la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

storie e tradizioni: credibili, incredibili, metropolitane de Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Nini Naridola »

El "Bacolo nero", come i ghe disevimo noi muleria, la se calava zo de sera per via Commerciale, caminando spesso in mezo ala strada; qualche volta la se fermava de Virginio, all'Alpin, in via Rittmeyer, a bever qualcossa e no la dava confidenza. La gaveva sto neo in fronte, sora i oci, come le indiane. No so dove e se la bateva.
Giulia scorcolana, nel suo elenco de Cavana la se ga dimenticà de Teresa, quela con i ociai come fondi de bicieri.
La muta profesava in via del Fortino e oltre a la maitresse (qualchedun diseva che iera sua mama) la gaveva, fora de l'uficio, un can lupo. Sua sorela (no so se xe vero, ma cussì i diseva) iera quela che gaveva due cagneti come la reclame del whisky, infati i se ciamava Black e White, e la iera sempre in piaza grande, spesso sentada al cafè dei speci o al Vanoli.
Parlando de "contesse" iera anche una, de origine slava, che la se trovava in marina o in borgo teresian e ciamada la "Contessa".


Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Giulia scorcolana »

Fulvio Moro ha scritto: Giulia scorcolana, nel suo elenco de Cavana la se ga dimenticà de Teresa, quela con i ociai come fondi de bicieri.
Ma come no! Teresa, me la ricordo, la stava più spesso in Via del Pesce, sull'angolo opposto de Marina, una bionda che te fazevi prima saltarghe oltre che girarghe intorno, le iera la fora de quel bar che se ciamava ai Docks.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Giulia scorcolana »

...e po', za che semo in tema de personagi particolari, co iero mula, me ricordo che lo ciamavimo "Snoopy" iera un povereto che 'ndava ingrumar cartoni con una bicicleta col carreto incorporà, el gaveva sempre un basco e un capoto neri e se lo vedeva sempre in giro con sto trabicolo pien de cartoni.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Nini Naridola »

Sempre a proposito dela mitica "muta" i diseva che a l'epoca del GMT la gaveva el record de marchete, più de cento, e che la fossi stada assai brava de usar la boca ... ma, oviamente, no per parlar!


Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Giulia scorcolana »

E sempre de mula, 'ndavo in viale magnar gelato, de Costa, o la nei dintorni, e la almeno due volte al giorno, correva su o zo pel viale uno che lo gavevimo sopranominà "Speedy".
El gaveva certe accelerazioni, fazendo slalom fra la muleria che fazeva vasche, impressionanti, strano personaggio.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
Avatar utente
Giulia scorcolana
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 90
Iscritto il: mar 4 ott 2011, 13:19
Località: Trieste

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da Giulia scorcolana »

Fulvio Moro ha scritto:El "Bacolo nero", come i ghe disevimo noi muleria, la se calava zo de sera per via Commerciale, caminando spesso in mezo ala strada; qualche volta la se fermava de Virginio, all'Alpin, in via Rittmeyer, a bever qualcossa e no la dava confidenza. La gaveva sto neo in fronte, sora i oci, come le indiane. No so dove e se la bateva.
La me fazeva passion povera dona, la gaveva sempre el sguardo triste o impaurido.
In Via San Nicolò, diversi ani fa, prima che i la fazi pedonale, el toco che 'ndava da via S.Spiridione a Via Dante, de sera iera scuro e mal frequentà, e me ricordo che la 'ndava in un bareto frequentado de imbriaghele che iera la, 'ndando in su a sinistra.


Xè più giorni che luganighe e più croste che formaio, ma no fa niente.
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da molighe el fil »

Qualche mese fa el dotor Bernardino de Hassek ga fato una conferenza su le "case chiuse" de Trieste.
La sala dela Casa della musica iera strapiena.
La conferenza iera arichida con proiezion de fotografie e in una se vedeva la Muta e secondo el conferenzier la iera 'sai vecia ma ancora viva


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

no dubito che el argomento sia sempre assai apprezzado e scometeria che el 90% dei presenti ala conferenza iera omini...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da molighe el fil »

babatriestina ha scritto:no dubito che el argomento sia sempre assai apprezzado e scometeria che el 90% dei presenti ala conferenza iera omini...
Qua te se sbagli, iera più done e anche tante zovini


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

molighe el fil ha scritto:
babatriestina ha scritto:no dubito che el argomento sia sempre assai apprezzado e scometeria che el 90% dei presenti ala conferenza iera omini...
Qua te se sbagli, iera più done e anche tante zovini
:o :o :o


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da molighe el fil »

Piero Chiara iera un scritor de Luino una citadina vizin Varese che ga scrito diversi romanzi tuti ambientadi dale sue parti, meno uno, "Vedrò Singapore?", che se svolgi tuto tra Cividal e Trieste.
In particolar a Trieste in via Bonomo 5 in quela che iera ciamada Villa Orientale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

Lo go letto... me lassa un tantin perplessa la descrizion de sta protagonista che fa la p* stile imprenditrice per farse i bori. Sugerisso piutosto la lettura dei libri de Diana De Rosa sula condizion feminil de allora, attraverso i processi.
Villa Orientale xe ancora un mito per i omini triestini..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

Ogi anche sul piccolo: la Muta xe morta sti giorni a 91 anni. R.I.P.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
serena
naufrago
naufrago
Messaggi: 1
Iscritto il: sab 2 ago 2014, 20:53

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da serena »

babatriestina ha scritto:
SanGiacomin 72 ha scritto: quela siora ciamada,de quel che me ricordo," la contessa" o qualcosa del genere,che la girava tuta conzada la del Tommaseo,la di Speci e anche ai Duchi ?
a mi i me diseva che la iera la fia dela siora Lina, una signora piccola coi cavei rossi molto distinta che vegniva ciolta per aiutar co iera feste o cocktail in famiglie private. I diseva che la mama iera affidabilissima, e la fia un poco cussì.. nele nuvole
La signora che vestiva con abiti ottocenteschi era una cara persona, simpatica, spiritosa e buona. Ho avuto modo di conoscerla accompagnandola in un viaggio in francia dove io facevo da guida ( fine anni 80) i turisti a parigi erano sorpresi nel vederla e credevano si stesse girando un film . A place Vendome passeggiava con il suo ombrellino aperto .. era felice ! si chiamava Maida se non sbaglio e ce l'aveva con i triestini che la insultavano e deridevano ..diceva " meio i negri delle portaerei che me disi good morning madam " le avevo fatto notare che i suoi abiti erano un poco eccentrici e lei " cossa i ga de strano, solo la cotola qualche centimetro piu' longa"
Si diceva fosse stata la compagna del direttore del banco di Napoli , lei mangiava sempre a pranzo da Primo in via santa Caterina e diceva che non apriva mai il gas della cucina a casa, la sera un bicchiere di latte e basta. Ho conosciuto anche la figlia, con abiti normali ma assai piu' stravagante della mamma che tra l'altro la zittiva di continuo dicendole di " no parlar troppo". la mamma di Maida, la signora Lina l'ho vista solo una volta , signora piccolina, elegante e gentile , difficile immaginare che fosse la mamma di quel donnone !! di lei hanno parlato quasi tutte le testate italiane ...faceva spettacolo..folklore in questa citta' che si sta spegnendo ! grazie Maida del tuo coraggio


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: la "muta" de trieste ...leggenda o realmente esist

Messaggio da babatriestina »

Grazie per la testimonianza!
allora è anche una conferma che quel che diceva mia mamma, che era figlia della signora Lina, era vero.. io la vedevo sempre in piazza Unità col suo ombrellino ed il trucco pesante, e la veletta..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Legende dela cità”