Via Madonna del mare

Imagini de strade, piaze, palazi, nela Trieste atuale
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Due vie parallele, via Madonna del mare e via Felice Venezian, e anche abbastanza simili, sono due vie in salita che mettono in comunicazione la zona vicino alle Rive del Borgo Giuseppino e i quartieri sottoil Colle di san Giusto, parallelemente ed esternamente alle antiche mura medievali. Ne ho fatto un reportage fotografico, anche perchè anche là, dopo le riqualificazioni di Cittavecchia, parecchio si è mosso e per chi le ricorda sonnacchiose come un tempo ci sono diverse novità. Per gli automobilisti, sono due sensi unici, uno in su ed uno in giù.. le ho percorse domenica scorsa, di domenica ci sono meno automobili ma la maggior parte dei negozi è chiusa.

In salita, via Madonna del mare incomincia in via Cavana, a fianco della Casa Pepeu settecentesca, inizia stretta, e i due marciapiedi per i pedoni, soprattutto quello destro salendo, sono esigui a dir poco..
certo il rapporto marciapiede/carreggiata mi sembra simbolico dell'importanza data a Trieste al rapporto pedoni/automobilisti 8) anche se è ovvio che la carreggiata non si può restringere più di tanto.. una nota, se chiuedessero al traffico il Corso, queste vie diventerebbero molto più trafficate, perchè sono le prime percorribili per chi vuol salire..

Immagine

Immagine

Immagine
la casa grande a destra è una Domus mariae ( sempre in tema di Madonna del mare.. )


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Immagine

qua incominciano le novità, una casa è targata Residenza del mare ed è uno dei nuovi residence in zona..
Immagine
bella la decorazione in ferro battuto del sovraporta con animali mitici tipo cigni ed un tridente
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

un bel portone di pietra
Immagine
la strettoia
Immagine
che si allarga subito, a sinistra c'è la confluenza con via del Bastione ( e la veterinaria che mi fece sconto per comitiva quando feci sterilizzare 4 gatti randagi catturati vicino a casa mia) e a destra l'edificio scolastico del Carducci
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Edificio scolastico più o meno come tutti quelli di fine Ottocento, soprattutto funzionale per l'epoca
Immagine
ma che a fianco ha la porticina
Immagine
Immagine
è l'accesso al pavimento musivo della basilica paleocristiana della Madonna del mare!
scoperta in parte ai tempi del Rossetti, ma definitivamente solo negli anni 1962-64
La visita è in tempi ristretti, è molto buia, ed i mosaici assomigliano a quelli di Aquileia
Dovrei avere da qualche parte un'immagine di uno, messo all'ingresso e visibile mentre l aporta era aperta..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

a destra si stacca via Tigor, con un percorso accidentato
Immagine
e l'edificio giallo ( quasi canarino?)
è l'attuale sede della Biblioteca Civica, in attesa di restauro di Palazzo Biserini

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Una targa ci ricorda una caserma dei pompieri

Immagine


niente male un palazzo di fronte

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Salendo, in fondo si vede la fine della via, che sbocca in Piazza della Valle

Immagine

Immagine

ma guardiamo ancora qualche dettaglio dei palazzi

le maniglie messe a nuovo di ottone
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

questo invece non lo hanno ridipinto, ma anche la chiusura mi sembra originale!

Immagine


La casa adiacente alla biblioteca è dipinta in rosso mattone, restauro recente
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

il dettaglio del balcone ottocentesco in ferro battuto
Immagine
e adesso guardate la foto che feci 4-5 anni fa:
Immagine
la vedete cadente sulla destra della foto. La foto la feci perchè mi aveva colpito invece la casetta prima, una piccola casetta, con cortiletto e poi dietro vetrate ed abbaino, la fotografai dicendo Poche case così son rimaste
Immagine
e difatti...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

adesso è cosi!!!!
:shock:
Immagine
e questo è l'ingresso attuale. Certo, adesso chi ci abita, sta bene e prima mi sapeva di disabitata

Immagine

( vicino, ma di domenica non si nota, un negozio di abbigliamento sportivo piuttosto qualificato)
c'è pure do fronte un ristorantino
Alla Valle trattoria
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Immagine

e arriviamo in Piazza della Valle, curiosa per i suoi edifici a facciata concava
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine
( questa casa in origine ospitava al pianterreno una fonderia)
sotto la casa più piccola c'è la fontanella "turca" del 1854

Immagine

con l'alabarda
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Immagine
e l'acqua c'è, a premere il pomolo!

Immagine

a fianco, si stacca Via della Valle, con l'antica palestra, ridipinta anche quella a colori sgargianti
Immagine
( fu in quella palestra che, nel 1916 o 17, venne portato mio padre e gli venne imposto, come a tutti i giovani in età di leva, il giuramento di fedeltà a.. Francesco Giuseppe)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Ridiscendo la via, per prendere un tratto d i via del Bastione, che la connette con via Felice Venezian
Immagine

un bel balcone
Immagine
e l'osteria alle barettine
Immagine
Un bel portone
Immagine
e da qua in poi continua con via Felice Venezian..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da mandi_ »

Parecchie volte sono risalita lungo questa via Madonna del Mare, in cerca del Museo di Svevo. Se non erro, proprio nella Biblioteca è collocato il museo che ho tanto ricercato-
Un bell'ambiente, una Direttrice gentilissima, entusiasta del suo lavoro, che ha intrattenuto mia figlia per più di un'ora parlandole di Svevo.
Al primo piano,nella Biblioteca, se non erro sempre, si può leggere, se avete gli occhi buoni, il "Piccolo" in digitale negativo.
Ricordo molto piacevolmente questa strada, via Madonna del Mare..
Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:adesso è cosi!!!!
:shock:
Immagine
e questo è l'ingresso attuale. Certo, adesso chi ci abita, sta bene e prima mi sapeva di disabitata

Immagine

( vicino, ma di domenica non si nota, un negozio di abbigliamento sportivo piuttosto qualificato)
c'è pure do fronte un ristorantino
Alla Valle trattoria
Immagine
Molto meglio, direi! :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da sum culex »

Logicamente xè molto meio, ma ga stravolto completamente l'aspetto original, almeno a mi me par cussì.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

in effetti, fin che no go controllado la casa vizin, me domandavo dove che iera sparida la casetta.. che però iera propio diroccada!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da Ciancele »

Babatriestina: Cossa te go fato che te me meti soto el naso ‘ste fotografie? Te perdono perché son masochista e le guardo, anca se me pianzi el cuor. Sula via Madona del Mar, dove che la comincia, a destra iera un negozio de roba tipo Cesca e a sinistra una drogheria. A destra, al numero 5(?), la Domus Mariae(?), iera la sede dei aspiranti (noi siam dela catolica) che gaveva una corte che dava sul giardin del vescovo (de via Cavana) e sula via Vittoria Colonna. De l’altra parte, sula sinistra, iera un fritolin: Scilla e Cariddi. Dopo un marangon [falegnameria] (sior Domenico) e la bottega magnativa (negozio di alimentari) Prelessi che dava anca sula via del Bastione. Prelessi iera fasiston, ma bon. I lo ga copà, ma co’ vado in cimitero e paso davanti ala sua tomba, lo saludo. In via del Bastione xe anca la Mormorazion. Per i veci triestini la Mormorazion, le Baretine (vizin ala curia, davanti ala cesa de Sant’Antonio vecio) e Trita iera le tre betole più conosude. Co’ volevo darghe un baso a mio zio, andavo ala Mormorazion o ale Baretina e el me dava anca una pasereta. A casa no’l iera mai. Una casa (o due case, no me ricordo ben) più avanti iera una casa, che me par che babatriestina la gabi fotografada. Mi iero drento, perché la stava amici de famiglia e el mio capo reparto. ‘ssai ‘ssai bela,specialmente le scale. Continuando sula via, sul canton iera un negozio de verdure. Mia mama la iera cliente de ‘sto negozio e una volta la xe andada con mia fia (2/3 ani). Mia mama ghe contava a tuti che iera la nipotina tedeschina. Per eser più sicura, mia fia ghe tigniva strenta la man. Dopo vigniva el barbier, anca una istituzion, e la panetteria. De domenica, quando andavo a pescar con mio papa, ghe bateimo la porta ale tre/quatro de matina (a seconda del marea) e i ne dava pan per el giorno, In Ponteroso iera le babe che prontava i banchi e compraimo ua, nose o fighi. Se el iera de bon umor, cioè se le menole becava, mio papà me lasava dar un sluc de Sangiovese. Senza aqua. Di fronte al barbier iera el Carduci. La casa dopo la paneteria gaveva un bel porton, con un ingreso ‘ssai grando. Dopo la guera i ga diviso el porton e fato un bar sul tipo del metro cubo. Questa espresion (metro cubo) xe conosuda solo dai più veci, tipo Coce e mi. Co’ sarè più grandi ve la spiegherò. Opur in camera caritatis, dove che nisun ‘scolta. El canton dela Carduci xe anca l’inizio dela via Tigor e in fondo se vedi la via Benedeto Marcelo co’ le sue bele case. Su l’altro canton, ciamar caserma la sede dei vigili urbani xe un poco esagerato. Iera el comisariato. El resto dela casa iera la preson militar e la caserma de via Tigor. Già nominata. A sinistra iera una strada che portava ala via Felice Venezian. In questa strada iera el cine Radio e su l’altro canton la rotonda de via Felice Venezian, che xe fotografada. Qua cominciava anca la Via Sanmichele: sul canton un bar, una paneteria e su l’altro una osteria con giardin. Continuando la via Madona del Mar iera una bottega magnativa, una lateria dove che andaimo per via dela cameriera. Una putelina fofeta (cicciolina, grassottella), ma tanto simpatica. La ne fazeva sempre magnar yogurt, ma la iera cusì cocola che ne piaceva anca el suo yogurt. Dopo rivemo in piaza dela Vale dove che iera la palestra, dove che ‘ndavo a far ginastica. La palestra iera più famosa perché i giogava palacanestro. La casa semirotonda gaveva un interno che adeso el valeria soldoni.
Mama mia, xe pasai più de setanta ani, ma ‘sti loghi no se dismentiga mai. Citando la Citadela: Co’ ierimo putei.
Grazie, babatriestina, tante grazie per queste foto che sembrano essere l’evoluzione di Darwin riferita al rione.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Via Madonna del mare

Messaggio da babatriestina »

Xe per quel che go messo, perchè la xe bastanza cambiada.. anche in meo, diria . Le Baretine le go messe, la Mormorazion me ricordo che iera ma no me ricordo ben dove.. mi qualche volta passavo de quele parti per andar a trovar i zii che stava in via Cereria. Ma una volta che son passada de sera in Piazza Cavana propio el ambiente no me ga piasso.. iera ste babe in mezo dela piazza che le spetava...
papà inveze un volta qualche anno dopo inveze xe tornado a casa ridendo come un mato, el gaveva za oltre setanta ani, grasso, cavei bianchi, ociai, el gaveva appuntamento vizin dela farmacia de Piaza Cavana ( ex Serravallo) e una de ste babe, vedendolo fermo, ghe xe andada vizin e ghe ga dito " Cossa te zerchi, bel moretto?" El ghe ga risposto, Gnente per ti, putela... ma col Bel moretto gavemo ridudo tuta la sera :lol: :lol: :lol: :lol:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Trieste de ogi”