Quiz sul chi xè?

Conossè ben la nostra città ?
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da Ciancele »

Nini Naridola ha scritto:Riguardo quell'androna che nominavimo prima, un tecnico de l'Università me gaveva domandà anni fa se savevo qualcossa riguardo ad una scalinata che meteva in comunicazion via de l'Università vecia con via Lazareto. Adesso, guardando su vece mappe de la città go trovà disegnada una rampa centrale e ai due lati due scale semicircolari. Atualmente xe un bel muraglion e la scalinada doveva esser imponente visto el dislivel fra le due strade. Nissun sa niente?
Dal 1935 al 1945 pasavo almeno tre volte la setimana par via de l’università par andar in via Santa Giustina. Non me ricordo de ‘ver visto mai scalini. Via Moisè Luzato (Luzzato) andava de via de l’università in piaza Carlo Alberto, che forsi quela volta (1932) no esisteva ancora. Iera campagneta e campi de tenis. Là me par de ‘ver visto scalini che ‘ndava in via lazareto vecio, cioè una galaria o qualche roba de simile. Più tardi me par che i gabi fato la stamperia del Picolo. Più tardi i devi ‘ver costruì case alte, ma quela volta se vedeva el muralion de via Moisè Luzato. Nel 1932, gavevo 5 ani, me portava in giro mio fradel. Me ricordo solo framenti. Altri scalini, ma pochi, i iera in salita promontorio dove che finisi la via III armata e comincia Via Franca. Se iera scalini in via lazareto i devi eser stadi prima del 1932.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Nini Naridola ha scritto:Riguardo quell'androna che nominavimo prima, un tecnico de l'Università me gaveva domandà anni fa se savevo qualcossa riguardo ad una scalinata che meteva in comunicazion via de l'Università vecia con via Lazareto. Adesso, guardando su vece mappe de la città go trovà disegnada una rampa centrale e ai due lati due scale semicircolari. Atualmente xe un bel muraglion e la scalinada doveva esser imponente visto el dislivel fra le due strade. Nissun sa niente?
Penso che la carta alla quale fa riferimento Nini Naridola sia questa

Immagine

e se la pol trovar a questo indirizzo http://www.archiviodistatotrieste.it/Ar ... 4_archivio

La scala de cui el parla se la vedi in basso al centro.

La carta xe del 1884


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da Nini Naridola »

Esatto! Grazie Piccolo ecc. Za sulle mappe del 1912 le scale no xe più segnade. Le scale indicade da Ciancele sono probabilmente quelle di via Guido Reni (galleria, campi di tennis). Forsi iera un qualche colegamento tra via sant'Eufemia o via S. Tecla con la zona de p.zza Carlo Alberto.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Nini Naridola ha scritto:Esatto! Grazie Piccolo ecc. Za sulle mappe del 1912 le scale no xe più segnade. Le scale indicade da Ciancele sono probabilmente quelle di via Guido Reni (galleria, campi di tennis). Forsi iera un qualche colegamento tra via sant'Eufemia o via S. Tecla con la zona de p.zza Carlo Alberto.
Magari le xe su sta carta in progeto e no le xe mai stade fate... gavemo un topic sui progeti mai realizai... ;-)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da Nini Naridola »

Le scale compari anche sule mape del 1861. La prossima volta che passo de quele parti, voio controlar el dislivelo tra le due strade e quindi calcolarme le pedate e le alzate. A ocio, xe poca la distanza al pide del muro. Nei disegni se vedi benissimo che manca el muro sula via SS. Martiri. Vol dir che la scala iera.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da Ciancele »

Go visto la cartina de SPMC. Ai mii tempi la via Santi Martiri la finiva ala piazeta dove che comincia la via de l’Università e la via Monfor (Montfort). Adeso tra la via Corti (che, se ben me ricordo, la xe riva in su e ben in su) e la via Belpogio no xe più vie. xe la vecia università e una casa granda sul canton de via Belpogio. Sula cartina xe una stradina 9118 co’ le scalete. Probabilmente ‘sta stradina no esisti più e de tanto. Forsi la gavarà ‘vu la stesa pendenza de via Corti. Zerchè ‘vanti e auguri.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Proviamo con un quiz nuovo
  1. Non è nato a Trieste, né è morto a Trieste, però ci è passato
  2. Per qualche motivo è legato all'imperatore Diocleziano
  3. Sembra fosse molto felice della scoperta dell'America
  4. a Balaclava i suoi non morirono
  5. Un suo nome mi ricorda un lupo, ma lo teneva nascosto
  6. Se penso a lui mi viene il buonumore
  7. Qualcuno lo considera il padre di un genere
  8. Lo lega a Trieste, che anche nel 2010 lo ha ricordato, il suggerimento al punto 3.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da Nini Naridola »

Con sottile e perfida malvagità non voglio togliere agli altri il "gusto" di rompersi la testa. Credo di aver trovato: il lupo non è Alberto. Il suo nome è Franz?


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

:-D :wink:


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da mandi_ »

Altan?


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

mandi_ ha scritto:Altan?
Acqua...

Franz non è Francesco


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Però, come vedrai quando darò le risposte, in qualche maniera è legato anche alle tradizioni trentine (sempre per il punto 3)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da mandi_ »

Siccome bisogna spiegare anche perchè si pensa a un personaggio, lo faccio: mi piaceva parecchio la sua parodia di "Cristoforo Colombo"...

Prima stavo orientandomi su Tennyson, per via dell'assurdità della battaglia di Balaclava(Nella valle della morte / cavalcarono in seicento...)

A parte il quiz, e no so risponder, mi è piaciuto andare a riflettere sull'argomento "battaglia di Balaclava" e de quel bel tipo che "...trasferitosi in Crimea, trascorreva il tempo a bordo del suo yacth a vapore ancorato al porto di Balaclava mentre i suoi uomini morivano di freddo e colera."


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da mandi_ »

Dopo aver a lungo ponderato e scandagliato le me scarse memorie e consulenti vari, me vegn en ment...

SALVE O COLOMBO
Salve o Colombo, ligure ardito, che il nuovo mondo festi palese.
A questo nostro sacro convito noi t'invochiamo gran genovese!
Qua semo na famegia che no ghe giò la testa nessun ne rompe i timpani qua semo sempre in festa.
Chi no ghe xe 'na ciacola alegri materam ghe xe gran bele mas'ce dei nostri american.
Ave, color vini clari. Ave sapor sine pari.
Nos vagabunduli sumus giocunduli sumus cristiani, americani per omnia popula populorum.
Amen. Scultori, artisti celebri, pittori e letterati el vin da lì se ciuca, el paren proprio lati.
Chi no ghe xe 'na ciacola alegri materam ghe xe gran bele mas'ce dei nostri american.
Ave, color vini clari. Ave sapor sine pari. Nos vagabunduli sumus giocunduli, sumus cristiani, americani per omnia popula populorum. Amen.
de Antonio Pedrotti


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da mandi_ »

Pardon: canzone corale armonizzata da Antonio Pedrotti


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da babatriestina »

il punto 5 mi fa pensare a Ezechiele, ma non mi aiuta, anzi...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da Nini Naridola »

Proprio Ezechiele e poi Ermenegildo come terzo nome!
Me son stroligà un poco ma con Ezechiele ghe son vignù fora: doveva esser in un cassetin ssai sconto de la mia memoria!
Più cher l'america gavessi aiutà de più i papagai ... o go dito tropo, sono piccolo ecc.?


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da mandi_ »

Strani giri fa la mente...Io ho pensato al lupo del canto corale "la pastora" del coro della Sat che mio padre mi cantava quando ero piccola.Quanta paura mi faceva quel lupo...
Dopo ho pensà alla guerra , pensando ai "Monti Scarpazi"...


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8682
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Nini Naridola ha scritto:Proprio Ezechiele e poi Ermenegildo come terzo nome!
Me son stroligà un poco ma con Ezechiele ghe son vignù fora: doveva esser in un cassetin ssai sconto de la mia memoria!
Più cher l'america gavessi aiutà de più i papagai ... o go dito tropo, sono piccolo ecc.?
Pian pian devi vegnir fora el nome, no?

Comunque ti te se ricordavi i Papagai e mi l'America... ;-)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Quiz sul chi xè?

Messaggio da mandi_ »

Francesco Ezechiele Ermenegildo Cavaliere Suppé Demelli. Uffa!


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “Quiz triestini”