Pasqua e sue tradizioni

Se gave` de scriver chi che se, cos' che fe, farghe i auguri a cualched'un e robe compagne felo cua dentro
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
giuli
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 198
Iscritto il: ven 13 gen 2006, 13:48
Località: Trieste

Messaggio da giuli »

TANTI AUGURI di BUONA PASQUA a TUTTI!


http://triestenelcuore.splinder.com
refolo

pasqua e le sue tradizioni

Messaggio da refolo »

Go' trova' in un scritto dei mii nonni, (Ungheresi-Carsolini-Italiani) una tradizion, per la Pasqua. Noi che de consueto a Trieste se basemo sull'agnel rosto, i Ungheresi de pramatica i gaveva el coniglio.....mia nonna paterna sempre la lo fazeva rostido con vin bianco e rosamarin.
Oggiddi'....in Ungheria se lo ciol in affitto?????????? per spassarsela nei pra', perche' i fioi non lo vol veder in pignata! Nessun lo magna.

Maria aka Refolo

PS. in Australia mettemo i ovetti nascosti in giardin o in casa (adesso che ghe xe la siccita') trovemo meio nasconder fra i muri de casa. Xe bel come una caccia al tesoro!


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Anche mia mama,austriaca con ascendenze ungheresi, per Pasqua la fazeva el coniglio, no so se per tradizion de famiglia o se perchè magari al'epoca el costava de meno. A mi una volta me piaseva, ma adesso no più tanto, no so se perchè una volta la carne iera migliore o se perchè a mi no lame va tanto!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
refolo

pasqua e sue tradizioni

Messaggio da refolo »

Me ricordo che iera anche un sacrilegio a sposarse durante la Pasqua,'con l'Altar coverto. Tutto in Viola, senza quadri, senza niente esposto,
la mia amica se ga' sposa' el sabato Santo iera la Ciesa come un mortorio.
Qua' anche in Ciesa Cattolica va' ben tutto, niente de meravigliarse, ultimamente i lassa far altrimenti tutti vivi al sistema......."PARTNERS""

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: pasqua e sue tradizioni

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:Me ricordo che iera anche un sacrilegio a sposarse durante la Pasqua,'con l'Altar coverto. Tutto in Viola, senza quadri, senza niente esposto
se ciamava "Non celebrare solennemente le nozze nei tempi proibiti" e iera un dei 5 precetti dela cesa. però diseva "solennemente" quindi se un voleva sposarse cussì zito zitto el podeva.. per le imagini coverte, i ga cominciado cola calma dopo el concilio a no coverzerle più, me ricordo che nei anni 60 iero andada coi mii sotto Pasqua in Veneto a veder opere de arte, e son restada cussì mal che a Verona, ala cesa de san Zeno, la pala d'altra del Mantegna, una famosa Madonna che volevo veder del vivo.. me la go trovata coverta con una strazza viola! :(
le ultime che velava le imagin fin una decina de ani fa iera le monighe de san Cipriano, adesso gnanche quele più.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

spetando el autobus a Basovizza, go dado un kuk in cesa e go trovado traccia de un sepolcro abastanza tradizional
Immagine
xe anca le vaschette coi grani de erba germinai.. una tradizion che me par risali fin al culto de Osiride!! :-D


trita
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 63
Iscritto il: mer 8 mar 2006, 13:30

pasqua e sue tradizioni

Messaggio da trita »

bonasera a tuti
auguri a tuti ..... in ritardo.
Mi son apasiona' de giardinagio,e,parlando de olivi,
non credo che ghe fazi niente ale vide come che ga dito refolo
una setimana fa.Credo che el mato che ghe ga' vendu'
l'albero ghe ga cresu' el naso.
auguri trita


refolo

pasqua e le sue tradizioni

Messaggio da refolo »

Scusa sa' TRITA....
mi te go' za conossu' in un'altro forum, non me importa se te son un'esperto giardinier, ma le mie nonne non iera pezo e le saveva tanto, i vigneti vien protetti dal vento con l'ulivo.

cerca in tutti i libri de giardinaggio, qua' gavemo non solo i Australiani, che ga' copia' dai Europei, ma Libanesi-Greghi-Italiani-Bavaresi-Austriaci-Tedeschi.

Non te trovi nessun vigneto come ditto se non ghe xe l'ulivo!
El vento in Australia xe pezo della Bora nostra, perche' ne porta el vento del West....corri terra rossa, niente da far con quel che succedi in Carso-Friul!

Non son up-set de quel che te cerchi de dirme, ma me par che go' scritto abbastanza de giardinaggio anche mi'! Go' avuto , non la passion ma due bone maestre!.

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

[MOD]scusè, xe un fià de disordine.. la risposta de Trita contien un sacco de spazi e de quote senza quotazioni.. mandime in privato magari cossa che te volevi citar che metemo a posto [MOD]
dela Pasqua passemo al giardinaggio.. una roba che son appassionada anca mi, anche se go solo che una terrazza e no un giardin.. ma go un olivo in vaso e una vite de fragola , ben, ulivi e viti se coltiva spesso vizin perchè xe el clima che va ben per tute do, veramente in centroeuropa i ariva a coltivar viti ma no ulivi ( vin del Reno e Mosella), qua i li coltiva insieme, mi gavevo visto in Friul messe rose ai margini dele vigne e quele i me diseva che no xe solo che per bel veder ma per ingrumar parassiti che se no ciapassi le vigne. I usi australiani propio inveze no li conosso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

zonto qua, el giorno de Pasquetta soto Boliunz ghe xe viti e ulivi, coi olivi a far de bordi ai vigneti. Adesso de quele parti i ga aumentado la produzion de oio..
Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

BONE PALME a tuti quei del forum e a tuti quei che ne guarda

Le palme che meterò no xe benedete dal prete, ma le xe benedete da Dio e speremo che le porti un poco de pase.

[img][img]http://www.imagestime.com/out.php/i9401 ... dueBis.jpg[/img][/img]


[img][img]http://www.imagestime.com/out.php/i9402 ... 057due.jpg[/img][/img]


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Bone palme a tutti anche da parte mia ! :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

un per de immagini a san Giusto per la domenica delle palme: per l'occasion, oltre ai soliti rami de ulivo, iera anche rami de palma vera
la navata e la statua de san Giusto del aquasantiera
Immagine

Immagine

per l'occasion i gaveva messo fora el crocifisso d'argento dei Battuti, xe un dei tochi più antichi del tesoro dela Catedral, del Duecento

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Oggi, feste delle palme, con meraviglia ho avuto il piacere di trovarmi virtualmente all`interno della chiesa di San Giusto nel momento di silenzio ripreso in quella bella fotografia.
Sarà senza dubbio la chiesa dalle celebri campane della pur celebre canzone ben conosciuta anche al di là del mitico "ponte" a Trento e tanto ricordata....
Anche da noi la chiesa è stata adornata con foglie vere di palma che formano un corridoio ad archi nella navata centrale, oggi festa delle palme, alla funzione delle 9 p.m., con tante luci e campane e chiesa gremita. Così si riceve la settimana santa.
Devo ammettere di non aver mai conosciuto quel saluto "buone palme". Invece sì, il saluto-augurio di Pasqua è di molto rilievo.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Anche a S.Vincenzo iera l'ulivo e i rami de palma vera e la procession con i fioi davanti e i adulti de drio, candele accese e la musica proprio in piena: chitarre armonium e organo. No gavevo però la machina fotografica! :'-(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Dalla mia corrispondente viennese, che però non frequenta molto le chiese: a Vienna al posto dei rami d'ulivo usano rami di gattici di salice, i nostri "gattini". In Svizzera ricordo di aver visto una volta altri tipi di ramoscelli verdi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Vero anche a Graz 45 anni fa, mia zia decorava la casa con rametti di "gattini" che loro chiamavano "Maeuschen" , scusè ma no so come se fa l'Umlaut o dieresi. :oops:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Buona Pasqua anche da parte mia a tutti quanti :-D
Allegati
Frohe Ostertage.jpg


My heart's in the Highlands
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

Ripercussione religiosa della solennità della Settimana santa.

Semplicemente trascrizione del
“BOLLETTINO PARROCCHIALE di Giovedì Santo.
Giovedì 20 marzo giornata dell`amore fraterno.
Uno dei pilastri della Quaresima è la solidarietà.
La Chiesa propone di vivere più profondamente la carità.
In questo clima di preghiera e carità, in un gesto semplice offriremo la cassettina solidale dei nostri piccoli risparmi di Quaresima.
Con quanto raccolto, CARITAS provvederà di elementi di prima necessità le famiglie con carenza e accudirà i casi da non trascurare”.

….ossia….niente di nuovo e sì, crediamo, di derivazione universale.

Cordialmente BUONA PASQUA alleluja alleluja a tutti, vicini e lontani….Lontani da dove? Ve sento tuti vizini.
Boni ovi, cunel, agnel, allegria e felicità e
Buona ciambella-rosca pasquale a noi, per tradizione.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »



Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “Saluti, presentazioni feste comandade e gentileze varie”