamente in disfacimento.

Immagine


Immagine

In particolare la madonina, 'stile Della Robbia' incastonada nel muro

Immagine

Dala parte posteriore se vedi el teto crolà

Immagine

Sta volta son stà tempestivo perchè gavevo le foto zà a casa in archivio.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:Ogi sul 'Piccolo' tra le segnalazioni gavemo trovà sto articoleto (..)
Presso la spiaggia si svolse pure il combattimento del 23 marzo 1848, che vide i pescatori barcolani, aiutati da qualche anziano milite territoriale e guidati dal loro parroco, don Pertot, ributtare a mare i marinai sardopiemontesi dell'ammiraglio Albini, che essendo in atto la prima guerra d'indipendenza italiana tentavano di sbarcare a Barcola per colpire Trieste dal fianco.
Anche mi leggevo oggi sta segnalazion e, guarda caso, sta storia del tentaticvo de sbarco dei sardopiemontesi lo gavevo appena letto in Barcola de Zubini. Ma... legi oggi el 23 marzo 1848... cavoli, al 23 marzo iera appena finide le 5 giornate de Milano, come fazeva a esser qua la flotta sarda? che quel giorno apena Carlo Alberto se decideva e cominciava la guerra? e difatti trovo sul Zubini che se trattava del 23 e 24 maggio El 23 marzo a Trieste i stava appena festeggiando la nova Costituzion.. e Orlandini provava a sventolar el tricolor..
e anche el Cappellano a mi me risulta che sia stado Bartolomeo Rebez e non don Pertot. NB i piemontesi no xe sbarcai ma ga continuado un blocco marittimo che ga durado fin al 1849...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Mi go solo copià come che stava e no son responsabile se quel che iera scrito sul giornal no xè esato.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:Mi go solo copià come che stava e no son responsabile se quel che iera scrito sul giornal no xè esato.
ciao
sum culex
difatti, te ga fatto ben a riportar che comunque xe dele informazoni utili, e no xe gnanca el Piccolo responsabile, xe solo chi che ga scritto sule Segnalazioni che ga riportado distrattamente ( e me par che se ga ispirado de Zubini anche lu, visti i dati simili per la dotazion de sto forte de Cedas, o i ga ciapado tutti dela medesima fonte). Solo che a mi la data 23 marzo 1848 me ga fatto subito scatar in mente dei riferimenti: me disevo ; come xe possibile? quel giorno i piemontesi sta per entrar in guera e xe za arivada la loro flotta fin qua a Trieste? e xe de notar che curiosamente nei testi de storia più divulgativi co se parla dela prima guerra de indipendenza no se parla mai de sta piccola parte navale.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Scrivige ale segnalazioni! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:Scrivige ale segnalazioni! :lol:
coss te vol che ghe freghi fra due mesi prima o due mesi dopo?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Solo che a mi la data 23 marzo 1848 me ga fatto subito scatar in mente dei riferimenti: me disevo ; come xe possibile? quel giorno i piemontesi sta per entrar in guera e xe za arivada la loro flotta fin qua a Trieste? e xe de notar che curiosamente nei testi de storia più divulgativi co se parla dela prima guerra de indipendenza no se parla mai de sta piccola parte navale.
Se te va a veder qua mi me risulta 23 MAGGIO 1848

Se vedi che la data ghe piaseva sai, tanto da riciclarla nel 1915 :twisted:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:Solo che a mi la data 23 marzo 1848 [/i


Se te va a veder [mi me risulta 23 MAGGIO 1848

Se vedi che la data ghe piaseva sai, tanto da riciclarla nel 1915 :twisted:
difatti la mia critica iera rivolta al segnalator del Piccolo , no a ti.
Se el 23 maggio 1915 i italiani gavessi tentado un sbarco a Barcola, secondo mio papà che quel volta iera presente, forsi i ghe la gavessi fata, perchè par che in principio le difese dela costiera triestina iera , secondo lu, che conosseva el responsabile , molto deboli. E par che lu come molti triestini ( no quei che incendiava el Piccolo, ovviamente! :twisted: ) contava su un sbarco a Trieste nei primi giorni de guerra..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da sum culex »

Ogi gavemo fato una pasegiatina per Barcola e son rimasto alibido co semo rivai là dela caseta ex dazio: xè crolà un toco de muro e bona parte del teto. Xè cussì che se salva i ricordi dela storia? Fa cascar i brazi, ma purtropo no podemo far gnente e i brazi resta per tera perchè no xè nissun che te li ingruma ;--D ;--D ;--D
Go fato alcune foto che ve mostro a documentazion de quel che go visto; purtropo la machina se gava starà senza che me inacorzo e de conseguenza le foto xè vignude bastanza mal, nè ga servì gran che corgerle, ma almeno vederè in che condizioni che i ga lassà andar sto picio edificio che podemo ciamar storico.

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Che comento se pol far se no ramaricarse del degrado un cui i lassa sti ricordi? :evil: :evil: :evil:
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da babatriestina »

Ma secondo voi, de chi xe proprietà sta casetta? mi go idea che sia proprietà privata del condominio che xe più sora, difatti mi la gavevo sempre presa per la casa del custode, 50 anni fa!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da 1382-1918 »

Pena che go ocasion ghe darò un'ociada al tavolare.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da babatriestina »

Adesso xe i ponteggi per i restauri


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da 1382-1918 »

In riferimento al mio post qua de sora, se pasadi tanti mesi, go vardado la situazion dela proprietà... ma no me ricordo più! :oops:
Me par che risulta del Comun, e la xe iscritta tipo "pesa pubblica" o robe del genere.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da Ciancele »

Co’ iero putel, diria 1941/42, ma anca dopo, nel 1948, quando che gavevo la bici de corsa col Campagnolo e 47/51 davanti, tornando de Sistiana passavo in bici davanti al dazio. No’ i fermava più, ma me ricordo che là iera una pesa a ponte. E un forte odor de graso. Durante la guera tiravo sempre a peto co pasavo perché gavevo l’impresion che fussi odor de parsuto. Wunschtraum, go leto in una risposta in altro sito.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da babatriestina »

ben, adesso i la ga restaurada e per chi che no ghe xe ancora passado davanti la xe un ristorante stile "old west"

Za che semo in zona, meto una foto del porticciolo de Cedas nel 1940, album de famiglia..

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da Nona Picia »

Ristorante , portico, gelateria e in primo piano vespe :lol:

Immagine
la gelateria

Immagine
il ristorante

Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da Piereto »

No so perchè continuè a ciamar la casamatta , o casetta dei pescadori del Cedas , col termine de ex dazio, mentre el ex dazio co la sua ex pesa el xe ancora in pie e più in zo. Adeso vizin de lu xe un picolo impianto recintà de depurazion de le aque fognarie, e che col collegamento de sto ano al colettor principale che finisi a Servola, el scomparirà.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da Piereto »

Ve meto la foto del dazio. Me ricordo de ver visto tante volte co iero picio che i camion se no gaveva la scova in bela mostra sora del cason i se fermava a pagar.
ex dazio.jpg
ex dazio.jpg (78.17 KiB) Visto 2737 volte


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Barcola: ex dazio

Messaggio da Ciancele »

Piereto ha scritto: Ve meto la foto del dazio. Me ricordo de ver visto tante volte co iero picio che i camion se no gaveva la scova in bela mostra sora del cason i se fermava a pagar.
ex dazio.jpg
Piereto, grassie par la foto. Difati anca mi me ricordavo cusì. Co' iero dei americani, i camion gaveva tuti la scova. Mi credevo che fussi veramente par scovar. :clapping_213:


Torna a “Trieste de ogi”