Coronavirus

argomenti de attualità  ( ciacole de salotin: Signora mia, la ga sentido che?)
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Coronavirus

Messaggio da Ciancele »

Ogi xe Pasqua e tuti fa i aguri. Ma no a tuti la ghe va ben, e col solo pensier no se ‘iuta nisun. A chi che ghe manca el compagno o la compagna e visite de parenti e amici no xe posibili, la batuda sula spala no servi. Aguremose che ‘sto bruto periodo pasi più prima che xe pol.
Qua i racomanda de star a casa e de andar fora el meno posibile. Mi vado fora solo par crompar de magnar e bever, più bever che magnar, o per andar del dotor. Do o tre volte la setimana. Pal momento rivemo a tirar ‘vanti. Stamatina xe vignuda la fia, de sola, sensa le puteline. Parlando dela caminada de Pasqua, in bosco, a zercar i ovi che gaveva sconto el lievro, i me ga rugnà che mi, omo cativo, profitavo dei povari muleti e li imbroiavo. Vecio campion de s’cinche tiravo i picoli oveti de ciculata come s’cinche sempre davanti dei muleti che li ingrumava e me li portava. I me ga dito che se gavesi tirà sempre ovi novi, gavaria dovesto ‘ver quintai de ovi in scarsela.
Disemo che de magnar e bever se trova tuto. O squasi tuto. Dio solo sa parchè xe cusì dificile de trovar farina bianca in pacheti de un o do chili. Una grande cadena ga pedane de sachi de farina par piza, ma de 25 chili. Problemi ga i picoli comercianti, specialmente manicure e pedicure, palestre, barbieri. Tuti serai. Gelatieri e ristoranti, anca serai, zerca de rangiarse vendendo solo per asporto. Ma no funziona con tuti.
Ma mi me fazo pensieri par altro. Tuti disi che i gnochi xe forti e i vinzi. Mi credo che diversi devi farsela ‘doso, in braghe, parchè la carta de condoto xe sparida dei negozi. Quel vecio viz dela carta de vetro tornarà a eser vero. Una volta come dote se portava cavre, manzi. Ogi inveze rodoli de carta de condoto. Se se trova, la costa de più. Presto forsi solo dela strozina.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Coronavirus

Messaggio da Piereto »

Auguri a tuti noi del forum che ritorni la " normalità". Anche de noi zercar farina xe dificile, forsi perché tuti ga' paura de no trovar più pan o ghe seca far file, e per quel i se fa el pan in casa. Xe poca carta igienica. La carta de giornali no la xe bona. El tempo ogi xe nuvolado, ma star a casa i giorni pasadi co sol e aria tiepida e no poderse mover ........ne fa pregustare le gioie de la casa de riposo😷👍.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

No so, mi sabato matina al supermarket go trovado tuto. No me pareva che mancassi farina, lievito o carta de cesso.. Se lamentemo per la passeggaute, ma mi ricordo anche che salvo casi urgenti xe sospese le visite mediche. No so i dnetisti per controli e carie, i test se se ga tumori, rafiografie tac... zerto no ispira de andar in ospedal in ti tempi, ma fra qualche mese se riverà malatie no diagnosticade in tempo. del dotor se se cura per telefono...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Coronavirus

Messaggio da Ciancele »

Mi e la putela semo in do. Ela bona e mi no. Ela xe vecia veceta e mi son povaro vecio veceto. Se sveiemo. E za questo xe bon. No tuti se sveia. Se alzemo e fazemo marenda. Oveto, pan tostado, butiro e marmelata, suco di arancia. Po seconda marenda (le pirole) con un biceron de aqua. E po se remenemo. O ‘ndemo de qualche dotor o crompar de magnar e bever. Sicome che rivemo a casa mai prima dele do, se magna ala tre come i signori. Po mi me calo e ela la varda ala television. Dopo qualche minuto la spava anca ela. Se sveiemo tra le zinque e le sie e se preparemo a vardar la television. No gavemo tempo, forsi no gavemo la posibilità, de farse pensieri de ‘ndar a spaso. Pai grandi, giovini, xe de sicuro diverso.
Parchè che no se trova farina no so. No credo che i gnochi fazi tanto pan e pasta in casa. E i no gnochi no pol consumar tanto. Un fato xe che le scansie, anca quele de pan e pasta, xe squasi svode. Ma dipendi forsi più dela botega. Cadene tipo Lidl e Aldi no ga ‘sti problemi. Parchè proprio carta de condoto sia cusì dificile de trovar restarà un mistero. Ma pai più giovini, forsi de poco tempo nela categoria veceti, conto che prima se cioleva squasi solo carta de giornal. Tacada su un ganzo, e se el buso del ganzo iera proprio in mezo, bisognava star ‘tenti col dito.
Par cambiar discorso e par eser un poco più seri, conto che anca qua se comincia a gaver dubi sula cosideta tempestività dei provedimenti. E se se lamenta pai controli prima der patus, xe parchè, come che ga dito Piereto e no solo lu, i ga logicamente paura che ‘profiti chi che no ga bisogno. E cusì sarà. Par esempio, chi che ga forsi più problemi dei altri xe quei o quele dei asili. I genitori che paga i disi che no i vol pagar parchè no i ciapa el servizio. E quei che distribuisi i soldi par che no i sapi che esisti ‘sta categoria de terziari. ‘lora gnente. Chi che vol i soldi devi dimostrar de gaver guadagnà nei ultimi ani. Ma in questa categoria xe le cosidete mame giornaliere che ga de tre a zinque fioi de pesternar. Più de zinque no xe permeso, ‘lora no xe posibile un aumento e cusì gnente patus. Chi che ga promeso de tirar fora soldi lo ga de sicuro fato par calmar la gente, ma sensa gaver pensà come far. E qua i pensa che el pezo ga ‘ncora de rivar. Chi vivrà vedrà. :36_1_27: Se son tra questi ve contarò.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Coronavirus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

PENSIERO PROFONDO (letto oggi)

Ordinare un milione di mascherine due mesi dopo l'inizio dell'epidemia è come infilare il preservativo il giorno del parto!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

e stiamo anacoar aspettando quelle promesse settimane fa.
per domani ordinanza n 10
obbligo di bocca e naso coperti appena usciti di casa, anche all'aperto. però nessuna restrizione all'apertura delle librerie e nemmeno a piccola attività motoria presso casa.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Coronavirus

Messaggio da mandi_ »

In Trentino ci si allinea più a Zaia che a Fedriga: niente aperture di cartolibrerie, librerie, negozi per bambini e lavanderie. In Veneto tolgono il limite dei 200 m per le uscite fuori casa, Da noi rimane "nelle vicinanze immediate di casa" e per necessari motivi.
Nei posti di lavoro che da domani vorranno o potranno riaprire dovrà essere presa la temperatura, secondo me però molte fabbriche già lo facevano.
Il lavoratore deve dichiarare di non avere sintomi.
Ci dovrà essere un referente sanitario in ogni luogo di lavoro.
Le attività produttive all'aperto da domani saranno ammesse, anche cantieri edili e opere stradali, oltre alle attività della filiera del legno.
Non si capisce bene cosa decideranno per la raccolta di frutta e verdura.
Da noi 4 giorni fa Fugatti Governatore ha stabilito "niet" alla coltivazione di orti privati. Ora la cosa è rientrata, dopo grandi polemiche della gente. Però deve essere orto adiacente l'abitazione. Mio papà stava già pensando di tirar su le piantine di insalata dal suo orticello.
Una cosa che stanotte non mi ha fatto dormire è questa:

https://www.ladige.it/news/cronaca/2020 ... era-gruppo

Insomma si sta facendo un gran discutere se i bambini potranno rivedere i nonni prima di dicembre o prima di due anni. Si dice che certe notizie vanno date meglio da medici, politici ecc, anche perchè non si è capito se ci si riferisce a nonni a casa o a nonni in casa di riposo.
Aggiungo che i nonni in casa di riposo non fanno i canederli.


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

a leggere la notizia, avrei capito in casa di riposo. Ma mi pare che per tutelare fisicamente i vecchi, li uccidano moralmente.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Coronavirus

Messaggio da Piereto »

Ultimi agiornamenti. Se lo ciapa per via respiratoria e el colpisi i polmoni, ma te crepi per de le micro trombosi. Quindi se rivera' prima a trovar el farmaco giusto. Per el vacino ghe vol più tempo e po' el virus xe furbo e de sicuro el cambierà sto inverno per cui .....tochemo fero. Per tornar a la normalità ghe vol meterse d'acordo tra chi che disi de spetar fin a che guarisi anche el ultimo contagia' e chi che disi che se pol "viver" lo steso con qualche migliaio de contagiadi in giro che prima o dopo guarirà.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

a livello locale, i se ga deciso a precisar cossa ch e xe le "vicinanze" d e casa e dopo un patroc de termini geometrici i ga ocncluso che xe un cercio de centro la casa e raggio 500 metri. tuti s e ga fato el aplicazion su google map. Po i ga tacado a disquisir de cercio,s fera circonferenza, raggio calotta sferica ( de copincolla de wikipedia) de pi greco, de 3,14... diametro, area del cercio ( non ghe n'entra ma i ga tirado fora anche quela) tuti lontani ricordi de scola. ma tanti disi sempre vantandose " mi de matematica no go mai capido gnente"

inveze bruto bruto quel che nassi a Cattinara: par che no i ga separado bastanza i infetti dei non infetti e cussì contagiai medici e infermieri oltre che i poveri malai. ovvio. Un reparto serado. Dando per scontado che i medici sapi come che se se tutela, o no i gaveva material protetivo, o no iera d e bona qualità, o i ga dado ordini malfati... intanto i se la ciapa con chi che sbassa la mascherina per strada, mi vedo un per che lo fa per fumar.
ultima proposta: far una nave ospedal- de una nave de crociera per meter i malai portai fora dele case de riposo infette.
e queste xe solo che le novità locali


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Coronavirus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: ven 17 apr 2020, 10:31 inveze bruto bruto quel che nassi a Cattinara: par che no i ga separado bastanza i infetti deinon infetti e cussì contagiai medici e infermieri oltre che i poveri malai. ovvio. Un reparto serado.
De quel che i conta per che ghe sia stadi dei falsi negativi nei tamponi. Quindi no se podeva farghe gnente.

I tamponi xe una specie de feticcio. Che po' se ogi te son negativo, te doveria farghene un altro domani.

Mi no ghe ne posso più de sti giornalisti che, forsi laureadi in letere, se impinisi e ne impinisi la testa de numeri a caso.

Ogi: fin a una certa data l'Italia gaveva fato solo 800.000 tamponi e la Germania 1.300.000 e per questo in Germania iera meno morti. Sì ma la Germania ga 80.000.000 de abitanti e l'Italia 60. se femo el rapporto 1,5% dela popolazion in Germania contro 1,33 in Italia. D'acordo, xe un bic de meno, ma no xe questo el motivo e le cause xe de qualche altra parte.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

Ognidun la conta a modo suo, adesso legio un virologo citado del Ansa che disi che el 90% xe san no contagiado. Un disi che bel! ga servido star casa... e inveze no, lu no ghe va ben, che dovemo infetarse un poco ala volta tuti per rivar al imunità d egregge..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Coronavirus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Xe evidente che xe cusì; e me par che anche la Merkel nela sua intervista la conta in sto steso modo

https://media.gedidigital.it/repubblica ... merkel.mp4

Tuto sto ambaradan servi per far in maniera che el sistema sanitario rivi a gestir la situazion spalmando i contagi su più tempo posibile... così co ne tocherà a noi, saremo più veci e ghe la dremo subito ;-) ! O magari i troverà un vacin per no ciaparlo o una pirola per guarirne.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

diseva istesso Johnson


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Coronavirus

Messaggio da Piereto »

Alcune riflesioni de sto momento. Co tra le do guere la tubercolosi fazeva miliaia e miliaia de morti ogni ano e in tuti i paesi , nisuna economia se ga fermà, tuti andava fora a lavorar . E in quel periodo i gaveva costruida la Maddalena che iera per i infettivi e a Val d'oltra iera un altro dispensario. Dopo la seconda guera el Santorio. Ogi vivemo davero altri tempi . La tubercolosi iera de gran lunga più mortale (ghe iera anche quela ossea) e forsi poichè la prima guera gaveva fato milioni de morti a altrettanto la spagnola che iera una influenza, tuto el mondo xe andado avanti lo steso. Per cui ogi mi digo che i ne gà serado per poca roba, no gavemo nel mondo un milion de morti. Xe per questo che se crea tanti dubbi sia sull'utilita delle norme imposte sia sull'opportunità de fermarse. Forsi i potenti de sto mondo i ne vol meter a la prova in attesa de qualcosa altro ? Qualche catastrofe imminenete? O semo davanti un tentativo de impor un cambio de mentalità, un colpo alle democrazie, un cambio de economia mondiale ?.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

Al primo momento anche mi go dito Qua i fa le prove de un colpo de stato.. ma i par tuti dacordo. ga cominciado in Cina, per quel i ga copiando la Cina, che no xe un model de democrazia, anzi.
Nb la Maddalena iera za ala fin del otocento, mio nono iera diretor medico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Coronavirus

Messaggio da Piereto »

Ve posto una foto dell'ex ospedal Maddalena per infettivi (dall'archivio dell'universita )
vecchio ospedale maddalena anni 1930.jpg
vecchio ospedale maddalena anni 1930.jpg (69.36 KiB) Visto 2949 volte


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Coronavirus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi è stato segnalato questo sito http://jurcev.it/circle/

Se fate doppio clic sulla vostra abitazione vi viene mostrato il raggio di 500 metri entro cui vi potete muovervi, fermo restando che è meglio non farlo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Coronavirus

Messaggio da babatriestina »

già fatto per conto mio. Il cerchio magico di libertà. Tanto il morbo infuria da altre parti purtroppo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Coronavirus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto: dom 12 apr 2020, 20:18 Ma mi me fazo pensieri par altro. Tuti disi che i gnochi xe forti e i vinzi. Mi credo che diversi devi farsela ‘doso, in braghe, parchè la carta de condoto xe sparida dei negozi. Quel vecio viz dela carta de vetro tornarà a eser vero. Una volta come dote se portava cavre, manzi. Ogi inveze rodoli de carta de condoto. Se se trova, la costa de più. Presto forsi solo dela strozina.
Eco, ieri son andà al supermercato e quela propio no mancava: ghe ne iera a due, tre e quattro veli, con disegneti bianchi, viola o blu.

Cosa te disi? Gavemo meno paura o xe che a Trieste se continua a doprar la carta de giornal?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “Atualità non triestine”