l'oro del carso

storie e tradizioni: credibili, incredibili, metropolitane de Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
vorwaerts
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 86
Iscritto il: mer 28 feb 2007, 7:10
Località: Trieste

l'oro del carso

Messaggio da vorwaerts »

gavendo richiesto mi la stanza...devo dar l'esempio :-)

Da anni gira una storia molto curiosa, che podessi anche gaver qualche fondamento:

Siamo a fine aprile 1945 ...i tedeschi se prepara a filar via in fretta e furia, e con lori anche Odilo Globocnik, uomo senza scrupoli e dalla pessima fama.
Prima de rivar a Trieste, el xe iera arricchido depredando le sue povere vittime all'est, ed in particolar modo a Treblinka.
Ora, par che proprio nei ultimi giorni de dominio tedesco a Trieste, el sia uscido de qua con dei camion carighi de casse, e che prima de rivar in Austria, el gabi seppellido quele che no rivava a portarse via sul carso.

Proprio in Austria - ma ghe xe molte ombre sui fatti - Globocnik dovessi esser morto sempre nel 1945.

xe interessante notare che le restanti casse che el xe rivado a portarse via, le xe stade seppellide in Austria, vizin al lago Toplitz. Nei anni, storie e leggende xe ga susseguido. Alcune par che sia stade ritrovade, ma el lago resta un dei posti più frequentai dai cacciatori de tesori ancora oggi!

Tornando al carso , dalla storia originaria, esisti diverse varianti :

1. che i tedeschi sia stadi notai da qualchedun mentre i seppelliva le casse, e che poi el mato sia andado a ciorsele, diventando improvvisamente ricco
2. che anni fa sia stade trovade delle casse svode sul carso, con i marchi della zecca regia
3. che anni fa in un paesin del carso sia stadi visti dei campeggiatori tedeschi con furgon e tenda, e che el mattino dopo, dove iera la tenda, i ga trovado un buso ...

Mi credo che sia abbastanza dificile scavar busi sul carso, considerando el tipo de terren, ma podessi anche esser vera come storia.


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Tutto pol esser, ma mi go i miei dubbi.

La rubadera de Globus la gaveria durado de 1942 ala metá de 1943. Ingrumar el botin e portarselo drio a mi me par estremamente pericoloso, che za el gaveva fama de ladron, e che in qualsiasi momento i gavessi podudo verzerghe una investigazion...Per mi, se el iera furbo, el gavessi fatto sparir gran parte del botin proprio in quel anno e mezzo, scondendolo in Austria o mandandolo al estero. Se el se gavessi portado qualcossa a Trieste in setembre/otobre 1943, sicuramente el gavessi avudo tante oportunitá de mandar per nave in qualsiasi parte del mondo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

una version local de l'oro de Dongo! ( che credo che ormai se ritegni che sia molto probabilmente una leggenda metropolitana)
Po " el Carso" xe assai vago.. Carso triestin? Carso sloven? ciò, mi che vado a passeggiar sempre in Carso.. la prossima volta vado col badil? :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ospite

Messaggio da Ospite »

babatriestina ha scritto:una version local de l'oro de Dongo! ( che credo che ormai se ritegni che sia molto probabilmente una leggenda metropolitana)
Po " el Carso" xe assai vago.. Carso triestin? Carso sloven? ciò, mi che vado a passeggiar sempre in Carso.. la prossima volta vado col badil? :-D
Meio col cercametalli (45 euro su internet) :lol:


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Messaggio da nonna ivana »

Va be' la mia è una piccola storia di quei tempi!

Me la raccontava mio marito, che abitava in periferia del paese, proprio vicino a una fattoria.
Un comando tedesco vi si era installato, non si comportarono male, anzi lasciarono un buon ricordo di sé.
Alcuni anni dopo la fine della guerra, non essendo stati interrotti i contatti epistolari con il comandante, i vicini ricevettero la visita di questi, che aveva piacere di ritrovare la famiglia italiana che li aveva "ospitati" negli ultimi tempi della guerra.
Anzi fu così modesto, che non volle scomodarli, disse che voleva dormire a piano terra, come aveva fatto allora....
Ma il mattino recò una sorpresa: il comandante era sparito, e una posta della stalla era stata smantellata...un tesoro che forse vi era nascosto, era sparito con lui!

Ciao!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Re: l'oro del carso

Messaggio da Franco »

vorwaerts ha scritto:Mi credo che sia abbastanza dificile scavar busi sul carso, considerando el tipo de terren, ma podessi anche esser vera come storia.
Per sconder roba in Carso xè sai più facile sceglier un buso che esisti zà (e no ghe ne manca... :lol: ) e impinirlo... :wink:


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Ruberie, saccheggi, spoliazioni più o meno ufficiali in guerra ghe ne xe sempre stade, da Brenno a Napoleone per finir con l'ultima guerra mondiale (ma anche le guere locali atuali devi gaverghene).

Che fine fa poi tuta sta roba?
Se chi ruba vinzi, in genere la entra a far parte, praticamente uficialmente, dei beni dela nazion vincente o dei sui soldai... fino ala prosima sconfitta.

Se i perdi xe un pco più complicado. La roba dovesi tornar ai proprietari, ma chi ga rubado no xe dela stesa idea, cusì speso cerca de sconderla per riprendersela in tempi migliori. Dove? In genere più vicin a casa posibile o, se no riva a farlo, dove capita, posibilmente in un posto dove i altri no pol scoprir. De "tesori" (più o meno importanti) ghe ne sarà ancora un mucio in giro, anche perché speso chi li ga sconti xe poi morto. Trovarli pol eser una fortuna... e anche no! :wink: Me savesi dir voi cosa ve podesi far de casse de banconote vecie, ameso che le sia ancora in bono stato?


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
zac
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 95
Iscritto il: ven 1 ago 2008, 21:30
Località: Trieste, Austria

Messaggio da zac »

Una volta Telequattro gaveva fatto un servizio su un caso 'ssai simile.

Se ricordo ben, iera invitadi in studio, in diretta, un storico e un assessor comunal.

Eln storico gaveva scoperto che i titini prima de lassar Trieste i gaveva riempido un per de casse de oro, che poi pero' iera stadi costretti ad abbandonar, nascondendolo...
... in Sacchetta, sott'acqua.

Quando el storico gaveva rivelado el nascondiglio, l'assessor se gaveva rabbia', perche' gli accordi iera de non svelar el logo, e che adesso tutti andara' la' a zercar, e che el tesoro ghe appartien al comun, e che el comun gaveva' za delibera' un divieto di immersione, e che lui diffida i privati da andar a zercar, ecc. ecc.

Subito dopo ghe iera stado un collegamento con una troupe che iera andada in Sacchetta. Mentre i filmava, i gaveva osservado un sub che stava uscindo dall'acqua e confabulava con un compare. I iera immediatamente andadi la' e i li gaveva intervistadi.

- Ah si', iero qua per osservar el paesaggio sottomarino...
- E che ci dice del tesoro dei titini?
- No! E cossa anche voi save'!

Insomma, questa de Globocnik, me sona come quella del tesoro dei titini.

Ah, el servizio iera stado mandado in onda un primo de aprile.


Giulia Furlan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: mer 5 dic 2018, 14:15

Re: l'oro del carso

Messaggio da Giulia Furlan »

Sempre stra interessanti queste storie


Torna a “Legende dela cità”