Ospedale militare

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Ospedale militare

Messaggio da AdlerTS »

Cercando notizie sui miei avi go trovado sta cartella medica de mio bisnonno: quel che me pareva interessante xe l'intestazion che go ingrandido in alto a destra e che dovessi riferirse a quel che per noi ogi xe l'ex Ospedal Militar.
Allegati
krankenhaus.jpg


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Come se presentava ai primi del 900
Allegati
ospedalmilitar.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ieri mattina go vista un'interessante mostra fotografica dell'ospedal, fotografado anche de dentro. A margine della mostra i spiegava che el xe stado costruido tra el 1863 e el 1868 nella allora "via commerciale nuova" e che i disegni esecutivi xe conservati al Kriegsarchiv de Vienna.
Nell'archivio diplomatico della nostra biblioteca civica inveze xe conservadi i documenti che parti dal 1853 relativi alla ricerca del sito e dell'acquisizion del fondo dal privato Isacco Guetta.
Inoltre nei commenti i sostien che non esisti nissun documento che provi la paternità del progetto, attribuido generalmente a Luigi Buzzi.

Alla vista delle foto, el commento più comune della gente jera: "perché i ga spetado 20 anni de rovina per metterlo a posto, se rinnovarlo dopo 4-5 anni dalla dismission gavessi costado sicuramente meno ?"


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
cenerentola82
ixolan
ixolan
Messaggi: 290
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 13:14
Località: Quel che resta de TRieST(e)

Messaggio da cenerentola82 »

AdlerTS ha scritto: Alla vista delle foto, el commento più comune della gente jera: "perché i ga spetado 20 anni de rovina per metterlo a posto, se rinnovarlo dopo 4-5 anni dalla dismission gavessi costado sicuramente meno ?"
Perchè penso che iera demanio militare... tagliani po... no ghe serviva più ma i lo ga lassà andar remengo.


[img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/friuli_vg/animate/b_trieste120an.gif[/img][img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/altripopoli/animate/b_austriaimp.120an.gif[/img]
Ormai la mia Patria comincia a Muja e finissi a Duin
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

gavemo visto ogi. Per el resto, xe sempre la solita storia, vedi caserma de via Cumano e come diventerà quela de via Rossetti..... :furiosi18:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

cenerentola82 ha scritto:Perchè penso che iera demanio militare... tagliani po... no ghe serviva più ma i lo ga lassà andar remengo.
Su yutub ghe xe un video che mostra el degrado dell'ambiente :?



Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 819
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

AdlerTS ha scritto:
cenerentola82 ha scritto:Perchè penso che iera demanio militare... tagliani po... no ghe serviva più ma i lo ga lassà andar remengo.
Su yutub ghe xe un video che mostra el degrado dell'ambiente :?
Bonzorno Adler, gò vardado el video: el jera in condizioni pietose, mi no' me lo ricordavo par gnente cusì!
Ma no' gò capido 'na roba: 'deso i lo gà rimeso a posto e i lo gà dismeso?
E se'l jera del Demanio penso che lo sìa 'ncora, e i lo gà ristrurado cosa i gà intenzion de far.
Scusa se 'ste dimande te parerà stupide, ma xe tantisimi ani che no' paso più par via Fabio Severo anche se a mio Marì ghe gò fato zirar meza Trieste a pìe.

Ciau ciau, sempre con simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

LELA ha scritto:Ma no' gò capido 'na roba: 'deso i lo gà rimeso a posto e i lo gà dismeso?
No, el jera come nel video fino a pochissimo tempo fa: adesso pareria che sia iniziadi i lavori per trasformarlo in camere per universitari.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 819
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Ri- bonasera Adler,
perlomeno qualcosa de utile i gà intenzion de far, zerto che i comenti dela zente no' jera fato impropri e sicuramente provedendo prima i gavesi speso de meno, par cui i stesi zitadini gavesi speso de meno.
Ma aleno - torno a ripeter - se i lo ripristina per camere dei universitari, almeno a qualcosa de bon el sarà servido, anca se un fià in ritardo.

Ciau ciau, sempre con simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Altra foto

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Ospedale militare

Messaggio da AdlerTS »

Una cartolina in vendita su ebay: se tratta della vetrata all'interno della cappella dell'ospedal militare, anno 1936, col Beato Bonifacio de Savoia

Dubito che esisti ancora
Allegati
bonifacio.jpg
bonifacio.jpg (120.67 KiB) Visto 3791 volte


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ospedale militare

Messaggio da babatriestina »

La ditta Luci, che ristrutturava el ospedal militar ga fallido. Notizia de oggi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
mula del Küstenland
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 78
Iscritto il: mar 1 gen 2013, 16:22

Re: Ospedale militare

Messaggio da mula del Küstenland »

Dopo i gà ricomincià a lavorar - se vedi che no rivava fliche, po' le xè rivade... e cussì un giorno in pausa pranzo sono andada a farme un giro per de là. Mamma mia, pecà che no gavevo la macchina fotografica: sul vicolo ospedale miliatre i grandi portoni iera verti e se podeva- no, beh, credo che in realtà no se podessi - ma insomma mi gavessi anche provà a entrar giusto un atimo per vederlo de dentro prima che i finissi i restauri!!! xè de quando son nata che volessi visitarlo: me ricordo ancora che iera in uso e i soldati - italiani, oviamente, no go zento anni :cheezy_298: - me saludava e mi iero tuta vergognosa... gavarò avudo 4 anni... bon comunque devo dir che i muri esterni originali xè in ottimo stato e quei che i ga zà restaurà me par che i li stia ripitturando de giallo.. purtroppo con le impalcadure no se capiva ben... insoma, iero in ansia che i lo lassassi bianco.
Chissà la scritta e el stema sulla facciata cossa i farà... se qualchedun dei bravi fotografi del forum ga tempo de far un giro, magari rivemo a capir qualcossa de più, adesso che xè passà circa un mese dal mio "sopralluogo" :wink:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8735
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Ospedale militare

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

mula del Küstenland ha scritto:Chissà la scritta e el stema sulla facciata cossa i farà... se qualchedun dei bravi fotografi del forum ga tempo de far un giro, magari rivemo a capir qualcossa de più, adesso che xè passà circa un mese dal mio "sopralluogo" :wink:
Per stema sula facciata te intendi la crose rossa su fondo bianco? La xe stada mesa da l'Italia (xe sicuramente el stema de l' sanità militare) o prima?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
mula del Küstenland
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 78
Iscritto il: mar 1 gen 2013, 16:22

Re: Ospedale militare

Messaggio da mula del Küstenland »

sì esatto! sule foto vecie - come quele postade da Adler - se vedi che el xè, ma el me par diverso... no se distingui ben, purtropo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ospedale militare

Messaggio da babatriestina »

ve metterò cola calma tutte le foto dela visita de oggi..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Robbi
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 11
Iscritto il: mer 16 gen 2013, 12:42

Re: Ospedale militare

Messaggio da Robbi »

mi son sta stamatina e sinceramente no me ga piasto tanto, o forse me aspetavo troppo

ho notato che gli interventi di restauro sono stati fatti piuttosto alla carlona, due esempi fra tutti, i vetri dipinti del finestrone gotico che dà sul retro dell'edificio, i disegni iera praticamente storti!come i disegni dei bambini alle elementari, ridicolo
e l'altro, gli intonaci interni, sui quadrifogli in rilievo, per niente piallati, in alcuni casi restava pure la malta sbordata seccata, una roba indecente

le cicerone abbastanza sufficienti, niente di chè
l'unica nota positiva, per me, è che ho scoperto che in origine il portone del Circolo Ufficiali era completamente tondo e non com'è oggi, semplicemente ad arco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ospedale militare

Messaggio da babatriestina »

Robbi ha scritto: l'unica nota positiva, per me, è che ho scoperto che in origine il portone del Circolo Ufficiali era completamente tondo e non com'è oggi, semplicemente ad arco
questo lo avresti potuto scoprire anche dove quella foto c'era, con la discussione al riguardo. ;--D
Immagine
Per il resto dammi tempo di mettere le foto dopo averle riordinate. Ho trovato anche i dati di quali erano i problemi...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ospedale militare

Messaggio da babatriestina »

Bene, cerco di mettere un po' di indìformazioni e foto dalla visita di ieri.. lasciando perdere la parte relativa alla storia del 1914-15 che interessa marginalmente l'ospedale. In effetti, negli ospedali triestini, dei feriti sul fronte orientale pochi arrivavano, e solo i casi più leggeri. I casi peggiori.. morivano negli ospedali del fronte!
Una parte di una tabella della storia dell'ospedale, come scriveva nei primi post Adler, in effetti il progetto è attribuito a Luigi Buzzi perchè non è dimostrato.. con una spiegazione sullo stile eclettico o storicistico. nel nostro caso, neogotico detto anche in questa variante "gotico quadrato"
Immagine
Una mia curiosità: perchè in un periodo come il 1860 ( gli anni anche di costruzione di Miramare) si sentì la necessi tà di un ospedale dedicato ai militari? c'erano segreti di guerra che non si volevano condividere coi civili? la posizione è ovvia, siamo quasi sul retro della Caserma Grande.. la zona è in pendenza e la roccia sotto è flysch, abbastanza solida ma con rischi di infiltrazioni d'acqua ( dalle spiegazioni che ci hanno fornito..) Attualmente hanno dovuto anche adattarlo alle norme antisismiche..
una piantina esposta mostra il piano generale dell'ospedale.
Immagine
era - ed è coatituito di tre parti:
davanti, la Casa del Comandante, quella che abbiamo visitato in questi giorni
Dietro l'edificio ad H, il più grande, che ospiterà la Casa dello Studente con gli alloggi
dietro ancora delle palazzine infettivi che non so che fine facciano, dicono che non riguardano il progetto. I giardinetti lasceranno posto a 100 posti macchina e 70 posti motorini
Il disegno dell'originale del retro della Casa del comandante
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Ospedale militare

Messaggio da babatriestina »

Una foto (proiettata) di com'era, in cui almeno a me sembra che i pilastri d'angolo già nel primo Novecento inziassero a scrostarsi.
Davanti, la palazzina del Comandante, dietro l'edificio ad H
Immagine

la targa del restauro. Notevole contributo da parte della Fondazone cassa di Risparmio di Trieste
Immagine

una targa marmorea aggiunta ovviamente dopo la prima guerra mondiale..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”