Attentatori ed irredentisti

De 'l porto franco a la prima guera mondial
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto: No go capì perchè che questi no xe diventadi eroi.
e gnanca Luccheni e gnanca le Brigate Rosse.. forsi perchè ghe xe una differenza ,che a quelchedun ghe sfuggi, fra chi che ga veramente copà - e no xe stado impiccado --e chi che inveze vien becado, condannado e impiccado - gavemo visto no per un'intenzion de regicidio, semplicemente per no gaver voludo partecipar a una occupazion militar, perchè no i podeva impiccardo per un assassinio che nol gaveva commesso.
E po Oberdan no iera un anarchico.
Mi inveze credo che se , come che fe voi che confrontè col XX secolo, Oberdan fossi stado nel XX secolo, el se gavessi brusado come Jan Palach dopo l'invasion dela Cecoslovacchia nel '68. Solo che quela volta no se usava..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:ghe xe una differenza ...
Oberdan ... come Jan Palach
Anche qua me par che ghe sia una grosa diferenza.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e sempre dal sito: la sentenza
L'I. R. Tribunale militare supremo, in seguito alla revisione praticata d'ufficio degli atti inquisizionali costrutti dal Tribunale di guarnigione in Trieste contro il soldato di infanteria sotto indicato, ha trovato di giudicare Guglielmo Oberdan nativo di Trieste nel Litorale, anni 24, cattolico, celibe, soldato di infanteria, che prestò giuramento in base agli articoli di guerra e appartiene al reggimento di infanteria barone Weber n. 22, in seguito alla sua confessione è stato comprovato dalla risultanza dei fatti che egli nel 16 luglio 1882, avendo lasciato tutti gli effetti appartenenti all'Erario, fuggì infrangendo il prestato giuramento, dalla stazione di Trieste: che egli nel 16 Settembre 1882 oltrepassò il confine Austro-Italiano per recarsi a Trieste onde obbedire ad un incarico avuto dal Comitato della gioventù di Trieste libera: attentare nel 17 settembre 1882 in quella città alla vita di S. M. i. r. Apostolica mediante esplosione di due bombe, e con ciò aprire la strada affinché Trieste venisse staccata dal vincolo unitario dello Stato: che egli però nel 16 settembre, venne arrestato coll'aiuto di tre civili ed un gendarme al quale egli si oppose con un'arma omicida e ferì mediante un colpo di revolver, e venne trovato in possesso di un revolver e di due proiettili che dovevansi considerare come armi proibite."

"Esso quindi per il delitto di lesa Maestà, di opposizione contro una guardia militare, nonché pel crimine di diserzione in tempo di pace e per la contravvenzione alla patente di porto d'arme, in conformità a paragrafo 335, lettera B 97 e 45 lettera A, del Codice penale militare unitamente alla espulsione della i. r. armata, deve venire condannato alla morte mediante capestro, ai sensi dei paragrafi 208 lettera D, del Codice penale militare, paragrafo 36 della patente porto d'armi 24 Ottobre 1852, con la perdita delle armi, viene obbligato al pagamento delle taglie di fiorini 24 spettanti in parti uguali alle cinque persone che lo arrestarono."

"Dall'i. r. Tribunale militare supremo, Vienna, 4 Novembre 1882"

f. Knebel m. p. luogotenente
feld maresciallo



ma ve rendè conto ?? condannar al impiccagion per diserzion in tempo de pase, resistenza a pubblico ufficial e porto d'armi abusivo? e ovviamente el più grave: lesa Maestà per l'intenzion de copar e de promover el distacco de Trieste?

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

ai tempi de oggi se scrivessi subito una protesta a Amnesty international!!!
per el giuramento: mi no so che costrizion porti un giuramento obbligatorio, come quel del servizio militar e se sia civil impiccar qualchedun per no averlo rispettado

Se i lo gavessi becado e condannado a un pochi de anni de cheba, al massimo una volta fora el gavessi scritto un "Le mie prigioni n.2". E inveze i ga creado un martire, come che lu se spettava.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:ghe xe una differenza ...
Oberdan ... come Jan Palach
Anche qua me par che ghe sia una grosa diferenza.
beh sì, Jan Palach no lo ga impiccado i Russi

Devo dir, che se no gavessi voi tanto insistido, no me saria resa conto del assurdità della condanna a morte de Oberdan , comprensibile solo con un antiquato irrigidimento militaresco o una scelta de esecuzion a scopo deterrente. Insomma, ben lontan no solo dela mentalità attual, ma anche de quei de un Beccaria: Parmi un assurdo che le leggi, che sono l'espressione della pubblica volontà, che detestano e puniscono l'omicidio, ne commettano uno esse medesime, e, per allontanare i cittadini dall'assassinio, ordinino un pubblico assassinio. »


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:ma ve rendè conto ?? condannar al impiccagion per diserzion in tempo de pase,
Purtroppo noi ragionemo sempre coi oci del XX e XXi secolo: nell'800 la diserzion, pur in tempo de pase, valeva la morte. Ne par strano, ma jera cussì.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:ma ve rendè conto ?? condannar al impiccagion per diserzion in tempo de pase,
Purtroppo noi ragionemo sempre coi oci del XX e XXi secolo: nell'800 la diserzion, pur in tempo de pase, valeva la morte. Ne par strano, ma jera cussì.
Iera cussì in Austria Ungheria. Ma no dapertutto. In Francia za Luigi XVI nel 1776 gaveva abolido la pena de morte per i disertori, e senza distinguer fra pase e guerra. Cadena e palla al piede, magari, ma no morte. (http://fr.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9sertion, in francese) Un secolo prima de Oberdan.
E el passo de Beccaria cotro la pena de morte che go citado iera anche de un secolo prima.
Mi capisso la diserzion in tempo de guera pol esser pericolosa e in tempo de guerra no se ga el tempo de far processi cola calma e quindi se pol aver conseguenza gravi e immediate. ma in tempo de pase me par un regime militar.

ma per mi xe la concezion de monarchia e lesa maestà che sotto. Ai tempi dei imperatori romani, che dopo Giulio Cesare se gaveva pian pianin fatto assimilar a divinità, el delitto de lesa maestà portava alla morte. El Cristianesimo gavessi dovudo limitar, ma visto che el xe stado fatto proprio dei imperatori e po dei re, mancar de rispetto a l re e imperator iera delitto gravissimo e de punir cola morte. e cussì xe stado nel feudalesimo, nelle monarchie assolute... e po col Illuminismo, la Rivoluzion francese, qualcossa ga cambiado : i re no iera solo che unti dal Signore e rappresentanti de Dio in terra, ma diventava re come Napoleone "per la grazia di Dio e la Costituzione" e se no me sbaglio Vittorio Emanuele Ii iera re "per volontà di Dio e per volere della Nazione". e credo che una concezion simile iera anche nella monarchia inglese, per cui un'offesa nei loro confronti no iera quasi come un'offesa a Dio.
Guardemo el caso della Regina Vittoria la ga subito una serie de attentati, e no solo progettai, solo che i ga sbagliado mira:
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_o ... ed_Kingdom
1840 tentativo de assassinio, una persona ghe tira addosso, sbagliandola: alto tradimento, assolto per pazzia.
1842: altro tentativo, altro tiro de pistola, sentenza de morte, trasformada in deportazion a vita.
ancora 1842 altro tentativo, e de conseguenza 18 mesi de preson
1849 altro che ghe tira alla regina: massimo della pena. 7 anni de deportazion
1850 un altro assali la regina altri 7 anni de deportazion
1887 Jubilee plot ( http://en.wikipedia.org/wiki/Jubilee_Plot)
un indiziato lassado scampar e morto in esilio
Insomma, nissun xe stado condannado a morte per aver attentado alla vita della regina.
In Francia xe el caso de Felice Orsini:
1858 el suo attentato ga copado 8 persone e 156 feriti, el xe stado ghigliottinado, ma se sa che Napoleone III gavessi voludo far grazia, nol la ga fatta sotto la pression de l'opinion pubblica. ma i giornai , dopo la pubblicazion della sua lettera "Sino a che l'Italia non sarà indipendente, la tranquillità dell'Europa e quella Vostra non saranno che una chimera. Vostra Maestà non respinga il voto supremo d'un patriota sulla via del patibolo: liberi la mia patria e le benedizioni di 25 milioni di cittadini la seguiranno dovunque e per sempre”" lo ga presentado come un eroe.
Insomma, nelle monarchie dove che el monarca no iera visto come rappresentante de Dio in terra, el attentato contro el re no iera visto come un sacrilegio de punir nel peggior dei modi .
magari un'altra volta inveze comentemo l'apologia del tirannicidio nella storia..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Bresci xe stà condanà al ergastolo e el xe morto pochi mesi dopo, ma par che el sia stado suicidado, come ghe sucederà ala banda Baader Meinhof nei anni '70.

http://it.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Bresci


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Iera cussì in Austria Ungheria. Ma no dapertutto.
Ma per favore!!
Se te legi solo libri de parte iredentista sarà dura che te se fazi una opinion obietiva. Legite prima i libri de Lorenzo Del Boca sui crimini dei Savoia e dopo ghe ne parlemo.

Se forme molto più subdole per mazar i opositori de regime. Se Hitler gavesi vinto la guera forsi nisun gavesi mai savudo dei campi de concentramento. Ma questo no vol dir che no i fosi esistidi.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:Iera cussì in Austria Ungheria. Ma no dapertutto.
Ma per favore!!
Se te legi solo libri de parte iredentista sarà dura che te se fazi una opinion obietiva. Legite prima i libri de Lorenzo Del Boca sui crimini dei Savoia e dopo ghe ne parlemo.

.
Picio mio, la tua affermazion sui libri che legio xe un'affermazion fatta senza informazioni sufficienti, visto che mi legio e go letto libri europei, francesi, inglesi e tedeschi, oltre che italiani, irredentisti o antifascisti, e poderia rigirarla nei tui confronti, disendo che te son ti a legger libri sempre e solo che dela stessa tendenza ; per la regina Vittoria me riferivo (e che no me gavè smentido!) oltre che al link citado , a un per de biografie comprade fora Italia e lette nei ultimi anni. Go fatto un'affermazion su Luigi XVI de Francia e no te me la pol smentir. Per L. Del Boca, lo citè sempre, e solo che lu, perchè se sa benissimo che el odia i Savoia (ma nol xe 'talian?) e el ga scritto libri contro de lori, e per quel el ve piasi co un scrivi libri col titolo: Maledetti Savoia, Indietro Savoia! Storia controcorrente del Risorgimento italiano, Grande guerra, piccoli generali. Una cronaca feroce della prima guerra mondiale : un storico imparziale ??? : come iera quela che a ti te piasi quei che no odia nissun? Po mi no go difeso i Savoia, go solo, e lo confermo ancora, ripetudo che metter alla pari un che ga copado un re ( Bresci) a un che ghe ne gaveva l'intenzion ( Oberdan) xe un obbrobrio moral oltre che giuridico , e che me convinzè coi vostri interventi sempre più che xe stado, come che gavessi dito Talleyrand ( in realtà par che sia stado Fouché): più che un delitto, un errore. E che una monarchia che ricorreva a ste concezioni ancora alla fin del Ottocento iera anacronistica e destinada a finir , come che xe finidi guarda caso nel stesso periodo i imperi zarista e ottomano: Se ciama "el giudizio della storia". So che ve brusa...
ogni post che scrivè in questa direzion me convinzi de più dela mia opinion: ste contibuindo anche voi a rinverdir la tradizion de Oberdan martire.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Picio mio...
Se stemo inamorando? :wink:
Dài, no rabiarte, te son cocola. :wink:
Per el resto, mi te go dà qualche sugerimento, ma te son libera de meterte el ritrato de Oberdan sora el leto al posto dela Madonina. :wink:
Ghe mancasi altro, ognidun pol creder in quel che vol.

(ogi go voia de scherzar un poco :wink: )


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Me scuso per l'OT che ne ga portà abastanza lontan del sogeto de questa discussion.

Tornemo indrio a Oberdank, condanado, non per aver copà el Imperator Francesco Giusepe, ma solo per aver avuto i strumenti e l'intenzion per farlo (a parte che el iera un disertor e che el ghe ga sparà a una guardia).

Vedemo cossa prevedeva el codice penale militare italian durante la Grande Guerra.

dal sito
http://www.romacivica.net/anpiroma/gran ... talia8.htm

"... il reato di rivolta armata è codificato per un numero di agenti di quattro o più. Ora trascurando il particolare per compiere questo reato che può prevedere la pena di morte è sufficiente “prendere le armi” e non usarle, la stessa previsione di quattro o più soldati sottolinea come il codice normasse comportamento “per un piccolo esercito, nel quale un atto compiuto da quattro militare implica ripercussioni di qualche entità e in cui il rapporto gerarchico è più stretto, più personale e come tale maggiormente passibile di essere scosso anche per una minima infrazione collettiva”. (A Monticone, Italiani in uniforme, Bari 1968, pg 196)"

Bastava quindi "prendere le armi e non usarle" contro i ufficiai per esser condanadi a morte. Anche qua quel che contava iera l'intenzion.
E cossa significa "prender le armi" per soldai che le armi le gaveva sempre a portata de man? Mirar contro un uficial e no sparar? Agitar el fucil, domandando de aver el cambio, in prima linea? Domandar de aver qualcossa de magnar, col s'ciopo in spala?


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto: Tornemo indrio a Oberdank, condanado, non per aver copà el Imperator Francesco Giusepe, ma solo per aver avuto i strumenti e l'intenzion per farlo (a parte che el iera un disertor e che el ghe ga sparà a una guardia).

Vedemo cossa prevedeva el codice penale militare italian durante la Grande Guerra.
appunto, in guerra, no in stato de pase...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:appunto, in guerra, no in stato de pase...
Sa che me dispiasi che te distrugemo el sogno de una italia idiliaca e imacolata, ma purtropo la realtà xe diversa da come i ne la ga contada. Ghe son pasado anche mi. :(
Quando te legi certe pagine de storia el primo pensiero che te vien xe "speremo che i miei no gabi mai fato certe robe". Altro che eroismi e robe simili. Sì, ghe ne sarà anche stadi ma, anche lasando perder i veri criminali, un soldà doveva prima de tuto eseguir i ordini e certi ordini iera proprio una vergogna. Te devi solo sperar che no i sia stadi mai ricevudi.

Guere e rivoluzioni xe piene de violenze de ogni tipo. Son contento de no gaverle mai viste diretamente, ma son anche convinto che ste robe bisognasi saverle, perché bisognasi sempre aver presente che in realtà le guere no pol eser mai una roba bela. Da qualunque parte te staghi.

La diferenza poi tra guera e pase xe, in certi casi, molto sotile. In certe situazioni xe come se fusi sempre guera (ogi per fortuna qualcosa xe cambiado, almeno in Europa).


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto: Sa che me dispiasi che te distrugemo el sogno de una italia idiliaca e imacolata, .
solo i illusi o i fioluzzi pici pol creder che un qualsiasi Stato sia o sia stado un Shangri-la idillico. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

serlilian ha scritto:Bisognava tignir viva la legenda dei "italiani brava gente". Lori no ghe ga mai fato del mal a nissun. I cativi iera sempre i altri. Prima i ex aleati austriaci, po' i anglo-americani, e dopo i ex aleati tedeschi. Ma lori no, lori no. :evil:
Vero. Xe un poco la stesa operazion che ga fato l'Austria coi film de Sissi quando, dopo la seconda guera, la ga volù costruirse un'imagine bucolica dove tuti se voleva ben, e perfin i polizioti iera sì un poco tontoloni, ma sai boni però. Solo la suocera iera cativa e rompibale! :-D


Avatar utente
Angiolina
ixolan
ixolan
Messaggi: 235
Iscritto il: lun 20 ott 2008, 21:04

Messaggio da Angiolina »

e questa bella immagine è diventata la realtà e la storia per tanti :wink:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

AdlerTS dal topic [i]Mostre per collezionisti[/i] ha scritto: La curiosità xe stada più forte della mia istintiva repulsion per el Museo de piaza oberdan e son andado a veder:
Due curiosità: xe esposto un certificato de nascita de Guglielmo e, ametendo che non el sia stado rimaneggiado in tempi successivi :twisted: , el xe registrado senza la K finale nel cognome.

La famosa cella, po', non xe visitabile per dei cedimenti strutturali ed infiltrazioni de acqua.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

AdlerTS ha scritto:
AdlerTS dal topic [i]Mostre per collezionisti[/i] ha scritto: La curiosità xe stada più forte della mia istintiva repulsion per el Museo de piaza oberdan e son andado a veder:
Due curiosità: xe esposto un certificato de nascita de Guglielmo e, ametendo che non el sia stado rimaneggiado in tempi successivi :twisted: , el xe registrado senza la K finale nel cognome.
Penso che el xe sta resentà in patok. Sinò no dovessi esister el nome Oberdank.
El dubio xe se el se ga cambià lui el cognome, magari quando che el stava in Italia, o se el ghe xe stà cambià nel Ventennio.

Bisognassi trovar fora quel libro de Klaus Gatterer "Italiani maledetti. Maledetti austriaci. L'inimicizia ereditaria" me par che el parlava anche de lui.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Ai tempi che mi andavo ale medie al Dante, co gavemo studià el periodo el nome segnà sul libro de storia e come lo diseva la prof, iera OBERDAN senza la K finale e dopo ale superiori e tute le volete che per radio i parlava de lui, sempre OBERDAN iera. Go scoperto molto dopo che el cognome originale iera OBERDANK, se vedi che no iero informada del tuto!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8684
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi spiegate cosa cambia se il cognome di Oberdan aveva o meno la k finale? Gli uomini, contrariamente alle piante e agli animali, sono quelli che le loro idee dicono loro di essere. Conosco italiani, con tanto cognome italiano, che, alla fine della seconda guerra mondiale rimasero (o addirittura andarono) in Yugoslavia, per scelta ideologica; conosco croati che, pur avendo una sistemazione sia dal punto di vista economico che di prestigio ottima nella Yugoslavia dell'immediato dopoguerra, vennero a fare letteralmente la fame in Italia (parlo degli anni 46 e dintorni) per scelta ideologico culturale. Se non erro c'è un giornalista a Trieste, un certo Biloslavo, il cui cognome non mi sembra tradire origini toscane ma piuttosto slave, che è su posizioni nazionalistiche di destra (se mi sbaglio gli chiedo scusa).

Insomma Oberdan o Oberdank non cambia niente. Devo dire che a me non era molto simpatico e, quando ero più giovane, lo ho spesso accostato (come Garibaldi del resto) alle BR. I vostri interventi qui mi hanno fatto venire il sospetto che forse potesse essere un malinconico idealista con la vocazione al martirio che si accusò di un attentato che forse non era il suo e ne mise in piedi un altro in maniera maldestra proprio perché voleva farsi prendere e sollevare il problema di Trieste italiana con la sua morte.

Devo dire che, evidentemente, non lo approvo se era un vero bombarolo, ma nemmeno se aveva la vocazione del martire per Trieste italiana: non lo so se veramente "dulce et decorum est pro patria mori", non lo so se sia veramente dolce e bello morire per la patria, e ribadisco il non lo so che non è né un sì né un no e deriva fondamentalmente dal fatto che non mi sono trovato (per fortuna) in una situazione che mi ponesse questa scelta. Del resto, lo stesso poeta latino di prima (Orazio) nella battaglia di Filippi in cui i destini di Roma repubblicana si scontravano con quelli della futura Roma imperiale, "relicta non bene parmula", abbandonato non proprio dignitosamente lo scudo, se la diede a gambe.


Torna a “De 'l 1719 a 'l 1914”