Attentatori ed irredentisti

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto:Veramente el se ciamava Oberdank e el iera fio de una ragazza madre slovena.
insomma deventava irredentisti perfin i sloveni.. :twisted:
serlilian ha scritto:E, se volemo dirla tuta, xe stada la polizia italiana, all'epoca nostra alleata, che ghe ga segnalà ala polizia a.u. che un pericoloso terrorista stava per passar el confin e tornar a Trieste, dove el gaveva za butà una bomba tempo prima, contro un corteo de reduci, copando una dona e un muleto.
quela dela bomba savemo ormai tutti che no se saveva al momento del processo de Oberdank, che xe stado condannado per un regicidio che nol gaveva ancora commesso. E me vien difatti el sospetto che el lo gabi fatto anche come reazion contro l'Italia, che gaveva appena firmado la Triplice alleanza.
Contime chi che iera la donna morta? mi no go mai letto nomi de donne, iera un corteo de reduci.. e el "muleto" iera un sedicenne, co Oberdan stesso ghe ne gaveva 24 co i lo ga impiccado.
polizia italiana? mi me consta Giuseppe Fabris Basilisco triestin e l'ungherese Gyra..

disertor de l'occupazion dela Bosnia? adesso se ciama obiettor de coscienza :twisted:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Angiolina ha scritto:
serlilian ha scritto:Un articolo de Sergio Romano sula "liturgia dei eroi".

http://archiviostorico.corriere.it/2008 ... 1129.shtml
Picio consiglio:oltre a sergio romano, che è un simpatico signore ma non è uno storico, leggi gli interventi di Emilio Gentile e Mario Isnenghi, Novecento Italiano, Laterza, 2008. Giusto per avere un'idea del clima italiano d'allora, e si parla tanto anche di Trieste, ovvio.[/i]
IO ho cercato quello che parlava di "Guglielmo Oberdank"


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

serlilian ha scritto:
IO ho cercato quello che parlava di "Guglielmo Oberdank"
d'accordo, ma il consiglio resta. si possono sempre scoprire nuove prospettive :wink: sono storici serissimi e scrivono bene.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto:Un articolo de Sergio Romano sula "liturgia dei eroi".

http://archiviostorico.corriere.it/2008 ... 1129.shtml
vera la mitizzazion de certe figure italiane, e Romano parla per l'Italia.
quele che ste fazendo voi con i personaggi austroungarici xe la loro immagine speculare.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

babatriestina ha scritto:
serlilian ha scritto:Veramente el se ciamava Oberdank e el iera fio de una ragazza madre slovena.
insomma deventava irredentisti perfin i sloveni.. :twisted:
serlilian ha scritto:E, se volemo dirla tuta, xe stada la polizia italiana, all'epoca nostra alleata, che ghe ga segnalà ala polizia a.u. che un pericoloso terrorista stava per passar el confin e tornar a Trieste, dove el gaveva za butà una bomba tempo prima, contro un corteo de reduci, copando una dona e un muleto.
quela dela bomba savemo ormai tutti che no se saveva al momento del processo de Oberdank, che xe stado condannado per un regicidio che nol gaveva ancora commesso. E me vien difatti el sospetto che el lo gabi fatto anche come reazion contro l'Italia, che gaveva appena firmado la Triplice alleanza.
Contime chi che iera la donna morta? mi no go mai letto nomi de donne, iera un corteo de reduci.. e el "muleto" iera un sedicenne, co Oberdan stesso ghe ne gaveva 24 co i lo ga impiccado.
polizia italiana? mi me consta Giuseppe Fabris Basilisco triestin e l'ungherese Gyra..

disertor de l'occupazion dela Bosnia? adesso se ciama obiettor de coscienza :twisted:
Ghe volessi trovar fora un libro de Klaus Gatterer: "Italiani maledetti, maledetti tedeschi" (o viceversa) che parla de tuti i "eroi". Ma el xe esaurido de ani anorum. Me par che iera là che el parlava dela bomba contro el corteo. Opur in un dei libri dela Maria Theresia, quel sul monumento de Sissi. No li go soto man, per el momento.
A 24 ani el iera più che magiorenne, no'l iera de sicuro un muleto.
Disertor perchè el ga violado el giuramento fato al momento del aruolamento.
Adesso xe i obietori de coscienza e quela volta ghe iera i regicidi, che ogi no esisti più, per mancanza de materia prima.
Comunque el gaveva due bombe Orsini, che quela volta fazeva furori tra i anarchici. E el ghe ga sparà al polizioto che lo ga arestado.

http://www.isolapiana.com/max/oberdan/oberdan15.htm

Questo libreto xe stà scrito assai anni fa, come se vedi del tipo de prosa, e el nipote lo ga publicado adesso sul web.

http://www.isolapiana.com/max/oberdan/oberdan05.htm


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto: Opur in un dei libri dela Maria Theresia, quel sul monumento de Sissi.
lo go mi adesso in prestito, xe questo? Società Triestina di Cultura Maria Theresia Atti delle conferenze I monumenti a Sissi nel Litorale austriaco III volume 1996. Ma va del 1900 in poi e Oberdan no xe. Xe inveze "divertentissimo" leger nei primi capitoli le relazioni de polizia su cossa che se diseva i vari gruppi che se ga patuffado con la "caccia al talian" ( de l'introduzion) che contrasta parecchio col quadro idilliaco che vien contado de chi che disi che le baruffe le ga portate el 1918 e seguenti. Una per tutte:
"Porchi de italiani, maledetti italiani, cavre de italiani gavè assassinà l'Austria". Ispettorato n 3 TS 12.9.98 pag 60 del volume


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

[mod] Oberdan xe morto molto prima della guerra, e qua gavevimo analizzado un poco la sua storia. Bravi muli, ognidun con le sue idee, ma sempre con bela maniera, ve raccomando [mod]


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

babatriestina ha scritto:
serlilian ha scritto: Opur in un dei libri dela Maria Theresia, quel sul monumento de Sissi.
lo go mi adesso in prestito, xe questo? Società Triestina di Cultura Maria Theresia Atti delle conferenze I monumenti a Sissi nel Litorale austriaco III volume 1996. Ma va del 1900 in poi e Oberdan no xe. Xe inveze "divertentissimo" leger nei primi capitoli le relazioni de polizia su cossa che se diseva i vari gruppi che se ga patuffado con la "caccia al talian" ( de l'introduzion) che contrasta parecchio col quadro idilliaco che vien contado de chi che disi che le baruffe le ga portate el 1918 e seguenti. Una per tutte:
"Porchi de italiani, maledetti italiani, cavre de italiani gavè assassinà l'Austria". Ispettorato n 3 TS 12.9.98 pag 60 del volume
E la polizia che arestava sia quei che inegiava all'Italia che quei che inegiava all'Austria. Cussì no i ghe fazeva torto a nissun. :lol:

Me pareva che fossi in quel libro un accenno ala bomba.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

In principio de sto topic scrivevo:
AdlerTS ha scritto:
Da "Oberdank il terrorista" de Renato De Marzi:

"Tutti riportavano l'invito che la Società dei Veterani e dei Reduci rivolgeva alla popolazione di partecipare alla fiaccolata che si sarebbe svolta quella sera in omaggio all'Arciduca.
Dopo il tramonto moltissima gente cominciò ad affollare i marciapiedi del centro. [...]. Alcuni spettatori gettavano fiori. Il corteo si avvicinava e quando la Banda Militare del Presidio, svoltò da Via San Spiridione per immettersi nel Corso all'altezza dell'Hotel Aquila Nera il fragore degli ottoni si fece assordante. Una selva di bandiere giallo-nere seguiva la banda e, distanziata di alcuni metri, marciava la schiera dei Veterani impettiti con giubbe adorne di decorazioni. [...] Un fremito di rabbia colse Guglielmo; affondò la mano in tasca, afferrò una bomba a mano e la scagliò altissima verso le bandiere." [...]
"La mattina seguente Guglielmo tornò verso Piazza Grande. Lesse i primi giornali. Tutti i titoli, a grandi caratteri esprimevano esecrazione, sdegno, condanna per l'attentato. Un ragazzo triestino di 16 anni era morto. Si chiamava Angelo Fortis. Un altro giovane di Castelnuovo del Carso era moribondo. Altre 16 persone erano rimaste ferite e giacevano all'ospedale.
Tutti i giornali condannavano l'attentato con espressioni di indignazione e di orrore. Persino "L'Indipendente" lo definiva una folle azione criminale contro cittadini inermi e pacifici."[/i]

PS: El libro non lo go letto, ma vojo fidarme de Cenerentola82 :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ben, per cominciar , la donna morta no xe. me dirè che morti xe morti, ma una presentazion del tipo "ga copado una donna e un muleto" xe ovviamente molto più patetica. El stile del testo, po:
Alcuni spettatori gettavano fiori. Il corteo si avvicinava e quando la Banda Militare del Presidio, svoltò da Via San Spiridione per immettersi nel Corso all'altezza dell'Hotel Aquila Nera il fragore degli ottoni si fece assordante. Una selva di bandiere giallo-nere seguiva la banda e, distanziata di alcuni metri, marciava la schiera dei Veterani impettiti con giubbe adorne di decorazioni. [...] Un fremito di rabbia colse Guglielmo; affondò la mano in tasca, afferrò una bomba a mano e la scagliò altissima verso le bandiere." [...]
Ma.. xe un libro de storia o un romanzo?. :shock: :shock: :shock:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Va ben. No iera una dona. Iera un ragazzo morto e un moribondo.
Comunque go visto diverse versioni sule vitime, ma purtropo no so dove trovarle. Bisognassi zercar fora i giornai de l'epoca, ammesso che i podessi publicar questo tipo de notizie.
Durante el fasismo no esisteva suicidi e forsi quela volta no esisteva atentati.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto:Durante el fasismo no esisteva suicidi e forsi quela volta no esisteva atentati.
te sta disendo che "quela volta" cioè soto l'Austria iera la museriola ale notizie come sotto el fascismo? no credo.. :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

serlilian ha scritto:Va ben. No iera una dona. Iera un ragazzo morto e un moribondo.
Comunque go visto diverse versioni sule vitime, ma purtropo no so dove trovarle. Bisognassi zercar fora i giornai de l'epoca, ammesso che i podessi publicar questo tipo de notizie.
Durante el fasismo no esisteva suicidi e forsi quela volta no esisteva atentati.
Serilian, sei impagabile! :lol: :lol: :lol:


Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

babatriestina ha scritto:
serlilian ha scritto:Durante el fasismo no esisteva suicidi e forsi quela volta no esisteva atentati.
te sta disendo che "quela volta" cioè soto l'Austria iera la museriola ale notizie come sotto el fascismo? no credo.. :-D :-D
No go idea. Però certe notizie no sona ben e i giornalisti no ga bisogno de una censura stretta per darghe più rilievo a certe notizie e glissar su altre. Iera un senso del decoro più forte de adesso. E pensar che un andava in giro a tirar bombe, no ghe fazeva far bela figura ala polizia, per esempio.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Oberdan venne impiccato per:

-diserzione per non aver voluto andare con le truppe di occupazione in Bosnia
-alto tradimento
-tentato omicidio
Nel libro "A ghost in Trieste" de J. Cary el scrivi che :

"The legal dilemma for the tribunals was that they had only Oberdan's own word for what he intend to do and he had not been taken in flagrante delicto. [...] As reminder of his status as deserter, he was dressed in an Austrian army uniform, even if he could not be executed on the grounds of merely declared intentions, desertation was a crime punishable by death."

Cioè che appunto i lo ga copado per diserzion. Non gavevo mai sentido el particolar che i lo ga giustiziado con la divisa austriaca addosso.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Due dettagli per gli appassionati delle ricerche storiche: il boia, Willenbacher, venne appositamente da Vienna con due assistenti.
L'ultima esecuzione a Trieste era del 1864 , quando si giustiziò un sergente che uccise il proprio capitano.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
jacum
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 81
Iscritto il: gio 7 feb 2008, 12:14
Località: T.L.T.

Messaggio da jacum »

da questo sito mi sono andato a rileggere il libretto del patriota Nucci http://www.isolapiana.com/max/oberdan/oberdan14.htm

Il testamento di Guglielmo Oberdan

Ai fratelli italiani,

Vado a compiere un atto solenne e importante.

Solenne, perché mi dispongo al sacrificio; importante, perché darà i suoi frutti.

È necessario che atti simili scuotano dal vergognoso torpore l'animo dei giovani – liberi e non liberi –.

Già da troppo tempo tacciano i sentimenti generosi, già da troppo tempo si china vilmente la fronte ad ogni specie d'insulto straniero. I figli dimenticano i padri il nome italiano minaccia di diventar sinonimo di vile o d'indifferente.

No, non possono morire così gl'istinti generosi!

Sono assopiti, e si ridesteranno.

Al primo allarme correranno i giovani d'Italia – correranno coi nomi dei nostri Grandi sul labbro – a cacciare per sempre da Trieste e da Trento l'odiato straniero che da tanto tempo ci minaccia e ci opprime. Oh, potesse questo mio atto condurre l'Italia a guerra contro il nemico! Alla guerra, sola salvezza, solo argine che possa arrestare il disfacimento morale, sempre crescente della gioventù nostra.

Alla guerra, giovani, finché siamo ancora in tempo di cancellare la vergogna della presente generazione, combattendo da leoni.

Fuori lo straniero: E vincitori e forti ancora del grande amore della patria vera, ci accingeremo a combattere altre battaglie, a vincere per la vera idea, per quella che ha spinto mai sempre gli animi forti alle cruenti iniziative, per l'idea repubblicana.

Prima indipendenti, poi liberi.

Fratelli d'Italia! Vendicate Trieste e vendicatevi!


Settembre 1882.

Guglielmo Oberdan

***********


da cronologia.leonardo.it

ecco la gratitudine dell'italia:

Dimostrazioni di protesta si svolsero in ogni parte d'Italia e il Governo, in ossequio all'alleanza con l'Austria, ordinò che ogni manifestazione antiaustriaca fosse energicamente repressa, e manifestazioni da reprimere erano quelle della stampa; furono pertanto sequestrati 147 giornali; il 6 gennaio del 1883 furono a Roma perquisiti i locali dell'Associazione per i diritti dell'Uomo e furono spiccati mandati di cattura, contro Antonio Fratti e due studenti universitari che avevano promossa una sottoscrizione per erigere un monumento al Martire. Il 7 vi furono tumulti, seguiti da tafferugli fra repubblicani e guardie di pubblica sicurezza e quindi numerosi arresti di malcapitati; contro di loro fu istruito un processo, che però, dopo arringhe di Ceneri, Fortis, e del Crispi, furono quasi tutti assolti.


Avatar utente
jacum
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 81
Iscritto il: gio 7 feb 2008, 12:14
Località: T.L.T.

Messaggio da jacum »

Fuori lo straniero... :shock:

ma chi, i regnicoli? :-D


Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

jacum ha scritto:Fuori lo straniero... :shock:

ma chi, i regnicoli? :-D
:lol: :lol: :lol:


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Chissà perchè i messaggi delle Brigate Rosse vien definidi "deliranti"... e questo no.
Logico che el governo italian ga represso le manifestazioni. I doveva tignir boni raporti coi aleati austriaci e anche lori gaveva paura dei anarchici, visto che el suo sport preferito iera la caccia al regnante. Noi no savemo, ma i ghe ne ga copadi veramente tanti.
Za nel 1878 Giovanni Passanante gaveva tentà de copar el re Umberto I, impresa riussida po' nel 1900 a Bresci. No go capì perchè che questi no xe diventadi eroi. In fin dei conti anche lori gaveva atentado contro la monarchia che oprimeva el popolo.

Qua xe la storia de diversi anarchici.

http://cronologia.leonardo.it/storia/ta ... be1537.htm


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]

Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”